5 Mei 2011

Eskay U-Turn Kerana Takut Qazaf, Laknat Bakal Timpa Wartawan & Blogger UMNO

Eskay Tukar Kenyataan Takut Dakwaan Qazaf

Dalang video seks, Datuk Shazryl Eskay Abdullah mengangkat sumpah laknat yang menyalahi hukum syarak, semata-mata kerana khuatir dikenakan tuduhan Qazaf bersabit fitnah video lucah untuk mengaibkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, kredibiliti Eskay semakin terhakis saban hari melalui kenyataan yang tidak konsisten seraya menimbulkan kesangsian di kalangan umat.

Berdepan dengan kredibilitinya yang semakin rapuh, Eskay menggunakan kitab suci al-Quran sebagai cara untuk menghalalkan fitnahnya itu di mata rakyat.

"Saya yakin ketidaktentuan kenyataan Eskay berkaitan Anwar dalam video ini tentunya ada kaitan dengan desakan keras daripada kelompok NGO dan rakyat beragama Islam yang meminta Eskay dikenakan tuduhan Qazaf," tambah belau.

"Apa yang perlu dilakukan sekarang ialah Jawi perlu terus membuat tindakan susulan dan siasatan lanjut terhadap apa yang berlaku di masjid Sentul," kata beliau ketika dihubungi Tv Selangor sebentar tadi.

Setelah mempertontonkan video lucah 21 minit itu kepada wartawan pada 21 Mac lalu, Eskay semalam menafikan beliau menuduh Anwar berzina.

"Saya tidak pernah menuduh Anwar berzina. Bila saya tuduh dia berzina? Soal dia zina atau tidak berzina tidak ada kena mengena dengan saya," kata Eskay kepada pemberita selepas memberi kenyataan kepada Polis Kepong semalam.

Dalam membuat penafian itu, Eskay cuba meletakkan beban fitnah kononnya Anwar adalah pelaku dalam video itu di atas bahu wartawan.

Eskay berkata beliau menjemput wartawan terpilih untuk menonton video itu di Hotel Carcosa pada 21 Mac lalu kerana mahukan mereka membuat penilaian sama ada pelaku dalam rakaman itu adalah Anwar.

“Saya menghubungi wartawan untuk tanya sama ada orang dalam rakaman itu adalah Anwar, itu sahaja. Anda yang paling rapat dengan dia, selalu mewawancara dia,” kata Eskay kepada pemberita yang kelihatan tercegang dengan kenyataan beliau.

Eskay hadir ke Balai Polis Kepong semalam memberi kenyataan bersabit kekecohan yang berlaku di Masjid Amru Al-As, Sentul pada 29 April lalu.

Ditanya pemberita, Eskay tidak dapat menjelaskan kenapa jam Omega yang didakwanya dicuri oleh pelacur terbabit tidak ada dalam rakaman itu.

Eskay juga mengaku beliau muncul dalam video itu tetapi menafikan dakwaan bahawa beliau pembekal pelacur terbabit.

Shamsul berkata penafian Eskay menuduh Anwar semalam bercanggah dengan sumpah laknatnya Jumaat lalu serta kenyataan media yang dibuatnya pada 21 Mac lalu.

Shamsul mahukan Jabatan Agama Islam Wilayah (JAWI) untuk menjalankan siasatan lanjut dan seterusnya mendakwa trio Datuk T di bawah Seksyen 41 Akta Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan bersabit Qazaf.

Jika didapati bersalah gandingan Datuk T - Eskay, Ahli Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Perkasa Shuib Lazim boleh dikenakan tindakan tiga tahun penjara atau denda RM5,000 atau kedua-duanya sekali.

"Ini semua adalah perangkap politik yang mana kita tahu ianya bertujuan untuk memerangkap Anwar dan bukan niat sebenar. Sebab itu kita kembali ke mahkamah Syariah minta mereka menjalankan pendakwaan mengikut Islam dan itu tindakan yang sepatutnya dilakukan," katanya. -tvsnews



Ulasan GB

Seperti yang GB katakan sebelum ini, SAH bahawa pelaku itu bukan Anwar: Eskay Dah Tak Mengaku Tuduh Anwar. Justeru ternyata kenyataan yang mengkaitkan Anwar sebagai pelaku di dalam video seks berkenaan adalah fitnah yang nyata.

Bukan sahaja Datuk Eskay telah mula ditimpa bahana kesan dari sumpah laknatnya, malah sesiapa juga yang menyetujui fitnah Eskay itu sudah barang pasti juga bakal menerima bahana sumpah laknat itu termasuk dua orang lagi yang mewakilkan Eskay untuk bersumpah laknat, polis yang melindungi dan masih tidak menahan Datuk T, wartawan media arus perdana yang beriya-iya menuduh Anwar sebagai pelaku di dalam video seks berkenaan, blogger pencacai UMNO yang terus-terusan menyemarakkan fitnah Eskay berkenaan dan sesiapa juga individu yang merestui dan bersetuju dengan fitnah Eskay itu.

Ini berdasarkan kepada firmanullah

Orang yang memfitnah orang mukmin, kemudian tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar.Al-Buruj : 10

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa pasal panggil wartawan dan tanya pula sama ada pelakon dalam video tu Anwar Ibrahim. Eskay memang sudah ada niat jahat terhadap Anwar. Lagi pun adakah sesiapa yang sanggup melakukan perbuatan tersebut depan orang lain?.
Yang jelas pekerjaan ini (mengaibkan orang lain) adalah dilakukan oleh orang-orang yang tidak bermoral dan jauh daripada Nur Islam.