30 Jan 2009

Tajol Akhirnya Terbelit Sendiri

Akhirnya Tajol yang berputar belit mengenai isu perletakan jawatannya sebagai Pengerusi Perhubungan terbelit dengan penafian yang dilakukan semalam.

Laporan terkini: "Majlis Tertinggi (MT) Umno yang bermesyuarat lebih tiga jam, menerima keputusan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohd. Tajol Rosli Ghazali yang meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri itu berkuasa kuasa serta-merta."

Dilaporkan lagi: "Kekosongan itu diisi oleh Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak.

Jawatan Timbalan Pengerusi Umno Perak pula akan disandang oleh Menteri di Jabatan Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi."

Seandainya Tajol Rosli tidak membuat kecoh semalam dengan membuat penafian terhadap kenyataannya yang dibuat sebelum ini(sekalipun di dalam pertemuan tertutup) tentang perletakan jawatannya, sudah pasti maruahnya tidak secemar kini.

Di Kampar, beliau menyelar BERITA HARIAN yang melaporkan beliau telah meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perak.

Tetapi anehnya beliau berkata akan meletakkan jawatan sebagai Ketua Umno Bahagian Gerik pada 29 Mac ini dan juga tidak akan bertanding mempertahankan jawatan anggota Majlis Tertinggi pada perhimpunan agung Umno dari 24 hingga 28 Mac ini, yang sekali gus akan menyebabkan semua jawatan yang disandangnya melalui lantikan termasuk sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perak, tergugur.

Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah berkata, alasan yang diberikan oleh Tajol ialah "adalah lebih baik orang lain memimpin Perak selepas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bota menyertai pembangkang."

"Kita menghormati kehendak dan keputusan. Dia nak undur diri. Lebih baik rasanya bagi orang lain pimpin Umno Perak," katanya

Itulah akibat dari orang yang gagal untuk memegang prinsip "honesty is the best policy". Akhirnya diri sendiri yang ditimpa keaiban apabila telah lama merancang untuk mengaibkan orang lain - HUKUM KARMA mengambil tempatnya! (Untuk tujuan rekod, Tajol Rosli adalah orang yang bertanggungjawab mengaturkan konspirasi sehingga dua orang exco dari Pakatan Rakyat Perak diheret ke mahkamah di atas tuduhan rasuah di atas satu projek prumahan yang tidak pernanh diluluskan).

Tiada ulasan: