25 Jul 2009

Pasca Manek Urai : Telunjuk Lurus Kelingking Berkait

Telah kami katakan UMNO tidak pernah jujur sekalipun PAS ikhlas.

Jika di Marang, UMNO BN begitu yakin untuk menawan kerusi Parlimen Marang dan dewan undangan negeri Rhu rendang di dalam pilihanraya akan datang dengan telah melakukan usaha untuk merampas kedua-dua kerusi itu dari PAS, kini Umno Kelantan pula mulai menggerakkan jentera parti dalam usaha menawan kembali Kelantan daripada PAS dengan menjadikan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai baru-baru ini sebagai momentumnya.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed berkata Umno Kelantan juga memperkemaskan pengurusan parti di semua peringkat sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum ke-13 kelak.

"Pilihan raya kecil Manik Urai barubaru ini membuktikan rakyat sebenarnya tidak menolak Barisan Nasional (BN). Untuk itu, mulai sekarang kita akan atur strategi untuk menembusi Kelantan daripada kekangan PAS," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Jeli di Kompleks Umno Bahagian, di sini, hari ini.

"Ia memberi petanda baik kepada kita... termasuk dalam usaha menawan kembali Kelantan yang telah dikuasai PAS hampir 20 tahun lalu," katanya.



Tiada ulasan: