13 Apr 2017

Dr Maza Jawab PAS, Siapa Sebenarnya Yang Keliru & Mengelirukan?

PAS kata pandangan Dr.MAZA mengelirukan umat islam tentang RUU355. Nah ini jawapan nya...

"Tahukah kamu apakah yang mengelirukan itu?

Yang mengelirukan itu ialah apabila dahulu parti anda mengkafirkan orang yang berbeza parti sehingga ada yang bercerai berai, tidak makan makanan sembelihan, solat dua imam, bahkan sehingga ada yang mati terkorban kononnya syahid menentang berbeza parti.

Kemudian, hari ini semuanya sudah berbeza. Padahal parti yang dikafirkan itu tetap sama, bahkan sebahagian besar pemimpin juga tetap sama.


Yang mengelirukan ialah apabila parti anda menyebut ‘perlembagaan kita adalah perlembagaan penjajah, kafir dan jahiliah.

Kemudian hari ini anda menyebut kita menjunjung dan menghormati perlembagaan.

Betapa ramai yang telah menjadi korban oleh fatwa dan amanat parti anda itu?!

Yang mengelirukan ialah ketika anda berbaik dengan parti tertentu anda memberi seribu dalil kelebihan parti-parti tersebut. Kemudian apabila anda bertelagah anda menjadikan mereka munafik, keluar jamaah Islam mati jahiliah, musuh Islam dan sebagainya.

Yang mengelirukan itu ialah apabila ketika anda memenangi beberapa negeri dahulu anda menyatakan hudud bukan keutamaan.

Bahkan anda menyatakan ‘selesai masalah pengangguran dulu baru hudud’.

Kemudian anda menyatakan sesat, liberal ataupun anti-Islam sesiapa yang mengungkapkan hal yang sama.

Anda yang menuduh orang itu dan ini murtad, kemudian anda ingin buat undang-undang murtad?!!

Berkepentingan!!!

Jika hendak disenaraikan yang mengelirukan memanglah banyak. Maka, janganlah mempolitikkan agama yang luhur ini. Ia akan benar-benar mengelirukan.

Hari ini anda sesatkan orang yang enggan menyokong usul anda, esok mungkin anda jadikan dia jadi wali Allah pula apabila ‘angin politik’ anda berubah?!

Itu belum lagi kita bincang ceramah parti anda yang penuh maki hamun, mengkafirkan, menuduh sesat, kufur, tanam di kubur kafir, keluar parti keluar jamaah Islam maka tercabut Islam dan lain-lain.

Dr Maza

VIDEO BERKAITAN







FEATURED ADS





12 ulasan:

omar daud berkata...

Salam


Bila Agama dikaitkan dgn politik dunia.Beginilah jadinya.PAS=Agama islam.

Tujuan Allah menghantar manusia ka dunia ialah "MENYEMPURNAKAN AGAMA"dgn IQTIBAQ Nabi S.A.W.Bagi umat Muhammad.untuk mendapat RAHAMAT ALLAH.


Jika Agama ikut mainan politik dunia, beginilah jadinya.Bagaimana nak sempurnakan Agama?,kezaliman,ketidakadilan,pembohongan bersiri,kejap okay/kejap tak okay,mengikut telunjuk pemimpin yg ikut jalan pintas UNTUK BERKUASA.Kononnya dgn cara "MECHEIVILLE"Dapatkan kuasa dulu,KITA BOLEH UBAH SEGALA-GALANYA UNTUK ISLAM.

ALLAH MENTARBIAH Nabi s.a.w,di mekah,dan sahabat2 selama lebih kurang 10tahun,dgn keimanan/aklahk yg ikhlas,"amal maaruf nahi mungkar dulu"bukan menghukum ataupun dapatkan kuasa dulu.selepas itu barulah turun perintah sembahyang dan tutup aurat.Di madinah "amalan kebaikan"amal maruf nahi mungkar diteruskan.Bila sahaja perintah2 Allah diperintahkan sahabat2 terus ikut,kerana iman mereka yg kental.Bila dilakukan secara istimae,barulah bantuan Allah akan turun,umat islam amat sedikit,kurang senjata,tetapi menang dlm peperangan,allah bagi contoh dlm peperangan badar islam menang kerana iman umat islam kental,dlm peperangan uhud umat islam kalah kerana sebilangan sahabat tak ikut sunnah nabi,dalam peperangan hunain umat islam kalah,kerana pada ketika itu beberapa orng umat islam yg baru memeluk agama islam takabbur,mereka berkata sesama sendiri,"kini umat islam seramai 12k orng,orang2 kafir hanya 3k orng sahaja,Allah tunjukkan pada umat islam "cash"mereka kalah dlm peperangan itu.

