24 Okt 2010

Kelantan Umum Cuti Peristiwa 4 Nov, PKR Teruskan Pemilihan?

Kelantan isytihar 4 Nov hari cuti peristiwa

KOTA BARU, 24 Okt — Kerajaan Negeri Kelantan mengumumkan 4 November iaitu Khamis depan sebagai hari cuti peristiwa sempena pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Galas.

Pengumuman itu dibuat oleh Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Datuk Mohd Aiseri Alias menerusi surat pekeliling arahan pentadbiran SUK kepada Bernama di sini hari ini.

Pilihan raya kecil DUN Galas diadakan berikutan kematian penyandang wakil rakyat daripada PAS, Chek Hashim Sulaima, 46, akibat barah usus 27 September lepas.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan hari penamaan calon bagi pilihan raya kecil itu pada 26 Oktober ini. — Bernama


Ulasan GB

Cuti 4 Nov. Yes, baru betul. Ini akan menggagalkan mana-mana pihak untuk mengurangkan jumlah pengundi yang akan turun mengundi. GB terhidu hal demikian apabila SPR membuat pilihanraya di hari bekerja. Allah membimbing TGNA apa yang perlu dilakukan untuk mengatasi tipudaya mereka.

Kedua, PKR, berilah kerjasama sedikit. Apa pasal tak boleh tangguh pemilihan? Hanya di Batu Sapi sahaja tangguh, Galas tidak. Pemilihan di Pusat sepatutnya boleh ditangguhkan untuk seluruh pemimpin dan ahli PKR membantu pilihanraya Galas jika ada semangat setiakawan. Tu GB kata di dalam ulasan yang lalu, PKR turun tapi tak sepenuhnya untuk membantu di Galas. Tak sporting dan tak supporting betul kan? ... huhu....

Berita sebelum ini: Aziz Wakili BN Lawan Dr.Zul Dari PAS Di Galas

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Pas kelantan dan TGNA, kalau Pas perintah malaysia syoknya kita.

Tanpa Nama berkata...

Dah jemu dengan pemerintahan UMNO dimalaysia yang menekan dan menindas rakyat