8 Jun 2015

Wan Aisyah Tolak Bincang Dengan Dewan Muslimat PAS


Wan Aishah Wan Arifin, penyanyi bersuara lunak dan Juara Lagu 1990 telah menolak untuk bertemu dengan kepimpinan Dewan Muslimat PAS yang baru.

Di dalam satu status di facebooknya Wan Aisyah, menyatakan dalam keadaan beliau yang kini sedang sakit, beliau menerima mesej yang meminta beliau untuk bertemu kepimpinan muslimat PAS yang baru bagi membincangkan mengenai Lajnah Kesenian, Kebudayaan dan Reakreasi (LKKR).

Namun Wan Aisyah dengan sinis menyatakan

"Hai la ustazah nak cari gak jebon2 parasit PAS buat apa...ustazah carilah ustazah yg boleh buat kerja tu...hehe jgn cemari 'kebersihan' pimpinan baru ni...say NO to perlantikan"

Jawapannya itu merupakan satu tamparan hebat kepada kepimpinan muslimat PAS yang rata-rata diboloti oleh para ustazah dan mengenepikan golongan profesyenal, sama seperti di dewan pemuda dan AJK PAS Pusat.

Wan Aisyah yang telah menyertai PAS di pertengahan tahun 2012 sebelum ini telah melahirkan rasa terkejut dengan perkembangan yang berlaku di dalam mutakhir ini.

Beliau menyatakan pada awalnya beliau amat tertarik dengan keterbukaan PAS semasa itu dan menjangkakan bahawa jika PAS ingin memerintah Malaysia, tindakan PAS pada waktu itu adalah satu langkah yang mesti dilakukan.

Tetapi kini keadaan sedemikian sudah berubah. Slogan "PAS FOR ALL" sudah semacam menjadi satu bahan jenaka, katanya.

Sambil mengaku beliau sebagai "orang baru di dalam PAS, beliau terkejut dengan penggunaan bahasa kesat beberapa orang ulama dan pemimpin tertinggi PAS. Luahan beliau itu merujuk kepada ungkapan-ungkapan seperti "Barua", "Tolol" dan lain-lain istilah yang digunakan oleh sesetengan pemimpin PAS terhadap ahli-ahlinya yang tidak sehaluan dengan mereka.

Di dalam status terbarunya pula, Wan Aisyah menyatakan:

PAS yg dulu bukannya yg sekarang,
Dulu PAS for All sekarang PAS for ustaz
Dulu dulu dulu dakwah kasih sayang sekarang dakwah siku lutut
Cita2ku menjadi hamba mulia
Dibimbing oleh orang yg kuat agama
Tapi tapi tapi apa dah jadi
Jemaah dicaci begini
Citaku ingin jadi pejuang Islam
Sekarang ini Islam apa punya brand
Dari diri muflis di akhirat nanti
Baik duduk buat kerja sendiri

58 ulasan:

RRH Pengkalan berkata...

Kita kuat kan. GE14 kita lawan semua. Jgn dok pi kawan dgn PKR & DAP. Letak semua jwtan di Penang. GE14 kita menang semua di Penang...ambil balik jwtan. KITA KUAT KAN. Kalau dok lagi dgn PKR & DAP, undi rosak untuk PAS. Drpd PAS SIKU LUTUT (PASSIKENTUT)

Tanpa Nama berkata...

tahniah aisyah kerana ketegasan saudari setelah dihina di maki dihamun dan dicaikan,kenapa puak wali suci nak tenaga parasit dan jebon supaya bila ada apa2 berlaku senang menuduh puak2 jebon dan parasit yg sabotaj. aku rasa puak2 wali suci yg maksum pasti ada kekuatan sendiri dan diharap jebon2 dan parasit yg lain jgn ambil apa jawatan.

Asrul Sani berkata...

Wa cayya lah Kah Aisyah...kasi kaw kaw...ini bukan tamparan lagi malahan penerajang untuk mereka....beserta ludah air sirih ke atas muka ustaz dan ustazah saf baru PAS.

