18 Sep 2015

[BERGAMBAR] Trending: Ditipu Untuk Sertai Baju Merah

Netizen: Bapa mertua ditipu sertai 'baju merah'

"BAPA mertua saya juga ditipu, dikatakan ada rombongan ke Putrajaya, tapi sampai di Kuala Lumpur, disuruh pakai baju merah dan ikut perarakan dari Masjid Negara," kata Qystina dipetik laporan OhBulan.

Demikian luahan seorang netizen termasuk beberapa lagi pelayar laman sosial mendakwa ibu, bapa atau saudara mereka ditipu untuk sertai himpunan tersebut.

"Lain kali tolong jujur. Beritahu cerita sebenar. Bukan menipu orang tua, cakap untuk kehadiran sambutan Hari Malaysia," kata Rie di Facebook.

Himpunan Baju Merah yang berlangsung semalam dianjurkan sebagai reaksi terhadap perhimpunan Bersih 4.0 pada 29 dan 30 Ogos lepas.

Terdapat sekumpulan peserta himpunan itu dikatakan cuba merempuh kawasan perniagaan di Jalan Petaling sehingga pasukan Polis Simpanan Persekutuan (FRU) terpaksa melepaskan tembakan meriam air. -SH


Anak Luah Rasa Bengang Kerana Mak Bapanya Ditipu Penganjur Sertai Perhimpunan Merah


Semalam, perhimpunan ‘baju merah’ telah dijalankan bagi melawan semula Bersih 4.0. Tidak kurang hebatnya juga perhimpunan baju merah ini. Ramai juga yang berpusu-pusu membanjiri ibu kota semalam.

Namun, ada perkara yang terjadi disebalik kemeriahan perhimpunan tersebut. Difahamkan, segelintir daripada mereka yang menyertai perhimpunan merupakan orang kampung yang telah ditipu oleh individu yang tidak bertanggungjawab.

Apa yang lebih menyedihkan lagi, mangsa merupakan orang-orang tua yang dipercayai ingin ke ibu kota kerana ingin menyambut hari Malaysia. Namun, apabila tiba di Kuala Lumpur mereka diarahkan untuk memakai baju merah dan berarak mengelilingi kota tersebut.

Hmmm, anak manalah tak marah jika ibu bapanya dianiayai sedemikian rupa. Bayangkan jika mangsa merupakan ibu bapa kita, apa yang kita rasa?

Disuruh Pakai “Baju Merah” & Ikut Perarakan Dari Masjid Negara OrangTuaDitipu
Luahan Anak Mangsa


Dalam pada itu, netizen juga ‘menghentam’ kepada pihak yang tidak bertanggungjawab tersebut. Manakan tidak, keadaan orang tua yang tidak begitu kuat seperti orang muda diarah berjalan mengelilingi Kuala Lumpur.

Ditambah pula dengan keadaan cuaca yang panas dan jerebu yang semakin teruk sejak kebelakangan ini, sudah tentu ia akan menjejaskan kesihatan orang tua ini.

Kesian…



Screen Shot 2015-09-17 at 15.31.15Screen Shot 2015-09-17 at 15.31.24Screen Shot 2015-09-17 at 15.31.46
-Oh Bulan












IKLAN BERBAYAR






17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

That 's the problem..

Rasuah Secara terbuka, ganas Secara terbuka, tipu fitnah Secara terbuka, rasis Secara terbuka.

Tidak perlu takut, buat jer terbuka.

That's the problem.

Tanpa Nama berkata...

Hanya pemimpin bangsat yang menipu kaumnya sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Tebar BR1M dekat2 PRU, akan lupalah segalanya

Tanpa Nama berkata...



Tak kan dah bailk ke rumah kampung baru tahu kena tipu, mustahil.

Sepatutnya bila dah tahu kena berkumpul, pakai baju merah dan kena berjalan kaki, masa nak berjalan tu lah pakcik makcik jatuh pengsan.

Mak cik Pakcik, orang yang menipu Makcik Pakcik orang yang sama kan???

Tanpa Nama berkata...



Dah kena tipu hidup-hidup dan sebelum ajal datang, lebih baik tinggalkan UMNO dan isi borang Amanah.

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak kenal sangat UMNO ini lah caranya! Pertubuhan Bangsat Melayu!
Suka memperbodohkan kaum sendiri! Memang Melayu kampungan kebanyakan bangang, hulur $30 dah layu... tambah lagi dapat rombongan free... UMNO mengambil kesempatan atas kebengapan bangsa sendiri bukannya untuk memperbetulkan kelemahan bangsa... sebab itu UMNO selesa kalau Melayu hidup miskin dan tidak berpelajaran - Dasar pemimpin ANAK HARAM!

Tanpa Nama berkata...

Saya hairan kenapa tidak ada orang melarang mereka ini pergi, takkan di kampung tu tak ada yang cerdik cerdik kot??? Atua kerana ada upah Dan dapat pergi jalan sebab tu dia orang ikut, free lah katakan. La dah tau kenà tipu, tangkap mamat yang tipu tu tak kiralah ADO ka ketau kampung ka menteri ka, luku kepala mereka sorang sekali supaya lain Kali jangan tipu dah... Ada berani kaaa..

asri adnan berkata...