Jika perintah menghukum/kuasa dulu tentulah Allah akan tunjukkan pada nabi di mekah dulu,sebab Atuk nabi adalah orang kuat kaum musrikin di mekah.Dgn adanya kuasa,manusia akan lupa dari mana asal-usul mereka,berebut2 jawatan,bermewah2,iri-hati/hasad/dengki,dan tidak akan melakukan kerja2 dakwah.

Semasa nabi berdakwah di Taif,nabi dibelasah teruk oleh pembesar2 taif dan mengupah penduduk dan kanak2 untuk membelasah nabi.Bila bantuan dari malaikat datang,pelbagai bantuan yg dioffer oleh malaikat tetapi nabi menolak,salah satu offer yg diberi oleh malaikat ialah "menghancurkan bangsa taif."nabi tolak,dan mendoakan suatu hari nanti,anak cucu mereka memeluk islam.Nabi juga di offer oleh pembesar2 arab,iaitu "Kongsi-kuasa"dgn puak2 musrikin arab dgn syarat nabi stop dakwah mereka, tapi nabi tolak.

kisah-kisah ini,diceritakan oleh Allah adalah kerana untuk bimbingan pada "pewaris2 nabi"/umat akhir zaman iaitu ulamak/manusia,diakhir zaman,TIADA KOMPROMI dalam "menyempurnakan agama ALLAH"."AMAL MAARUF NAHI MUNGKAR"Adalah fardu segala fardu"kerana menguatkan iman,dan meningkat,IMAN bukan boleh diwarisi,kerana ianya mesti diamalkan.TANPA IMAN,YG BETUL SIAPAKAH YG AKAN JADI SAKSI PADA KITA DI PADANG MASHAR NANTI.Walaupun iman (IKHLAS) kita ada sedikit,dgn sufaat nabi,akhirnya kita kasyurga jua.syurga yg paling kecil hanyalah 10 dunia.bahayanya jika memulakan "KUASA/hukum" sebagai paksi untuk mendapatkan iman,takut2 nanti di padang masyar,kita tiada saksi(nabi s.a.w) untuk menolong kita.IMAN yg dituntut adalah"MENAFIKAN SELAIN DARI ALLAH,MAKHLUK TIADA KUASA".
Salah satu contoh mengunakan "parti/kuasa/hukum",takut2 nanti kita akan terikut2 pemimpin2 kita,yg mentafsirkan sendiri ayat2 quran yg kata kena dapatkan kuasa dulu,hudud,kalau tak dapat hudud,dekat2 hudud pun takpa macam ru355,dan menganggap sesiapa menentang adalah kafir.

"keperluan hidup dunia bukanlah maksud hidup kita""menyempurnakan agama adalah maksud hidup kita"

wallah'ualam.

Tanpa Nama berkata...

Terbaik ustad maza

Tanpa Nama berkata...

aku sebagai ahli P@$ mengaku ape yg maza ckp tu betul 100%.. aku ni yg jenis byk ckp & suka bangkang kt dlm mesyuarat dituduh x walla', pro pan, dipulau, padahal apa yg aku ckp itu didalam mesyuarat...apa guna bt mesyuarat kalau nk suruh paksa org guna doktrin akal hj hdi je.. didalam mesyuarat org bebas hujah...alasan dia hj hdi tu ulama no2 dunia..dia sembhyg mlm...blaaaa.... kau sape??? bagi aku ulama kita kena hormat.. x puja melampau... tgk kes Ketua Dewan Ulama Perlis pd tahun 2009..Bini dia cikgu sekolah bt report kata dia cuma bagi nafkah rm300 dlm 10 tahun.. & amalkan seks ganas & luar tabi'i..dlm pantang pun balun... tolong pikir2 la ahli P@$... pastu bila jalan kes ni... dia dipecat & dituduh syiah oleh pimpinan pula...ketua dewan ulama perlis tu....

Tanpa Nama berkata...

