11 Jun 2016

RM86 Juta Sewa Jet Bawa Rosmah - Pembaziran Yang Tiada Taranya

Rafizi dedah video Rosmah naik jet mewah dengan beg besar

Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli hari ini mendedahkan video bagaimana isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor sedang menaiki jet mewah pribadi dan membawa naik banyak beg-beg besar ke dalam pesawat.

Rafizi membuat pendedahan ini selepas pegawai Rosmah mengesahkan secara terbuka bahawa beliau telah menggunakan jet peribadi ACJ319 A6-CJE yang dibayar oleh rakyat untuk menerima satu anguerah di Turki.

Beliau juga tidak menafikan bahawa anak beliau, Nooryana Najwa Najib juga telah menaiki jet tersebut dan ditanggung oleh rakyat.


"Hari ini saya paparkan rakaman video Datin Seri Rosmah Mansor menaiki pesawat tersebut sebagai bukti lanjut," kata Setiausaha Agung PKR itu dalam satu kenyataannya sambil mendedahkan video tersebut.

Rafizi melontar soalan-soalan yang wajar dijawab oleh Rosmah Mansor dan Datuk Seri Najib Tun Razak selaku perdana menteri ekoran video ini.

1. Berapa orang pegawai yang mengiringi Datin Seri Rosmah Mansor menaiki pesawat tersebut?

2. Kenapa beg-beg besar tidak disimpan di bahagian simpanan beg (“luggage”) sedangkan ini adalah jet peribadi dan ada ruang yang besar dan selesa untuk menyimpan beg-beg besar tanpa mengganggu keselesaan di dalam pesawat? Apa guna menyewa jet peribadi mewah tetapi ruang mewah dipenuhi dengan beg-beg besar?

3. Berapa beg-beg besar yang dibawa menaiki pesawat dan disimpan di ruang mewah?

4. Siapa pemilik beg-beg besar ini?

5. Apa kandungan beg-beg besar ini?

6. Adakah beg-beg besar ini membawa wang tunai? Jika ya, adakah pengisytiharan membawa keluar wang tunai telah dibuat dengan pihak berkuasa yang sewajarnya?

"Ini adalah soalan-soalan yang akan bermain di fikiran rakyat apabila mereka meneliti rakaman video ini," kata Rafizi yang juga naib presiden PKR itu dalam kenyataannya.

Bagi beliau, Rosmah tidak boleh memberi alasan beliau tidak perlu memberi jawapan kerana apabila perjalanan dan sebahagian dari kegiatan beliau ditanggung oleh rakyat, maka rakyat berhak untuk mengetahui setiap perkara yang dibuat secara telus dan benar.

"Saya telah menanyakan beberapa professional yang telah berkhidmat lama di dalam industri penerbangan. Mereka sependapat bahawa adalah janggal untuk menyewa sebuah jet peribadi tetapi tidak menggunakan sepenuhnya kemudahan dengan membawa naik beg-beg besar ke dalam ruang mewah pesawat sehingga boleh mengganggu keselesaan penumpang yang membayar sewa yang mahal," katanya.

Oleh itu, katanya, adalah adil untuk beliau bertanyakan soalan ini:

"Apakah kandungan di dalam beg-beg besar itu yang sangat berharga hingga ia perlu dibawa ke dalam ruang mewah pesawat?"


Rosmah belanja RM86 juta untuk sewa jet mewah pribadi, dakwa Rafizi

Datin Seri Rosmah Mansor didakwa membelanjakan RM86 juta wang rakyat untuk menyewa jet mewah pribadi ACJ316 A6-CJE untuk kegunaannya selama dua bulan, dakwa ahli parlimen Pandan, Rafizi Ramli.

Kerajaan Malaysia pula menyewa jet peribadi tersebut untuk tempoh dua bulan atas alasan satu lagi jet peribadi sedang disenggara, kata Rafizi dalam satu kenyataannya hari ini.


Ruangan keemasan bilik mandi dalam jet mewah.

Menurut Rafizi, angka RM86 juta itu diperolehi berdasarkan semakan beliau dengan syarikat-syarikat yang menawarkan khidmat menyewa jet peribadi mewah ACJ319 menunjukkan bahawa kadar sewaan adalah mengikut jam; iaitu USD15,000 setiap jam.

Rafizi membuat andaian ini selepas Pegawai Khas Datin Seri Rosmah Mansor, Datuk Rizal Mansor mengesahkan dakwaan beliau sebelum ini.

"Saya hanya ingin mempersoalkan kewajaran membelanjakan RM86.4 juta dana rakyat dalam keadaan rakyat benar-benar tersepit akibat GST, penghapusan subsidi, kenaikan harga, potongan mendadak biasiswa dan pembiayaan pendidikan melalui MARA, PTPTN dan lain-lain," katanya.

Beliau menyenaraikan beberapa contoh mudah bagaimana RM86.4 juta ini boleh dibelanjakan untuk rakyat:
1. Ia boleh menanggung biasiswa penuh untuk pelajar paling cemerlang di institusi pengajian tinggi (IPT) tempatan (awam atau swasta) sebanyak RM45,000 untuk kursus ijazah bagi 1,920 pelajar cemerlang
2. Ia boleh diberikan sebagai pinjaman MARA sebanyak RM20,000 kepada seramai 4,320 anak-anak Bumiputra untuk membiayai pendidikan mereka
3. Ia boleh digunakan untuk menghantar 86 daripada 300 pelajar cemerlang SPM 2013 yang sepatutnya belajar di universiti ternama seluruh dunia tetapi biasiswa itu dibatalkan atas alasan kerajaan tidak cukup wang
4. Jika diberi kepada pelajar miskin yang cemerlang di sekolah dalam bentuk Biasiswa Kecil Menengah sebanyak RM500 seorang, jumlah ini akan memanfaatkan 172,800 keluarga

Oleh itu, katanya, tidak ada alasan yang boleh diberikan oleh mana-mana pemimpin Umno/Barisan Nasional untuk mewajarkan pembaziran tahap mega yang dianggarkan memakan RM86.4 juta wang rakyat ini.

Rafizi Ramli minta rakyat buat undi protes terhadap PM.

"Oleh sebab itu, pemimpin dan calon BN di PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar tidak lagi boleh bercakap mengenai membela rakyat selagi mereka tidak berani menegur Datin Seri Rosmah Mansor agar berhenti bermewah menggunakan wang rakyat seperti ini," kata Setiausaha Agung PKR itu.

Sehubungan itu, beliau menyeru supaya pengundi-pengundi yang selama ini menyokong Umno/BN tetapi rasa jelek dengan pembaziran wang rakyat seperti ini memilih untuk membuang undi protes dengan mengundi calon Pakatan Harapan dari AMANAH di kedua-dua kerusi; atau pun tidak keluar mengundi langsung di dalam PRK ini.



ULASAN GB

RM86 juta - ia adalah wang rakyat. Begitulah parahnya wang rakyat dibazirkan oleh isteri Perdana Menteri ini.

GB tertarik dengan cabaran Rafizi kepada PAS supaya amembangkitkan isu itu pada kempen PRK di Kuala Kangsar dan Sungai Besar.

Apalah nak diharapkan dengan PAS.... takda seorang pun pemimpinPAS atau ahli parlimennya yang ada kredibiliti untuk mengketengahkan apa-apa isu penyelewengan dan ketirisan yang dilakukan oleh Najib dan UMNO.

Diantara sebabnya ada kemungkinan mereka telah didedakkan. Yang kedua, semenjak ketiadaan golongan profesyenal di kalangan ahli parlimen PAS, kita sendiri dapat melihat performance mereka yang lansung tidak ada integriti dan kredibiliti sebagai seorang ahli parlimen.

Kita masih ingat disatu ketika yang melucukan yang melibatkan Ahli Parlimen Temerloh:

Sewaktu dewan sedang membicara soal institusi kewangan asing, tiba-tiba YB Temerloh bangun dan bercakap mengenai pergantungan negara kepada buruh asing yang tiada kaitan lansung mengenai institusi kewangan asing.

Speaker terus menyatakan bahawa pihak kementerian kewangan tak perlu jawab soalan YB Temerloh itu kerana ia tidak berkaitan.

Hal tersebut telah menjadi viral di media sosial dan menyerlahkan tentang tahap mentaliti ahli parlimen PAS yang ada kini di parlimen sehinggakan nak bertanya soalan pun tak berapa reti, inikan pula nak berbahas dan menjawab di parlimen. Salah satu komen yang GB terbaca yang agak melucukan menyatakan mujur dia bertanya pekerja asing, bukan makhluk asing... :)

Begitu juga kes dengan Ahli Parlimen Bukit Gantang, Idris Ahmad pada awal-awal beliau berada di Dewan Rakyat yang ditegur oleh Speaker ketika itu kerana beliau sibuk "berceramah" dan bukan untuk membahaskan apa-apa isu yang ada kepentingan rakyat.

Yang mereka bisingkan hanyalah hudud dan RUU 355. Mereka terpaksa bisingkan isu itu demi menutup kelembapan dan kelemahan mereka untuk membawa dan membahas isu-isu besar negara yang lain. Kalau wujud isu-siu yang besar sperti isu derma RM2.6 bilion, Belanjawan 2016, mereka ini akan mengambil sikap berkecuali. Ya, "berkecuali", ertinya tak tahu nak buat apa-apa.

Alangkah ruginya rakyat melantik ahli-ahli parlimen PAS ini...

31 ulasan:

Lelakidicermin berkata...

kecuh antara rafizi dgn pembantu rosmah kes rosmah bazir duit rakyat sewa kapalterbang skg ni. Yg rafizi sebenar buka sikit2 cerita sewa k/terbang ni.. yg pembantu rosmah ghairah menjawab.sbb kalau tgk yg lepas kalau rafizi membongkar sesuatu.. ikut step. Kita tgk kondo lembu, kes azmin dan tabung angkatan tentera. Akhirnya sape yg terperangkap. Kartel azmin terdiri di beberapa org boleh terpengkap.. inikan pembantu rosmah. Dpt rasa kes ni akhirnya akan memberi tekanan pd rosmah. Kalau baca pengarah strategi pas kes sewa k/terbang ni.. seolah2 rafizi akan kena..kita tgk lah akhir nanti.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa masih bodoh! Kenapa media penyiaran spt tv dan suratkhabar memberi slot pd pas utk menyerang rakan Pakatan? Disitu shj sepatutnya kita dpt menilai siapa pas sebenarnya! Rakan bn dan umno. Bertanding dlm pilihanraya hanya untuk mengelak syak shj.
Setuju laksanakan hudud. Buatlah di Kelantan , bukan ada ada dap pun. Hakikatnya bn dan umno juga tidak setuju utk dilaksanakan hudud. So kenapa cerita penolakkan hudud hanya tertumpu pd dap dan pan shj! Pas ni semakin hari semakin BODOH dan BANGSAT. BUAT HUDUD DI KELANTAN BOLEH? KALAU TAK BOLEH MEMANG BASTARD LAH KORANG! JGN MENYALAH SALAH ORG LAIN!
SURUH TUMBANGKAN REGIM KORUP BN /UMNO MALAH BERKAWAN PULA JADI PILIHAN! STUPID MORON!
P.S EX PAS JOHOR

khirul berkata...

Hemmm....penyokong Pas sama bengap.
Mana ada isu...selama berada dalam.PR pun bukan ada peningkatan idea... kecuali TGNA.

Malaysiabaru berkata...

Pembaziran seperti inilah yg di sokong pas

Istanbul tempat ayoh hadi pin kena sakit jantung... Buat najibul terkejut krn proxy umno dah nak padam.

Takdir Allah ayoh hadi pin hidup lagi... Utk menyebar ajaran amanat sesat PIS kpz ahli ahlinya yg dungu

Pas sokong umno. Pas sokong 1mdb. Pas sokong jer mewah. Pas sokong najibul buang tahi makan tahi. Apa umno buat pas sokong..

Haram halal lain kira. Yg penting hudud hudud hudud. Biar rakyat susah menderita bwrhutang yg penting hudud hudud hudud.

Pas talibarut umno untuk menjahanamkan periuk nasi kantung rakyat.

Unknown berkata...

Yg sekoq tu tersasul sebab mamai,letih layan payperview..
Majoriti lebai sarkas dalam parlimen duduk diam menyepi,bukan apa,duk diam pun elaun dapat,gaji sapu,.
Mcmna tak begitu,ketua lebai sarkas kaki ponteng,pun sapu elaun dan gaji..
Kerja tak buat,bab kerusi tamak nak banyak2..
Gamaknya lebai2 sarkas ni rasa tak haram makan gaji tapi keja tak buat dan kaki ponteng.bab haram halal ni kena tanya al padil hustat abdullah khairi

Tanpa Nama berkata...

Kenapa masih bodoh! Kenapa media penyiaran kerajaan spt tv dan suratkhabar memberi slot pd pas utk menyerang rakan Pakatan? Disitu shj sepatutnya kita kdpt menilai siapa pas sebenarnya! Rakan bn dan umno. Bertanding dlm pilihanraya hanya untuk mengelak syak shj.
Setuju laksanakan hudud. Buatlah di Kelantan , bukan ada ada dap pun. Hakikatnya bn dan umno juga tidak setuju utk dilaksanakan hudud. So kenapa cerita penolakkan hudud hanya tertumpu pd dap dan pan shj! Pas ni semakin hari semakin BODOH dan BANGSAT. BUAT HUDUD DI KELANTAN BOLEH? KALAU TAK BOLEH MEMANG BASTARD LAH KORANG! JGN MENYALAK SALAHKAN ORG LAIN!
SURUH TUMBANGKAN REGIM KORUP BN /UMNO MALAH BERKAWAN PULA JADI PILIHAN! STUPID MORON!
P.S EX PAS JOHOR

Mat Safian berkata...

Apabila kita bercakap pembaziran wang rakyat oleh pemimpin, rakyat tak sensitif khususnya penyokong UMNO. Ini berpunca dari kurangnya pendidikan ekonomi. AMANAH dan PH perlu educate people dgn ekonomi dahulu dan fokus kpd penyokong BN dan atas pagar.

Kunci kekalahan UMNO ialah menukar minda penyokong BN menjadi sensatif terhadap duit cukai.

Skrg ini pendedahan pembaziran hanya berlaku dikalangan penyokong pembangkang sahaja. Di ceramah2 Deklarasi Rakyat byk dihadiri penyokong pembangkang bukannya org2 BN.

Pimpinan2 tertentu perlu ikut geng2 Mahathir turun padang ke tempat2 akar umbi UMNO barulah ada peneutralan sokongan.

Tanpa Nama berkata...

Sedih tgk sikap pemimpin2 dan mp2 pas. Hanya kerana RUU355 (bukan hudud), mereka gadaikan perjuangan rakyat. Mereka mengkhianati kepercayaan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Satu idea yg sangat bagus. Untuk memenangi hati penyokong tegar umno... hujah mesti kokoh dan mantap. Go Rafizi..

Tanpa Nama berkata...

Bang...
Pemimpin dan walaun pas bukan tk nak ckp pasal keburukkan umno/bn/najib. Mereka tau benda2 tu semua.

Tapi tiap kali nak cakap...asyik tersedak je kt anak tekak. Nak cakap je misti tersedak...tk dpt nak ckp. Maafkan le mereka tu. Mereka tk sengaja.

Bukan sebab tak nampak apa yg berlaku. Para pemimpin pas...telah tercekik dan tersedak dedak. Kat mulut pun...kadang2 tercomot momot sisa dedak!!


Itu yg kadang2 otak terkehel mulut terseliuh masa berkempen tu. Mulut kata berlawan dgn umno/bn. Mulut yg sama jugak menyerang amanah dan dap bertubi tubi. Sikit pun tkde menyiku dan melutut maharaja dedak!!

Para walaun je yg tersentap dan mengamuk bagai. Sehabuk dedak pun tkde yg singgah kt mulut korang tu!! Siang malam kamu mempertahankan olamak dedak...mcm2 ayat2 agama dan maki hamun kamu buat kpd para pengkritik dedakians. Last sekali...lebai2 pemakan dedak jugak yg sendawa kekenyangan..

Kamu apa tau. Asyik menjerit politik matang..politik matang. Itu kamu sebagai walaun yg beria ia!! Pada hal maksud sebenar politik matang ialah politik kenyang..!!

Politik kenyang ni...bermakna hrndaklah bercakap baik dan lemah lembut kpd tauke dedak! Bersikap keras dan tiada tolak ansur dgn dap dan amanah sbg penentang tauke dedak.

Jadi...teruskanlah kamu meroyan dgn memaki dap dan amanah wahai walaun semua. Mana tau..kot2 serpihan dedak...yg tersisa kt mulut para holamak sedikit tercalit kt mulut kamu....

Dedakku dedakmu jua kan...? Hahaha

Tanpa Nama berkata...

Rafizi bongkar ketirisan, Pas akan guna isu tsbt utk tonjolkan diri. Pastu claim PKR tumpang Pas. Huhu

Tanpa Nama berkata...

Angkut byk beg dah nak cabut kut?????Mesti dlm beg ada barang berharga atau duit tunai.....nak bawa lari la tu....

Tanpa Nama berkata...

Ulama pas sentiasa rugi mulia Kerana gelaran "ulama pas"

Dap Cina kapir setiasa jahat celaka Kerana Makan Babi dan gelaran "kapir" yang janji jahat

Yang ambil duit rakyat Tak apa Kerana sama bangsa sama agama

Ni la Nilai Nilai mulia yang sokongi Oleh orang bangsa mulia aha mulia

Lelakidicermin berkata...

Tabik spring idea tuan... idea baru..ayat baru di jumpai. Boleh di terima pakai... POLITIK MATANG = POLITIK KENYANG..

Tanpa Nama berkata...

Aku lagi suka PAS serang PH@AMANAH dan DAP. Jika buatnya PAS hanya serang UMNO dan tidak menyerang PH, keliru pengundi yang semakin ramai tidak sokong UMNO. Boleh split undi untuk pembangkang.

Sekarang pengundi yang mahu pembangkang yang kuat dan tidak mahu Ahli Parlimen yang senyap dan ikut apa yang UMNO lakukan, tahu siapa yang perlu mereka berikan undi.

Ingat apa yang BN telah lakukan termasuk memecat Peguam Negara dan tangkap Pegawai SPRM yang menyiasat kes 1MDB. Ingat kezaliman UMNO pada Anwar dan Muhyiddin serta Safie Apdal.

UMNO sanggup buat begitu untuk menyelamatkan ketamakan dan salah guna kuasa yang telah mereka lakukan. Jika tidak Mahathir tidak adakan deklarasi rakyat untuk tolak Najib.

Tanpa Nama berkata...

Naik kapal terbang bawak 13 beg, termasuk ke dalam hudud?

Kalau tak, maka tidak ada kena mengena dengan PAS.

Lagi pun Jet tersebut di sewa 2 bulan. Tak lama mana pun, yang kau orang bising-bisingkan. Tapi kalau sempat adakan sidang ulamak ke atau sidang ekonomi di Jepun ke, mana lah tahu bos ajak-ajak ayam ke..

Laaa... jadual penerbangan boleh di atur dan di ubah kan saat-saat akhir. 13 cai tengah bodek gila sekarang ini...

Tanpa Nama berkata...

Naik pesawat penumpang seperti MH tidak selamat. Jet laju dan terbang tinggi. Radar dan alat komunikasi canggih. Laluan udara laluan khas.

Ini lah faktor dia dibenarkan guna jet persendirian. Apa bukti dia guna duit rakyat kalau duit derma yang lebih itu pun laki dia tak hardap sangat pun.

PM yang berpuluh tahun berjasa pun tak dapat keistimewaan macam itu...

Tanpa Nama berkata...

Aku pun stuju utk pas gandakan serangan pd ph terutama dap dan amanah!!

Kalu boleh biar mereka maki hamun dap cina dan amanah siang mlm petang sampai muntah.

So...nak buat apa kita skrg?? Kalu mcm tu...baik kita hasut walaun dan olamak dedak supaya melipatgandakan makian pada dap dan amanah...!!

Olamak dedak ni mudah emosional. Dia punya carut tu. Perghhh...langsung tk ingat dunia akhirat!!


Kalu kena punya ayat hasut. Silap2 perkataan puk*mak pun boleh terpancut dpd mulut olamak dedak pas. Walau di bulan puasa pun.

Kalau dah olamak kaki carut tu...di bulan apa pun carutnya sama je...haha.


Parti pas + olamak pas + walaun + dedak + maki hamun + ayat2 agama + ayat2 carut = hammno

Haha

Tanpa Nama berkata...

MP Langkawi kata, 'duit kerajaan bukan duit rakyat'. Agaknya tambang kapalterbang tu hasil menabung rosmah the badak kot. Hahaha apa punya baghal laa MP Langkawi.

Tanpa Nama berkata...




Siratol MUSTAQIM...Lurus Ber AMANAH
AMANAH yg Teguh...Ber Sinar Ber CAHAYA
CAHAYA Menyuloh...PenCURI = Perasuah
Menyuloh Onar...Pem FITNAH Pendusta
Menyuloh Menerangi...PUNCA Masaalah
Yg Men CURI Mem FITNAH...Itulah PUNCA Nya!


Men CURI Itu...Luas TAFSIRAN Nya
Harta yg Di Ambil...Tanpa Kerelaan
Harta Yg Di Songlap = TIRIS Di Sengaja
Projek Di Mark-UP...Rakyat Di Bebankan
Tender Ter TUTUP = Rakyat BUTA Tak Tau APA
HUTANG Di Timbun...Rakyat Jadi HAMBA
Beratus2 Biliyun...Di PAKSA Membayarnya
RAKYAT Di Timpa...BALA Derita


Ber ZINA Itu Pun...Men CURI Juga
Men CURI 'HAQ'...Ke LUHURAN Yg'ESA
Men CURI Maruah...Individu dan KELUARGA
Men CURI Susila...FITNAH pun Ber Leluasa




Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
Jgn lah Sesekali...Jadi Pen CURI
Pen CURI Itu...Di Murkai TUHAN
Jd lah Pengaseh...Yg Kaseh Mem-BERI
Yg Kaseh Mem-BERI...Cinta dan HARAPAN
Yg Kaseh Mem-BERI...Sumbangan dan BAKTI
Yg Kaseh Mem-BERI...TAK Mintak Di Puji
Semoga Sahabat2...Di LIMPAHI Nikmat-NYA dan DiRahmati







Tanpa Nama berkata...

Pas dah ambil alih tugas umno.makin jelas pas dah jadi umno

Tanpa Nama berkata...

PAS paeti tak sedar diri.... dah kena perangkap Umno. Sebab? Pemimpin PAS bodoh. Tak tahu apa dia politik. Hanya tahu berbuih mulut beri ceramah kosong.... Tanya pasal 1MDB tak tahu... tanya pasal ekonomi tak tahu, tanya pasal money landering tak tahu.... habis apa yang tahu? PAS sudah rosak... dah jadi nangka buruk tunggu masa jatuh ke tanah....

HIDUP RAFIZI...

Anoynimous berkata...

Ayam dalam reban makan dedak tak boleh dah nak terbang, jalan pun kedek2 aje, suruh fikir? Hmmm memang lembab la, pemakan dedak ni la yg buat tuan2 tu jadi naik junjung
Memang sangat tidak munasabah kalau beg besar gitu dibawa masuk keruang penumpang,jadi macam orang hulu masuk kapal pulak ros tu yee, hehe kalau isi beg tu hanya pakaian memanglah dia low class mentaliti,
Ruang cargo kan luas, apalagi jet peribadi hehehe
Bukti memang tak ada siapa dapat bagi sebab dah keluar jauh tapi dari perbuatan memang nampak sah sah la dalam beg tu ada barang yg sangat bernilai atau wang tunai yg sedang dilarikan
Tunggu di yaumal mashar nanti, pusing la pusing didunia ini hehehe

Tanpa Nama berkata...

Kesian dr Rani jadi alat pas rsnya pas saja letak dr rani sbb dr rani team harum manis utk memecahbelah kan lagi team harum manis. Bukan utk menang pun tp utk malukan dr rani supaya dr rani sendiri kalah dlm prk dh kena cemuh teruk dgn team ulamak pas.kesian dr rani jd punching bag kekalahan pas.tp dr rani juga merelakan jd punchung bag pas.sygnya spatutnya org yg kuat mcm dr rani masuk AMANAH meneruskan perjuangan asal islam.apapun kita lihat nt sesungguhnya Allah sebaik2 pemberi balasan

Tanpa Nama berkata...

betuike ding ayam dpt projek rm600juta bina hospital uitm?

Tanpa Nama berkata...






Siratol MUSTAQIM...Lurus Ber AMANAH
AMANAH yg Teguh...Ber Sinar Ber CAHAYA
CAHAYA Menyuloh...PenCURI = Perasuah
Menyuloh Onar...Pem FITNAH Pendusta
Menyuloh Menerangi...PUNCA Masaalah
Yg Men CURI Mem FITNAH...Itulah PUNCA Nya!


Men CURI Itu...Luas TAFSIRAN Nya
Harta yg Di Ambil...Tanpa Kerelaan
Harta Yg Di Songlap = TIRIS Di Sengaja
Projek Di Mark-UP...Rakyat Di Bebankan
Tender Ter TUTUP = Rakyat BUTA Tak Tau APA
HUTANG Di Timbun...Rakyat Jadi HAMBA
Beratus2 Biliyun...Di PAKSA Membayarnya
RAKYAT Di Timpa...BALA Derita
Men CURI Itu Lah...FITNAH Yg Sbejat2nya


Ber ZINA Itu Pun...Men CURI Juga
Men CURI 'HAQ'...Ke LUHURAN Yg'ESA
Men CURI Maruah...Individu dan KELUARGA
Men CURI Susila...Syak-Wasangka pun Ber Leluasa


Lesen2 JUDI Halal...Pun Men CURI juga
Men CURI Batasan...Hukuman Yg'ESA
Men CURI Kewarasan...Yg Tamak dan Terpedeya
Akibatnya MUFLIS...Lesu Kecewa
Keluarga Berantakan...Anak2 Jd Mangsanya


FITNAH pilkuda Itu...Pun Men-CURI Juga
Men-CURI Kesucian...Batas-Hukum-"NYA"
Men-CURI "KBNARAN"...Rakyat pon Di DUSTA
Men-CURI Kemenangan...Agar BN Terus Ber KUASA
Akhirnya Sedondon Men-CURI...Dgn Se Lahap2nya
Dan FITNAH Itulah...IBU-Men-CURI yg Sebejat2 CILAKAnya!!




Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
Jgn lah Sesekali...Jadi Pen CURI
Pen CURI Itu...Di Murkai TUHAN
Jd lah Pengaseh...Yg Kaseh Mem-BERI
Yg Kaseh Mem-BERI...Cinta dan HARAPAN
Yg Kaseh Mem-BERI...Sumbangan dan BAKTI
Yg Kaseh Mem-BERI...TAK Mintak Di Puji
Kan Ber GANDA2...Di LIMPAHI Nikmat dan DiRahmati

























Tanpa Nama berkata...

Ahli2 parlimen pas yg berserban memang bodoh2 belaka bukan tahu apa..mereka dulu menang pun sbb rakyat sokong PR yg undi kalau tidak mungkin ada yg masih jd penoreh getah hingga sekarang..penoreh getah ulamak-educatedlah konon...atau mungjin masih jadi guru agama kat pondok2 termasuklah presideng loklaq tu.

Tanpa Nama berkata...

Presideng lebai sarkas loklaq...ego & tamak nak mampos tapi bodoh tahap dewa bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Tahap kesedaran ekonomi org kg rendah..tengah2 dok motong,umno suap RM500..terus berhenti motong terus puji umno bagus..inilah kelas mentaliti org kg skrg.

Tanpa Nama berkata...

Yg walakontol tahu hanya satu saja..
Takbirrrr....takbirrrr.....mulut lancang otak kosong..

Tanpa Nama berkata...

PAs ni dah jadi parti petola..... kerana pemimpin yang bodoh macam lembu... habis ahli kena tipu.....