11 Jan 2011

[Bergambar] Akhirnya Taib & Isteri Muncul Di Khalayak Umum

Taib dan isteri jadi tumpuan di majlis perkahwinan anak bekas ahli parlimen

Gambar: Ketibaan Taib dan isteri Foto: Jefferey Mostapa

KUALA LUMPUR: Ketua Menteri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud dan isteri, Puan Sri Ragad Waleed Alkurdi merupakan tetamu istimewa di majlis perkahwinan yang melibatkan anak mantan ahli parlimen Sarawak, di Subang Jaya, malam Sabtu lepas.

Taib dan Waleed yang tiba di lokasi majlis, Grand Dorsett Subang sekitar jam 8.30 malam, merupakan kejutan yang mengembirakan bagi tetamu-tetamu lain.

Taib menggunakan baju Melayu berwarna ungu manakala Waleed dari Syria menggunakan baju kurung.

Antara tetamu lain dari Sarawak termasuk Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Fadillah Yusof; Ahli Parlimen Batang Sadong, Nancy Shukri dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Lembaga Pembangunan Koridor Wilayah (RECODA), Datuk Amar Wilson Baya Dandot.

Selain daripada menjalankan upacara tepung tawar kepada pasangan pengantin, Taib dan Waleed turut diberi penghormatan untuk memotong kek perkahwinan bagi meraikan perkahwinan mereka sendiri yang jalankan secara persendirian bulan lepas di Kuching.

Mereka dijangka akan mengadakan majlis makan malam perkahwinan sekitar pertengahan bulan ini.

Walaupun belum terdapat pengumuman rasmi mengenainya, acara itu dipercayai ia akan diadakan di kompleks Dewan Undangan Negeri (DUN) yang baru.

Ia merupakan perkahwinan Taib yang kedua selepas isterinya Puan Sri Datuk Amar Laila meninggal dunia pada April 2009. Taib dan mendiang Laila telah berkahwin sejak 1959 dan dikurniakan empat cahaya mata. -theborneopost

Gambar ehsan sarawakreport:








1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mat taib menteri entot-entot,meleleh air liur pak menteri2lain,ada keinginan tapi telan saja air liurtu