6 Sep 2015

AJK PAS Kawasan Segamat, Sekijang & Labis Letak Jawatan Beramai-ramai Sertai Parti AMANAH

Perletakan Jawatan & Kemasukan Ke Parti Amanah Negara (AMANAH)

Setelah mengambil perkiraan yang panjang dan meneliti kesan positif dan negatif untuk bergerak kerja di masa hadapan, kami seperti penama di bawah bersetuju untuk meletakkan jawatan daripada saf kepimpinan PAS kawasan Segamat Sekijang Labis dan memilih untuk terus berkhidmat kepada rakyat menerusi Parti Pekerja-Pekerja Malaysia (Parti Amanah Negara - AMANAH):

1) Shazni Munir Bin Mohd Ithnin, Timbalan YDP PAS Kawasan Sekijang
2) Tuan Haji Md. Zin Bin Johar, Timbalan YDP PAS Kawasan Labis
3) Hj Sairi Bin Saleh – Naib YDP PAS Kawasan Labis
4) Mohd Hasbi Bin Nordin, Naib YDP PAS Kawasan Segamat
5) Abd Hanis Bin Abd Hamid , Ketua Pemuda PAS Kawasan Segamat
6) Mohd Hanaszreen Bin Jali, Timbalan Ketua Pemuda PAS Kawasan Sekijang
7) Fahmi Bin Ahmad – Naib Ketua Pemuda PAS Kawasan Labis
8) Norhafezah Binti Arif. Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Segamat
9) Hj Adam Bin Mohamad, Pengerusi Tetap Pas Kawasan Segamat
10) Haji Firdaus Bin Masod, Timbalan Pengerusi Tetap Pas Kawasan Segamat

* Nama nama AJK kawasan dan cawangan lain di sertakan bersama lampiran ini.

Usaha ini diambil bagi membolehkan sahabat-sahabat yang masih berada dalam PAS memilih kepimpinan baharu yang dirasakan sesuai untuk terus memimpin PAS kawasan berdasarkan halatuju dan kompas politik yang ditetapkan Presiden PAS.

Kami benar-benar berharap agar ukhuwah kami dengan sahabat-sahabat dalam PAS akan berkekalan sampai bila-bila dan sesekali tidak akan pernah bersetuju terhadap sebarang usaha untuk mengeruhkan hubungan kekeluargaan di antara kami.

Harapan ini wajib dijelaskan kerana perbezaan antara kami dan rakan-rakan dalam PAS hanyalah platform perjuangan. Lebih penting kami akan istiqamah membawa agenda perjuangan Islam yang lebih inklusif dan akan terus komited membina negara yang kuat dan bebas rasuah serta penyalahgunaan kuasa.

Sekian.

Hj.Md Zin Bin Johar
5 September 2015

Lampiran:

Senarai nama AJK yang melepaskan jawatan yang disandang dalam PAS bagi Kawasan Segamat, Sekijang dan Labis

PAS Kawasan Segamat

AJK Kawasan: 11 orang
AJK Cawangan: 11 orang

AJK PAS Kawasan Segamat:

Saudara Hasbi Nordin - NYDP
Saudara Wahab Hasan- AJK
Tn. Hj. Firdaus Masod- Timb Pengerusi Tetap
Abd Hanis Bin Abd Hamid , Ketua Dewan Pemuda PAS Segamat
Puan Norafizah binti Mohamed Ariff - Ketua DMPK / AJK PAS Kawasan
Puan Azizah binti A.Bakar – AJK PAS Kawasan / AJK DMPK
Puan Ruhana binti Abu Bakar – AJK DMPK
Tn. Haji Adam Mohamad Pengerusi Tetap Kawasan dan Ketua Cawangan Gemereh
Saudara Raub bin Kamin - SU Caw Gemereh & AJK Kawasan
Saudara Zahari Kadir- AJK
Saudara Mohd Afif Abd Hamid - Komander Amal Kawasan / KP cawangan Gemereh.

AJK Dewan Pemuda PAS Segamat
Abd Hanis Bin Abd Hamid
Mohd Afif Bin Abd hamid
Muhd Zulfadhli Bin Rahim
Mohd Shahir Bin Mohamad
Zulkifli Bin Ab Razak

1.1 Cawangan: Jementah

Senarai Ajk Cawangan Jementah yg keluar PAS

Rozaidi bin Mohd Sohot
Mohd Rizal bin Mohd Sohot.
Hj Khairudin bin Sagap
Lokman bin Sembol
Ismail bin Sembol
Zulkifli bin Sana
Noorhayati binti Sulaiman

Senarai Ahli

Abu Bakar bin Ibrahim
Zahari bin Osman
Mohammed bin Ahmad
Zainudin bin Paiman
Ahmad Rasib bin Awang
Nordin bin Bidin
Selamat bin Kadiyan
Zabidah bt hussien
Osman bin Masran
Siti Mahanom bt Omar
Abd Eala bin Ibrahim
Mohamad Nasharudin bin Abd Eala
Kamaruzaman bin Suparjo
Nazri bin Abdullah
Yaziz bin Abd Hamid
Zamri bin Mohamed
Safar bin Musa
Hairi bin Hashim
Noh bin Mohammad
Sulaimi bin Sharino
Saatdan bin
Shahrulizat bin Muzaffar
Budin bin Mohd Dom
Tumin bin Unos
Arbain bin Asral
Baharum bin Pit
Jumaah bt Atan
Norana bt Atan
Mohamad Zamri bin Abu Bakar
Rosli bin Arshad
Rahmat bin Karim

1.2 Cawangan: Gemereh

Tn. Haji Adam Mohamad, Pengerusi Tetap Kawasan dan Ketua Cawangan Gemereh
Saudara Raub bin Kamin - Setiausaha Cawangan Gemereh
Saudara Mohd Afif Abd Hamid – Ketua Pemuda Cawangan Gemereh dan
Seluruh AJK Cawangan Gemereh

1.3 Cawangan Bandar Segamat:

Saudara Abd hanis bin abd hamid - Setiausaha PAS Cawangan Bandar Segamat

2. PAS Kawasan Labis.

AJK Kawasan: 6 orang
AJK Cawangan: 9 orang

AJK PAS KAWASAN LABIS

Tn. Hj Md. Zin Bin Johar – Timbalan YDP PAS Kawasan Labis
Hj Sairi Bin Saleh – Naib YDP PAS Kawasan Labis
Ahmad Kamal Bin Hj. Hussin – Ketua Luj Perpaduan Nasional
Ayub Bin Said – AJK PAS Kawasan Labis

Pemuda PAS Kawasan Labis yg melepaskan jawatan dalam parti.

Fahmi Bin Ahmad – Naib Ketua Pemuda PAS Kawasan Labis

Muslimat PAS Labis yg melepaskan jawatan dalam parti.

Pn Mastura Binti Mohd Yusof – AJK Muslimat PAS Kawasan Labis

AJK Cawangan

Tn Hj Md Zin Bin Johor – Ketua PAS Cawangan Bandar Labis
Ayub Bin Said – Naib Ketua Cawangan Kampung Tenang
Ahmad Kamal bin Hj Hussin – AJK PAS Cawanga Bandar Labis
Pn Mastura Binti Mohd Yudof – Ketua Muslimat PAS Cawangan Kampung Tenang
Abd. Rahman Bin Md Deli – Bendahari PAS Cawangan Kampung Tenang
Kharuddin Bin Ali – AJK PAS Cawangan Kampung Tenang
Abd. Hatta Bin Abd. Rahman - AJK PAS Cawangan Kampung Tenang
Ahmad Faiul Bin Abd. Aziz – AJK PAS Cawangan Kampung Tenang

3. PAS Kawasan Sekijang

AJK Kawasan: 3 orang
AJK Cawangan: 7 orang

Shazni Munir Mohd Ithnin, Timbalan YDP PAS Kawasan Sekijang
Mohd Norsalim Bin Mohd Ali: Ketua Penerangan PAS Kawasan Sekijang / AJK PAS Cawangan Kg Medoi
Mohd Hanaszreen bin Jali, Timbalan Ketua Pemuda PAS Kawasan Sekijang
Kholid bin Hj Kemeran : setiausaha PAS Cawangan Kg Jawa
Hj Ishak bin Hj Taib : Pengerusi PAS Cawangan Kg jawa
Hj Hasbullah bin Jamhor : Timbalan Pengerusi PAS Cawangan Kg Jawa
Dhamam Shah Bin Tamyis: Timbalan Ketua Cawangan Kg Medoi
Solihin bin Rimat : AJK PAS cawangan Kg Jawa
Md Zani bin Korib : AJK PAS cawangan Kg Jawa
Pn Intoiyah binti Misbah : AJK muslimah kawasan Sekijang dan cawangan Kg Jawa.







ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.





IKLAN BERBAYAR




24 ulasan:

My Kakak berkata...

Kabilah demi kabilah, daerah demi daerah ...kalau tidak pun di seluruh negara, insyaAllah di beberapa negeri PAS akan lumpuh. PAS for All sudah tiada lagi. Yang tinggal PAS fot Allamak!

Tanpa Nama berkata...

Tak aper ler sahabat kat segamat tu keluar . mereka tak ingat kita bersama kena halau bila memasang bendera pas di bandar segamat dan kampong2. Bila frust ajer keluar. Tapi minta maaf kawan saya sekularga tetap bersama PAS dan Tuan Guru Hj Hadi Awang.

omar daud berkata...

Salam:

Tahniah Johor, Baru REAL bergambar siap nama ahli-ahli yg join parti baru, kalau bergini tiap-tiap minggu bungkus PAS Johor.Bolehlah CONCENTRATE untuk menjadikan JOHOR kubu kuat GHB mengantikan UMNO.


TAHNIAH

Wassalam

tanya sama itu hud hud berkata...

Gembira..gembira..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Johor

Malaysiabaru berkata...

Istigfar byk byk haji hadi

Jgn dengar sangat strategi budak Mesir ..
Itu ding ayamg tantawi helfire Din abudoh dan anakanda timb ketua pemuda khalil...

Menantu ketua pemuda perak apa nama... Tak.hargai langsung usaha nizar dan sahabat lain..

Lepas ni.Pas nak jadi taliban atau isis?

Sham TM berkata...

Tahniah bangsa Johor.

Sekian, terima kasih

Abdul Said berkata...

Melihat fenomena ini , dimana berbondong-bondong ahli PAS keluar dan sudah tentu lagi ramai penyokong-penyokong yang beralih arah, adalah mustahil pihak ustaz-ustaz dan tuan-tuan guru tidak menjangkakannya akan berlaku bila kumpulan jebon dihalau keluar!!! Rasanya tentu sekali mereka telah membincangkan tentang akibat-akibat yang akan berlaku namun kerana takabur, sombong dan riak mereka yakin tidak ramai yang akan keluar atau pun kumpulan jebon tidak berpengaruh seperti mereka!!Sama ada mereka bincang atau tidak, keputusan yang diambil menunjukkan sikap buruk mereka disamping mempamerkan kepetahan menutur ayat-ayat Allah kepada kita semua!! Mereka silap besar dan perlu berhenti bermain politik dan sepatutnya bermarkas dipondok-pondok, surau-surau dan masjid-masjid. Tinggalkan PAS kepada mereka yang komited kepada perjuangan sebenar dan mahir dalam sepak terajang politik hari ini.

Tanpa Nama berkata...

Buka mata lah ahli Pas semua. Tinggalkan lah tuang presideng tu. Dia ni adakah liabilities kepada Pas..buang dia selamatkan la Pas.

Tanpa Nama berkata...

sy ingin sampai lagu ini kpd geng ostad serbang janggut khususnya kpd hadi dan khasnya kpd harong ding dgn ucapan KIPIDAP:

Inilah lagu Kwek Mambo...

Ramai-ramai kita menyanyi
Jangan ingat susah dan sunyi
Kita hidup hanya sekali
O . o . o mesti senang hati

Ramai-ramai kita bersuka
Jangan ingat susah sengsara
Kita mau senyum ketawa
O. o. o.. jangan masam muka

Jangan suka duduk termenung
Bikin hati jadi bingung
Kalau suka mabok kepayang
Nanti jadi gila bayang
Ya ya Ya ya ya ya Ya ya ya
Oh oh oh oh oh oh Oh Oh oh
Ter ter ter ter ter ter ter ter ter
Kwek kwek kwek kwek kwek kwek kwek kwek kwek
Mambo … hei mambo!

Ramai-ramai kita menyanyi
Jangan ingat susah dan sunyi
Kita hidup hanya sekali
O. o. o. mesti senang hati

Senilagu : P. Ramlee
Senikata : S. Sudarmaji & H.M. Rohaizad
Filem : Belantara

Tanpa Nama berkata...

klu awak ust tkpela bersama pas dn hjhadi sebb pas memang parti utk ust saja sekarang.

kami yg bkn ust tk diraikn..kata mereka kami jebon parasit dll. maka klu tuan rumah dh tk suka kami keluarla ke tempat lain.

klu kami dlm pas nnti maka apa saja yg mereka rasa tk kena.. .dipersalahkn kami yg tktau agama ni.

demi kebaikan dua2 pihak penubuhan parti amanah adalah langkah terbaik.....aminnn

semuga berbahagia la

Tanpa Nama berkata...



Siratol-MUSTAQIM...JALAN yg LURUS
NIAT yang KUDUS...Semua nya TELUS
"AUDIT-Hisab"...TELUS dan TEMBUS
Tiada PONTENG...pemFITNAH yg RAKUS


An-NUUR itu...CAHAYA yg TERANG
Menyuloh TEMBUS...ke dasar HATI
HARTA Negara...KHAZANAH ter LARANG
Wajib di "HISAB"...se halus RAPI


HARTA itu..."umpanan" IBLIS
Santapan siPONTENG...Khianat dan FITNAH
Ter Jerat HARTA...AMANAH pon 'MUFLIS'
PUTAR U-Turn...mengelirukan UMMAH


HARTA itu..."umpanan" IBLIS
Menipu UMMAH...mendustai ALLAH
Klentong FITNAH...tak habis HABIS
Busuk nya ""BANGKAI""..semakin te SERLAH


JALAN yg LURUS...CAHAYA yg TERANG
Mnjd RAHMAT...ke seluruh ALAM
"""INTEGRITY-Amanah"""...Insan CEMERLANG
TASBIH ber Lagu...Siang dan MALAM




Tanpa Nama berkata...

pas memang diresapi fahaman khawarij yg bahaya.

menghalau dn melabel puak progresif malah ada yg anggap keluar pas halal darahnya... adalah fahaman khawarij

jika khawarij perintah negara... hancur

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya munkin yang tinggal dalam PAS nanti hanya Haji Hadi dan sebilangan panglimanya sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Bila aku diam hampa kata aku…. PARASIT, JEBONG, MUNAFIK, ANUARNIS, ERDOGAN
Bila aku bercakap, hampa kata aku… TAK WALA, TAK SOKONG PRESIDENG
Bila aku MASUK BERTANDING, hampa kata aku EJEN DAP
Bila aku TEWAS, hampa kata Jemaah dah BERSIH dan HALAU aku KELUAR PARTI
Bila aku NAK KELUAR PATI, hampa kata aku TAK ISTIQAMAH PADA JEMAAH
Bila aku nak TUBUH GERAKAN BARU, hampa kata aku PEMECAH BELAH JEMAAH

Bila aku DAH KELUAR, jemaah hampa AKAN JADI BERSIH la …
Bila aku dah TIADA… Jemaah hampa akan jadi KUAT sebab hampa BERSENDIRIAN
Hampa boleh bertanding SEMUA KERUSI,
Kalau hampa TEWAS pun tak mengapa sebab hampa akan dapat KEREDHAAN

My Kakak berkata...

Mohon pada saudara2 yang boleh senaraikan sebab2 PAS tidak layak menganggotai PR2.0. Nyatakan semua tindak tanduk PAS yang telah " menikam" usaha bersepadu rakyat untuk menumbangkan UMNO. Point2 ini dimaklumkan dengan jujur dan benar. Ianya akan meluaskan "pandangan" mereka yang kabur. Terutama pengundi pantai timur yang buta politik.

Tanpa Nama berkata...

Minta maaflah. Saya org biasa3 aje bukan golongan ulamak. Segan dan tak sepadan rasanya nak bercampur dgn ulamak2 spt tn guru hadi awang sbb ilmu kami ni rendah sangay. Biarlah saya berundur diri. Kalau saya masih di situ nanti terjejas pulak Pas.

Tanpa Nama berkata...

Bukan itu yg kita nak.
Kita nak umno bungkus di johor.
Kita kasi cantas umno dlm pru14.
Kita jgn kasi najib jadi pm lagi.
Kita mau melayu lsin jadi pm baru.

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni pas lingkup.
Ularmak mana bole main politik.

Tanpa Nama berkata...

Wahai kawang2
Hadi klu dah kalah bole gi jepong mancing.
Mung bole gi mane?

Tanpa Nama berkata...

Gumbira gumbira

Tanpa Nama berkata...

PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ????? SEMASA PEMILIHAN DALAM Muktamar KELIHATAN ustaz yang ulama macam SERONOK SANGAT tapi tak lah sampai terkinja kinja MENGGUNAKAN CAI masa memilih calon hati.. Cara isle kot ni.

4. Mempunyai aura-aura sayang UMNO dan pemimpinnya berpeluang muncul kerap di TV3 atau Utusan.

5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL PAS.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

BABULU JA

Tanpa Nama berkata...

Minta tuan selidik artikel menjilat ni....

http://1rakyat.blogspot.my/2015/09/tuan-guru-haji-abdul-hadi-awang.html?m=1

Rasa macam ada fakta menjilat yang tak kena seperti hari kerja lima hari, cuti bersalin, dan beberapa fakta yang lain.

Tanpa Nama berkata...

I have no comment. apa yg blh i katakan Islam adalah utk semua org. wat i c kenapa PAS jadi begini sbb dia fikir islam hanya utk org melayu shj which y terjadinya isu ni.

INGAT ISLAM ADALAH HAK ALLAH SWT BUKAN HAK ORG MELAYU. SO PLEASE REMEMBER TANGUNGJAWAB KITA MENYEBARKAN AGAMA ALLAH KPD SEMUA ORG BUKAN UTK MELAYU SHJ APATAH LAGI SAUDARA BARU YG BARU SHJ MASUK ISLAM BECAUSE DIAORANG JUGA PERLU SEBUAH ORGANISASI YG BLH JAGA HAK DIAORG. IF PAS HAVE THINK ABT TIS ISSUE INI TAKKAN BERLAKU. SO PLZ THINK WAT IS OUR ROLE SEBAGAI HAMBA ALLAH NOT THINK WAT IS A ROLE SEBAGAI WAT EVER AHLI PARTI POLITIK KRN PARTI POLITIK HANYALAH ONE OF THE PLATFORM UTK KITA BERDAKWAH. REMEMBER IF OUR ROLE AS DOCTOR BERDAKWAH MENGIKUT CARA DOCTOR, IF OUR ROLE CUSTOMER SERVICE THEN BERDAKWAH SEPERTI SEORG CUSTOMER SERVICE. SO PLEASE PERMUDAHKAN AGAMA ALLAH, INSYALLAH, ALLAH AKN PERMUDAHKAN URUSAN KITA NANTI.