21 Mei 2016

Ahli PAS Serang Iskandar Gara-gara "Tidak Wala" Kepada Hadi

Gara-gara memuatkan satu status di facebook yang dilihat "tidak walak 100%" kapada presiden parti, Hj Abd hadi Awang, Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga Naib presiden PAS telah diserang oleh ahli-ahli PAS dengan perkataan-perkataan pedas ke atas beliau.

Status Iskandar yang ditulis pada jam 10.49 mlm itu mungkin merujuk kepada berita yang tersiar di siang hari di beberapa buah akhbar yang menyiarkan kenyataan Haji Hadi yang menyatakan pintu rundingan sudah tertutup untuk PRK dan PAS tetap akan menghantar calonnya.


Haji Hadi dilaporkan berkata sesi rundingan dengan mana-mana pihak berhubung dua Pilihan Raya Kecil (PRK) di Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar sudah selesai apabila parti Islam itu memutuskan untuk bertanding dan pihaknya akan mengumumkan calon tempatan dalam masa terdekat.

Ketika ditanya kemungkinan berlaku pertembungan tiga penjuru, Abdul Hadi hanya menjawab, "tunggu dan lihat."

Meskipun ada kemungkinan PKR meletakkan calon dalam PRK di Sungai Besar nanti, Abdul Hadi menyifatkan kerjasama parti Islam itu dengan PKR di Selangor tidak terjejas.

"(Walau PKR letak calon di Sungai Besar) Pas tetap jalin hubungan dengan PKR," katanya.

Iskandar yang telah dilantik menjadi Exco kanan di Selangor oleh kerajaan PR di bawah Menteri besarnya, Azmin Ali, lalu memuatkan status di facebook antara lain menyebut:

Sebagai bapa jika saya ingin membuat keputusan yang akan melibatkan anak-anak, saya akan mendapatkan pandangan anak-anak. Walaupun sebagai bapa saya ada kuasa "veto" tetapi kami akan adakan "house meeting". Kadang-kala nak makan di mana pun saya akan tanya anak-anak saya.

Iskandar yang merujuk Presiden PAS itu sebagai "bapa" yang sekalipun mempunyai kata pemutus (veto), namun baginya, beliau akan mengadakan "house meeting" - perbincangan seisi rumah - kerana menurutnya "kadang-kala nak makan dimana pun beliau akan bertanya kepada anak-anaknya."

Namun ahli-ahli PAS yang taksub kepada Haji hadi telah menyerang status yang ditulis oleh Iskandar tersebut dengan kata-kata kesat - satu cara tipikal ahli-ahli PAS jika memberikan komen dan menulis di media sosial.



Di dalam perkembangan berkaitan, Azmin Ali berkata beliau "bersimpati" dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang tidak mengikuti perkembangan partinya sendiri.

Ini kerana, kata timbalan presiden PKR itu, sebaik saja pengumuman mengenai dua pilihan raya kecil yang akan diadakan 18 Jun depan, pihaknya telah bertemu dua kali dengan kepimpinan PAS.

"Kadang-kadang saya simpati dengan Ustaz Hadi ini, mungkin dia tidak tahu apa yang berlaku dalam parti," kata Azmin ketika ditemui pemberita selepas merasmikan majlis pelancaran program #SmartSelangor Food Stamp 2016 di Sungai Besar, Selangor hari ini.

Azmin berkata demikian ketika diminta mengulas penafian PAS berhubung pertemuan parti itu dengannya.

Hadi beberapa hari lalu memaklumkan Azmin tidak pernah mengadakan perbincangan dengannya berkenaan PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar yang akan dijalankan serentak pada 18 Jun ini.

Sementara itu, bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir bimbang terhadap 'pengkhianatan' PAS yang mungkin menarik diri dan memberikan kemenangan percuma kepada BN, lapor Malaysiakini.

“PAS mungkin juga pura-pura menamakan calon tetapi apabila rakyat tidak meletak calon, PAS akan menarik diri supaya BN menang tanpa bertanding.

“Kita tidak akan hairan jika ini dilakukan oleh PAS.

“(Presiden PAS Datuk Seri) Hadi (Awang) nampaknya sudah terima cash is king Najib walaupun dunia anggap Najib sebagai pemimpin yang kuat rasuah," dakwanya. -Greenboc

35 ulasan:

mohd yassin berkata...

Sebagai anak , walaupun bapa kita sering MEMFITNAH ( Kes Parti Amanah , kes pil kuda, kes ejen Marxis), dan sering KHIANATI JANJI (kes meletak calon bertindih di PRU 13) & sering PONTENG mesyuarat Parlimen ( sendiri bawa usul Hudud , bapa kita sendiri yg ponteng sidang Parlimen berkenaan) , beliau tetap bapa kita , dan WAJIB dipertahankan !. Bersangka baiklah bahawa beliau tak jumpa dlm Quran yg memfitnah itu, mengkhianati janji itu dan memonteng itu merupakan MAKSIAT !.( Walaupun beliau dah 2 kali khatam bagi tazkirah tafsir ????) Walaupun maksiat2 di atas yg dilakukan MEMALUKAN Islam , beliau tetap bapa kita !. Mana ada ulama yang berani buat maksiat2 diatas kecuali bapa kira itu !

M.N.Hasnal Bakiyah berkata...

Bila bapak minum ayaq ketum sambil kata ayaq ketum ni baguih takkan anak tak blh larang..bangkang.

omar daud berkata...

Salam:

Tak sangka ahli-ahli PAS MEMBELASAH nAIB Presidin PAS dengan kata-kata macam orang tak mengamalkan agama.Kerana sebab2 politik.Beginilah agaknya yg dipertahankan oleh para-para wala' pas, dengan "PERLEMBAGAANNYA" yg dikatakan sungguh SUCI.mUNGKIN dalam "perlembagaan" PAS, soal AHKLAK,Amanah dan kejujuran, MAKAN RASUAH tiada dalam perlembagaannya KOT.

sELALU TOK GURUNYA KATA,JANGAN JADIKAN POLITIK SUKU,AGAMA SUKU.Ambillah keseluruhannya.

TAPI DARI SEGI AMALANNYA......
Nampak gayanya,PAS yg ada sekarang dah jadi,MAKAN RASUAH suku,berkawan dgn PERASUAH suku,tak berakhlak suku,ponteng kerja suku,Nak jadi penasihat suku,tak nak bertanding pilihanraya suku,nak bertanding pilihanraya suku,tAK NAK berkawan dgn DAP Di PENANG SUKU,Berkawan dgn DAP di selangor suku,berkawan dgn MADEY suku,tak berkawan dgn MADEY pun suku.Mengamalkan perintah Allah pun suku.

Jika beginilah Amalannya,TAK gunalah PAS ada "PERLEMBAGAANNYA" aPA YG DITULIS TAK SAMA APA YG DI amalkannya.

Last-last.....ahli-ahli bawahan semuanya dah jadi mereng..jadi 3 SUKU.

sekian.

Rupa Tanpa Wajah Wajah berkata...

Bisa tol komen tu..

Tanpa Nama berkata...

Boleh jalannn daa kalau bapak mcm tuu. Ularmak tahik kucing. Asal dia buka mulut jer mesti bau longkang.

abrarmujahideen berkata...

Maksum

Tanpa Nama berkata...

apa ler berkatnya ularmak yg dilidahnya bercampur zikir dan fitnah?

apa ler berkatnya ularmak yg menerima jawatan dr penguasa zalim?

Khairul Anuar berkata...

Bapa tetap bapa kita tp klau dah selalu melalut dan melatah.. tugas anak2lah yang betulkan. Klau bapak trjun lobang anak2 pun ikut sama ke? Tuhan kurniakan otak jgn pakai walaaq je.

Tanpa Nama berkata...

Hj hadi guna kuasa veto dah pantang di
tegur spa lagi disanggah.rasa diri ulama
besar tapi pengkhianat pas sebenarnya.
selepas kematian nik aziz hj hadi tak
akan ada orang yang berani tegur.dia
dipengaruhi oleh ulama muda yang gila
kuasa dan sanggup singkirkan puak
pro dalam pas.harap pas berkubur.

Tanpa Nama berkata...

Hj hadi guna kuasa veto dah pantang di
tegur spa lagi disanggah.rasa diri ulama
besar tapi pengkhianat pas sebenarnya.
selepas kematian nik aziz hj hadi tak
akan ada orang yang berani tegur.dia
dipengaruhi oleh ulama muda yang gila
kuasa dan sanggup singkirkan puak
pro dalam pas.harap pas berkubur.

Tanpa Nama berkata...

Akhlak presiden dan ahli pas semakin teruk. Tiada lagi sokongan untukmu PAS.

Tanpa Nama berkata...

ha3 geng walaONTA mmg bangang...

Mat bu berkata...

Mat yasin bapa x ank tu ...kesian huhu

Tanpa Nama berkata...

Apsal HARAKAH tak laku...dlm blog omakkau ni canang bukan main penyokong PAS sekali datang ceramah puluh puluh ribu...tp betul ke penyokong PAS ke penyokong yg dok perati nak tinggalkan PAS? Kalau penyokong ramai sepatutnya HARAKAH laku mcm goreng pisang cheese panas tp sekrg dah dgr citer habis harta benda dah kena jual ada jabatan dah kena tutup...wartawan dah lari....hish banyak sungguh penyokong PAS sampai HARAKAH tak terbeli...penyokong jenis apa camni...heheh

walak un kata apapun tetap sokong Razman Zakaria yg tak pandai matematik. Walaun tetap berbondong bondong berbelanja dikedai cina hatta berbeli pad untuk anak-bini walaupun dok Cina itu cina ini.

SEMOGA PAS MENJADI PARTI ISLAM YG MENDAMAIKAN
BUKAN YANG MENJEBON-BARUA KAN UMAT

Tanpa Nama berkata...

Dari dulu lgi dah aku kata hadi tu sakit mental. Sekarng dh makin jelas.

Tanpa Nama berkata...

Bapak presideng yang kaki tuang dan bangang, ahli PAS yang wala patut ikut macam zombie otak reput pil kuda ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Btul2 mcm syiah....patut muka hadi x de nur...cokia2 kazim elias pun ada nur...cuba renungkn ahli pas otak junub

Tanpa Nama berkata...

Ki2.....no komen ada akal pk2 kn la...

Arouse Mah berkata...

Dato Husam pernah cabar presideng bersumpah tidak makan dedak najib, presideng terdiam tak berani sumpah....lepas tu terus Husam kena pecat

Tanpa Nama berkata...

Yang paling utama dala isu ini ialah Tuan Iskandar perlu tegas dan menggunakan akal yang matang.Haji Hadi perlu di hormat sebagai Presiden parti.kepurtusanya bukan kuasa veto yang tak bokih dibahas.Iskandar perlu melihat ,membaca.memrhati sekeliling apa pendapat orang ramai tentang isu ini,dan Iskan dar tidak bolih ujuga menggunakan kuasa sendiri ,perlu mendapat sokongan kawan2 lain.tujuan bukan untuk memalukan Hadi tetapi untuk kemenangan rakyat Selangor.Teruskan Iskandar kuatkan Pas .

Tanpa Nama berkata...

sekurang2 nya, iskandar ambik tahu jugak pasal parti, tidak spt presiden dia yg asyik ketinggalan bas.

Tanpa Nama berkata...

tak lama lagi PAS tinggal HAMPAS!

Malaysiabaru berkata...

A ah...

Mohon ayoh hadi Ping Marang tidak jadi ularrrmak sesat

Tanpa Nama berkata...

Inilah lambang keislaman yg tulin jihat sejahat jahatnya...jk tk ada roh islam..... hanya ikutan....di dlm islam pintu rundingan sentiasa terbuka....mcm pintu taubat allah akan buka pintu taunat seluas luasnya....hanya manusia dunggu jee tk nk bertaubat.

Tanpa Nama berkata...

Pas lawan di pru menang tk untung....kalah tak rugi....ini lg 3 suku.....kna tulis juga diamtara yg di kata dr juak juak pas.

Tanpa Nama berkata...

Yg jelas pas skrg makin celaru.... haru hara.... byk penyokong nk bawa rebah...sokong beeri pas cepat mampos..

Tanpa Nama berkata...

Pas pun dah hilang sokongan di selangor..kalau tak percaya tunggu pru14..pas dah jembali ke zaman asal, rakyat tak pandang pun pas ni..parti klok klek..

Tanpa Nama berkata...

Jika ulamak khianat...hak rakyat.. tanggunglah esok dihadapan Allah....Allah tanya kenapa hang bersekongkol dgn kezaliman...

Nick Syam Fitrie berkata...

Sungguh cantik & sopan sekali bahasa puak walaun auta PI$ ni.. Bagi walaun dosa paling besar ialah tidak wala or tak menyembah berhala Rusila auta PI$.. Haram bagi walaun or ahli PI$ menegur or mengkritik mahkluk suci murni lebai rusila auta sembahan walaun tu..

Tanpa Nama berkata...

Mustahil hj hadi tak baca surah al Syura. Tapi dia tak menghayati kot

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan anak kecil tapi anak yang dah besar-besar. Dah lah kena kawin secara paksa, sekarang si ayah nak si anak berlawan dengan kawan-kawan nya.

Ini apa punya ayah? Siapa yang ajar anak-anak macam ini kalau bukan si ayah. Bapak kecing berlari, anak baru ...kencing berdiri dah di suruh berambus. Kencing lari, kencing lari... itu lah perangai si ayah.

Bila anak dah semakin berumur, si ayah tak boleh buat sesuka hati sebab yang menjaga si ayah ialah si anak, apa lagi si ayah keluar masuk hospital. Jangan sampai menantu suruh keluar rumah.

Mereka yang menyokong perangai si ayah yang suka guna kuasa veto tanpa budi bicara tidak tahu bagaimana Nabi saw melayan anak-anak.

Anak-anak Hj Hadi sudah lama hilang kasih sayang dan hilang hormat pada seorang ayah. Yang ada cuma tanggungjawab sebagai seorang anak pada seorang ayah.

Tanpa Nama berkata...

Aku lagi simpati pada Azmin.

Tak reti-reti penyokong harapan dah meluat dengan dia.

Tanpa Nama berkata...

Hang ni boleh nilai muka orng ade nur x de nur ke ape itu nur hang tau ke...yng pasti nur tu bukan putih...cm orng bnyak tapuk bedak ...suluh cermin pas tu tngok muka kita ade nur ke tak keh keh keh

Pemuda parit kings berkata...

Terbaik!!!

Pemuda parit kings berkata...

Hahaha...berkuburlah pas...