17 Jan 2009

P036 KT: Jom Kita Runtuhkan Keangkuhan BN

HARI INI adalah satu lagi peluang terbaik kita untuk meruntuh dan meerobek kesombongan dan keangkuhan kerajaan UMNO dan Barisan Nasional. Hari ini adalah peluang untuk rakyat Malaysia menghantar signal yang jelas kepada kerajaan BN: bahawa masa untuk BN untuk bungkus telah semakin hampir dan rakyat sudah muak dengan gelagat keangkuhan dan kesombongan mereka.

Mereka berulang-kali memainkan lagu yang streotaip basi kononnya hanya BN yang mampu membawa pembangunan, kononnya hanya BN yang mempunyai track record pemerintahan yang unggul, kononnya hanya BN yang mampu menongkat langit dan hanya BN yang bla bla bla.

Kononnya pemimpin BN sajalah yang mampu menterjemah impian menjadi realiti, kononnya hanya BN yang boleh memertabatkan agama dan bangsa, kononnya hanya BN yang (dalam satu kenyataan TPM yang namanya sinonim dengan Altantuya, mampu make things happen.


Golongan UMNO dan BN yang mabuk kuasa ini sanggup melakukan apa saja, by hook or by crook untuk memenangi setiap pertandingan dan pilihanraya. Dunia menyaksikan bagaimana mereka memperkuda dan memperkosakan machineries, media and money serakusnya untuk mencapai hasrat mereka.

Di atas nama politik yang berfalsafah haiwaniah Machievelism, the end justifies its means, matlamat menghalalkan cara, rakyat di seluruh negara menyaksikan ketempangan perjalanan setiap pilihanraya yang mereka kendalikan. Penggunaan machineries secara biadab dan keterlaluan dengan menghantar ribuan anggota polis untuk mengugut dan menakut-nakutkan rakyat (kita telah muak untuk menyenaraikan kekejaman dan kezaliman anggota polis yang dilakukan terhadap rakyat), memperkuda dan memperkosa institusi kehakiman dengan meletakkan hakim-hakim yang korup sebagai hakim-hakim terkanan negara untuk membela dan menutup perbuatan salah laku pemimpin-pemimpin BN yang dibawa ke muka pengadilan (malah mereka mempunyai seorang Peguam Negara dan seroang Pengarah BPR yang begitu terkenal dengan keangkuhan dan sikap bias mereka di dalam hal-hal memilih dan menentukan kes-kes yang ingin diketengahkan untuk pendakwaan, mempunyai menteri-menteri yang bermentaliti kelas ketiga dari zaman penjajahan British tetapi menunjukkan kuasa di zaman digital seperti Syed Hamid yang diletakkan sebagai Menteri Dalam Negeri malah mereka berpemimpinkan ketua-ketua yang mempunyai darjah kredibiliti bermertabat rendah serta hipokrit.

Mereka memperalatkan media secukupnya untuk menutup segala kelemahan mereka dengan membela dan mengupah wartawan-wartawan bermaruah rendah untuk menghidang dan mengaburi mata rakyat dengan berita-berita palsu lagi jelek untuk menutup salahlaku dan kepincangan pemimpin dan parti mereka. Media massa arus perdana samada media eletronik atau cetak menjadi medan propaganda yang cukup hebat persis meletakkan semua rakyat di negara ini sebagai makhluk bebal yang diharapkan akan termakan dengan segala apa yang dihidangkan.

Mereka menjadi wang royalti minyak sebagai "kepunyaan bapak mereka" sehingga menjadikan mereka sebagai Santa Claus yang menaburkan gula-gula di malam hari natal untuk rakyat di Terengganu. Mereka tanpa merasa sedikit bersalah pun menipu kerajaan PAS Terengganu satu ketika dulu dengan mengubah status royalti kepada wang ikhsan, itu pun mereka lenyapkan yang sehingga kini mereka tidak mampu untuk menjawab dan menyerahkan wang ikhsan tersebut kepada PAS. Betapa jahat dan buruk sikap mereka!

Inilah masanya untuk rakyat bangun. Inilah masanya untuk kita rebut kembali satu satu demi satu kerusi Parlimen dari tangan mereka yang akhirnya kita humbankan mereka terus dari tampuk pemerintahan dengan metakkan parti yang lebih berwibawa dengan pemimpin yang lebih berintegriti serta meletakkan kepentingan rakyat dari kepentingan diri dan peribadi.

Mereka terlupa bahawa rakyat lebih berkuasa untuk menentukan masa depan mereka. Yang curang, yang angkuh lagi sombong, yang kotor lagi hina pasti akan menerima hukuman rakyat akhirnya. Jika rakyat alpa dan lemah, maka kuasa Allah lebih hebat dan perkasa untuk memberikan jawapan yang lebih tegas kepada mereka.

Kita jampikan segera. Agar terbalas segala derita dan agar mereka lenyap dari bumi Malaysia segera.

Cis !! Berani lagi menjawab kata
Dihadapanku menunjuk derhaka
Ku seru langit dan bumi bertepuk
Terpenyeklah engkau wahai si UMNO


Ayuh jom kita laksanakan tugas kita. Kita berdoa ke hadhrat Allah s.w.t. agar PAS dan Pakatan Rakyat menang cemerlang di dalam pilihanraya kecil P036 Kuala Terengganu ini.

Radio TKOfm Chanel Emas akan membuat lintas lansung bermula petang ini. InsyaAllah


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum,

Jangan terikut2 gaya KJ berkempen.

Kena ingat bahawa pengundi UMNO banyak mengundi PAS pada PRU12 yg lepas atas sikap KJ yg terlalu nak sangat PAS lingkup.

Dan elok kiranya PAS jgn pula begitu. Nanti kena pula pada PAS.