16 Jul 2015

Menjawab Kenyataan Ketua Dewan Ulama & Persoalan Baiah

Jangan lupa ahli PAS yang menangkan kamu'

Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mahfodz Mohamad berharap pemimpin progresif parti itu yang berhasrat meninggalkan mereka tidak lupa pada sokongan anggota.

Katanya, ini termasuk anggota PAS yang bekerja keras dan menyumbangkan wang ringgit bagi memenangkan mereka dalam pilihan raya.

Beliau mengingatkan bahawa kemenangan kumpulan progresif bukan dari hasil titik peluh mereka sendiri sebaliknya daripada sokongan semua pihak, termasuk Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang lapor Harakahdaily.

“Jangan tuan puan lupa dengan sokongan ahli-ahli PAS yang bekerja keras siang dan malam serta wang ringgit yang disumbangkan bagi memenangkan anda selaku wakil rakyat PAS, maka kerjaya kamu sebagai ahli parlimen dan ADUN bukan hasil titik peluh kamu sendiri.

“Tetapi hasil sokongan dan dukungan daripada semua pihak daripada Tuan Guru Presiden dan pimpinan tertinggi parti dan seluruh ahli-ahli PAS,” beliau dilaporkan sebagai berkata.

Mahfodz justeru menyeru mereka meletakkan jawatan jika mahu meninggalkan PAS bagi mengelakkan “pendapatan syubhah”, yang akhirnya memberikan kesan kepada ketenangan hidup dunia dan akhirat.

"Seruan ana kepada wakil rakyat di Parlimen dan ADUN secara jujur dan ikhlas supaya sahabat-sahabat meletak jawatan kerana tuan-puan adalah wakil rakyat bukan wakil DAP mahupun Gerakan Harapan Rakyat,” katanya.

'Banyak sangat parti Islam'

Sementara itu, Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Ahmad Yakob pula dilaporkan bimbang kemunculan parti Islam baru akan melemahkan dan memecahbelahkan lagi perpaduan umat Islam.

Katanya, perpecahan yang disebabkan perbezaan ideologi politik itu hanya menyebabkan suara umat Islam menjadi lebih kecil dalam sebuah negara majmuk yang mempunyai berbilang bangsa dan agama.

“Mana-mana pihak bebas menubuhkan parti. Tetapi untuk membentuk sebuah parti baru yang juga berasaskan Islam, saya takut akan mengecilkan dari segi suara.

“Banyak sangat parti Islam,” beliau dilaporkan sebagai berkata. -mk



ULASAN GB

Tentang kenyataan Ketua Dewan Ulama PAS itu tak payahlah GB komen, cukup sekadar GB memetik komen-komen yang tertera di bawah kenyataan tersebut di mk. Ada para sahabat meminta GB membuat ulasan mengenai isu "baiah".

Baiah tersebut berbunyi demikian:

Inilah lafaz Bai'ah setiap calon Pas sebelum bertanding di dalam pilihanraya.

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi, bahawa saya (nama calon) yang diamanahkan oleh Parti Islam SeMalaysia (PAS) untuk bertanding bagi (nama pilihanraya dan kerusi) bersumpah dengan nama Allah, sama ada saya menang atau kalah dalam pilihanraya ini, saya tidak akan mengkhianati parti dan perjuangan parti ini. Jika saya mengkhianati parti dan perjuangan parti ini, maka saya akan dilaknati Allah, para Malaikat dan sekalian para pelaknat".

Sayugia dimaklumkan bahawa baiah berkenaan dilakukan ketika PAS masih berada di atas landasan perjuangannya yang benar dan PAS PADA KETIKA ITU adalah rakan komponen Pakatan Rakyat.

Apabila kedua-duanya sudah tidak wajud maka dengan sendirinya baian itu TEBRATAL.

PAS telah terpesong perjuangannya, sudah tidak Islamik.

Berkali-kali kita dedahkan perbuatan2 seperti memfitnah, melabel, mencaci, memaki sot jebon, anwarinas, binatang, barua, tolol dan lain lain, islamikkah itu? Parti sahaja masih bernama Parti Islam sedangkan tindakan, perbuatan dan akhlak para pemimpin dan ahlinya sudah tidak Islam lagi.

Kebetulan perbuatan memfitnah, mencerca dan memaki hamun itu dilakukan terhadap wakil-wakil rakyat dari kalangan progresif. Ia seperti memerangkap kumpulan progresif dan kemudian menyatakan kamu telah berbaiah!

Mereka (kumpulan yang menamakan mereka ulama) cuba memerangkap dan menipu kumpulan progresif, sedangkan mereka sebenarnya cuba menipu Allah swt.

Apabila keadaan seperti itu berlaku yang akan menerima laknat ialah parti pas sendiri dan mereka yang melakukan tindakan-tindakan yang tidak Islamik itu termasuklah pimpinan dan ulama parti yang sengaja membiarkan gejala yang tidak Islamik itu berlaku di dalam parti (malah dalawam waktu tertentu ulama sendiri melakukan) semata-mata untuk menyingkirkan kumpulan progresif itu dari saf kempimpinan parti.

Oleh itu YB-YB tidak perlu takut untuk meninggalkan PAS kerana keyakinan kita bahawa PAS telah terpesong dari landasan perjuangan Islam, dipesongkan oleh ulama-ulama gila jawatan.

Sesungguhnya Allah Maha Tahu dan Maha Melihat, dan golongan professional tidak semudah itu boleh diperbodohkan. Alalh akan tetap memelihara dan menyayangi mereka. Kerana Allah Maha Tahu dengan kerana merekalah dulu PAS berjaya berada di aras yang ada kini... malah kita yakin merekalah ulul-albab (orang-orang yang mempunyai fikiran) seperti yang disebut berkali-kali oleh Al-Quran.

Hukum kebenaran dan keadlan akan tetap berjalan.

Wallahu 'alam.



31 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jangan lah layan ungkapan2 bodoh ulamak2 pas.kalau dilayan,kita pun jadi bodoh mcm mrk jgk.dh tau mrk jenis bodoh sombong biarkan je mereka tu dgn kebodohannya kelak mrk sendiri sedar tp itupun dh terlambat.kahkahah

Tanpa Nama berkata...

Pabila pemimpin progrsif hendak tubuh parti baru pandai pula nasehat pada mereka supaya fikir tentan syubahah tapi ahli dan pemimpin PAS yang masih menerima haji dari kerajaan negeri yang sudah diputus hubungan bagaimana pula tidak syubahahkah mereka menerima upah tersebut tolong beri pencerahan wahai ulama PAS yang tidak kosisten dengan keputusan yang diambil terutama presiden yang sentiasa berbelit dengan alasan.

Tanpa Nama berkata...

Jangan lupa undi "kapir" (yang Engkau orang selalu buat label Hina) menangkan Engkau orang.



Tanpa Nama berkata...

Ulamak PAS betul betul sudah TOLOL

Mentedarah CUKAI CINA tapi di hina CINA pulak

DAPAT KERJA TAPI TAK BUAT KERJA PULAK!!!!!!

Pergi Opis main Internet , Facebook , Twitter sampai Rakyat DUDUK REBAN pon mintak Duit CINA buat Rumah

Kepala Otak !!!!!!

Lebih baik Ulamak PAS ini PANJAT POKOK KELAPA DAN TERJUN TERUS

Biar sedar ada OTAK yang boleh di guna kan

Makin TUA makin BAHALOL gaya nya

Melmalu kan Bangsa dan Agama Islam SAJA

Tanpa Nama berkata...

Sama ada mereka sedar atau tidak.. 'ulamak' pascai bukan ulamak sebenar.. sesat lagi menyesatkan

Tanpa Nama berkata...

Salam...
Saya cadang tubuh 2 pasukan berikut...
1. Pasukan siasatan ( utk tangkap umno)
2. Pasukan Tindakbalas ( utk counter provokasi, utk bela ahli, utk bela rakyat yg dizalimi dan bencana alam)
mari jinakkan diri dengan manhaj salafi..

5sal berkata...

apa yang dapat aku katakan sebenarnya ALLAH swt telah mencampak kedalam hati ulama2 UG/GU ni perasaan takut,bimbang,keluh kesah,keliru dan bagai lagi kerana kemenangan mereka(ulama UG/GU) pada muktamar yang lepas itu dengan kemenangan yang TIDAK BERKAT DAN TIDAK DIREDHOI OLEH ALLAH swt.maka akan keluar perkataan yang mereka sendiri tak faham apa yang mereka katakan itu.sebagaimana yang gb selalu ungkapkan 'HUKUM KEBENARAN AKAN TETAP BERJALAN'semuga ALLAH swt permudahkan urusan golongan progesif mengwujudkan satu wadah baharu(GHB)

Tanpa Nama berkata...

Biar yang nak terus menyokong PAS mereput bersama masa.
ini wadah bukan akidah

apa yang penting
join GHB lepas raya

Tanpa Nama berkata...

sama ada tertubuhnya parti baru atau tidak...AKU TAK AKAN UNDI PAS DAH !

mohd shahran berkata...

Kpd mahfuz tolol. Jgn lupa yg undi wakil rakyat dari dun hingga parlimen ialah bukn shj dr ahli pas. Nk harapkn ahli pas tak boleh jd wakil rakyat. Yg undi mereka juga ahli dap, ahli pkr dan atas pagar. Wakil rakyat pas mkn duit syubha sbb mereka undi untuk pakatan rakyat. Bila putuskn hbgn bermakna khianati pengundi. Kalau awal depa putuskn hubngn confirm mereka tak undi. Wakil rakyat barua hadi sila letak jwtn. Ada berani? Mana fatwa ulamak? Takkn jd halal?

Omar Daud berkata...

Salam semua:

Pada pandangan saya PAS, telah terperangkap di atas Permainan Politik "Ketidak cerdikannya sendiri",mungkin di peringkat permulaan gerombalan ug berkonfirasi untuk meMeti Sejukkan golongan "Progressive" hanya sekadar merehatkan mereka memainkan peranan dalam PAS, tetaPI sangkaan mereka meleset rupa-rupanya golongan progressive mempunyai pengaruh yg agak kuat di peringkat grass-root, di peringkat Pakatan Rakyat dan di kacamata Public.Amat mengerunkan sekali di Kelantan sahaja difahamkan sebanyak 22 DUN,yg mewakili ahli dewan negeri berpehak pada Gerakkan Harapan Baharu,diketahui DUN kelantan mempunyai total DUN 32,BN=12,PKR=1,Andaikata 22 DUN (GHB) plus 1 dun PKR,Menyeberang dan melantik Husam Musa sebagai MB kelantan menjadi Total 23 dun,Sudah cukup membentuk "Simple Majority"INILAH sebenarnya ditakuti Oleh PAS.
Sekarang ini,Tolak gulungan progressive, PAS terbahagi pada 2 kelompok,kelompok pertama yg sokong bercantum dgn umno:hj.hadi,harun Din,zuhdi,mokhtar senik,Razman,menantu hadi dan kelompok kedua yg masih mahu bersama PAS tanpa umno ialah TITM,ustaz Derih,iskandar samad dan ramai lagi.

Jadi tak hairanlah kalau kita tenguk setiap statement yg berkaitan dgn umno,kedua-dua statement yg berlainan, Hj.hadi dgn statement support umno,TITM dgn statement menolak umno.
So statemnet ketua ulamak PAS , adalah semata statement "Damage Control"untuk membendung ahli-ahli supaya bersama PAS,Tak hairanlah sampai sekarang group2 haji hadi terpaksa menyepikan diri,sambil menunggu Pelawaan dari umno.Umno bukannya nya bodoh untuk mempelawa PAS bersama umno,mereka mengangap PAS sekarang sebagai "Biawak hidup"adalh lebih baik PAS dibiarkan terkapai2 bersendirian.Tak untung apa2pun pada umno,sebabnya PAS bukan boleh membawa pengundi Cina.Pengundi cina,lebih berminat pada pakatan rakyat,yakni golongan yg support GHB.
PAS sekarang ni BETUL-BETUL tersepit di atas permainan "keTIDAKCERDIKKAN BERPOLITIK".Kalau PAS betul-betul Kuat,sepatutnya mereka tak hairan jika ahli-ahlinya keluar parti,mengikut logiknya sepatutnya mereka , "berguling2 suka" sebab2 geng2 liberal,yahudi,jebon,agen DAP,penghianat sudah tidak bersama mereka.Sudah tiada halangan untuk group2 ug,meneruskan agenda mereka.Mengapa mereka "mengelabah" sekarang.Sebab utamanya ialah pengaruh PAS di matakacata "Public" sudah pupus,ahli-ahli yg ada sekarang hanya pandai bercakap,tapi bila diberi kerja "hampehhh"Tiada muhasabah diri,cuma yg mereka tahu,sesiapa yg tidak bersama mereka adalh musuh yg mesti dihapuskan.
Bagi pendapat saya,Biarlah PAS dgn keadaan mereka,kita tahu PAS takkan kemana,balik-balik tang tu juga,mereka tiada agenda untuk rakyat,hanya agenda untuk tembolok mereka sendiri,apatah lagi "hudud" yg mereka nak perjuangkan,hanya tinggal kata-kata sahaja.

KIta teruskan perjuangan kita,tanpa berniat untuk dendam pada PAS,CUMA BERASA SIMPATI PADA AHLI-AHLI yg conservative yg masih lagi tidak mengunakkan akal yg dikurniakan oleh allah untuk BERFIKIR dan dapat membezakan antara "Kaca & Permata"

GHB untuk Rakyat

selamat hari raya:maaf zahir bathin

Wallahuallam.

Tanpa Nama berkata...

Anda fikirkanlah; Apakah PAS adalah PARTI AJARAN SYIAH? Renungkanlah berdasarkan ciri-ciri presideng, MSU, Ketua pemuda dan semua AJK Pas Pusat. Kita bukanlah IRAN ! SYIAH itu KAFIR dan musuh umat Islam. Syiah adalah sedara Amerika. ibu mereka adalah Yahudi dan bapa mereka adalah dajal.

Adi berkata...

Sudah ada nada ketakutan...mulalah tuduh mcm2...ludah ke langit jatuh ke batang hidung sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Buang masa je layan komen PAS.. ayuh PEDULI rakyat..

Abdul Said berkata...

Hairan juga ye sampai sekarang takde yang memohon maaf kerana panggil bekas kawn-kawan jebon, munafik dan pelbagai gelaran tidak mengaku dan minta maaf. Ini yang sebok-sebok lebai mercun bagi macam-macam nasihat ni apahal?? Dulukan tak mahu kat mereka sebab mereka jebon. Tak mahu khidmat mereka, tak mahu kepada idea mereka. Maka mereka ditendang keluar. Tak puas hati ke. Sekarang PAS, geng ostad dah kontrol 100%. Apa lagi? Buatlah kerja masing-masing. Yang sibuk jaga hal orang buat apa? Atau ostad-ostad memang tak reti buat kerja selain dari beri ceramah ugama dan kutip derma. Eloklah berhenti dari menyibukkan diri tentang kumpulan orang lain. Banyak perkara tak selesai. Esok ada rakyat Kelantan yang berhari raya dalam khemah. Undang-undang Hudud masih tergantung. Wang deposit untuk pilihanraya terutama Perak dan Sabah belum terkumpul lagi. Buat kerja jangan asik sibuk hal orang!!

Tanpa Nama berkata...

Dah main cai, jadi takut pulak dah... hei mamfozd skrg baru ada akal aaaa... PASpig, nik sadoh (nik sgt bodoh n nik besar bodoh) MP paling tolol bangang etc tonggong

Tanpa Nama berkata...

Patutlah PAS hanya dapat perintah Terengganu dan Kedah 1 penggal sahaja.Saya rasa Kelantan pun kalau bukan kerana TGNA. Macam tu juga

Tanpa Nama berkata...

Tuan

Pada pandangan saya semua Dasar Parti Politik di Malaysia ini adalah bagus, tak kiralah samaada UMNO,PAS,PKR,DAP. all tetapi masalahnya adalah peminpin nya.

Kita tak Suva UMNO adalah kerana peminpinnya dan begitulah juga dengan PAS

Tanpa Nama berkata...




Ana

Ana lah siFAKEH itu..

Ana lah siULAAAAMAK donia itu..


INGAT!

Saudara2 & saudari2 ku sekalian..

INGATlah bhw kamu skalian tlh pon terikat dgn 'BAIAH'!

Jgn suka2 kamu tinggalkan PAS sbb kamu ada ikatan 'BAIAH'!

Ingat2lah kamu smua kpd sgl keFAKEHAN ku bhw kamu terikat dgn 'BAIAH'!

Ingat2lah sama kpd jubah SORBAN putehku bhw kamu tlh ber'BAIAH'

TIDAKkah kamu takut mlanggar 'BAIAH'?

Neraka woo! klu langgar 'BAIAH'!!



"BAIAH"

Ini "BAIAH" yea..bukan siBedah? hahaha!

Adakah "BAIAH" masih solid w.pon dgn sipembawa FITNAH?

Adakah "BAIAH" masih valid/laku w.pon dgn sikaki FITNAH itu dsisi ALLAH??

Adakah "BAIAH" masih suci dgn sibapak'FITNAH dsisi ALLAH???

Adakah lg "BAIAH" ddlm keJIJIKkan ponteng khianat & FITNAH????



Perlukah lg walaq & "BAIAH" kpd sibapak'FITNAH?????



FITNAH

FITNAH Oh! FTNAH!!

FITNAH itu..ibarat gelap-MURTAD-SESAT-barat woo!!

..FITNAH itu lebih dahsyat/AKBAR kbjatannya dsisi ALLAH!!! woo!!!!!

"Syorga' mulia yg mana satu tempat bg sibapak'FITNAH itu nanti agaknya yeaa?



Nota:

Mungkin ddlm 'hadis'/NAS pilkuda ada "kewajipan" utk ber'BAIAH' dgn sibapak'FITNAH yg kita semua belum jumpo laei...huhuhu!

Yg tolol2 guna CAKAR siku LUTOT mungkin dah jumpo NAS/'hadis' pilKudo utk mrk terus kekal walaq & ber'BAIAH' dgn sibapak'FITNAH itu...huhuhu! ambo tak tau la pulak

fadhil berkata...

kesian aku tengok, pakai islam berpolitik, inilah doa rasulullah yang ditolak Allah, peperangan,perpecahan sesama islam.. islam bukan parti politik.. belum muncul lg pemimpin seperti rasulullah, walaupun dia hari2 berjubah, walaupun dalam lokap dia solat, walaupun hari2 di makan duit gst. sedarlah wahai umat.. berdoalah supaya islam tidak diperjuangan didalam parti politik.. malu

Timnajib Jomfikir berkata...

Yahoo lepas Hari Raya join GHB!

Tanpa Nama berkata...

Semasa buat pengunndian ikut ''cai'', tak terfikir ke bahawa progresif yang lebih pintar dalam politik dari mereka yang lilit kain atas kepala dan mengaku ulama. Sekarang bila nasi udah jadi bubur pandai pula bagi nasihat, pujuk dan ugut progresi untuk tidak mengkhianati PAS. Jadi jadi lah wahai ostad separuh masak. Biaqpila kalau progresif mau tubuh parti sendiri. Bukankah presiden dah gelar mereka dengan pelbagai gelaran bodo. PAS tidak boleh diselamatkan lagi kecuali presideng PAS dan Harun Din, LETAK JAWATAN.

Tanpa Nama berkata...



Hidup

Ddlm hidup ini

Kita mmerlukan CAHAYA

CAHAYA yg maha7TERANG demi "KEFAHAMAN"

CAHAYA yg maha7TERANG demi sbnr7"KEYAKNAN"

CAHAYA yg maha7TERANG demi sbnr7ERTI-TAQWA-"keIMANan"


CAHAYA

CAHAYA adalah musuh keGELAPan

Tanpa CAHAYA..gelap GELAPlah jiwa & gelaplah MINDA

Tanpa CAHAYA..mmbawa kegelapan MINDA..ragu samar KELIRU dan buntu

Tanpa CAHAYA..GELAP utk sTOLOL biol bodoh @ dungu

Tanpa CAHAYA..gelap-FITNAH-songlap pon berlaku

Tanpa CAHAYA..buta-"KELIRU"!!



QURAN

Quran itu sbnr7CAHAYA

Nabi SAW sbnr7PEMBAWA-CAHAYA itu

CAHAYA itu maha7TERANG


...ddlm CAHAYA maha7TERANG itu barulah hadirnya sbnr7ERTI 'BAIAH'

DAN

...ddlm CAHAYA maha7TERANG itu tidak mungkin samaskali trjd onar-FITNAH




TOLOL

Hanya siTOLOL..

SiTOLOL2 shj yg akan terus TOLOL stolol7nya kekal berILUSI dgn ber'BAIAH' ddlm tipu AUTA samar-KELIRU-gelap-dan-FITNAH!

Yg bnar7TOLOL shj yg terus ber'BAIAH' ddlm GELAP dgn sibapak'FITNAH!!

..BAIAH ddlm gelap demi FITNAH-songlap-RASUAH!!!

..demi mnipu-KELIRU kan ummah!!!!

Wassalam..

Tanpa Nama berkata...

Sokongggggggggg.terbaek.sama ngan aku.bagi pas skrg umpama parti sampah sarap je

Tanpa Nama berkata...

Bestnye.... Raya kita gembira,join ghb lagi gembira..
Teruskan perjuangan...

Tanpa Nama berkata...

Biarkan dia buat kerja dia. Kita buat kerja kita. Cukup sebulan lepas raya, mari kita tengok apa nak jadi di kelantan dan selangor. Silap2 haribulan, pas hanya tinggal kenangan..

Tanpa Nama berkata...

Salam sahabat semua, Nak tanya GB pulak.. lepas raya ni adakah GB akan terus jadi GB yg bercerita isu PAS atau kita di GREENBOC akan beralih kepada blog baru utk meraikan GHB nanti? Cadangan ambe kita kekalkan nama GREENBOC dan blog sedia ada cuma content kita tumpukan kepada GHB. Sekali sekala masuk isu lain takpe la kot. Asik cita pasal PAS je pon rasa meluat pulak.

Tanpa Nama berkata...

Sokong ulasan tuan!!!... org nak berpolitik dia nak politik jugak... bijak bagi ceramah ugama tak semestinya bijak berpolitik. Tak salah jadi bodoh tapi jgn BODOH SOMBONG!!!

Tanpa Nama berkata...




Lafaz Bai'ah tersebut menyebut mengkhianti yang bererti 'lompat parti' kerana pada masa itu wakil rakyat yang dibeli agak panas sampai berjuta-juta ringgit.

Mengkhianti bermula dengan tanpa apa-apa sebab tiba-tiba wakil rakyat tersebut mengatakan PAS tidak lagi memperjuangkan Islam dan dalam masa yang sama selalu keluar negara dan beli kereta baru yang diluar kemampuan selama ini.

G18 di katakan keciwa dan marah dan ini bererti mereka bukan mengkhianati perjuangan parti kerana mereka tidak di 'beli' dan mereka tidak langsung menjatuhkan mana-mana kerajaan negeri yang di perintah oleh PAS.

Dan jangan ingat orang yang terus bersama PAS tidak langgar bai'ah kerana mereka lah yang menghancurkan masa depan PAS yang telah dibina dengan baik dan mantap. Menyokong Najib yang berselirat dengan masalah pun adalah pengkhianat. Macam-macam lah lagi ....

Jadi, kepada Allah kita kembalikan.



Tanpa Nama berkata...

Masa muktamar tak pulak fikir pasal susah-payah dan pengorbanan orang lain. Sekarang baru ingat semua orang. Kalau betul ingat kan semua orang dalam PAS, apahal pulak buat usul tanpa bahas?

Dan keputusan yang MSU buat langsung tidak memikirkan harapan orang yang telah bekerja keras selama ini. Orang yang bekerja keras siang malam ini bukan sahaja pasang bendera PAS tetapi mereka juga yang pasang bendera PKR dan DAP.

Hj Hadi hanya fokus pada kumpulan progresif dan menjuruskan marah nya dan kata-cela nya pada kumpulan progresif, Sekiranya ketika itu Hj Hadi terfikir tentang kerja keras ahli yang lain tentu perkara buruk ini tidak terjadi.

PAS dengan Islam cara retro nya. Laungan takbir dan habis selepas ceramah. Sendiri pun tak ikut apa yang di sampaikan dalam ceramah. Tetapi GHB mempraktikkan sekali tentang Islam. Itu sebab ada golongan Konservatif dan ada golongan Progresif. Satu yang hanya bercakap dan satu melakukan nya.

Kita berpendapat walaupun GHB dasar nya ialah Islam tetapi cara mereka tak sama dengan cara Ulamak dalam PAS. GHB tidak berceramah pasal Islam tetapi pasal rasuah, pasal kesusahan rakyat disebabkan kelemahan pemimpin dan ketidak adilan. GHB tak jawab sama seperti Anwar, tuduhan ke atas Najib perlu ada saksi. Islam sangat lah tu??

Tanpa Nama berkata...

Kapten Zaidi yang di pecat telah bersama GHB.
Harap lepas ini Mualimin pun turut sama lah.