22 Mei 2016

Nizar Paling Layak Jadi Ahli Parlimen Kuala Kangsar

Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mungkin mewakili Pakatan Harapan (PH) bertanding di PRK Kuala Kangsar.

Menurut sumber yang dipetik China Press, Nizar yang merupakan Timbalan Pengerusi AMANAH Perak adalah salah seorang calon di kerusi Parlimen itu.

Nizar ketika dihubungi akhbar itu bagaimanapun enggan mengulas perkara berkenaan, sebaliknya beliau berkata segalanya akan terjawab pada Ahad ini.


PH dijadual mengadakan mesyuarat pada Ahad ini untuk membincangkan perkara berkaitan PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar bagi menentukan parti dan calon yang akan mewakili pembangkang pada 18 Jun nanti.

Meskipun PAS telah menyenarai pendek enam calon untuk dua PRK itu, namun ia dikatakan tidak akan menjejaskan keputusan yang akan dibuat PH nanti.

Nizar berkata, AMANAH akan mengadakan ceramah politik di Kuala Kangsar dan masa serta maklumat lanjut akan diumumkan kemudian. PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar akan diadakan serentak pada 18 Jun nanti dengan hari penamaan calon ditetapkan pada 5 Jun ini.

Ia susulan kematian penyandangnya, Datuk Noriah Kasnon dan Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad dalam nahas helikopter di Sebuyau 5 Mei lalu. -FMT

ULASAN GB

Datuk Ser Nizar, sekalipun bukan dilahirkan di Kuala Kangsar, namun bukan sahaja seluruh rakyat Perak, seluruh rakyat Malaysia juga mengenalinya.

Siapa yang tak kenal dengan bekas Menteri Besar Perak yang kerajaannya dirampas secara tidak demokratik oleh Najib setahun selepas PRU12 dahulu.

Malah Nizar menjadi ikon kepada perpaduan rakyat berbilang kaum di negara ini ketika itu. Walaupun PAS hanya menang enam kerusi DUN, DAP (18) dan PKR (7), namun PR telah mencapai persetujuan untuk memilih Nizar sebagai Menteri Besar.

Dan sekalipun kerajaannya dirampas, Nizar berjaya menjadi ahli parlimen selepas itu apabila menang di dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang dengan majoriti yang agak selesa iaitu sebanyak 2,789 undi. malah calon PAS selepasnya, Idris Ahmad yang bertanding mewakili PR di dalam pilihanraya umum 2013 pun hanya mmenang dengan majoriti sekitar 900 undi sahaja.

Jarang sekali seorang ahli dari parti pembangkang boleh menang di dalam sesebuah pilihanraya kecil dengan majoriti yang agak besar, tapi Nizar membuktikan di sebaliknya.

Justeru itu, cahaya kemenangan untuk Parti Amanah Negara dan Pakatan Harapan amat cerah jika meletakkan Nizar sebagai calon di PRK Kuala Kangsar.


IKLAN BERBAYAR


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan biar pas dan unmo menang free, mereka memang dah sepakat

Ulama pas suci mulia selaku penasihat kepada penerima derma berbillion

paskiniCHAIpunya berkata...

Razman al kalkulator 100% cari ceremin ke Yob? Ketor pale lutot puok Jibby Nizar ke Parlimen! Kalu Wakil PAS harap nengok keghusi kosong je Yob! Ada oghang seghupa udah kiok disembelih Amno lepas dapat dedak! Nape Yob2 PasCHAI tak melompat lepas dituduh 15 ekor PasCHAI makan dedak Jibby cap 1MDB...ate sume mengaku ke makan dedak Jibby tanpa was2? Ntah ade dicampor dedak Babi dan Anjing Pak Lebai mane seleranya...kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

Kalau PAS lawan BN, dia akan tarik diri saat akhir da memenangkan parti sekutunya BN. Tujuannya utk menyatakan bencinya kepada PH.. Percayalah!!

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana PKR boleh menawarkan kerusi Kuala Kangsar kepada PAS tanpa memikirkan siapa di antara individu yang paling layak menjadi calun.

Calun PAS ialah calun enam jahanam !


Unknown berkata...

Cakap tak guna. Masuk bertanding saja. Biar undi yang menilai.

Unknown berkata...

Tuang Presideng pernah munafik masa PRU13 di lima kawasan, tak heran kalau sejarah ini berulang

Tanpa Nama berkata...

Walaupun siapa calonnya. Presiden lebih maklum. AMANAH MESTI letak calon!

Tanpa Nama berkata...

Tidak guna punya PAS.

Mengapa PAS suka sangat bertanding di Kuala Kangsar? Ini kerana jika menang, Haji Hadi akan buat rundingan dengan UMNO untuk 'merampas' Kuala Kangsar seperti mana PAS lakukan 'merampas' Perak.

Perkara ini mesti di ulang-ulang.
Perlu kan latihan dan rehearsal supaya Kali in 'rampasan' berlaku secara aman dan licin.

Malaysiabaru berkata...

Dedak yg menantu preisden bagi tuang presideng makang tu dari 1mdobi..

Itu sebab YaHadi dinasihat murshitdoll kata tak logik najibullah curi duit byk tu

Rupanya menantu algermany dan nickabudoh dah test dulu... Sedap depa habaq kat tuang presideng

Pemuda parit kings berkata...

Tak kiralah siapa calonnya...yg penting amanah harus bertanding...cari yg terbaik dikalangan terbaik...insyaAllah kemenangan milik amanah...kerja2 kebajikan harus diteruskan...usah pandang belakang...go amanah go....

abrarmujahideen berkata...

Aku rase...kuala kangsar 3 penjuru amanah umno pas.

sungai besar 3 penjuru pkr umno pas

Tanpa Nama berkata...



Klu Amanah ambil calon selain drp Nizar...maknanya Amanah dah jd buta

Klu Amanah ambil calon selain drp Nizar...bermakna Mat Sabu sgt dungu

Klu Amanah pilih ada yg lebih baik drp Nizar...bermakna baik jaja pilkuda


Seandainya LKS, LGE, Hishamudin Rais, Anwar hatta arwah Nik Aziz pun klu masih hidup diminta membuat pilihan, sy rasa tentu Nizar yg mnjd pilihan

Idea yg memihak kpd selain drp Nizar adalah idea "KHIANAT" yg telah berkongsi 'bangkai' songlap-CURI drp BN @ umno yg tersirat dgn kesumat iblis yg mementingkan DIRI!

Pd firasat sy umno sgt2 takut dgn Nizar..bahkan silebai siku lutut pasti kecut terketar mnggeletar


Tanpa Nama berkata...

Cerdik tak cerdik PKR, menawarkan Kuala Kangsar kepada PAS tanpa memikirkan calun atau siapa individu yang paling layak.

Akhbar China Press lebih memberi petunjuk dari sekadar menyampaikan sumber maklumat mengenai calun mana kah yang lebih di sukai oleh pengundi cina.

Dan mengenai calun PAS ... ianya lebih dikenali sebagai @enam_jahanam. PAS mempunyai sebab tersendiri yang diketahui ramai, mengapa PAS begitu gentar sekiranya AMANAH yang bertanding.

Sukar untuk meneka siapa @enam_jahanam. Tetapi tidak sukar meneka siapa calun-calun AMANAH.


Tanpa Nama berkata...

Dua-dua tempat dua penjuru.

PH lawan PAS+UMNO.



Jika PAS tidak bertanding baru lawan dua penjuru. PH lawan UMNO.

Jika PH tidak bertanding...

Tidak ada pertandingan walaupun UMNO dan PAS yang berlawan.

Tanpa Nama berkata...

Nak tahu PAS bersungguh sungguh atau tidak MAHU MENANG PRK, mari kita imbas kembali PILIHANRAYA KECIL ROMPIN PAS LAWAN HASAN ARIFFIN (UMNO). Ketika PRK berjalan di ROMPIN tiada langsung Hadi turun padang dan tiada pemimpin ''berkeliber'' turun bantu calun menang di ROMPIN. KENAPA??? Sebab memang PAS tida berminat untuk bertarung di situ kecuali buat persembahan atau ''show'' sahaja untuk tontonan penyokong yang masih makan mee pakai sedut.
Dalam PAS pun ada penyokong tegar sepertimana yang terdapat dalam UMNO. Selagi jenis ini ada dalam PAS selagi itu HADI boleh buat wayang.
Calun PAS ROMPIN tahubetapa sukarnya dia menempuh PRK. Usah percayalah pemimpin parti politik yang likit kain 5 meter atas kepala pun. Lagui besar lilitannya lagi besar diapunya pusing.

Tanpa Nama berkata...

Sokong 200% tn hj Nizar calon parlimen kuala kangsar..tengok nti klu menang prk cmn beliau berentap d parlimen insyaAllah..

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju 1000% nizar jadi calon prk kuala kangsar...usah pedulikan pascai...

Unknown berkata...

Salam Hormat semua Sdr yang bersama2 berjuang membebaskan Raayat Tercinta Malaysia dari kezaliman pemimpin UMNO/BN.

Saya sangat meminati semua komen2 yang ditulis pasal Si Azmin nih, alhamdulillah ada seorang Pimpinan dalam PH yang sangat arif perihal Sdr DS Azmin, kalau ramai yang masih ingat dan membaca bagaimana satu kumpulan yang bersusah payah sewaktu penubuhan PKR, lalu "setandan" semacam yang PAScai lalukan pernah terjadi di dalam PKR. Mereka di "atur" keluar dari Leadership PKR" HambaAllah ini (Sdr SUA Amanah) cukup arif siapa Si Azmin. Malah pinpinan tertinggi yang dok belah DS Presiden pastinya tahu tetapi POLITIK PKR adalah dibawah kepentingan DrM, siapa mau bicara panjang ???? why and how things is happening currently?

Kalau nak ikut resam biasa... we should get bigger mafia to whack a smaller one is best suits currently, let DrM play a role, this will test his true "kolor of yourr attitude", can he ensure Si Azmin behave as in PH Group instead of his hidden agendas?

Kita jangan enak di buai mimpi seharian bahawa Raayat sudah bersama kita, sedangkan gerombolan yang maukan good governance in place especially penasihat APCO Si Najib, no way they will let success of Pak Sheikh struggle to succeed. Kita sewajibnya berani seperti DAP yang mencantas ADUN baru2 nih. Jika tidak, itulah gerombolan dalaman yang "sanggup korban Raayat" demi menjaga harta, kemewahan dan hasil didalam kawalan mereka.

Kenapa Si Azmin dan kartel beliau selalu berhujah …. DAP, AMANAH DAN PAS ? apa maksud mereka? Kenapa tidak menyebut “PH” sedangkan PKR (kalau ya pon jurucakap ini di autorisasi berbicara sedemikian), ini bermaksud, mereka tidak mengiktiraf PH dan mereka punya sub-conscious mind yang PAS juga geng depa !, ini terlalu bahaya kepada peluang kejayaan Raayat,

Lets move, move , move forget this hidden rotten craps, we will succeed insyallah taala, with your spirit, strength, tawakkalalallah, there is no one could stop our humble progress to liberate Raayat, in Allah is real help we need.

WAMAKARU WAMAKARALLAH, WALLAHUKHAIRUN MAKIRIN.

Tanpa Nama berkata...

kita bertanggungjawab utk meletakkan wakil yang bijak di dlm parlimen.. bukan yang kaki ponteng mahupun yg hopeless..