(Baca komen saya berkaitan)

Saya percaya kepada kata-kata Mat Sabu bahawa kumpulan bertopengkan agama yang melontarkan pelbagai tuduhan terhadap beliau kononnya berada dibawah telunjuk DAP, jebon, parasit, lawan tokey dsb hanyalah permainan wayang bagi memenangi jawatan dalam Parti. Sekarang sudah dapat jawatan, kumpulan munafikun ini akan membuat tafsiran baru menghalalkan keperluan bekerjasama dengan DAP atas semangat setiakawan la, masa depan Negara la, keperluan menjaga kepala bana hadi la dan lain-lain alasan lengkap dengan rujukan hadith dan petikan dari kitab lagi...

Anak Poksoh berkata...

say no to hadi and abduh and geng

asri adnan berkata...

Perkembangan menarik ni, DS Najid pun mengalu-alukan kemenangan ulama.Lepas ni tak mustahil mereka bergabung. DS Najid pun dah semakin tergugat.

Tanpa Nama berkata...

Syabas Aisyah dengan ketegasanMu.Ustaz dan Ustazah pas kan suci buat apa nk jumpa Jebon.Dipulau pinang pun kenapa masih nk jawatan, kan kerajaan pp tu cina haram DAP,ustaz2 suci mulia wala ahli syurga mana boleh makan gaji dari kerajaan pp,kan rezeki haram tu...tp smpai la ni depa xletak jawatan.nampak sangat perangai2 ustaz tidaklah suci,malah lebih hina daripada DAP kerana menggunakan Agama utk kepentingan politik.lihatla nt xkemana ustaz2 mulia wala tu.kita lihat je nt
Hehehehe

Tanpa Nama berkata...

Bab ngajar agama aku respect team baru pas ni tp bab brpolitik memang out la..dulu rajin juga mnyumbang dn tlng kmpen utk pas trutama kpd kwn2 non muslim..sekrng ni rehat je lah..

remy ross berkata...

bila aku sound pasal PAS dh bukak pentas utk Tun M, ahli ckp tak apa... apa salahnya... Tun M nak jatuhkan Najib... PAS sokong la... agaknye ahli Pas lupa kot... Tun M tu masih UMNO... cuma nak jatuhkan Najib... nak selamatkan UMNO... tak kan Pas nak tolong Tun M selamatkan UMNO kot...

Rasid Samsuri berkata...

Saya menghormati kedua-dua belah pihak.. saya agak kecewa apabila abg mat kalah.. tetapi bak kata perpatah bersatu teguh bercerai roboh.. kepada pihak yang kalah jgn berundur diri.. teruskan berbakti.. ada hikmah dsebalik sesuatu perkara..insyaAllah..

Boley Jalan berkata...

InsyaAllah, org yg jujur dlam memperjuangkan sunnah rasul akan dipelihara Allah didunia sampai diakhirat. Kita hormat keputusan DUPP dan muktamar, kita tolak apa jua jawatan, kita mohon puak puak tu tanggung keputusan mereka sendiri, mudah2an mereka selamt disisi Allah SWT.

zab berkata...

Mohon GB letak ulasan Zulhazmi Sharif, orang yang ahli dalam undang-undang sebagai satu post. Biar jelas dan terang betapa serabutnya geng UG ni dan betapa kemaruknya nak jawatan sampai langgar semua peraturan.

Logiknya, ahli MSU dan DUPP adalah hampir sama (17 orang yang sama). Lojik akal, bila DUPP buat usul bercerai ngan DAP, tiba-tiba orang yang sama dalam MSU nak kaji balik. Bagi orang macam saya ni akan bertanya "Kegilaan apakah semua ini?" Orang yang sama nak cerai, tiba-tba orang yang sama nak kaji balik keputusan dia. Seperti dah cerai talak 3, tapi nak duduk serumah lagi. Geng ulama nak ajar apa kat kami? Nak ajar berzina ke?

Tanpa Nama berkata...