Jangan suka menipu dan menainya orang nanti Allah turunkan bala kerana kezaliman kita.

Anti Fitnah berkata...

Ini bukan kali pertama UMNO TIPU dan MOHONG.
Kalau tidak MOHONG dan tidak TIPU, ia bukan UMNO namanya.
Dulu, Kini dan Selamanya. Malaysia Boleh.
Kata Tok Najib, "Haramjadah, Haramjadah, Haramjadah, ...
Bangsat, Bangsat, Bangsat."
Tok Najib lama dah tahu dah sebab tu dia berkata sedemikian.

Lihat pada hujah Menteri Sabah, Dahlan. Dia kata Bersih ada bau hancing tapi dia lupa bahawa yang dok KENCING tu dia sendiri. Siapa yang kata tahi dia busuk???

Tanpa Nama berkata...

Wahai melayu fikirlah dengan tenang.Gunapakailah saki baki otak yang ada dalam tengkorak kepalamu.Tengok kiri kanan atas bawah siapa yang menipu dan menjahanamkan melayu.Kalu mu nak tau yang menipu melayu dan menjahanam negara melayu adalah sejenis makhluk yang di namakan Melayu Umno spesis ini berasal dari ketua cawangan hingga presiden.Aku pernah jumpa spesis ni dikampung ada dibandar ada.Aku nak pesan kalumu jumpa spesis ni elak dan larilah cepat.Kalu berani katak[pukul]mapuuh.

Tanpa Nama berkata...

Padan muka..sokonglah umno lagi..dah kena tipu beribu ribu kali pun masih tak sedar lagi..dah betul2 terkena batang hidung baru nk sedar,walau pun sikit dan jgn esok esok lupa balik..umno ni pengkhianat rakyat dan negara..tak faham faham lagi kah????

Tanpa Nama berkata...

org cina dok rehat2 tk jadi apa

org melayu yg jadi mangsa kena tipu

klu makcik2 yg tua2 tu sakit dan meninggal dek
kerana penipuan puak mangkuk pecah merah tu, mcmana?

ooo dah ajal ye?

merah nk bunuh cina ke nk bunuh melayu (org tua2 tu)


rubbish.. memalukan beruk, kokang dan ungka di hutan aje

Tanpa Nama berkata...

Betul2 punya BANGSAT UMNO ....PEMIMPIN DAN KUNCU2 MEREKA.....MENIPU ORG2 MELAYU

mansor berkata...

cara terbaik bagi mengajar orang yang menipu peneroka felda yang tua ni ialah dengan cari orang tu dan pukol sampai lembik.....baru tau ...janganlah sergah saje tak jadi tu, mereka tu bukan ada haarga diri......

Abdul Said berkata...

Jangan salahkan yang menipu. Yang menipu memang dari keturunan menipu, hidup kerja menipu dan berada dalam kumpulan menipu. Salahkan diri sendiri. Dah tua nak mati pun tak tahu berfikir ke?? Dah tua dah nak sambut ape hari Malaysia ke hari jadi ke atau apa benda yang tidak disuruh ugama. Orang suka hiburan, suka melalak tak ingat nak duduk dirumah atau ke surau dan masjid ke memang patut ditipu hidup-hidup. Itu lah Melayu pantang ada free. Mesti terima punya. Macam ikan keli dapat cacing free terus telan tak tau yang cacing tu disangkut kat mata pancing!!. Seperkara lagi, Melayu ni sudah ditipu beratus tahun lagi. Bukan sekarang ni!!!

Tanpa Nama berkata...

ya la tu.. siapa qystina tu.. tunjuklah muka baru cerita tu bleh dipercayai
atau saja saja reka

Tanpa Nama berkata...



Padang bersegi empat. Pernah ke tenguk padang merbuk. Apasal panggil padang merbuk? Sebab tiap-taip tahun kalau ada pertandingan burung merbuk kat situ lah padangnya. Kalau tak faham jugak pergi sana dan kira berapa lot kereta yang ada kat situ? OK.

Bersih sepanjang jalan dari Maybank dan dari Jalan TAR. Dari Pasar Seni. Bila ketiga-tiga kumpulan ini bertebung ternyata lebih ramai dari Baju Merah.

Itu kira nasib baik Bersih buat 36 jam kalau buat macam Baju Merah dari pukul 2 sampai pukul 6, malu UMNO nanti. 36 jam tu mungkin syarat Polis. Tapi Polis tersilap sebab ingat samada hari pertama atau hari kedua orang tak datang.

Mudarat macam mana lagi??? Matawang dah jatuh, UMNO dah lemah, Hutang berbillion, kegagalan 1MDB lagi dan Pegawai Kerajaan di takut-takutkan. Pasal UMNO kurang mudarat dulu lah sekarang UMNO jadi penuh mudarat.

Kejayaan Bersih ialah minyak turun.
Kejayaan Baju Merah hanya BR1M di bayar sebelum Hari Raya Haji. Siapa yang sambut Hari Raya Haji? Cina DAP ke?