2 Sep 2010

Inkues Teoh: "Surat Terakhir" Sebagai Pelengkap Konspirasi

Inkues Kematian Teoh Beng Hock Disambung 20 Sept Dan 22 Okt

Mahkamah Koroner di sini, hari ini menetapkan20 Sept dan 22 Okt untuk menyambung prosiding inkues kematian Teoh Beng Hock.

Pada tarikh itu, pegawai penyiasat ASP Ahmad Nazri Zainal akan memberi keterangan dan seorang ahli kimia yang juga pakar tulisan tangan turut dipanggil bagi mengesahkah satu nota yang dikatakan milik Teoh.

Koroner Azmil Muntapha Abbas menetapkan tarikh itu pada prosiding hari ini dengan dihadiri Timbalan Pendakwa Raya Mohd Abazafree Mohd Abas, peguam Gobind Singh Deo yang mewakili keluarga Teoh dan peguam Malik Imtiaz Sarwar bagi kerajaan negeri Selangor.

Ketika prosiding Mohd Abazafree berkata beliau akan memohon supaya seorang jurubahasa Mandarin hadir pada tarikh itu bagi menterjemah kandungan nota itu sebelum dijadikan eksibit dan diserah kepada semua pihak.

Menurutnya permohonan rasmi secara bersurat akan diserahkan kepada koroner secepat mungkin.Teoh, 30, setiausaha politik kepada Exco kerajaan negeri Selangor Ean Yong Hian Wah, ditemui mati pada 16 Julai tahun lepas di Tingkat Lima, Plaza Masalam selepas memberi keterangan di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Tingkat 14 bangunan sama.. -SK

Ulasan GB

Nampaknya yang dikatakan "nota terakhir Teoh" akan dikemukakan oleh pegawai penyiasat ASP Ahmad Nazri Zainal yang akan memberi keterangan dan seorang ahli kimia yang juga pakar tulisan tangan turut dipanggil bagi mengesahkah satu nota yang dikatakan milik Teoh.

Perancanaan konspirasi sudah sampai ke peringkat cuba menipu rakyat Malaysia dengan kononnya wujud nota terakhir yang ditulis oleh Teoh sebagai bukti Teoh membunuh diri. Begitu licik perencanaan yang dimainkan dan rakyat Malaysia sedang memerhatikan pakar kimia yang mana pula dipanggil untuk dilembukan oleh pihak pendakwa bagi mengesahkan kononnya tulisan itu adalah tulisan tangan Teoh sepertimana ahli-ahli patologi tempatan telah dilembukan untuk memberikan keterangan kononnya Teoh membunuh diri dengan terjun dari bangunan.

Mereka bisa melembukan sesetengah orang tetapi tidak seluruh rakyat Malaysia.

Rakyat telah menyaksikan dan mendengar dengan jelas keterangan-keterangan ahli-ahli patologi tempatan yang penuh sarat dengan hujjah dan rumusan-rumusan dangkal yang direka-reka untuk menjustifikasikan kononnya Teoh membunuh diri.

Untuk apa? Untuk menyelamat seorang manusia yang merupakan pembunuh sebenar mendiang Teoh!

Di bulan mulia ini, sepertimana di bulan Ramadhan tahun lalu, mereka para konspirator ini tidak pernah takut kepada Tuhan, sewenang-wenang mereka menjalankan konspirasi mereka dan selain rakyat 1Malaysia hendak ditipu, mereka juga hendak menipu kebenaran dan lebih jelek mereka hendak menipu Tuhan.

Kita ingin tegaskan, bangkai gajah tidak mungkin boleh ditutup dengan nyiru.

Kebenaran akan tetap terdedah sekalipun mereka cuba menipu dengan pelbagai cara. Mereka mengelak untuk ditubuhkan Suruhanjaya Diraja dengan digantikan dengan inkues yang dapat mereka manipulasikan demi mempastikan konspirasi berjalan sempurna, namun Allah s.w.t. akan tetap menyempurnakan perencanaanNya juga. Kamu-kamu jika masih terus-terusan hendak menipu, tunggu balasan dari Dia Yang Maha Benar! Lambat-laun kesemua kosnpirator bakal menghadapi balasanNya yang amat pedih.




2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apakah rancangan seterusnya... tunggu... dan lihat... pengarah filem akan mengarang cerita lain.. yang bersesuaian...

Tanpa Nama berkata...

bunuh diri dibangunan SPRM dan sempat pula tulis surat, tapi peguam negara boleh terlupa nak keluar....????