11 Nov 2009

Era Najib Altantuya : Siapa Timbulkan Isu Baiah?

Semua media massa main isu Bai'ah dalam Pas termasuk Menteri Di Jabatan Perdana Menteri pakat bising nak siasat dan jumpa pimpinan Pas nak tanya betoi ka wakil rakyat Pas kena Bai'ah cerai bini talak tiga kalau lompat parti.

Lebih baik media massa pi tanya Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa (TP PAS) yang jumpa blogger2 termasuk blogger Umno, sebab benda ni timbul selepas perjumpaan tersebut beberapa hari sebelum Mensyuarat Khas yang lalu.

Sekarang isu Bai'ah terpaksa dijawab Tok Guru setelah berlarutan beberapa hari tak habis lagi dimainkan media.
Kata TGNA:

“Benda ni tak ada dalam kepala saya, tidak ada bai’ah - bai’ah (talak tiga) ni, tidak ada bunyi khabar pun benda ni di Kelantan,” katanya.

"Mana ada parti ke, kakitangan kerajaan ke yg tak buat bai'ah ni..... mcm aku janji lah, semua ada buat tapi tak sampailah bai'ah taklik," ujarnya lagi.

"Kita kahwin dengan orang pun ada tanda tangan, ijab qabul, qabul tu baih'a lah," katanya. -misaimerah

Ulasan GB

Ketua Pemuda Shah Alam yang merakamkan bahanbukti diberikan tekanan hebat kononnya "membocorkan" rahsia parti walaupun tidak ada seorang pun yang berjaya melihat bahan-bukti itu kecuali pihak pemimpin tertinggi yang wajar dan wajib tahu mengenai isu berkenaan.

Tetapi "rahsia parti" seperti "baiah" yang ternyata merupakan "fitnah" serta rahsia yang tidak wujud (jika ada sila beri bukti) lansung tidak disentuh oleh mana-mana pihak di dalam seminar baru lalu termasuk Azman Shafawi yang sibuk dengan isu kononnya "menjaga rahsia parti" demi menutup salahlaku pemimpin yang dikategorikan dari kumpulan UG ini.

Mengapa tak habis-habis kumpulan UG ini mendatangkan masalah dan fitnah kepada parti?


Tiada ulasan: