15 Feb 2010

Siapa Langgar Siapa?

Uhli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan, Ng Suee Lim memberi amaran kepada dua pengendali portal berita yang membuat berita bohong mengenai kejadian kemalangan Ahad lalu membabitkan seorang pelajar, supaya segera menghentikannya.

Bercakap kepada TV Selangor, beliau berkata, dua portal yang condong kepada Umno-Barisan Nasional (BN) membuat berita palsu apabila menuduhnya mabuk dalam kemalangan itu.

Suee Lim menganggap penyiaran berita itu bertujuan memburukkan reputasinya sebagai ADUN dan cuba mempolitikkan kejadian berkenaan.

Malah, Ketua Trafik Selangor, Superintendan Che Hussin Omar dalam satu kenyataan media, turut mengeluarkan amaran terhadap kedua-dua portal itu supaya tidak membuat cerita palsu.

Kesal dengan laporan berkenaan, ADUN Sekinchan itu menyifatkan laporan kedua-dua portal itu sebagai tidak bertanggungjawab dan berniat jahat melalui penyiaran laporan fitnah tanpa bukti.

"Saya beri amaran kepada portal terlibat supaya segera hentikan kerja-kerja ini. Kalau tidak, saya akan berbincang dengan peguam saya untuk mengambil tindakan saman kerana cuba memburuk-burukkan saya," katanya.

Polis sudah mengambil keterangan Suee Lim dan menunggu masa mengambil keterangan pelajar tahun akhir Universiti Teknologi Mara (UiTM) , Mohamad Bakri Mohamad, 23, yang kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang.

Kemalangan itu berlaku di satu persimpangan Seksyen 7, Shah Alam kira-kira jam 11.50 malam Ahad lalu. -TVS


Umno Selangor akan memberi bantuan kepada seorang pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) yang terlibat dalam satu kemalangan dipercayai dilanggar oleh kereta yang dipandu oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan di Seksyen 7, Shah Alam, 7 Feb lepas.

Ketua Penerangannya, Abdul Shukor Idrus berkata bantuan itu akan diberikan bagi meringankan bebanan yang ditanggung oleh ibu bapa kepada Mohamad Bakri Mohd Bazli, 23, yang hanya bekerja sebagai peniaga kedai kopi di Kota Baru, Kelantan.

Katanya bentuk bantuan akan diputusakan selepas perbincangan dengan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Najib Razak dan timbalan pengerusinya Datuk Seri Noh Omar.

“Alhamdulillah, keadaan Mohamad Bakri hari ini bertambah baik. Dia telah pun sedar daripada koma dan mula boleh bercakap sedikit-sedikit,” kata Abdul Shukor kepada pemberita selepas melawat mangsa di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang di sini hari ini.

Dalam kejadian pukul 11.50 malam itu, ADUN Ng Suee Lim yang memandu kereta jenis Nissan X-Trail telah melanggar Mohamad Bakri yang menunggang motosikal jenis Yamaha SRE.

Kemalangan di Pesiaran Kayangan/Pesiaran Institut di Seksyen 7, Shah Alam itu telah mengakibatkan penuntut tahun tiga Ijazah Sarjana Muda Perancang Bandar dan Wilayah itu cedera parah di bahagian kepala dan terlantar koma di HTAR. — Bernama


Cekupan akhbar Harian Metro pada 12/02/2009



Tiada ulasan: