19 Sep 2016

Kami Tidak Tubuh AMANAH Jika Bukan Kerana Disuruh Melutut....

Kami tak mahu melutut pada PAS sebab itu tubuh Amanah - Salahuddin Ayub

Saya dan kawan-kawan tidak akan tubuhkan Amanah kalau mahu melutut pada PAS itu reaksi Timbalan Presiden Amanah, demikian Salahuddin Ayub selepas diminta mengulas kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Semalam, Hadi berkata Amanah akan melutut kepada PAS dan mengiktiraf kekuatan parti itu suatu hari nanti.

Ketika itu juga parti-parti yang menjadi sekutu Amanah terpaksa bergantung pada PAS untuk meraih sokongan rakyat, dakwa Hadi lagi.



"Kalau isu melutut saya dan kawan-kawan tak akan tubuhkan Amanah," kata Salahuddin.

"Kalau nak melutut duduk dalam PAS sajalah. Jangan cakap apa-apa. Jangan buat apa-apa. Duduk diam sahaja.

"Bagi saya ucapan itu lahir daripada ucapan cemburu melihat kejayaan Amanah dalam tempoh yang singkat telah berjaya membuktikan bahawa dia bukan parti seperti Hamim dan Berjasa.

"Jadi harapan untuk lihat Amanah ini parti kecil yang umurnya tak panjang dan akan mati macam (parti) HAMIM dan BERJASA itu tidak kesampaian.

"Sebaliknya Amanah hari ini dapat sambutan yang baik daripada masyarakat," tambah Salahuddin .

Salahuddin berkata parti pas kini tidak senang duduk berikutan sambutan di kalangan penyokong yang diterima Amanah amat memberangsangkan.

"Setakat ini kita telah berjaya dapatkan ahli hampir 80 ribu orang dalam tempoh setahun.

"Kita telah tubuhkan 156 kawasan Parlimen.

"Hari ini juga kita dapatkan 300 cawangan-cawangan baru di seluruh negara.

"Kita sasar dalam tempoh pertengahan tahun hadapan kita akan capai target kita lebih kurang 1000 cawangan.

"Jadi ini sebenarnya yang merisaukan Haji Hadi terutama pergolakan mutakhir PAS Kelantan dan juga sambutan luar biasa terhadap porgram Datuk Husam Musa di Kelantan," ujar Salahuddin.

Pemimpin PAS sebelum ini menolak laporan Amanah diterima baik di Kelantan.

ULASAN GB

Jika bukan kerana disuruh melutut kepada nafsu serakah kumpulan yang gila jawatan di dalam PAS yang menang melalui konspirasi dan kaedah cai, bekas pemimpin-pemimpin dan ahli PAS tak tubuh Parti Amanah Negara!

Apa yang sebenarnya tersirat di sebalik kata-kata "Amanah akan melutut kepada PAS" oleh Presiden PAS, haji Abdul Hadi Awang menggambarkan sikap Haji Hadi sendiri yang sebenarnya dilanda resah gelisah terhadap kewujudan AMANAH.

Keduanya ia menzahirkan sikap autokratik pemimpin itu sendiri. Mahu semua orang tunduk dan patuh kepada kehendaknya semata-mata. Lantarannya juga beliau sebelum ini sanggup untuk menghancurkan Pakatan Rakyat kerana beliau tidak boleh bekerjasama dengan orang lain dan tidak boleh menjadi rakan di dalam mana-mana pasukan.

Beliau enggan untuk menerima hakikat betapa sudah ramai pemimpin dan ahli PAS yang sudah berhijrah ke AMANAH. Tetapi semalam beliau mendakwa "dakwaan ribuan anggota PAS Kelantan yang menyertai AMANAH dilihat hanya 'cakap sokong yang tidak berpijak di bumi nyata".

"Cakap kosong yang tidak berpijak di bumi nyata", katanya sedangkan umum mengetahui bahawa kata-katanya sebelum ini bahawa "tiada ahli PAS mengikuti jejak langkah Husam" ternyata meleset apabila rakyat Kelantan berduyun-duyun menyertai Amanah.

Beliau dilanda dengan sindrom penafian, satu sindrom yang sering melanda pemimpin yang berkuasa dan kini menjangkiti pemimpin tertinggi PAS itu.

Tidak mengapalah untuk beliau menafikan fakta bahawa sudah beribu ahli PAS menyertai AMANAH. Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. Dan ahli AMANAH adalah mereka yang tidak melutut kepada sesiapa kecuali kepada Allah s.w.t.

Kami kisahkan kepadamu (Muhammad) cerita ini dengan benar. Sesungguhnya mereka adalah pemuda-pemuda yang beriman kepada Tuhan mereka,
dan Kami tambah pula untuk mereka petunjuk. Dan Kami meneguhkan hati mereka diwaktu mereka berdiri, lalu mereka pun berkata, “Tuhan kami adalah Tuhan seluruh langit dan bumi; kami sekali-kali tidak menyeru Tuhan selain Dia, sesungguhnya jika kami berkata demikian, kami telah mengucapkan perkataan yang amat jauh dari kebenaran.”
(QS Al-Kahfi 13-14)





FEATURED ADS


37 ulasan:

Pemuda parit kings berkata...

Mungkin hj hadi awang nak suruh kita Kata....berduyun2 ahli amanah masuk pas semula dan melutut pada pas melayu Islam...sungguh sedih melihat hj hadi sebegini rupa... walaupun jelas cuaca terang benderang...namun dikatakan guruh mau hujan...setidak2nya berilah peluang buat hj hadi berkata...yg mendapat manfaat nya adalah amanah... percayalah...usah bongkak!!!sekurang2nya haji hadi nak sedapkan hati dia yg terluka...hahaha

Tanpa Nama berkata...

Seorang yg bertaraf ulama dunia tapi bersifat angkuh dan rakus. Mungkin inilah yg dinamakan Ulama akhir zaman. Apa yg aku perasan dipihak pemimpin2 Amanah cool and relex aja walaupun dihina dan dicerca oleh ulama2 PAS. Belum dengar lagi keluar perkataan menghina atau caci mencaci terhadap mana2 pemimpin PAS.

Tanpa Nama berkata...

1.Berjayanya sesebuah perkumpulan itu kerana pemimpinnya dan begitu juga hancurnya sesebuah perkumpulan itu kerana pemimpinnya..

2.Mungkin PAS akan berubah apabila pemimpin sekarang sudah tidak ada lagi atau sampai tarikh luput.

3.PAS sekarang ini diambang keruntuhan kerana sikap yang dibawa oleh pimpinannya.

4.Sayangnya parti tua ini telah berjuang sekian lama dan pada akhirnya bagaikan kapal hanyut ditengah lautan.

5. Saya sendiri dan rakan-rakan penyokong PAS, sudah hilang hormat kepada parti yang saya sanjungi sekian lama.

6. Untuk memertabatkan Agama Islam, tidak perlu masuk jemaah PAS. Wadah perjuangan baru sudah ternyata jelas hala tujunya.

Apa yang saya dapat ucapkan ialah,, sayang seribu kali sayang mengapa PAS kian musnah dan terasing...

Sekian : Ancient Mariner

Malaysiabaru berkata...

Hadi ciplak kenyataan melitut Dari laman web pro pakatan

Dah takde idea????

Tanpa Nama berkata...

Aku tertanya2, berapa orang pemimpin PAS yang meluru ke Carlifornia untuk melawat jenazah Mursyidul Am mereka? Tak dengar aku ada pemimpin ke sana.... pelik... sebab yang meninggal itu adalah Mursyidul Am bukan Pak Uih tukang bancuh kopi setiap kali mesyuarat cawangan.

Dusuntua.com berkata...

Terbaik Tn Hj Salahuddin. ☺

abrarmujahideen berkata...

Inilah sifat kebongkakan terlaknat iblis aka ulama' ilmuan yg sesat dari jln yg lurus.

Tanpa Nama berkata...

dia ingat parti dia tu banyak duit macam amnu ke? dia ingat semua orang pelahap duit ke?
orang melutut kat orang ni geng pelahap duit tapi malas usaha.
bangkai nye orang tua.. jangan ko pulak yang pegi melutut kat najib.. berpeluk dah...

es mejor morir de pie que vivir de rodillas!

Tanpa Nama berkata...

Sayang seribu kali sayang seorang yang mengaku ulama sedunia begitu angkuh dan bongkak dengan kata-kata yang tidak sepatutnya keluar dari lidah yang tidak bertulang oleh pemimpin yang memmimpin jamaah islam apakah hadi awang ini telah hilang kewarasan jika hendak bercakap pun biarlah berlapik kata orang tua_tua bagaimana pula jika sebaliknya berlaku PAS yang berlutut kepada Amanah untuk meminta bersatu semula agar jamaah bertambah kuat demi agama dan bangsa,sekurangnyanya katalah itu habuan Amanah Allah hendak menguji mereka,bukankah lebih enak telinga penyokong mendengarnya bukan secara angkuh begitu inilah yang boleh disifatkan sebagai ulama munafik.

Tanpa Nama berkata...

Haji hadi mabuk 90juta kut??? Had ni melutut kat sapa najib ka??

Abu Muhammad el-Merbawiy berkata...

Terima kasih admin. Mana2 celaan dan cercaan petibadi ke peribadi seeloknya tidak layak dipaparkan. Pilih hanya yg berfaedah untuk umat dan negara sahaja; bukab berfaedah hanya utk sesuatu pihak sahaja. Adil lah dalam penyibaran berita dan maklumat.

Terima kasih
Asudi Hamdun MY

omar daud berkata...

sALAM:


Banyak-banyak mengucaplah di!!kita umat Muhammad hidup bukannya lama,habis lama average 70-80tahun,contoh didepan mata sahabat tuan sudah kembali ke alam barzarh,sebagai hamba allah kita tak boleh menongkat langit.Kita bukan umat "abit": umat2 terdahulu,umpamanya umat nabi adam,noah sehingga 1000tahun.ada ruang masa untuk bertaubat.

Allah jadikan umat Muhammad,sebagai umat yg terbaik di antara umat2 terdahulu,salah SATU faktor umat Muhammad umat terbaik ialah umat Muhammad di fardukan menjalankan "Amar Maaruf,Nahi Mungkar" fardu segala fardu,kelebihan kita dari umat terdahulu yg cemburu PADA KITA,sebab mereka hanya beramal untuk diri sendiri sahaja,sebab kalau kita amalkan kita sebagai punca/MENAFAAT/FAEDAH hidayah pada orang2 lain,dan orang2 berimman yg sesama kita mendapat taufik untuk "SEMPURNAkAN AGAMA",Ilmu sahaja tak cukup,jika "IMAN""AKHLAK" sesama manusia,berkasih sayang TIADA.
contoh yg paling ketara ialah TGNA,beliau sanggup dimaki,dihina,dibelasah oleh orang2 yg tak faham islam,TETAPI disebabkan "AKHLAKNYA", BELIAU SANGGUP melawat orng2 yg menghinannya,tanpa rasa dirinya "HEBAT,BERILMU",lihat raut wajahnya pun amat berbeza dgn tuan.

siapalah saya,nak dikira pengetahuan agama dgn tuan,tapi tuan lebih tahu,2 perkara Allah amat murka, pertama,SYIRIK dan keduanya Bongkak/SOMBONG AKN PENGETAHUANNYA.

"DEMI MASA,Sesungguhnya Manusia dalam kerugian,Kecuali Orang2 Beriman dan Beramal Soleh,Berpesan-pesan pada yg hAK,DAN bERSABAR."

aL-fATIHAH BUAT HARON DIN


wALLAH'UALAM.

Timnajib Jomfikir berkata...

Alahai...kesian Hadi Awang....dipenghujung karier politiknya...semakin suram...salah siapakah Hadi Awang? Salah kamu.

Kamu beriman kepada Allah dan Rasul. Tapi, malangnya...beriman kamu tu...
Cara salah! Apabila jalan yang kamu pilih...tidak mendapat rahmat dari Allah. Kamu akan ditinggalkan dan dilupakan suatu hari nanti...melainkan kamu bertaubat dan muhasabah diri.

Abu Hurairah berkata...

AMANAH akan menjadi contoh kepada parti lain yang berkembang pesat di Malaysia. Semua pemimpin parti perlu belajar dengan pemimpin AMANAH yang amat berkaliber memimpin Malaysia nanti.

Tanpa Nama berkata...

Kata2 yg penuh ego..sombong..bongkak..busuk hati dpd seorang yg mengaku ulamak..tp sebenarnya syaitan yg bertopengkan ulamak..

Tanpa Nama berkata...

90 juta apa cer? dah saman WSJ ke? ulamak
bongkak dan celupar ramai yg duduk kat PAS...parti yang menghodohkan Islam.

Tanpa Nama berkata...

Nak minta dapat jadi wakil rakyat pun pemimpin PAS kena melutut. Bila murid nak sesuatu dari Guru kena lah melutut. Itu yang semakin jadi bongkak.

Ciri-ciri ini sama macam UMNO yang terikut cara mafia atau gangster Bombay yang pengikutnya kena cium tangan ketua.

Dia tidak langsung ambil ikhtibar dari kematian sehingga setakat ini dua orang telah di tangkap kerana 'MENGHINA ISLAM'. Ini sungguh dahsyat, dahsyat !

Ungkapan menghina Islam tidak sepatutnya di gunakan kerana yang mati BUKAN ISLAM. Kalau yang mati bernama Islam Bin Polan pun yang mati bukan ISLAM.

Dan apabila di kaitkan dengan Islam, ini dah mengarut sungguh.

Apapun aku lebih melihat kejadian menghina Islam dengan si mati. Tak sangka sudah nya begini...

Tanpa Nama berkata...




Ada sesiapakah yg dpt memikir sdlm2nya kenapa kah yg ini boleh terjadi...:


...Telah terhambur drp "MULUT"nya merapu2 mem FITNAH aka pilKUDA broka & BARUA


...Dgn "MULUT"nya juga terhambur yg dia tlh pun 'menyalak' BABI ddlm bukit

...Drp idea comel montelnya menjelma lah PAS + Ikatan = Pasik


...Terkini idea warak-KASYAFnya lahirlah, PIGS(parti ikatn ggasan sjhtra)@pigs


...Yg latest skali, suruh me'lutot' seolah2 dia tu POWER tul dgn-Cakor-Siku-LUTOT


Dia juga sgt GAH dan TERKENAL selain drp berpusing2 khianat belit U-TURN mem FITNAH adalah juga kaki PONTENG tegar yg sgt2 "rare" lg hebat..



Adakah makhluk yg sebegini "rare" yg asyik berpusing2 nih boleh dianggap sbg ulamak oleh nabi SAW?

Adakah ALLAH yg maha7LURUS lg maha7PENYAYANG, yg mengHARAMkan perbuatan FITNAH itu dpt menerima makhluk "rare" yg suka buat FITNAH merapu2 itu sbg ulamak??





Sorang taiko PIGS @pigs nya yg trsgt2 berILMU lg tggi skali didonia ini tlh pun bewasiat mintak dikebumi di USA Calfornia yg terkenal sbg bumi porno-LGBT itulah juga bumi Yahudi laknatullah kafir HARBI...yg slalu mnjd wirid "kutukan" ulamak2 pigs walaunta2 pigs blogger2 pigs serta macai2 pigs mrk trhdp PAN n DAPigs.. tup2 smua tohmahan itu kini REVERSE & jatuh kat batang idung mrk sndri!


Tup2 dtglah idea SUCI lg warak kasyaf dari ulamak2 & macai2 PIGS @pigs konon2nya California itu dah pun bertukar mnjd seolah2 bumi "ANBIYA'" ler pulok..


Adakah blogger2 @pigs dan macai2 @pigs dpt "MENYEDARI" hakikat yg maha2 halus sbg SYMBOLIK & reverse PHYCOLOGY drp "NYA" itu..???



"Ulaika kal Ann'am Bal Hum ADOL..." Mrk itu bak BINATANG bahkan lebih SESAT lg


"Rabbana Ma Holakta Haza BATILAA..." Oh! Tuhan kami Tak KAU jdkan ini smua SIA2






Tanpa Nama berkata...

Cakap ulamak politik tidak sama dengan cakap ulamak agama yg ada. Ulamak politik akan lebih kepada percakapan plotik kluar fatwa berbau politik cakap cakap agama nya juga lebih kepada cakap politik. Cakap ulamak politik ini boleh dengar tapi kalau nak ikut kena fikir dua tiga kali jangan ikut sembarangan. Yang ikut sembarangan itu lah akan jadi pengikut taksub tak ketahuan hala. Ada akal tapi tak boleh nak berfikir mana salah mana betol

Tanpa Nama berkata...

Cmne hadi yg begini bermasalah blh dilantik sbg timbalan kesatuan ulamak dunia.apakah mrk xnampak sikap hadi atau main hentam lantik sesuka hati.pelik2
Kpd kaum kerabat pas igtkan setelah kematian Haron Din akan menambah keinsafan tp rupanya menambah keangkuhan pas.
Hairan juga pas 24jam duk kutuk kapir harbi tp akhirnya rawatan pun buat di negara kapir harbi.(maaf bukan nk hina sesiapa tp supaya malaun pas buka minda)..
Dan paling jelas kata nk saman SR tp smpi skrg blum saman lagi.siapa yg berkata benar ni?yg jelas pas sudah bersikap munafik

Tanpa Nama berkata...

Melutut apa .. sampai keluar surat pekeliling tidak membenarkan penjawat awam menyertai parti baru.

Tanpa Nama berkata...

Sejak dapat mengundi,tak pernah sy undi selain Pas, tetapi sejak kematian TGNA, PAS spt hilang arah, spt ada sst yg tidak kena, habis ditebas buang golongan pro, sdgkan ada diantara mereka keluar masuk penjara mempertahankan PAS pd zaman awal 90an dahulu bahkansejak 80an lg. TGNA dan TGHH sgt berbeza pendekatannya, ibarat bumi dan langit, bila keluar isu pil kuda, ponteng, salak babi balik bukit, umur amanah 2 tahun, husam seorang jer keluar , tak ada ahli pas yg ikuts dan bla bla, dan terkini melutut.... alangkah angkuh dan sombongnya TGHH . Apa yang PAS laungkan adalah politik matang, nampaknya cakap tak serupa bikin.
Apa salahnya kita sesama islam mendoakan kebaikan dan kejayaan utk islam,Amanah dengan caranya Pas dengan kaedahnya, bukan mengherdik sesama bekas rakan perjuangan kita. Jadikan islam sebagai contoh dan tauladan kepada islam dan bukan islam.
Ini tidak, keluar PAS, munafik, kafir sokong kafir harbi, dapig dan sebagainya, hingga terlupa musuh sebenar adalah BN.

Yg pasti, PAS sudah diresapi agen musuh, kini terperangkap dgn wang 90j. Namun jika benar, samanlah... dan masa sudahpun melebihi 30 hari... janji yg bohong.

Pas tidaklah rosak... tetapi yg merosakkan adalah pemimpinnya, keangkuhan, sombong dan bongkak, bukanlah akhlak islam.. dan jika ia diamalkan oleh ulamak bertaraf dunia... amatlah malang sekali.

Sayang Pas... tetapi kini AMANAH MENJADI PILIHAN SAYA.




























Tanpa Nama berkata...

Perlantikan penganti Mursyidul Am ialah Mat Yakob hanya atas faktor politik juga. Ini kerana keadaan PAS di Kelantan yang semakin teruk berikutan ramai yang menyertai AMANAH.

Cakap dia sebagai Menteri Besar tak laku dan tidak menakut-nakutkan orang dan sebab itu lah walaupun ada yang lebih baik dari Mat Yakob, jawatan Mursyidul Am di serahkan pada dia.

Setakat ini dari jauh, yang nampak sesuai ialah Mahfodz Pesuruhjaya PAS Johor mengisi jawatan tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Tak soh dok kecek takabur gak ( agah bunyi teh ). Cuba royak gapo yg PAS buat di Kelantan demi rakyat. Kalu setakat dok tulis sepandok kemudian gi tepek situ sini org panggil teori lebih. Cth air sudah lah. Nak minum kena beli air mineral dan basuh kena gi hantar dobi, sohor ko lagu tu. Ambo ni kakitangan kerajaan Kelantan, kena ugut tak leh sertai parti lain, apa ambo heran. PAS tak soh dok mimpi nak perintah Kelantan lah lepas ni. Masa kecek tu tengok retak gak kat langit joong ko cerah. Masa kecek tu rasanya bulan tak Nampak pun, kalu Nampak pun samar-samar jah, begitulah kita ni jgn dok rasa cerah sokmo. Rasanya lepas ni bukan AMANAH yg akan melutut kat PAS tapi PAS yg akan melutut kat UMNO. Kalu tak ser melutut kat UMNO jawab dia "0" lah.

Tanpa Nama berkata...



Kpd saudara ku Anon :12:16pm

Hanya sepisis PIGS (parti ikatn ggsan sjhtra) @pigs jer yg rasa org2 Arab dan ulamak drp Arab itu hebat

Kbnykan sepisis PIGS @pigs yg gi belajor kat Arab nih biasanya drp pondok2 yg pelajar2 ini dulunya TAK lulus pun SRP/LCE dan hampir smua mrk ini klu amik UPSR @ penilaian DARJAH lima dulu2 hanya mampu dpt GRED...D E F dan swktu dgn nya shj..

Sbb itu kbnykan mrk yg level bodoh-JAHIL ini sgt2 MUDAH kena "beli" serta digula2 kan dgn dedak...PIGS @pigs ler katakan, iya dok!?


IQ level bodoh-JAHIL yg hampir semuanya BUTA matematik/hisab ini bila dah pandai mnghafal ayat2 Arab sikit..depa pun naik TOCANG & cepat "PRASAN" konon2 dah jd sgt geliga lg PANDAI bijaksana serta mendakwa bhw depa dah pun mnjd ulamak...huhuhu


DAN..

Bila doh pandai berlakon lebih2 lg bila dah sama2 makan CURI dedak dgn ber semutar LILIT sorban dan pakai jubah, depa pun ingat senang2 nak bodoh-JAHIL serta nak "ugut2" org dgn IQ level mrk yg terang2 bodoh-JAHIL itu dgn ayat2 HUDUD RUU serta kalimah "fatal" Syurga & Neraka..

Dgn IQ bebal bodoh-JAHIL si-Level yg TAK lulus LCE/SRP itu mrk pun coba ber "silat" dgn hujah2 Hadis & Quran yg bercanggah bersimpang siur lg tunggangTERBALIK yg sgt2 terang OUT-of-Contact! Sbb itu sgl putar belit FITNAH khianat pusing2 & PONTENG pun tak dpt mrk elak kan lg demi mnegakkan benang yg BASAH!?


Sbb IQ mrk yg sgt2 ciput itu..level SRP/LCE pun tak lulus, maka sbb itu mrk sgt2 TAKUT utk berdebat dan berhujjah! Alasan murahan depa krn debat itu bukan budaya kita yg serupa dgn alasan sibapak CURI dedak!

TETAPI..

Depa lupa wpun nabi SAW tak gi sekolah serta BUTA huruf baginda sgt BERANI utk berhujjah dan berDEBAT demi sbnr2 KBNARAN serta keadilan!! Nabi SAW bersedia utk berdebat dan berhujjah sekalipun dgn pendita2(pakar2) Yahudi & Nasrani..


Ulamak2 PIGS @pigs blogger2 pigs serta macai2 pigs cobalah renung2kan tulisan ini dgn mendalam...jgn hok tuduh Husam tu bodoh-JAHIL ugama sdangkan hok mu tu klu amik SRP/LCE belum tentu lulus! Klu ajak DEBAT menikus, alahaii..






Tanpa Nama berkata...

Kawe sokong 200% kecek tanpa namo 1:08pm. Lepas ini PAS keno melutut dgn UMNO lah kalau mahukan kemenangan. Kalau UMNO tak bagi kerusi kat PAS kena melutut ngan AMANAH/PH lah pulok. Kalau dio nok lawe one bye on batter PAS say good bye sehaja lah dalam politik negara.

Tanpa Nama berkata...

Orang2 PAS tak pergi ziarah Almarhum Dato' Harun Din sebab depa cakap depa tak dak duit. Kalau depa pi jugak nanti orang akan cakap itu dari duit dedak UMNO. Itulah kepintaran orang2 PAS la ni. Tapiiiii.... tetap pakai kereta mahal2, rumah besar2, bini pun besar2 jugak. Tanah2 (samada tanah anugerah @ dari sumber mana pun) depa simpan utk bekal ke akhirat. Alahuakbar..... PAS - Dulu (OK), Kini (Celaru) & Selamanya (Tinggal Nama) !!!

Tanpa Nama berkata...



Bila dah terang2 di FITNAH..

...Anwar pantas senyap2 jer saman dan MENANG

...Husam pun CEPAT diam2 saman, MENANG

...Nizar pun terus saman, MENANG

...LGE pun saman MENANG!



TETAPI


KINI, yg FITNAH merapu2 pilkuda t.hari, yg juga hebat menyalak BABI ddlm bukit tu...yg GAH konon2nya nak saman Srawak Repot gara2 CURI sedondon dedak 90juta..tup2 senyap jer pun

Sape sbnr2nya yg tlh buat FITNAH adakah Srawak repot atau "mung" tu sndiri!?

Nota: sgl bentuk kebejatan keatas ummah adalah "FITNAH"
Nota: menCURI sdondon 90juta itu adalah juga "FITNAH" besar kpd rkyat!

Klu "mung" tak buat FITNAH sdondon menCURI 90juta tu...mung WAJIB saman scepat mungkin! TAK yoh mung nak tuggu sebulan!!


ATAU (parti ggasan ikatn sjhtra)= PIGS kamu smua dah mnjelma lg hina drp @pigs!



Mana dia hulubalang Tuan Ibrahim beKRIS 2 bilah siap sampin lg bertanjak aritu?

Mana Derih Ahmad & Iskandar yg jd org kuat kpd penyalak BABI ddlm bukit tu?

Mana dia Tontontv German & Nik Abduh yg mnjd pemuda2 cakor siku LUTOT?



Adakah kamu semua sama2 seropa seusrah sejamaah buat FITNAH??????

Adakah kamu semua sekepala kaki belit uturn FITNAH & pemBOHONG!????

Adakah sorban jubah kopiah mu itu lambang sdondon sehati jd penCURI????

Adakah kamu bnar2 PIGS jelmaan yg lebih hina drp BABI ddlm bukit itu??????


Buktikan yg kamu bukan sbnr2 PIGS yg makan dedak ddlm kandang itu

Blogger2 PIGS & macai2 PIGS wajiblah kamu menyahut soalan2 diatas itu..

Klu tidak, tiada sape yg tolol bodoh-JAHIL akan mempercayai hudud-PIGS atau Ruu-PIGS yg coba kamu tipu-FITNAH kan kpd rkyat itu, KECUALI sepisis2 PIGS @pigs yg SATU kepala dgn bapak-PENYALAK babi ddlm bukit t.hari..fullstop!









Tanpa Nama berkata...

kita doakan Pas kembali ke pangkal jalan atau terus dipetisejukkan saja. mereka kini hanyut dlm arus ciptaan puak2 baharu yg gilakan kuasa dan kemewahan dunia. Jelas boleh lihat, ahli2 senior dan veteran mereka sama ada sudah masuk amanah atau terus berdiam diri dari melibatkan diri secara aktif dlm parti. ramai juga yg keliru dan celaru dgn cara pimpinan baru menerajui parti. puak2 baharu yg umumnya golongan muda belia semuanya sudah umpama zombie yg sudah dikawal minda mereka. apa saja kata2 pemimpin mereka akan mereka percaya bulat2. sebab itulah segala gelaran hodoh kepada amanah dan musuh2 mereka banyaknya terbit dari puak2 baharu ni.

Umum tahu singkatan utk amanah pun sudah dilucahkan. dan itulah cerminan yg ada dlm hati dan minda mereka. gila seks sungguh. Ini ke akhlak seorg pimpinan @ ahli parti the so call Islam. Malulah. Yg kau beri gelaran lucah tu, ko juga sebagai jantan tergila2 kan benda tu. Tu psl la sampai duk menikah. tak cukup satu ada yg sampai dua. Yg kantoi siap video di hotel pun pasal benda tu juga. Yg kantoi tgk pay per view masa kat oversea tu pun bukan ke tgk benda tu juga. sungguh memalukan. sebab itulah ramai generasi muda mudi zaman kini sudah tidak hormat dan respect pada golongan agama. kerana wajah2 hodoh org agama yg berpolitik inilah yg membuatkan muda mudi jadi menyampah. ramai di antara mereka ini umpama musang berbulu ayam. mempergunakan agama demi kepentingan diri. memperhambakan org2 yg ingin dekat dgn agama demi mencapai matlamat diri. org kampung yg miskin dan naif kamu guna2 kan demi kelangsungan politik kamu. kederat dan kudrat mereka kamu perah hingga kering peluh2 dan keringat mereka. tapi para pemimpin ini, hidup senang dgn kereta besarnya, rumah besarnya. dgn no plat kereta yg berpuluh ribu harganya. puas bercuti sini sana. sangat2 berbezanya pimpinan kini dgn pimpinan dulu2. mereka lebih suka mencari musuh dan menerapkan semangat kebangsaan dan menyemarakkan kebencian antara kaum dan agama.

ceramah2 mereka kini sudah tiada isi yg baik melainkan menyerang org2 yg mereka singkir dari parti dan bekas rakan dlm PR. sikap mereka umpama anjing yg takut pada bayang2 sendiri. segala nas dan hadis semuanya dipulas tengkuknya demi nak pertahankan diri dan perlekeh musuh2 mereka. sudah sampai masanya umat Islam yg celik dan sedar, boikot the so call ustaz2 Pas ni berceramah di masjid dan surau. sbb tiada manfaat yg baik hendak disampaikan melainkan hendak mencucuk jarum2 untuk menyemai kebencian pada musuh2 politik mereka. rasanya ramai lagi yg tiada tauliah tu. lebih baik di gam supaya tidak mencemarkan institusi masjid dan surau. ramai juga yg mengajar dgn menyampaikan hadis palsu, mensahihkan hadis dhaif dan menyemai kebencian dgn isu2 perbezaan mazhab dgn tuduhan wahabi dan sebagainya. sudah sampai masanya kita tidak boleh berlembut dan memberi ruang pada mereka2 ini melakukan apa yg mereka suka dgn sewenangnya demi menjaga kesucian ajaran agama Islam.

Tanpa Nama berkata...

Dulu ckp pas kuat ada sikulutut..skrg kata Amanah akan melutut...yg paling tepat sebenarnya mangkuk2 hayun dlm pas berfikir memggunakan kepala lutut...

Pemuda parit kings berkata...

Sokong

Tanpa Nama berkata...

Saya pun macam tu, macam pelik lah PAS ni, kita sokong nak naikkan parti kita, lain plak jadinya..rasa sia sia jer panglah PAS... Huh

Tanpa Nama berkata...

Ramai pemimpin PAS yang mahu menziarah ke California.. dengan menumpang jet..

Lelaki Dicermin berkata...

Aku dpt rasa tuang presiden keluarkan kenyataan ni.. supaya takde pimpinan tertinggi pas keluarkan kenyataan berminat pelawaan ph dan bersatu supaya lawan umno satu dgn satu.. sah2 lepas ni takde pimpinan pas keluarkan kenyataan pas pelawaan tu

Tanpa Nama berkata...


Anwar Ibrahim dan Mahathir berikrar membawa perubahaan serta reformasi menyelamatkan hak dan kebebasan rakyat dan memajukan semula negara ini semasa kedua-dua mereka mengeluarkan kenyataan bersama untuk berpadu tenaga menentang Akta Majlis Keselamatan Negara.

Hadi pula berkata Amanah akan melutut kepada PAS dan mengiktiraf kekuatan parti itu suatu hari nanti.

Dua senario antara pemimpin yang mengambil berat hal rakyat dan negara dengan pemimpin yang 'gila kuasa' yang seronok melihat orang melutut di hadapan nya.

Hadi tidak mahu tahu apa-apa mengenai akta MKN seperti mana dia memaksa orang lain ambil tahu mengenai RRU sedangkan dia adalah ahli parlimen.

Negara ada akta dan negara juga ada RUU. Akta yang zalim boleh ke memastikan RUU akan adil ? Akta dari pemimpin yang tidak amanah, RUU dari pemimpin yang u-turn.

Tanpa Nama berkata...

Hadi dah buang tabi'at sbb regunya dah mati..dia pun dah tunggu masanya pulak yg entah bila..jgn mati meragan sudahlah.

Pencolekhangek berkata...

Saya tidak menuduh sesiapa, namun sesama menunaikan ibadah haji baru-baru ini selain dari memohon ampun terhadap semua kesalahan dan memohon kesejahteraan didunia mahu pun di akhirat, saya juga sebagai orang awam yang sangat cetek ilmu ugama memohon agar dijauhkan dari pemimpin yang zalim serta ulamak-ulamak penjilat pemimpin zalim. Semoga Allah swt memusnahkan mereka sebelum mereka mengelentong orang awam. Doa saya secara umum saja.