Ulatmak tak tahu ke....yg di penang tu..org2 pas berjawatan glc kerajaan negeri...ydp maipp...ahli bandaraya...ahli majlis perbandaaran/daerah...nazir masjid..imam...jkk..dan selangor tambah lagi jawatn exco...ape lagi lebai.....suruh la geng walaun kamu letak jawatan....memalu kan kamu ni..ikut la lagi cakap zuhdi dan mokhtar senik.....sekali lagi....woiii tak malu ke.....LETAK JAWATAN

Tanpa Nama berkata...

PAS akan menang besar dalam PRU 14 dengan bersendirian tanpa bantuan PKR dan DAP.
Selama ini BN dengan bantuan pengundi hantu. Pada hari ini, mursyid am PAS adalah penangkap hantu nombor one di M'sia. Segala pengundi hantu yang di bawa oleh BN, akan dimasukkan ke dalam botol oleh mursyid PAS. Tiada lagi kekuatan BN dan pengundi hantu yang dibawa mereka.
Kah kah kah! Bomoh hantu dan jin jadi mursyid am PAS.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin ada dikalangan calon yang kalah seperti sdr Salahhudin Ayub, Mahfoz Omar sudah bersedia utk memaafkan para perwakilan dan "move on" namun bagi para penyokong PAS seperti saya yang sangat terkilan diatas kebebalan perwakilan PAS yang memilih barisan kepimpinan sekarang. Pemilihan pemimpin sepatutnya dilakukan berdasarkan kemampuan, pengalaman dalam sepak terajang politik jelik UMNO, kebijaksanaan berstrategi, dan mampu menggalas impian rakyat Malaysia secara menyeluruh tanpa ada kekangan agama serta bangsa. Tetapi amat dikesali pemilihan dibuat bersandarkan kepada puak yang sealiran tanpa mengetahui kemampuan dan kegunaanya kepada parti. Jika dilihat dari senarai yg menang ternyata perwakilan gagal membezakan diantara pemimpin yg diingini oleh presiden PAS dengan pemimpin yg diingini oleh pengundi PAS. Itu belum dikira sikap mereka yg riak, perasan popular dan tidak menghormati tokoh yg telah teruji keikhlasan dalam perjuangan. Siapa Nasruddin jika hendak dibandingkan dgn Mat Sabu dan Hatta. Siapa Nik Abduh sekiranya dibandingkan dgn Husam. Malah kepimpinan Mat Sabu berupaya menutup segala kelemahan Hj Hadi (ulama indah khabar dari rupa). Jestru untuk terus berbakti kpd kepimpinan sekarang adalah satu langkah sumbang. PAS kini adalah liabiliti. PAS kini adalah PAS yang tidak mungkin berjaya menambat hati rakyat Malaysia. PAS kini adalah PAS yg hanya untuk ulama saja ( itupun bergantung kpd takrifan ulama yg diluluskan oleh Haron Din) dan PAS kini adalah PAS yang hanya wala pd Hj Hadi saja.....# ptuihh PAS


Ritchie Blackmore berkata...

Pilih agama atau jawatan...?

Tanpa Nama berkata...


Huh!

Terbaik sekali drp Aisyah bravo!

Klu buat general-IQ test kat smua ustazah2 & ostad2 trmasuk Hadi lawan Aisyah sorang2 aku ada keyakinan kacang jerr Aisyah boleh makan dorang smua tuu...sbb IQ dorang memang ciput!

Sbb tuu depa hannya boleh menang dgn FITNAH bukan fakta brhujah..sbb tuu takut sgt debat?

sape lah yg bodohh tolol mnganggap & mmanggil mrk tuu ulamak/Bijak pandai????

semua


Smua dah jd trbalik

LGE yg depa tuduh kapir tu mmberi tunjuk ajar kpd ularrrMak2 tolol yg tak lepas LCE/SRP tuu apa makna prinsip-DASAR-amanah integrity & transparency..yg mnjd DASAR kpd sbnr2 Islam!

Depa hanyalah pnghafal2 tolol LCE/SRP pon tak lulus yg gelap tolol yg buta tak reti sgl hujung pangkal---sbb tu sgt'TAKUT kan debat fakta & hujah,,sbb sitolol2 tu takut kalah


Quran dah sebut

ALLAH dah pon perintahkan bg kita paham

""Bhw ssungguh2nya FITNAH itu lg dahsyat-Akhbar drp mmBUNUH""


mcm mana sibapak FITNAH itu maseh tak dpt diLIHAT oleh majlis-Syorru-Ular hatta trmasuk nik aziz sendiri swktu hayatnya....

...spatutnya wajib ada MUKKTAMAR trgempar pasal isu FITNAH-pilkuda yg ssgt2 BEJAT itu dan sibapak FITNAH itu dah wajib ditendang kluar awal2 lg

patut pon PAS org dah sebut sbg parti ajaran sesat

...sbbnya FITNAH yg camtu punya dahsyat-Akhbar-BESAR trmasuk nik aziz pon pd wktu itu diam bisu keliru jd BUTA tak nampak!

apa punya bodoh tolol nak buat hudud tp BUTA tak nampak bejat-haramjadah-FITNAH?



Sbnr2nya ddlm pas mana ada seorg pon ulamak?

krn akal bakat-intelektual sbnr2 ulamak itu sgt tajam kritis dan sgt2 tepat

Yg ada gua nampak hanyalah ularrrrMak2 tolol buta yg sgt2 jahat!

Lepas nih..

Suruh Aisyah & LGE ajar depa yg tolol2 tu makna FITNAH pulak...sbb depa dah buta tak nampak cilaka FITNAH

Ritchie Blackmore berkata...

Dah memang pas muka x malu...

amar asyraf berkata...

Say NO to perlantikan....amat stuju dgn aishah...sebelum timbul apa apa fitnah di kemudian hari baik jgn campur lgsung apa shj urusan mrk...kita lihat dan tunggu shj...mcm mana masa undi nnt...kita lihat individu...jika pkr or dap kita undi...jika pas orgnya baik dan pro rakyat marhaen kita undi...tapi pas kalu pro najib..sorry...

mohd shahran berkata...

kami dari golongan yang tidak berijaah agama, dan diploma agama setiap kali pilihanraya membantu pas di dalam kerja2 seperti paca, perayu undi, psang poster dan bendera, dan pelbagai lagi sebab kami inginkan kemenangan dan tanpa bayaran. now kami ingin berehat. kami tidak diperlukan langsung dalam pas. kami serahkan tugas ni kepada insan yang mulia yang bersijil, diploma dan ijazah agama.

Tanpa Nama berkata...

En Rasid Samsuri ambo setuju dengan Tuan,Kalah menang memang adat berlawan.Tapi yang ambo amat musykilnya kekalahan grup professional dan aktivis ni secara BORONG amat luar biasa.Apa yang ambo dapat rasakan Pas akan bertemu RABU DENGAN KHAMIS .

andah berkata...

Aisyah tidak tahu atau buat2 tak tahu perjuangan khalid ibnu walid dizaman khalifah omar ibnu al khattab.

Tanpa Nama berkata...

LGE bulan ni jgn bayar gaji pd pejawat negeri PP, sila letak jawatan wahai kump damacai..

Tanpa Nama berkata...

Tahniah saudari:jgn risau ramai yg Akan tolak parti Ustaz Siku dan Lutut @ velfirre
Biar Ustaz 2 tu jawab amanah Rakyat dihari kemudian.para perwakilan pun terikat sama.
Semoga Allah per mudah kan Urusan kita

Tanpa Nama berkata...

In resporn to

Anonymous said...
Bab ngajar agama aku respect team baru pas ni tp bab brpolitik memang out la..dulu rajin juga mnyumbang dn tlng kmpen utk pas trutama kpd kwn2 non muslim..sekrng ni rehat je lah..

JUNE 8, 2015 AT 4:26 PM


Bab respek ini, kita tak respek langsung team baru PAS baik bercakap pasal agama atau politik. Kalau bercakap pasal agama, team baru PAS ini tak ikut Nabi saw. Kalau cakap pasal politik, team baru PAS dah tunjuk ketololan dia orang.

Kita kalau bagus agama (luar dalam), tak reti politik pun kita bagus. Ilmu agama menjadikan kita sebagai manusia berakhlak yang bagus dan baik dalam apa juga bidang. Team baru di lantik bukan untuk bercakap pasal agama tetapi untuk menjadii pemimpin Islam. Kalau untuk bercakap pasal agama, Maza pun bagus. Makna nya pro ulamak tertolak sebab kita boleh belajar dari Maza. Melainkan tak ada orang lain, baru kita belajar dengan team baru PAS.

Point is jangan nak angkat lagi team baru PAS. Tak berguna. Tak ada rasa malu.

Kepada Allah kita kembalikan.

Tanpa Nama berkata...

In respond to

Rasid Samsuri said...
Saya menghormati kedua-dua belah pihak.. saya agak kecewa apabila abg mat kalah.. tetapi bak kata perpatah bersatu teguh bercerai roboh.. kepada pihak yang kalah jgn berundur diri.. teruskan berbakti.. ada hikmah dsebalik sesuatu perkara..insyaAllah..

JUNE 8, 2015 AT 4:33 PM

Kita jangan hormat pada orang yang buat fitnah. Jangan hormat pada pemimpin yang buat U turn dan lepas U turn lagi. Kali ini DUPP dan MSU pulak nak buat U turn. Ramai pesangan bercerai, ada juga yang lebih bahagia. Kita pun tak tahu yang mana ada lebih hikmah nya samada keluar atau kekal dalam PAS.Tapi mereka yang di baruakan, di tololkan, di halau dan di fitna lah yang menanggung nya. Kalau kita faham kita dapat rasakan nya bila kita baca komen Aisyah yang masih baru.

Kita boleh minta kumpulan yang kalah jangan berundur tetapi bukan kerana untuk berbakti pada PAS yang di pimpin oleh Hj Hadi. Mereka perlu kekal dalam PAS kerana sekian lama PAS berjuang untuk Islam. Tiba-tiba jadi tonggang-langgang. Yang kalah perlu kekal untuk selamatkan PAS dengan mengambil-kira kerjasama yang akan UMNO berikan kepada kumpulan Hj Hadi.

Kepada Allah kita kembalikan.

Tanpa Nama berkata...

Pemuda PKR DAP jgn layan nik bedoh nk berbaik konon.

dh muktamar putus hubungan dgn DAP, so PAs penang boleh kemas2 la pentas2 ceramah selama ini. tak malu puak UG Penang nk ceramah kt penang? jgn sampai islam dn melayu dimalukan di penang.

peluang yg ada selama berbaik dgn DAP kau persia2kan. pentas2 ceramah yg bebas digunakan di penang utk dakwah selama ini, kau tk hargai.

ulamak2 tua PAS lupa golongan ust2 muda bengong PAS sedang mara. selepas golongan professional dibuang, maka selepas ini ulamak2 tua akan disingkirkan.

tk caya tengok lah.

bukan aishah sorang saja yg terlupa, ramai penyokong pun terluka.

dlm PRU14 nnti, jgn sampai penyokong yg terluka akan lebih berbahagia melihat calon2 PAS kecundang dpd melihat umno kecundang.

masa tu nk lihat org2 cina dan india membawa bendera PAS dan mendengar ceramah PAS jgn harap lah.

jwblah nnti di hadapan Allah kerana pemimpin bengong PAS telah menjauhkan org bukan islam dpd islam. masa tu mintalah redha Allah.

smeua legasi TGNA yg mendekati bukan islam selama ini hancur binasa dek tgn2 UG bengong.



Tanpa Nama berkata...

apahal andah 6:57 kaitkan dgn Khalid Al Walid pula? bengong ke?

Khlaid Al Walid dipecat sahaja TAPI TIDAK DILABEL JEBON OLEH SAIDINA UMAR RDH !

andah yg jebon bengong

otoote berkata...

andah..setuju
zaman khalid di pecat..adakah ada lebel barua tolol pengkhianat munafik haraki....blablabla?
jgn dok ambil mudah nak samakan Abu Bakar Umar(r.a) Hadi Harondin tuh.Jgn samajn sahabat dgn lebai abad nih. yg penting..jgntelan pil kuda lom komen

Tanpa Nama berkata...

nampak gaya mcm hadi dan cai2 nya nk tlg selamatkan umno jugak..

kopipanas berkata...

