14 Okt 2010

Negeri Kuat UMNO Takda Air

Kota Tinggi – Gangguan bekalan air sejak lapan hari lalu menyukarkan kira-kira 2,000 penduduk di Felcra Sungai Ara di sini, dalam menjalani kehidupan harian mereka.

Rata-rata penduduk yang ditemui merungut kerana masalah gangguan bekalan asas itu mendatangkan kesukaran kepada mereka, sekali gus menjejaskan aktiviti harian seperti membasuh pakaian dan mencuci pinggan mangkuk.

Seorang penduduk, Mohamad Hudzari, 58, berkata, ketiadaan air selama seminggu itu menyebabkan dia terpaksa menggunakan kolah di belakang rumahnya, namun bekalan itu juga masih tidak mencukupi.

“Mujurlah ramai penduduk di sini ada kolah di belakang rumah. Pada awalnya, bolehlah mereka menggunakan air tersebut, namun ketiadaan air yang berlarutan lebih seminggu ini menyebabkan air kolah menjadi kontang,” katanya kepada Sinar Harian.

Masalah bekalan air ini dipercayai berpunca daripada dua pam air yang sebelum ini digunakan untuk membekalkan air kepada penduduk di kawasan itu rosak. -SH

Ulasan GB

UMNO Kedah bising-bising kenaikan tarif air yang diumumkan pihak SADA di Kedah ditarik balik kerana kononnya membebankan rakyat. Dakwa mereka kenaikan 27 peratus adalah sangat besar.

Sedangkan UMNO di Johor terpaksa membisu bila paip dibuka airnya tak da!

UMNO Kedah perlu jadikan ia pengajaran.... dan bersyukurlah selagi ni'mat itu ada sebelum terjadi apa yang terjadi di negeri sahabat terkuatnya, Johor.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bukan tak ade air... dah terlebih "jual" ke Singapura.. biar rakyat susah dulu... kerajaan BN selamat.. Kalau negeri dibawah PR satu Malaysia diputarkan bahawa kerajaan PR tidak cekap (tak pandai mentadbir- kata UMNO BN laknat)

Tanpa Nama berkata...

jual air murah kepada singapura, bila UMNO nak demo?

Tanpa Nama berkata...

Kera di hutan disusukan, anak dirumah kelaparan...

Ayam mati kelaparan di kepuk, itik mati kehausan di kolam...

bak kata Nabil.... lu pikir la sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Di Kedah air naik 2 sen saja satu barel, dah riuh salahkan kerajaan PR. Kalau BN dapat rampas semula Kedah kata nak turunkan tarif bil air. Bil air saja ka? Elektrik yang dah dekat setahun melambung tu macam mana? Harga barang keperluan macam mana? Dulu masa dekat PRU 12 pernah orang pertikaikan ketiadaan minyak masak dan gula. Tapi ada wakil UMNO datang bagi ceramah kata kerajaan tiada kuasa. Sedangkan masa tu BN yang berkuasa. Padan muka bila berlangsung PRU 12, BN hilang kuasa sungguh. Allah Maha Adil. Sekarang ni orang dah muak dengan BN!!

Tanpa Nama berkata...

Inilah betapa bijak dan perihatinnya UMNO Johor kepada rakyat Johor.Air dijual kepada Singapura dengan harga yang murah dan beli balik dengan harga yang mahal.Orang Muar dan Batu Pahat taulah masaalah air ini.Cuma baru-baru ni aje tiada masaalah air di 2 kawasan ni.Sekarang timbul masaalah disebelah timur selatan Johor pulak.Inilah "pembangunan" yang dimaksudkan oleh UMNO.

kembara putih berkata...

Pasal tu Muhyiddin bersungguh2 mahu kerajaan pusat kuasai SYABAS, agar air di Selangor mahal macam Johor, lalu boleh salahkan PR.

zzz berkata...

hati2 lah pmerintah, pilihanraya dh nk dekat ni.. huhu..zzz. xde air = xde la undi..zzz