25 Dis 2010

Pelajar Maut Sewaktu Mengambil Uniform Sekolah

Sibu: Seorang pelajar tingkatan tiga dari Kanowit terbunuh di tempat kejadian apabila dilanggar sebuah kereta dan kemudian tercampak ke seberang jalanraya dan dilanggar sekali lagi oleh sebuah kenderaan lain.

Gambar: Baju sekolah gadis yang terlekat di cermin kereta yang melanggarnya.

Michelle anak Mayin, 16 dari Kanowit datang Sibu untuk menziarahi neneknya dengan dua adiknya. Neneknya tinggal di Jalan Lanang.

Sebelum kejadian pada sebelah paginya, dia telah pergi ke rumah bapa saudaranya di Jalan Wong King Hoe. Bersama dua sepupunya berumur 7 dan 8 tahun, gadis itu pergi memungut baju seragam sekolahnya.

Selepas mengambil baju yang ditempah dari tukang jahit berhampiran, beliau dan sepupunya meluru melintas jalan untuk ke rumah bapa saudaranya.

Kedua-dua sepupunya ternampak kereta yang datang dan sempat berundur ke tepi jalan semula tetapi Michelle terus melintas dan dilanggar oleh kereta berkenaan.

Badannya kemudian tercampak ke seberang jalan dimana sebuah kereta lain kemudian melanggarnya. Beliau mati di tempat kejadian.

Mayatnya dibawa ke Hospital Sibu untuk post mortem.




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

slam...maafkan sya....sya adlh slah seorang plajar dri smk sedaya(DHARY).....sy ingin brtnya adakh tuan tahu secara detail tntang apa yg brlku....sy adlh rakan baik arwah...boleh tuan ceritakan segalanya...sy nk scara trperinci......
dan juga tuan msih mnyimpan smua gmbar yg tuan ambil dri lokasi kejadian....bolh sy mnta gmbr trsebut....
sy jujur dan ikhlas....sy mryu dgan tuan...