Kesimpulannya Lord Reid juga yang terbaik. Muah!muah !muah!

Tanpa Nama berkata...

Puak walaun mana ada terkesan dgn hujah. Masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Yg buat mrk teruja sgt ialah fatwa drp tok2 lebai mrk utk mengkafirkan org islam lain. Jd dr maza pun akan dikafirkan klu ikut nafsu mrk

Tanpa Nama berkata...

Soalan am kpd Hj Hadi berkenaan RUU355...
1-Apa itu RUU355
3-Adakah RUU355 itu benar2 hukum Allah swt hingga ada pimpinan PAS@ydp PAS pdg serai kata kalau x sokong tanam di jirat?
4-Ciri2 hakim
5-Ciri2 penguatkuasa & saksi
6-Siapa yg akn tergolong dlm Akta 355 ni.. Rakyat sahaja? adakah termasuk Pemerintah?PM?Gabnor ydp?Vvip xxxx?Kerabat Vvip xxxxx?

Tanpa Nama berkata...

lord reid itu ulama muktabar pas ker?

pantera tigris berkata...

Maza pernah kata selawat syifa adalah syrik sedangkan dr wahbah pakar fekah siap guna lgi selawat tu. Maza pernah fitnah ke omar alkhatab bab x jalankan hudud kerana darurat cuaca pd hal omar al farouk ra tetap jlnkan hudud

AdNAN berkata...

... ludah jatuh ke muka, hukum pantulan kata bijak sains, itulah hakikatnya.

Tanpa Nama berkata...


Yg paling keliru sekali..

Adalah majoriti klu tak 100% org Melayu yg menganggap lebai2 yg balik dr Mesir dan timur tengah itu sbg ulamak, krn hampir SEMUA atau SEMUA sekali mrk itu klu duduk mengambil peperiksaan SRP/LCE gerenti "FAILED"!

Mrk gerenti "FAILED" subjek Hisab/Maths serta semua subjek2 kritikal thinking yg lain!! Begitu kah standard ulamak?

Klu mrk duduk kat Arab sekalipon takde sapa pon yg hiraukan mrk ini apatah lg nak memanggil mrk sbg ulamak..jd jaga pon kot tak layak beb sbb ramai lg bangla dan pakistan yg jauh lebih baik bertenaga dr depa nih !!!

Tengok jer cara mrk berhujah baik pemimpin atau pon yg digelar pakar strategi parti, semuanya nampak terang ketololannya yg jls lebih tolol drp gerombolan umno itu sendiri, umno sendiri pon rasa geligeleman dgn puok2 lebai nih ttpi terpaksa dek krn jibgor punya angkara..

Dah ler tolol tak sedar diri, prasan pulak sbg ulamak...alaaamak apa nak jd nih weh!!!

Tanpa Nama berkata...

ONE UNDI TO PAS = U MENGIAKAN KATA-KATA DONALD TRIUMP ISLAM ADALAH AGAMA PENGGANAS. WHAT PAS DID NOW, ADALAH TAK JAUH BEZA APA YG ISIS DAN PUAK ISLAM SYIAH LAKNATULLAH BUAT. ONE UNDI TO PH = WILL MENENTANG DONALD TRIUMP BY BUKTIKAN ISLAM IS NOT AGAMA PENGGANAS.LAKSANAKAN HUKUM HUDUD ONLY APABILA KESEJAHTERAN RAKYAT SELESAI, AND ENSURE KEMISKINAN PUNCA MENINGKAT KADAR JENAYAH, DIKURANGKAN SEMAXIMUM MUNGKIN. IS NOT FAIR U LAKSANAKAN HUDUD, TETAPI ISU KEMISKINAN WHICH PUNCA NO 1 MENINGKATNYA JENAYAH TIDAK DISELESAIKAN.

Tanpa Nama berkata...

sgt jelas hadi byk membawa doktrin2 sesat syiah khawarij dlm pas.

sgt jelas hadi byk membawa akhlak2 buruk dlm pas.

selagi mana islam yg anda bawa itu berwajah hudud, itulah tanda anda gagal dalam dakwah.

terima kasih dr maza.

beliau byk memberi penjelasan tentang islam berdasarkan fahaman Sunnah yg lebih luas dan berakhlak.



selagi mana hadi masih sygkan syiah maka akan terus terserlah satu persatu buruknya pas.