15 Sep 2009

Era Najib Altantuya : Bebas Kacau Daun Di Bagan Pinang

Pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang pada 11 Oktober depan bakal menyaksikan pertandingan tiga penjuru apabila seorang anak tempatan di sini mengesahkan akan bertanding sebagai calon Bebas.

Shahruddin Abd Hamid, 52, yang bekerja sendiri mengendalikan syarikat pengangkutan tampil membuat pengesahan akan bertanding atas tiket Bebas, sekali gus menyaksikan pertandingan tiga penjuru bersama Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR).

Katanya, dia mengambil keputusan bertanding selepas mendapat sokongan rakan-rakannya, selain memberi satu lagi alternatif kepada pengundi di DUN Bagan Pinang untuk memilih wakil rakyat mereka.

“Keputusan bertanding ini memang atas permintaan ramai, terutama selepas mendengar rungutan orang ramai mengenai bermacam-macam masalah. Sebab itu, saya sebagai anak tempatan terpanggil untuk bertanding sebagai calon Bebas,” katanya.

Beliau yang berkelulusan Diploma Pentadbiran di sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) juga percaya pengalamannya selama 30 tahun dalam politik memberi kelebihan meraih sokongan ramai.

“Saya menyertai politik pada 1979 dan pernah menjadi Pengerusi Tetap UMNO Kota Lukut sebelum menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada 2004. Bagaimanapun, keputusan bertanding ini adalah atas individu dan tidak ada desakan mana-mana pihak,” katanya ketika ditemui di kediamannya dekat Rumah Rakyat Pekan Lukut, Lukut, di sini, semalam.

Shahruddin berkata, antara manifesto bakal dibawa lebih kepada pembangunan pelancongan di Port Dickson yang didakwanya masih banyak kelemahan. -SH

Tiada ulasan: