30 Mac 2016

Terbaik Dari Mejar Zaidi Mengenai PASIK

Pas-Ikatan sokong Najib subahat jenayah rasuah

Bekas Mejar TUDM, Zaidi Ahmad menyifatkan sikap Pas dan sekutunya, Ikatan untuk membiarkan Presiden Umno Mohd Najib Razak terus memerintah sebagai paling tidak bertanggungjawab bahkan bersubahat dengan jenayah rasuah.

Beliau yang sebelum ini tampil mendedahkan isu dakwat kekal ketika pilihan raya umum ke-13 lalu berkata, kedua-dua parti itu seolah-olah tidak sedar Najib telah terlibat dengan tuduhan jenayah rasuah dan rompakan wang negara yang serius.


"Presiden Ikatan 'bow tie' ni geng satu kapal dengan Pas. Orang lain sanggup kompromi perbezaan ideologi politik untuk bersatu selamatkan negara dari terus dimiskinkan oleh Rosmah dan Najib.

"Namun, Ikatan 'bow tie' dan rakan sekutunya Pas sokong Najib terus memerintah dengan alasan mereka nak kalahkan Najib dalam pilihan raya konon," ujarnya sinis dalam satu kenyataan semalam.

Mengulas kepincangan pengurusan kewangan negara di bawah pentadbiran Najib, beliau berkata, perkara tersebut perlu disiasat secara telus seterusnya dibicarakan di mahkamah.

"Duit negara yang hilang terutama dalam kes 1MDB (1Malaysia Development Berhad) perlu dibawa balik kembali tapi Pas dan sekutunya Ikatan tidak mahu ini semua berlaku sebaliknya mahu Najib dilepaskan begitu saja," bidasnya.

Melihatkan dasar Pas yang mesra Umno mutakhir ini, Zaidi yang juga Pegawai Penerangan Ketua Menteri Pulau Pinang itu menjangkakan rakyat akan menolak Pas di peti undi nanti.

"Rakyat pastinya akan menghukum Pas pada PRU (pilihan raya umum) akan datang kerana terbukti mereka sekarang menjadi tongkat kepada Umno-BN," tambahnya lagi.

ULASAN GB

Terbaik dari Mejar Zaidi.

Walaupun belum lama menyertai perjuangan menegakkan kebenaran dan keadilan berbanding dengan PAS, namun matanya lebih celik dari seluruh pimpinan dan ahli PAS.

Nak tunggu PRU14 baru nak turunkan Najib nak turunkan UMNO. Entah ilmu mana yang dipelajari. oleh PAS. Sedangkan perjuangan amal makruf dan nahi mungkar bukan menunggu esok atau lusa kerana esok atau lusa mungkin kamu telah mati.

Ia hanya alasan untuk terus bersekongkol, untuk terus menerima dan makan dedak dari UMNO.

Benar kata Mejar Zaidi seperti yang GB telah ungkapkan berkali-kali sebelum ini:

"Rakyat pastinya akan menghukum Pas pada PRU (pilihan raya umum) akan datang kerana terbukti mereka sekarang menjadi tongkat kepada Umno-BN"

27 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Ya duit dari akaun ambank mr x

...

Telah di salur kepada ahli akedemik peguam dan tokoh agama

Berapa ayoh hadi Ping Marang dan menantu kotporat petangsang seks dapat?

Orang tengah NGO adalah mr ustaz N M I . Yg salur kpd tontvi algermany dan direct selling mr N albudoh ...

Ularrrrmak pun dah merasa ciput 2.6b? Darah dahing pun haram ... Muka pun takde cahya nur... Kena masuk IJN

Tanpa Nama berkata...

Melayu PAS ni bukannya cerdik sangat. Semua tahu ikut saja apa yg kitab2 tulis. Lebih banyak yg mendengar dari yg membaca mahupun yg mengkaji.

Akhirnya yg belajar tak ubah seperti burung kakak tua dan ayam saja yg terer berkokok menghafal quran, hadis dan kitab2 muktabar. Analisa x mampu buat.. otak tak mampu berpikir.. yg mampu cuma ikut saja x boleh bantah2..

Kene balun dgn UMNO dlm media.. ambil masa 5 tahun nak jawab balik.. setiausaha politik terhegeh2 hempuk kepala ke dinding kasi gegar otak yg biol utk berpikir.. namun masih blom mampu mendatangkan hasil..

Apa boleh buat..nama bangsa MELAYU itu sendiri pun.. berasal dari kegagalan dan kekecewaan.. bani keturah menghasilkan M.E.L.A.Y.U yg kecewa.. sejarah dah bitau asal melayu.. masih tiada universiti mampu kaji.. kasi runtuh sajalah universiti2 biol yg ada ni.. UIA pun hanya rekod buat donut..USM dgn rekod buat lambang LOVE..UPM dgn rekod senamrobik 36 jam.. kepalab*t*h apa universiti gini ya..

omar daud berkata...

Salam:


Adakah para2 ambia' terdahulu buat apa yg Hadi/PAS so called ulamak buat:

Adakah nabi Ibrahim bodek Namrud,dapat kemudahan dari Namrud supaya ianya tidak dibakar,semasa nabi ibrahim berdakwah: TIDAK.

Adakah nabi Musa bodek firaun Ramsis the2nd,jadi penasihat firaun dan dapat bantuan firaun untuk membantu kaum musa belajar tahfiz taurat: TIDAK.

Adakah nabi isa dapat bantuan pelajaran injil tahfiz dari raja rome pada kaum2 Nasrani: TIDAK.

Adakah nabi Muhammad dapat bantuan pembesar2 quraish,untuk bantuan belajar tahfiZ AL-QURAN untuk sahabat dan anak2 sahabat:TIDAK.

iTULAH SEBABNYA DLM AL-FATIHAH kita baca 17X minima setiap hari meminta pada ALLAH TUNJUKKANLAH jalan yg LURUS seperti para Ambia,sahabat2 dan orang2 beriman.Salah satu jalan yg LURUS yg ditunjukkan oleh ambia'2 ialah TIDAK BERKOMPORAMI dgn KEMUNGKARAN walaupun simungkar tadi meberi ganjaran kesenangan untuk KEBAIKKAN.

PELIK DAN AJAIB ,Hari-hari mengaku depan ALLAH kata nak ikut para ambia',DEPAN ALLAH JANJI LAIN TAPI BILA TENGOK KESENANGAN BUAT LAIN.

Wallah'ualam.

Tanpa Nama berkata...

Nama pun gabungan PASIK..dipenuhi golongan2 org fasik...cakap xserupa bikin... Kebodohan yg melanda pas tak dpt dipulihkan lagi.. Biarkan pas tenggelam bersama labu2 nya... Pkr mcmne? Mcm xda pendirian aje?

Tanpa Nama berkata...

Dah la...

Jgn disebut2 lagi nama blok baru dan parti yg terlibat tu dgn org2 nya sekali...

Dah depa hala ke lain... nak buat macam mana...

Dah jadi sejarah... mcm sejarah PM Datuk Seri Dr. Mahathir dulu yg sain tangkap org...

La ni, kita bersama2 sokong deklarasi rakyat yg di lead oleh Tun Dr. Mahathir, bersama2 dgn semua ahli politik, ngo, rakyat yg berusaha desak najib letak jawatan PM.

Lupakan sahaja parti tu...
Jgn disebut parti tu...
Padamkan sahaja...
Buat tak tau je..macam depa tu tak wujud...

Fokus desak semua yg terlibat makan dedak, agar sedar diri...

sepandai2 tupai melompat kesudahannya tak akan dapat makan dedak lagi..

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada sesiapa yang sangka PAS menjadi petualang yang merosakkan harapan rakyat. PAS bertukar wajah yang sangat hodoh.

Begitu juga Mejar Zaidi yang telah mengambil tindakan berani membuat lapuran mengenai isu dakwat kekal. Apa lagi ketika itu Mejar Zaidi memandang tinggi pada orang berjubah dan berserban.

Rupa-rupanya Mejar Zaidi lebih bersifat mulia dari mereka yang berjubah dan berserban.

Mungkin Mejar Zaidi seperti tidak percaya pemimpin PAS masih boleh bertolak-ansur dengan rasuah.

Susah nak terima PAS sekarang dengan PAS semasa TGNA.

Pencolekhangek berkata...

Hari-hari orang kutuk Pas. Hari-hari kena bodohkan. Hari-hari diperlekehkan. Itu pun buat pekak je. Hebat betul penangan pil kuda.

Tanpa Nama berkata...

PAS parti bawah tempurung

tanya sama itu hud hud berkata...

Terbaekk

Tanpa Nama berkata...

Yang penting serban,jubah, janggut ,celak mata dan dahi hitam........kemundian belit cakap"kita bersetuju untuk tidak bersetuju".......bertambah banyak cakap ula-semak,ula-mamak bertambah hitam mukanya.....kemundian si-dunggu dan si-goblook berkata walakkkkkkkkkkkkk.........^%

Tanpa Nama berkata...

Yang penting serban,jubah, janggut ,celak mata dan dahi hitam........kemundian belit cakap"kita bersetuju untuk tidak bersetuju".......bertambah banyak cakap ula-semak,ula-mamak bertambah hitam mukanya.....kemundian si-dunggu dan si-goblook berkata walakkkkkkkkkkkkk.........^%

Tanpa Nama berkata...

Oghan tua-tua dok kata kalau haghi-haghi 44 oghang dok sumpah yang buruk benda yang depa dok sumpah tu akan belaku jadi pada pemimpin PAS epa ada telinga ka atau telinga dan akai depa dah tanam dalam kelebok yang belemuih dengan taik lembu atau muka tak malu haghi-hagi dok kena sumpah dengan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Dah la...

Di nasihatkan jgn buang masa lah dok ulas masalah parti tu dgn org2 nya...

Dah ditakdirkan nak jadi mcm tu...
Redho je lah...

Tak payah nak sebut2 dah nama parti sejarah tu...
Menyampah plak tengok org masih dok ulas parti tu...

Kita semua dah tau parti tu dah menonong nyongsang...
Biarkan je lah...

Ni nak dengar berita drp lanun umnu plak...

Apa cerita lanun umnu punya plan b, c, d, e dan seterusnya...

Sdr. Rafizi perlukan support utk londehkan umnu...

Biaq pi lah parti sejarah tu...
Jgn sebut lg.
Bukan boleh dpt maklumat tentang lanun umnu pun...

Baik tumpukan perhatian cari maklumat lanun umnu tengah rancang apa sekarang...

Tanpa Nama berkata...

Pakai jubah..... Lilit serban.... Simpan kanggut panjang.... Ada ilmu islam.... Tp hanya menyatakan utk dpt habuan dunia....takut nk mencegah kemaksiatan.....kita tunggu bala dr allah..... Jgn ingat bala dr allah hanya menimpa kaum ingkar jee....yg beriman pon akan kena....

Tanpa Nama berkata...

Sekarang yang membuatkan UMNO terus melanun siapa?

Sebab PAS bagi tongkat pada UMNO lah, UMNO terus merompak.

Rafizi perlu support, UMNO pun perlu support.

PAS perlu di sumpah, di kutuk supaya tidak terus memberi sokongan kepada UMNO.

Rupa Tanpa Wajah Wajah berkata...

Stuju,pas nk jadi apa biarkn saja mreka..ph trus bkrja tumbngkn umngok n bn..

Tanpa Nama berkata...

Dalam tulisan jawi tak ada huruf P kan. Yang ada cuma huruf yang bunyi macam "Fa". Boto tak?

Tanpa Nama berkata...

Anon 10:41

Kena terima kenyataan...
Parti sejarah tu dah memang mcm tu. Dia org takkan terima apa pun fakta kita. kita dok maki hamun dan cari salah dia org buat apa. Bukan dpt apa pun. Akhirnya / sudahnya kita yg kena fitnah. fitnah dia merugikan kita dan buang masa kita nak tepis fitnah tu.

Dah la.. jgn buang masa & tenaga...

Biarkan je dia dgn egonya.

Dah mmg sebab fitnah dia org dulu lah kita dah benci nak bersama dia org. Kita pun sokong kumpulan baru. Apa lagi nak diharap drp dia org.

Baik kita terus fokus jatuhkan umnu yg confirm mmg penderhaka kpd rakyat malaysia seluruhnya...

Tanpa Nama berkata...

Assalammualaikumm... kepada semua pejuang keadilan.

Bagi saya, Najib & Rosmah perlu ditumbangkan, sebab mereka ni kepada kepada kerosakan kepada negara.

PRU14 nanti, samaada Pakatan Harapan Menang @ Barisan Nasional berjaya mengkalkan kuasa, berikut adalah orang perlu dipastikan mereka tiada memegang apa-apa jawatan dalam kerajaan.

a) Najib Razak
b) Rosmah Mansur
c) Zahid Hamidi
d) Nazri Aziz
e) Adnan Yaakob
f) Ahmad Maslan
g) Syed Hamid Alba
h) Jamil Khir
i) Azalina Osman
j) Hishammuddin Tun Hussein
k) Ismail Sabri Yaakob
l) Tengku Adnan Bin Tengku Mansor
m) Khairy Jamaluddin

Saya percaya mereka sanggup buat apa sahaja demi jawatan & kuasa.

Lain-lain menteri hanya mengikut telunjuk.

Jatuhkan Najib, yang naik Zahid Hamidi. Malaysia masih tidak selamat. Belum pun menjadi Perdana Mentari sudah pun membawa malapetaka apabila menandatangi memorandom membawa 1.5 juta pekerja Bangladesh ke Malaysia.

Ini hanya pendapat saya.

TOLONG LA... PRU14 nanti tiada lagi mereka - mereka di atas.

Selamatkan Malaysia
Pakatan Harapan Supporters.

Tanpa Nama berkata...

Tuan anon 9:38

Senarai tu kalau dipanjangkan lagi sampai z pun tak cukup. Kena sambung aa), ab) dan seterusnya.

Tapi tuan mmg bernas. At least yg penting fokus dedahkan bobroknya umnu. Tuan brrjaya kerana tidak buang masa melayan fitnah kpd ph oleh parti sejarah tu.

Ãmīn ya rabbal 'ālamīn

JAKA berkata...

mejar Zaidi pun pelik kenapa dh jelas najib bersalah tp hadi dok sokong kunun nk dikalahkan dlm PRU14

itu pun kalau boleh dikalahkan. tiada gerenti

rakyat tkleh tunggu utk tukar najib.

sebenarnya tektik hadi ni ada unsur syiah utk mendampingi org berkuasa utk meraih sikit kuasa. syiah tk kira pemimpin itu kalau salah pun akan disokong juga demi tujuan mereka.

harap sgt mat monggol walaupun lemah dan huru hara pentadbirannya, jgn sesekali bg hj hadi sedikit kuasa pun terutama yg berkaitan agama. ini penting utk menyekat syiah masuk secara halus. sebb syiah pandai mengambil kesempatan atas kejahilan dan kelemahan pemerintah. apalagi pemerintah yg sedang tersepit tiada penyokong. itu peluang syiah masuk jarum.

mungkin dgn sedikit kuasa dlm bab agama hadi akan pengaruhi pemerintah utk lunak dgn syiah atau tarik balik pengharaman semua syiah termasuk zaidiyah yg sudah menjadi rafidah sekarang.

ini bukan fitnah semata2. semasa perhimpunan penyatuan umat hari itu, penganjur menjemput sekali Qurasih Shihab dr Indonesia utk sepentas dgn hj hadi dan najib.

sedangkan quraish shihab itulah mengatakan Nabi saw tidak dijamin masuk syurga. beliau syiah yg jelas.

Tanpa Nama berkata...

Dah lah... Tn. Jaka

Udah2 la komen org tu...
Kita semua tahu dah jelas org tu jalanny dah bengkok...

Usah di layan atau komen lagi...
Jgn buang masa cari salah dia...
Kita dah malas nak ambil tahu...

Penyokongnya tetap akan cari salah kita...

Tak sudah2 fitnahnya...

Dah... jgn disebut namanya lagi...
Lupakan shj. umpama dia tak wujud...

Teruskan cari kerosakan atau apa yg bakal rosak jika najib dan umnu terus berkuasa...

Fokus jatuhkan najib dan umnu...

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan cari salah. Nak tumbang Najib mesti cari kekuatan Najib. Kekuatan Najib ialah pemakan dedak dan yang memberi tongkat pada Najib.

Serangan untuk melemahkan Najib mesti dari berbagai-bagai penjuru.

Kalau Najib meneruskan program agama dengan PAS, dan PAS tidak menganggu AMANAH, apakah mudah untuk tumbangkan Najib ?

JawaHill PM berkata...

Kalu asyik memekak je melalak siang malam tapi dok berpeluk tubuh takde maknenya. Kepimpinan negara ditentukan oleh lebihkurang 11 juta pengundi kekuatan UMNO disokong oleh pengundi di luar bandar . Turunlah kebawah jumpa akar umbi berkempen baru kena gayenya. Apa kata separuh gaji kita setiap bulan kita sumbangkan pada parti yang kita sokong baru le parti boleh bergerak. Kalu setakat dok melalak je rentikanlah dapat dosa free saje. Katak lagi suka kalu kita dok senyap je sebab dia pulak boleh melalak.

Tanpa Nama berkata...

Hadi tak tahu bab sejarah sbb dia tak sekolah..dia cuma pandai pskai jubah labuh dgn serban bakul ayam yg dililit kain putih..itu pun bukan main walakontol2 sembah dan puja.

Tanpa Nama berkata...

Umnu merancang dgn cukup teliti utk pecahkan pr dhn melagakan pas dan dap. Umnu dah berjaya.

Umnu mmg nak pas rebah utk elak pas ganti umnu. Di depan pas berbaik dgn umnu. Dibelakang, umnu provoke supaya pas hina pan dan dap. Dlm masa sama umnu provoke pan cari dan bongkar salah pas.

Jgn lah mudah sangat tertipu dgn strategi permainan dan tipudaya umnu

Pemuda part kings berkata...

Kesedaran beginilah yg perlu ada pada seluruh rakyat Malaysia Dan pemimpin pas...itulah peringatan Dan sindirannya pada pas...jgn kits lupa..org pas yg ada skrg cukup wala' dgn pemimpinnya...oleh yg demikian...kita wajib beri ruang masa kpd penyokong pas utk member I kesedaran yg maksimum...insyaAllah...