12 Jun 2010

Kes YB Siti Zailah : Ada Dalang Di Belakang Syauqey

Ancaman: Zailah serah kepada peguamnya

Anggota Parlimen Kawasan Rantau Panjang, Ustazah Siti Zailah Mohd Yusof, akan menyerahkan kes laporan polis yang dibuat bekas anggota sukarelawannya Ahmad Syauqey Abd Ghani kepada peguamnya sama ada untuk mengambil tindakan atau sebaliknya ke atas Syauqey.

Menurutnya, pada masa yang sama juga beliau akan bekerjasama dengan pihak polis berhubung siasatan terhadap laporan ‘ancaman’ yang dikemukakan oleh Syauqey.

Beliau berkata demikian dalam sidang medianya di sini sebentar tadi sebagai merujuk laporan media berhubung ancaman bunuh terhadap Syauqey.

Katanya, beliau mengetahui laporan polis yang telah dibuat oleh bekas anggota sukarelawannya itu dalam sebuah media dan tidak pernah menerima sebarang laporan berhubung perkara itu yang dikatakan telah diserahkan kepada Dewan Muslimat PAS Pusat.

“Saya tidak menerima sebarang suratpun dari dia, saya tak tahupun perkara itu. Hanya tahu dalam media saja,”ujarnya.

Zailah seterusnya mendakwa, beliau hanya difitnah oleh Syauqey memandangkan tidak pernah mengeluarkan kenyataan ancaman sebagaimana yang dimaksudkan.

“Tengok keadaan saya ni, percaya ke saya nak buat perkara macam tu orang kata pijak semutpun tak mati,”ujarnya.

Beliau juga tidak menolak, mungkin ada orang ketiga yang merancang perkara ini.

Jika tidak, sambungnya, Syauqey tidak akan berani berbuat demikian seorang diri.

“Tengoklah kat muktamar ni pun dia datang. Saya rasa ada orang lain dibelakangnya yang menyokong tindakan itu,”ujarnya.

Ketika ditanya kemungkinan ada sesuatu yang menyebabkan perkara itu berlaku, Zailah berkata beliau hanya menegur Syauqey beberapa kali berhubung tindakannya yang begitu tidak wajar.

Sambungnya, selain memasukki biliknya tanpa kebenaran, mengambil kerani baru sebagai pembantu di pejabat tanpa pengetahuannya, ada lagi beberapa perkara lain yang telah dilakukannya.

Beliau juga turut menafikan telah mengeluarkan kenyataan berupa ancaman ugutan terhadap bekas anggota sukarelawannya itu, sebaliknya beliau telah difitnah.

1 ulasan:

Awanama berkata...

YB nih boleh join kelab... Kelab Mangsa Fitnah/Penganiayaan Syauqey Ghani. Sejak di universiti lagi si Syauqey ni rajin/suka melaga - lagakan orang.. Manusia durjana!