21 Feb 2011

Kes Bunuh Sosilawati: Sarawanan Dan Suresh Dipenjara 20 Tahun

Dua pekerja ladang yang didakwa melupuskan bahan bukti pembunuhan jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain kini bakal meringkuk di penjara selama 20 tahun selepas Mahkamah Tinggi di sini pada Isnin, meminda hukuman asal mereka iaitu 7 tahun.

Gambar: U Suresh dan K Saravanan dibawa keluar dari Mahkamah Tinggi Shah Alam selepas Mahkamah menjatuhkan hukuman 20 tahun terhadap mereka hari ini. - FOTO Roslin Mat Tahir.

Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki membuat keputusan itu selepas berpendapat tempoh 7 tahun adalah tidak berpatutan dengan kesalahan serius yang dilakukan oleh K.Sarawanan dan U.Suresh.

Pada 15 Oktober tahun lalu, Sarawanan, 20, dan Suresh, 27, mengaku bersalah atas tuduhan melupuskan bahan bukti pembunuhan Sosilawati, 47, dan tiga individu yang didakwa hilang bersamanya.

Mereka ialah pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan pemandu, Kamaruddin Shamsuddin, 44.

Sarawanan didakwa melakukan kesalahan itu dengan cara membakar mayat mangsa manakala Suresh didakwa membuang abu mayat ke dalam Sungai Panchau, dekat sini.

Kesalahan itu didakwa dilakukan di sebuah ladang di Lot Nombor 2001, Jalan Tanjung Layang, Tanjung Sepat, Banting. -mstar

Tiada ulasan: