7 Ogo 2016

Lelong Cincin & Barangan Rosmah Untuk Tabung Pahlawan - Mahfuz

Tabung Pahlawan: MP cadang lelong barangan Rosmah

Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar mencadangkan isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor melelong barang-barang peribadi berjenama miliknya untuk didermakan ke tabung hari pahlawan.

Beliau berkata, barang-barang berharga rosmah seperti cincin berlian, beg tangan, jam tangan dan sebagainya jika ditukar dengan wang tunai boleh membantu prajurit yang telah banyak berjasakepada negara.


“Bukankah elok kalau Rosmah yang memiliki banyak beg tangan berharga, jam berjenama, cincin berlian,telefon tangan Vertu yang harga ratusan ribu ringgit dan barang barang kemas yang lumayan untuk disumbangkan pada tabung hari Pahlawan.

“Saya percaya jika barangan milik Rosmah dicairkan kepada wang tunai banyak yang dapat membantu perajurit tanahair yang berjasa pada negara,” katanya.


Rosmah yang juga penaung Tabung Pahlawan sebelum ini menggesa lebih ramai rakyat Malaysia memberikan sumbangan kepada tabung khusus untuk bekas tentera itu.

Beliau juga meluahkan rasa sedih apabila mendapat tahu hanya segelintir syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan sektor korporat yang menghulurkan sumbangan kepada tabung itu.

Mahfuz juga mempersoal ke mana hilangnya GLC dan kontraktor yang memperoleh banyak projek di bawah kementerian pertahanan.

“Berapa jumlah sumbangan syarikat yang memperolehi projek kapal selam,kereta perisai dan macam-macam projek bernilai milion dan bilion ringgit Malaysia.

“Atau mereka lebih banyak menyumbang untuk program program politik pemimpin Umno dari melihat kepentingan dan kebajikan perajurit tanahair.

“Takkan Rosmah isteri perdana menteri tak tau di mana syarikat syarikat ini. Atau syarikat ni pun turut sumbang senyap-senyap pada Rosmah?” soalnya. -MD






FEATURED ADS


20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

LTAT dah ada dengan bank,ladang sawit dll yg menguntungkan tiap tahun.tidak boleh ke anggota tentera di beri Syer macam Asb..lTat memberi Syer asas kemudian tentera menambah Syer mereka..tak perlu tabong pahlawan.tentera dilibatkan dalam perniagaan untuk hari. tua..

Tanpa Nama berkata...



AR-RAHMAN AR-RAHIM...Maha7Kaseh Mem-BERI
Yg Kaseh Mem-BERI...Tak Akan MenCURI
Yg Kaseh Mem-BERI...Seindah7 Pekerti
Sekudus7 FITRAH...Fitrah Syurgawi

AR-RAHMAN AR-RAHIM...Maha7 Penyayang
TAKkan Wujud PenCURI...Pem FITNAH yg CURANG

Yg Suka MenCURI...Suka Mem FITNAH
Sedondon Mng KLEPET...Songlap RASUAH

Yg Suka MenCURI...U-Turn dan PONTENG
Mem FITNAH Memaki...Sombong dan Samseng
Berlagak SUCI...Semuanya Di GORENG
Hadis dan QURAN...Habis Di Seleweng
Dek HARTA & Kuasa...Sewel & Mereng
Syirik & MURTAD = Terbalik Tertonggeng




AR-RAHMAN AR-RAHIM...Maha7 Penyayang
AR-RAHMAN AR-RAHIM...Maha7 Kaseh Mem-BERI
AR-RAHMAN AR-RAHIM...TAK Wujud yg Curang
AR-RAHMAN AR-RAHIM...TAK Wujud PenCURI
TAK U-Turn PONTENG...FITNAH Terlarang
TAK Tunggang Terbalik = MURTAD yg Keji


Budak Hingusan...Suka MenCURI
MenCURI "perhatian"...Ber LAGAK Pandai
MenCURI "perhatian"...Mem FITNAH Memaki
MenCURI "perhatian"...Ke Tololan TerBARAI
MenCURI "perhatian"...Konon2 ILMUnya Tinggi
Walau Pun Bebal...IQ nya Bak KALDAI
Megah Dan "PRASAN"...TAK Sedarkan DIRI
Ber Jubah SORBAN...Warak Sang LEBAI
Sedondon Menyonglap...Ber ILUSI "Suci"
Si Hudud Siku-LUTOT Pun...Nyenyak Ter Buai
FITNAH MenCURI...Dah jd Tuhan Kat Lubuk Hati


Insan Budiman...TAK Hingin Dipuji
Insan Budiman...ARIF Ber Fikir
Tunduk Merunduk...Bak PADI Berisi
Bak Sekilas Memandang...Ikan Di AIR
Kaseh Mem-BERI...Subur Bersemi
Kaseh Mem-BERI...TAK Henti Mengalir
Kaseh Mem-BERI...Fitrah nya Syurgawi
Bak MUTIARA Menjelma...Menyinari TAKDIR


Insan Budiman...TAK Tolol Dek Glamor
Insan Budiman...TAK Terjerat Dek "Umpan"
Hadirnya Ibarat...Bak Terangnya CAHAYA
Hadirnya Semutlak7...Suruhan TUHAN
"HARGA" nya Adalah..."AMANAH" Yg"ESA
Semutlak7KBNARAN...Seindah7 KEADILAN

Bukannya MenCURI...Bak Budak Hingusan
Meng KLEPET Merembat...Berbiliyun Berjuta
Hi! IBLIS pun Sedondon...Berjubah Besorban
Oh! Beginikah Rupanya...Ulam-MAK Donia!?


Mem FITNAH MenCURI...Bak Budak Hingusan
Bertuhankan HARTA...Menayang Kemewahan
MA PhD Profesor...Kemahsyuran Kebudak2an
Yg "PRASAN" Ulamak Suci pun...Berjubah Besorban
Itulah Budak2 HINGUSAN...Yg Meminta Belai Ehsan
Itulah Budak2 HINGUSAN...Terkinja2 Dipuji Meminta Perhatian












Tanpa Nama berkata...

Saya nak cadangkan supaya kita semua memboikot kempen-kempen derma yg dianjurkan oleh kerajaan selagi PM Najib tidak memansuhkan jawatan2 penasihat2 yg banyak membazirkan Wang rakyat.

Tanpa Nama berkata...



Klu Rosmah tak mahu lelong cincin dan bag dia, minta Ali Baharom @ Ali Tinju, Presiden Veteran Tentera Melayu, buat senaman ponggong kat muka Rosmah.

Barulah betul.

Su Jeng berkata...

Dh ada LTAT kenapa perlu ada tabung pahlawan lagi?

Tanpa Nama berkata...

Yang laki dia bangang pergi pulangkan duit derma Pak Arab tu apasal ?

Tanpa Nama berkata...

amat memalukan negara Islam Malayia yg bersepah dgn ulama dan ustaz apabila Fat Lady of Malaysia (FLOM)mempamerkan tas2 tangan hermes bernilai ratusan RM.

pujian kpd First lady of Singapore (FLOS) mempamerkan tas tangan bernilai tak sampai RM50 bila bertemu First Lady of USA.

org kapir sedia hidup sederhana, walhal org Islam yg sibuk dgn wasatiyah gasak duit rakyat!

ramai ulama tp kbykan barua pemerintah!!!

Tanpa Nama berkata...

Dah bagi. Tu yang bayar GST tu, tak cukup?

Bukan tak kenang jasa soljar-soljar tetapi masa depan dan pengorbanan mereka di perjudian oleh MO1.

Sehingga sekarang undi mereka di buat melalui undi pos. Dah tentu-tentu mereka terpaksa undi BN. Jadi adakah patut minta derma dari orang-ramai sedangkan mereka terpaksa menerima arahan dari pemerintah dan dari MO1?

Terharu hati ini melihat program dokumentari mengenai latihan komando dimana ada yang berpapah, yang pengsan, makan sekadar untuk hidup dan di pijak-pijak namun mereka tetap bertahan dan berbangga demi negara. Namun mereka berkhidmat... minta maaf... Macam manusia yang di diperdagangkan. Sedangkan mereka berhak mendapat penghormatan dengan memastikan kebajikan mereka terjaga.

Antara nasib soljar dengan majlis perkahwinan anak perempuan yang lebih penting ialah majlis perkahwinan ...

Menteri dan pemimpin UMNO kamu pun sama ..

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 0832. hrp hati2 bila menulis. nanti hang kena sebat dgn geng walaOnta diketuai yahadi sbb berani sentuh psl amirul mukimah

Tanpa Nama berkata...

Kalo main dgn UMNO haprak ni, beribu2 GLC yg bercambah tu pun, kompeni anak beranak derang jugak. Sbb tu senyap x derma jadah kebendernya? Kompeni A, dia punya. Kompeni B, adik dia punya. Kompeni C, bapak mentua. Kompeni D, supupu dia. Sumer untung, 80% masuk akaun dia. Adik, pak mentua, sepupu dpt la 10%. Gaji staff pun, nyaris2 tak bayar.

GLC dari A hingga ke Z ni, bertongkoi2 pak menteri punya. Derma untuk pak menteri berjuta2 banyaknya drpd tabung tentera.

Saya sebagai staff yg menjaga perolehan di MINDEF, boleh saya perincikan satu persatu kalau GB teringin nak tahu.

Ini betul2 aib orang. Takut juga bila aib saya dibuka, sbb tu elok saya diam saja.

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kalau lelong payah sikit kak ros nak lakukan..

apa kata pamerkan kesemua barang-barang kak ros, bukan setakat jam, beg, cincin malah pamerkan sekali beberapa helai rambut kak ros.

depan pintu masuk ruang pameran letak tabung dan bayaran kemasukan di tetapkan RM 30 seorang.

yang rambut kak ros tu bukan saja-saja letak.. ada malaun-malaun yang ingin ambil barakah dengan mencium rambut kak ros, dikenakan bayaran tambahan RM 20.

harap dipertimbangkan.

Tanpa Nama berkata...

Dari aku kecik sampai aku dah beruban penuh, tak habis2 mintak sedekah.

Kalu tak mintak sedekah, tak bole ker?

Tanpa Nama berkata...

Pekerjaan lain kat msia ni ada ke yg mintak sedekah mcm ni? Ado??

Tanpa Nama berkata...

Drp korang derma duit kat tabung ni, baik korang derma kat rumah anak2 yatim ker, org2 miskin ker, ibu tunggal ker, mualaf ker, derma buat masjid ker.... Lagi banyak faedah.

Tanpa Nama berkata...

Bagi senarai tentera2 yg hidup miskin. Kita bole terus bank in derma dlm akaun dia orang. Tak perlu tabung2 kelepet mcm neh.

Berapa juta tentwra yg miskin?

Tanpa Nama berkata...

Derang ada tembak musuh ker?

Pemuda parit kings berkata...

Haha haha...

Tanpa Nama berkata...

Semua itu akan dilelong sekiranya rakyat terutama tentera memberi kuasa kepada PH.

Bukan setakat itu sahaja di lelong, Najib sekali dengan Lebai Tarbus akan di lelongkan...

Tanpa Nama berkata...

Derma dan zakat masjid pun, tok2 imam sebat. Inikan pulak derma tabung pahlawan.. duit TH, duit KWSP, duit KWAP.. asal saja duit, sumer kene sebat.

Rakyat terus bacul, dayus dan pura2 melopong. Berbuat bacul dan dayus diulang2, kemudian mengharapkan perubahan. Apa punya tolol bertingkek2 punya rakyat Malaysia ni!!!

Pemuda Pinang Sebatang berkata...

Ini baru idea bernas..kuikuikui