21 Mei 2009

PAS UMNO : Tiba-tiba Daud Iraqi Akan Dipanggil SPRM

Memang aneh kerja-kerja Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ini.

Apabila parti pembangkang baru mengesyaki pemimpin mereka ada melakukan rasuah, yang mebuat kenyataan ituakan dipanggil untuk disoal siasat sedangan parti pemerintah, UMNO yang terang-terang telah mendapati ahli-ahlinya terlibat di dalam politik wang semasa pemilihan yang lepas, SPRM memejamkan mata dan memekakkan telinga terhadap desakan dan laporan mengadu salah laku dan poliytik wang yang melanda parti itu.

Berita Harian melaporkan SPRM akan memanggil Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Mohamed Daud Iraqi untuk memberi keterangan berhubung dakwaan rasuah dalam pemilihan Pas.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Ahmad Said Hamdan, berkata demikian pada sidang media selepas majlis penutup Program Jati Diri Rakan Muda di Membakut, hari ini.

Inilah akibat apabila petamanya: SPRM masih lagi menjalan siasatan secara berpilih dan tidak profesyenal di dalam mengendalikan kes-kes yang diadukan kepadanya dan kedua pengajaran kepada pemimpin parti pembangkang, kususnya PAS di dalam konteks ini, supaya jangan terlalu cepat mengeluarkan kenyataan yang tidak berfakta dan berunsur fitnah justeru ia akan diambil kesempatan musuh.

GB telah menyatakan berkali-kali dengan memetik ayat ini:

Sambil bersikap sombong takbur di muka bumi dan berusaha merancangkan rancangan-rancangan jahat, sedang rancangan yang jahat itu tidak menimpa melainkan orang yang merancangnya sendiri. Fathir :43




Tiada ulasan: