23 Mei 2010

MP Kapar Tak Akan Sertai Kumpulan Katak

Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam yang kebelakangan ini digembar-gembur kononnya bakal keluar parti termasuk dakwaan pengumuman mengadakan sidang media, menceritakan apa yang dilakukannya pada hari semalam.

"Waktu pagi macam biasalah. Saya jumpa dengan masyarakat dan pengundi saya di Pusat Khidmat. Kemudian sekitar jam 11 pagi, saya ke Puncak Alam berjumpa dengan Dr Hamka, bekas setiausaha.

"Selepas itu, saya tertinggal handphone. Saya berbincang-bincang, kemudian balik dan ada banyak miss call. Saya telefon semula. Saya bercakap dengan (Naib Presiden PKR), Azmin Ali, dia tanya, betulkah saya mahu lompat?

"Saya kata, tidak. Pendirian saya jelas. Bukan pasal isu ini sahaja tapi atas apa isu sekalipun saya tetap bersama parti," katanya kepada TV Selangor, malam tadi.

Pendirian ini diulangi Manikavasagam pada ceramah di Ampang malam tadi, sekali gus berdepan ugutan melalui kejadian simbah cat yang dilakukan pihak tertentu.

Untuk sekian kali, Manikavasagam menafikan beliau akan keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk menjadi ahli Parlimen Bebas.

Beliau terpaksa mengulangi kesetiaannya berikutan ada usaha pihak tertentu yang tidak jemu-jemu menyebar fitnah, kononnya mahu keluar parti dengan mengaitkan pendedahannya berhubung isu Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB).

"Saya masih ingat, ramai yang bantu saya ketika pilihan raya lalu. Mereka siang malam bantu saya, berhabis-habisan untuk saya. Saya ingat jasa mereka. Jangan harap boleh beli saya dengan wang. Saya teguh dengan parti," katanya. -TVS

Ulasan GB

Itu yang kami mahu dengar dari MP Kapar ini - jangan samasekali lupa dan khianati para pengundi dan penyokong. Jangan menjadi katak-katak yang tak menghargai pengundi dan penyokong mereka, lebih-lebih lagi si katak yang kemudian menceritakan pulak kisah "seluar dalam" kepada Bapa Judi yang telah memberikan habuan wang dari hasil perjudian yang diperolehi.

Ingatlah, rakyat mengundi kita untuk menegakkan kebenaran dan keadilan, rakyat mengundi kita untuk menentang kezaliman kerajaan UMNO BN, rakyat mengundi kita untuk kita wujudkan satu sistem pemerintahan yang bersih, adil dan telus di bawah payung Pakatan Rakyat. Jika mereka dikhianati nantinya rakyat akan berkata, pergi mamposlah kamu bersama BN yang pasti akan hancur juga akhirnya!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saya hormat Mp kapar ni sbb pegang pada prinsip bukan mcm katak2 yg dah lompat tu..hampeih!!