3 Ogo 2010

ADUN Permatang Bersama Pembantu Peribadi Ditembak Mati

Bekas ADUN Permatang Dan Pembantu Wanita Mati Ditembak

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang, Datuk Abdul Aziz Mohd Noh, 64 dan pembantunya, Siti Norazah, 43, mati ditembak ketika sedang memandu.

Kereta yang dinaiki mereka merempuh pembahagi jalan. Polis turut menemui sepucuk pistol berisi peluru di dalam kereta mangsa.

Kejadian berlaku di KM476 Lebuhraya Utara-Selatan pagi tadi.

Sementara itu, Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar berkata, siasatan awal polis mendapati terdapat kesan tembakan di kepala kedua-dua mangsa.

"Siasatan juga mendapati tembakan dilepaskan dari bahagian dalam kenderaan yg dinaiki mangsa, siasatan lanjut masih dijalankan," katanya yang dipetik melalui status Facebook yang dikemaskini kira-kira pukul 1.30 petang, pada Selasa.

Mayat kedua-dua mereka dihantar ke Hospital Sungai Buloh.

Tambah Khalid, kes berkenaan disiasat bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya tidak membuat sebarang spekulasi berhubung kejadian berkenaan.

"Kita tidak menolak kemungkinan ini adalah satu kes pembunuhan dan bunuh diri, lain-lain butiran kita tak boleh beri setakat ini... biarlah polis siasat dahulu," katanya.

Katanya lagi, hasil maklumat saksi mengesahkan tiada individu lain dalam kereta mangsa ketika kejadian.

Abdul Aziz mewakili Barisan Nasional (BN) bagi kerusi DUN Permatang selama sepenggal sehingga 2008 sebelum digugurkan pada pilihan raya umum ke-12 yang lalu dan digantikan dengan muka baru, Sulaiman Abdul Razak.

Allahyarham juga, merupakan bekas Setiausaha Politik kepada bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Abu Hassan Omar.

Sementara itu, anaknya Anis Abdul Aziz adalah Exco Pergerakan Pemuda Umno Malaysia. -mstar foto : BH

Ulasan GB

Seorang bekas YB bersama seorang pembantu peribadi ditembak ketika sedang memandu. Itu tajuk yang menggemparkan hari ini.

Jarang sekali seorang "bekas" YB mempunyai pembantu peribadi, tetapi YB-YB UMNO biasanya masih mengekalkan PA masing-masing sekalipun sudah bersara menjadi YB. Ramai juga YB-YB dan bekas YB yang kadangkala terpaksa berdepan dengan isu rumahtangga kerana kehadiran PA.

Sepucuk pistol ditemui, kata polis. Tapi kali ini tiada parang yang biasanya disebutkan bersama apabila terdapat kes-kes sedemikian. Belum dipastikan siapa pemilik pistol berkenaan. Milik YB, mungkin, kerana tidak mungkin pula penembak meninggalkan pistolnya di situ.

Siasatan sedang dilakukan oleh polis, oleh itu GB tidak mahu mengganggu proses siasatan berkenaan.


Tiada ulasan: