30 Jul 2009

Era Najib Altantuya : Apa Lagi Selepas PPSMI, SPRM?

Pakatan Rakyat akan pertahankan Selangor dari usaha Barisan Nasional (BN) sedaya upaya merampas negeri Pakatan Rakyat melalui kekuasaan dan agensi yang dimilikinya, kata Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar.

Katanya, isu Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) dan Suruhanjaya Diraja Malaysia (SPRM) sehingga berlakunya kes kematian bekas setiausaha politik Exco Selangor Teoh Beng Hock adalah rentetan daripada kekuasaan yang ditunjukkan oleh BN dalam mentadbir negara.

“UMNO tidak menerima kekalahan dan peralihan kuasa terhadap kerajaan negeri dan SPRM disuruh siasat Pakatan Rakyat sebab mahu menggulingkan dan jatuhkan Pakatan Rakyat sedangkan banyak penyelewengan yang dilakukan oleh UMNO tidak disiasat SPRM” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Ceramah Perdana bertajuk “PPSMI,SPRM apa lagi selepas ini” anjuran PAS kawasan Shah Alam di Dewan MBSA, Seksyen 11, Shah Alam, malam tadi.

Antara ahli panel lain yang memberi ceramah ialah Sasterawan Negara, A. Samad Said, Speaker Dewan Negeri, Teng Chang Khim, dan Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad.

Setiap ahli panel membentangkan ceramah berkisar tentang keangkuhan Barisan Nasional dalam menegakkan isu PPSMI tanpa mengambil peduli suara rakyat dan isu misteri kematian Teoh Beng Hock.

Hampir 300 tetamu menghadiri Ceramah Perdana tersebut yang bermula kira-kira jam 9.45 malam dan berakhir jam 12.00 tengah malam.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Exco Selangor, Yaakob Sapari. -TVS

Tiada ulasan: