19 Sep 2015

[VIDEO & GAMBAR] Melayu Oh Melayu... Yang Dibanggakan Najib...


Himpunan Baju Merah 16 September 2015 papar wajah Melayu sebenar yang dipuji oleh Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak.

Berpagi dengan memaki hamun kaum Cina, dapat duit RM100 kerana menyertai perhimpunan terus ke kedai Cina beli nombor ekor dan minum arak. Hidup Melayu!!!




Antara merah dan maruah Oleh Yunus Tasim

Apa yang berlaku kelmarin sangat menyedihkan. Atas nama Himpunan Melayu Bersatu, Himpunan Maruah Melayu, anak-anak Melayu menjadi hamba kepada ‘tuhan-tuhan’ dan politikus usang Melayu. Apakah Melayu sudah mencapai objektif dari perhimpunan semalam.

Atau kita menanggung malu?

Terlalu cepat Ahmad Maslan mendabik dada? Terlalu pantas Najib mengambil kredit. Najib kata pada Annuar Musa yang dia terkejut dan terharu dengan himpunan seaman ini. Ahmad Maslan suruh Bersih belajar dari Baju Merah untuk perhimpunan aman. Tapi tak lama kemudian Allah menemplak mereka. Seramai lebih 800 baju merah cuba merempuh sekatan polis untuk ‘menceroboh’ Petaling Street. Polis terpaksa menggunakan air kimia dan gas pemedih mata untuk mengawal keadaan. Ini tidak terjadi di Bersih 4 walaupun mereka telah berkampung dekat Dataran Merdeka selama 34 jam.

Siapa malu? Perdana Menteri dan Menteri-Menterinya? Tidak, Melayu juga yang jadi mangsa.

Melayu perlu Jebat

Melayu harus sedar! Melayu tidak boleh terus jadi Hang Tuah. Tidak boleh kita terjun ke dalam kolam najis hanya untuk membuktikan kesetiaan untuk menyelamatkan kuda raja. Melayu mesti bijak. Ada cara lain, teknik lain untuk menyelamatkan kuda raja. Melayu tidak harus setia membuta tuli.
Di mana Hang Jebat sekarang ini? Di mana penegak kebenaran yang berjuang untuk rakyat?

Seharusnya perhimpunan semalam benar-benar dijadikan pentas untuk mengembalikan maruah Melayu yang luhur.

Maruah penegak kebenaran. Maruah menentang penyelewengan dan kezaliman. Maruah menyatakan dengan jelas Melayu tidak boleh dibodoh, ditipu dan diperkotak-katikkan lagi. Samada oleh negara lain, bangsa lain waima politikus dan pemimpin dari bangsa Melayu sendiri.

Melayu harus celik! Melayu harus bangkit! Melayu tidak boleh lagi digula-gulakan hanya dengan sekadar RM100, sehelai T-shirt merah untuk berhimpun, berjalan berbatu-batu dan kemudian merusuh di kawasan perniagaan Cina sedangkan ada pemimpin Melayu sendiri yang salahguna RM2.6billion. Dengan RM100 setiap seorang, sudah pasti pemimpin yang korup itu boleh bawa 26 juta anak Melayu untuk berhimpun di ibukota, jika anak Melayu begitu murah harganya.

Tidak salah kita berhimpun. Tapi biar perhimpunan itu mempunyai objektif yang jelas. Kita boleh buat lebih baik dari itu jika hanya untuk menunjukkan kita bersatu dan mempamerkan maruah diri.

Benarlah apa yang bekas ahli Umno Langkawi, Puan Anina kata, “Tidak guna berkumpul dan bersorak di tepi jalan jika Melayu tetap mempertahankan pemimpin Melayu yang jahat. Orang Melayu akan menjadi kuat jika sekiranya pemimpin Melayu berwibawa, jujur, ikhlas dan bertanggungjawab”.

Kita tidak tolak Umno

Benarlah peribahasa Inggeris mengatakan “The fish rots from the head”, busuk ikan bermula dari kepalanya. Kita bukan tolak Umno. Kita bukan tolak pemimpin hanya kerana mereka pemimpin Umno. Tapi kita tolak pemimpin yang korup, pemimpin yang tidak amanah dan tidak bertanggungjawab yang dengan sewenang-wenangnya menyalah guna aparat kerajaan untuk mempertahankan kuasa, tidak kira mereka dari Umno atau parti-parti lain.

Melayu yang berhimpun semalam harus melihat dalam diri mereka sendiri. Kita yakin warganegara bukan Melayu telah dapat mesej sejelas-jelasnya yang Melayu itu sensitif dan Melayu itu tidak suka diperbodoh dan dikecil-kecilkan. Tapi janganlah maruah kita tercalar dan rosak jika kita berhimpun untuk mempertahankan pemimpin Melayu yang korup dan tidak amanah. Melayu juga akan berhimpun untuk menolak pemimpin apa sahaja yang korup dan zalim kepada rakyatnya tidak kira ianya Melayu, Cina, India, Iban atau Kadazan.

Melayu harus meminta supaya penyiasatan terhadap 1MDB dipercepatkan supaya kebenaran terserlah. Mengapa penyiasatan mengambil masa terlalu lama. Mengapa pasukan penyiasatan dikuburkan? Melayu yang berhimpun semalam harus menolak penjelasan mudah dan terdesak yang wang RM2.6 billion itu adalah derma. Melayu baju merah harus mendesak supaya penderma itu dinyatakan, berapa baki dari wang RM2.6billion dan dimana baki itu sekarang. Gelombang Melayu merah semalam harus bangkit meminta janji ditepati supaya Najib menyaman Wall Street Journal dan Al-Jazeerah kerana mereka telah merosakkan maruah Malaysia, jika laporan mereka salah.

Sayang…. Hang Jebat sudah tiada. Yang tinggal hanyalah cucu-cicit Hang Tuah yang setia membuta tuli. Yang lebih parah, lebih banyak cucu-cicit Hang Lick-U yang menjadi pemimpin-pemimpin orang Melayu sekarang ini.

Entah sampai bila?
-FMT














IKLAN BERBAYAR






12 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

bolehka seorang manusia yg waras terdidik boleh umpamakan manusia dgn haiwan?

seprti kenyataan 'cina babi' oleh seorang bertarf dato anugerah sultan melayu

adakah ini nilai org melayu....

mana melayu sebenar yg berjuang guna akal dan fikiran dan bukan kepala lutut?:-):-)

maaf di dalam umno tiada sudah

Tanpa Nama berkata...

TAT WHY I SAID MELAYU HAVE SOMETHING BECAUSE OF ISLAM. TAPI ORANG MELAYU TAK SEDAR FIKIR SEBALIKNYA ISLAM HAVE SOMETHING BECAUSE OF MELAYU. SAMPAIKAN ISLAM NAK EKSULIF UTK ORANG MELAYU. DAH BERMACAM BALA ALLAH SWT MENIMPA TAK SEDAR LAGILAH?? BERFIKIR KPD MEREKA YG BOLEH BERFIKIR BERMULA BEBERAPA KEMALANGAN DI KOTA MAKKAH YG MENIMPA ORANG MELAYU HINGGA YG BERLAKU DI MALAYSIA. FOR THOSE YANG NAK BERJAYA DALAM HIDUP PLZ THINK ON IT.

Tanpa Nama berkata...

Ini Melayu Melayu paria BODOH dapat duit secoit saja

Ketua Besar Melayu Melayu paria ini pandai ambik ber bilion bilion untuk anak bini enjoy

Melayu Melayu kampong ini se memang bodoh tak boleh di didik lagi.

Kasihani lah orang orang Bodoh ini

Tanpa Nama berkata...

Kepimpinan melalui teladan. Camne bapak gitu la anak pinak dia. Judi dan arak dah jadi amalan biasa. Tak sedor diri tu dah tua bangka.

Benarlah bagai dikata. Merah memartabakkan bangsa dan agama.

Tanpa Nama berkata...

Kepada melayu UMNO gunalah akal fikiran dan hati kecil yang ALLAH berikan untuk melihat realiti melayu masakini yg di kudakan oleh pemimpin anda..
fikir kan masa depan anak cucu anda...

sesungguhnya UMNO sekarang tidak bermaruah lagi..hancusss..

Sham TM berkata...

Jangan la kutuk berlebihan sesama bangsa sendiri.

Susah senang kadang-kadang orang UMNO juga yang datang membantu bukan Cina atau India.

Gambar tu kalau diteliti bukan orang Melayu atau peserta baju merah.

Kat Sabah rasanya tu.

Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Cina Tak Bantu??????

Siapa banyak cukai banyak?

Berani tipu ni Manusia beragama apa?

Orang Sabah???? Berapa anak Kristian sabah datang himpunan perkauman unmo?????

Tanpa Nama berkata...

kutuk syg bangsa sendiri la

kesian kerana mereka jd alat pemimpin terkutuk yg sedang bersama bangsa lain mengkhianati bangsa sendiri

kita sedih golongan ini sudahlh rugi kt dunia....akhirat wallahualam

sedangkn pemimpin mereka sudah menyiapkn dunia utk 70 keturunan mereka dimasa depan

Tanpa Nama berkata...

Utk sedarkan seseorg, kadang2 perlu dinasihat, diterbiah, dimarah, dirotan, malah dikutuk.

Hai semua Melayu yg ALLAH kurniakan ISLAM (sejak lahir), pergilah majlis2 ilmu, bertanyalah kepada yang pandai ilmu... supaya kamu kembali pada QURAN & sunnah/hadis.

To non Muslim .. jgn sebabkan perangai segelintir Melayu, kamu tak nak mengenal Islam .... semua manusia diseru untuk mengaku Allah tu Tuhan kita & Nabi Muhammad saw Rasul, Melayu hanya salah satu bangsa yg Allah jadikan di dunia ni.

PAK.KARTA RUSDIANTO berkata...

Assalamualaikum wr.wb,saya BPK KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 200 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus. atau kunjungi fb ini https://www.facebook.com/pages/Toto-Magnum-4d6d-Malaysia/419380554919449

Abdul Said berkata...

Maaf kepada Encik Anon 4:35 PM. Kita boleh kasihan kepada orang bodoh kalau dia tidak langsung berpeluang mendengar nasihat dan tunjuk ajar orang lain yang menyatakan kebenaran. Yang bodoh-bodoh itu memang patut ditipu kerana mereka memang bodoh dan tidak mahu memperbaiki diri sendiri. Orang Islam memang disuruh menuntuut ilmu, memang disuruh mencari kebenaran. Kalau si bodoh sudah selesa bila diberi sekupang dua atau batik sehelai dua dan mempercayai kata-kata orang yang keyakinan mereka kepada ugama Allah s.w.t sangat meragukan maka si bodoh tidak perlu dikasihani. Mereka memang sudah menempah kebodohan dan akan mati sebagai orang bodoh. Puak-puak bodoh ini ada berjuta-juta dalam dunia ini dan manusia sanggup tinggal dalam kumpulan itu asalkan dapat nasi sepinggan atau bubur gandum semangkuk atau pun seketul ubi kayu sehari. Biarlah sibodoh kekal bodoh untuk hari ini , esok dan selamanya!!!

Tanpa Nama berkata...

Jangan salah sangka, itu melayu yang bukan Islam. Bukan Islam tiada larangan untuk berjudi atau minum arak. Yang tak boleh hanya Islam, tak kiralah melayu, cina, india, serani atau kadazan ke....