8 Okt 2009

Era Najib Altantuya : Bersama Talkinkan UMNO BN Di Bagan Pinang

Walaupun pilihan raya di Bagan Pinang ini merupakan pilihan raya keciltetapi ianya cukup bermakna terutama pada keputusan pada 11 Oktober nanti. Azmin Ali mengajak semua kaum mengambil kesempatan ini untuk membuat perubahan demi menegakkan keadilan.

Calon PAS berbeza dengan calon BN dimana calon BN merupakan calon yang dikitar semula yang dahulunya seorang yang seluruh Malaysia mengenalinya sebagai seorang yang mengamalkan rasuah.

Manakala calon PAS merupakan calon anak muda yang mempunyai kelayakan akademik yang baik, berkredibiliti, berakhlak mulia dan dapat menyelesaikan masalah rakyat sekaligus boleh membawa suara rakyat ke Dewan Undangan Negeri.

Mantan Perdana Menteri, Tun Sri Dr Mahathir Mohammad yang juga merupakan bekas presiden UMNO dan orang yang pernah melantik Isa Samad menjadi ajk Umno itu sendiri menyatakan rakyat Bagan Pinang mesti "kuburkan" Isa Samad.

Sepanjang 22 tahun Isa Samad memerintah beliau tidak pernah membuat apa-apa perubahan inikan pula dalam masa 2 tahun menyatakan hendak membuat perubahan.

Umno-BN benar-benar tiada calon yang hendak diketengahkan sebaliknya hanya menggunakan calon lama yang dikitar semula.

Anak muda yang dicalonkan di Permatang Pasir dahulu terlibat dengan rasuah, menggelapkan duit koperasi iaitu duit orang bumiputra sedangkan Umno sendiri menyatakan mereka memartabatkan orang Melayu.

Ini terbukti Umno-BN tiada calon yang berwibawa.

Setiap hari BN menggunakan media untuk membantu mereka berkempen dan menghentam Dato' Seri Anwar Ibrahim seolah-olah Anwar yang bertanding bukannya Zul.

InsyaALLAH 9hb ini Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat akan bergagung tenaga dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim turun ke Bagan Pinang untuk berkempen.

Marilah kita sama-sama mentalkinkan BN pada 11 Oktober ini sekaligus menjadi titik permulaan kebangkitan di negeri Selatan Malaysia.

Tiada ulasan: