14 Okt 2010

Ibu Sosilawati Harap Pembunuh Anaknya Dihukum Seadilnya

Ibu Datuk Sosilawati Lawiya, Yatmi Abdul Rahman, 77, meletakkan sepenuh harapan agar pesalah yang membunuh Allahyarham dijatuhi hukuman yang setimpal dengan kekejaman yang dilakukan.

Menurut Yatmi, mahkamah perlu meneliti segala bukti yang diperolehi polis agar penjenayah terbabit dapat diadili dengan sebaik mungkin dan jangan sampai terlepas.

“Kami sekeluarga mahukan orang jahat itu dikenakan hukuman yang paling berat, setimpal dengan perkara yang telah dilakukannya kepada Wati,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Semalam suspek utama, N Pathmanabhan dan tiga yang lain didakwa di Mahkamah Majistret Banting, pagi semalam, mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan, atas tuduhan membunuh jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, pemandunya, Kamaruddin Shansudin, 44, peguam, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, pegawai CIMB Noorhisham Mohammad, 38

Sementara itu, adik Sosilawati, Rosnani Lawiya, 45, berkata, keluarganya berasa lega kerana suspek utama kes pembunuhan kakaknya telah mula dibicarakan dan jika didapati bersalah perlu dijatuhkan hukuman yang berat.

“Kami sekeluarga mengucapkan berbanyak terima kasih kepada mana-mana pihak yang mengambil berat dengan kes ini, termasuklah pihak polis dan media yang bekerja bagi memastikan kes ini dapat diselesaikan.

“Tiada apa yang kami harapkan, cuma jika suspek berkenaan memang benar-benar bersalah, hukumlah dengan seadilnya. Kami mengharapkan ia dijadikan pengajaran kepada pesalah berkenaan,” katanya. -SH

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Insyaallah kalau pakatan rakyat perintah malaysia, kalau BN perintah wallahhualam

Tanpa Nama berkata...

tapi kan gue tengok rantai mcik ni besor betul..hati2 ye.. wakaf kat mana2 rumah anak yatim atas nama arwah.