15 Okt 2009

Era Najib Altantuya : Khairy, Seekor Sesumpah Hipokrit

Banyak pihak meynelar kenyataan Ketua pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang telah "menghentam" Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menurutnya adalah sesumpah politik yang tidak akan berjaya mentadbir negara ini.

Beliau berkata Pemuda Umno tidak akan membiarkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu terus menerus membuat helah bagi mempengaruhi generasi muda dan keseluruhan rakyat Malaysia demi kepentingan politiknya.

"Anwar Ibrahim melalaikan masyarakat Malaysia, memanipulasi dan mengulit jiwa mereka dengan kata-kata indahseakan-akan dia lah pemimpin yang bersih, tulen, berintegriti, dan acap kali menuduh pemimpin UMNO sebagai rasuah, rakus dan rasis," tambahnya.

Namun rakyat 1Malaysia tidak pernah melupai siapakah sebenarnya Khairy Jamaluddin, sang menantu yang amat dikenali sebagai samseng pemuda di dalam senario politik negara.

"Khairy perlu melihat dirinya dicermin terlebih dahulu kerana menepuk air di dulang sebenarnya memercikkannya ke muka sendiri," kata seorang pepimpin PKR.

"Khairy cuba menutup sekalian banyak perbuatan salahlakunya merompak harta rakyat, gelagat samseng serta amalan politik wang yang beliau telah terlibat secara lansung tetapi tidak diambil tindakan oleh Lembaga Disiplin UMNO

"Beliaulah sesumpah tetapi yang dituduhnya orang lain," tambahnya.

Seorang pemerhati politik pula berpendapat bukan sahaja bukan-UMNO yang tak suka Khairy, malah ahli-ahli UMNO sendiri meluat dengan gelagat sang menantu tersebut yang dilihat telah banyak melakukan kerosakan kepada negara melalui tangan yang tersebunyinya membuat keputusan-keputusan di era mertuanya, Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri.

Khairy berkata:

"Siapa sebenarnya Anwar Ibrahim? Pejuang rakyat marhaen? Pejuang agama Islam? Pejuang bangsa Melayu? Pejuang hak asasi yang berjaya dengan helahnya terhadap sebahagian generasi muda yang tidak pernah kenal siapa Anwar yang sebenar, seorang chameleon politik sesumpah yang berubah warna mengikut musim dan ketika melompat dari pohon ke pohon; makhluk pelbagai alam," katanya semasa menyampaikan ucapan dasar sempena Perhimpunan Agung Pemuda di sini hari ini.

Malah Ahli Parlimen Rembau itu juga berkata adalah menjadi tanggungjawab Pemuda Umno untuk mendedahkan siapa sebenarnya pakatan pembangkang yang diterajuai Anwar.

Anwar merupakan Ketua Umum Pakatan Rakyat yang dianggotai PKR, PAS dan DAP.

Adalah menjadi tanggungjawab kita untuk mendedahkan siapa sebenarnya pakatan pembangkang ini kerana mereka bukannya sebuah parti politik yang tulen, tambah Khairy.

Namun, rakyat juga berhak untuk tabhu siapa Khairy sebenarnya.

"Siapa sebenarnya Khairy Jamaluddin? Pejuang rakyat marhaen? Pejuang agama Islam? Pejuang bangsa Melayu? Pejuang hak asasi yang berjaya dengan helahnya terhadap sebahagian generasi muda yang tidak pernah kenal siapa Khairy yang sebenar, seorang chameleon politik sesumpah yang berubah warna mengikut musim dan ketika melompat dari pohon ke pohon; makhluk pelbagai alam

"Malah perhubungan mereka (di dalam BN) semakin rapuh, apa yang sebenarnya wujud hanyalah saki baki komponen yang telah menjadi serpihan, tanpa kekuatan, tanpa kualiti, tanpa masa depan lagi.

"Mereka hanya satu kelompok manusia yang mabuk kuasa demi mimpi untuk kekal di Putrajaya, satu barisan yang yang sudah reput dan menunggu masa untuk dikuburkan," kata seorang pemimpin Pakatan Rakyat.

"Perpecahan di dalam MCa, MIC dan PPP tidak lagi menjadi rahsia. Malah Pemuda UMNO sendiri, sebahagian besarnya menolak kepimpinan Khairy, sebab itu Khairy terlepas daripada memegang apa-apa jawatan di dalam kabinet sedangkan Mukhriz, lawannya di dalam perebutan Ketua Pemuda yang berjaya sebagai Timbalan Menteri," tambahnya lagi.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Rasanya Khairy Jamaludin ini umpama singa sarkas, yang mengaum tak kena tempat.