Bila dah sorak sorai halau dengan pelbagai gelaran,kemudian simbah asid pula...lepas tu ajak pula orang sertai perbincangan atau pelawa jawatan...memang wajarlah aishah dan individu yang dilabel dan dihalau itu menolak pelawaan...pelawaan ibarat luka yang sedang berdarah dilumur pula dengan garam dan kunyit.

Jangan dibandingkan dengan sahabat nabi bila melihat tindakan aishah dan yang lainnya nanti...mereka insan biasa. Lihatlah dan cermin diri wahai pemimpin 'chai'yang dipilih...apakah tindakan anda mencatur agenda dengan budaya fitnah, label dsb untuk meraih jawatan itu ajaran nabi...

Tanpa Nama berkata...

Selamat berserabut.... tunggu apa hasil pertemuan TPM dan Presedin

darfin arifin berkata...

Memang mengharuskan, tepapi Jika dilihat dari senarai yg menang ternyata perwakilan gagal membezakan diantara pemimpin yg diingini oleh presiden PAS dengan pemimpin yg diingini oleh pengundi PAS. Itu belum dikira sikap mereka yg riak, perasan popular dan tidak menghormati tokoh yg telah teruji keikhlasan dalam perjuangan. Siapa Nasruddin jika hendak dibandingkan dgn Mat Sabu dan Hatta. Siapa Nik Abduh sekiranya dibandingkan dgn Husam. Malah kepimpinan Mat Sabu berupaya menutup segala kelemahan Hj Hadi (ulama indah khabar dari rupa). Jestru untuk terus berbakti kpd kepimpinan sekarang adalah satu langkah sumbang

keren :(

Anti Fitnah berkata...

Seperti mana yang Bang Mat ucapkan. Lepas ni PAS akan jadi kuat. PAS dah tak payah berebut atau mengagih kerusi dengan PKR atau DAP. PAS boleh bertanding di semua kerusi DUN dan PARLIMEN. Jika ditakdirkan PAS menang semua kerusi yang sedang dipegang oleh UMNO BN, maka PAS bolehlah menjadi TUAN di Malaysia dan seterusnya TGHH akan menjadi PM Malaysia.
Seterusnya, PAS boleh mengubah PERLEMBAGAAN dan seterusnya, melaksanakan Hukum Hudud. Aku pasti DAP dan PKR tak akan ganggu punya. Depa kan berpegang pada prinssip perlembagaan.
Lepas tu, PAS boleh ubah wajah PDRM. Begitu juga sistem kehakiman negara agar sistem kehakiman itu berdiri sendiri tanpa gangguan kuasa eksekutif seperti mana yang berlaku sekarang. KPN PDRM dan AG, kita tukar dan kita ganti puak ulama PAS. Pasti Malaysia Aman Makmur, Selamat dan Sejahtera. Inshaallah.
Ini bertanding bukan untuk menang????? UMNO tu tak seburuk Firaun???? UMNO "membunuh" di Memali???? .... PAS memang akan KUAT.

Tanpa Nama berkata...

Semua AJK pas pusat yang baru mestilah hafal Amanat Hj Hadi...kalau berceramah jadikanlah dia sebagai muqaddimah..kan awak semua pembantu tuang presideng.

Tanpa Nama berkata...



Kpd sdr/sdri Andah 6:57pm

Khalid Al-Walid berketuakan Omar Al-Khattab..& Omar bukan mcm Hadi yg trang2 khianat putar BELIT mnjd pmbawa & bapak'FITNAH kpd ummah..

Cukuplah Hadi buat tipu kliru mnjd bpak'FITNAH itu..anda tak perlu mnjd TOLOL utk mngelirukan jln sirah-sejarah yg terang-LURUS itu..

Takdirnya Omar ada skrg pasti Hadi trkencing2 ketakutan dgn onar-FITNAH prbuatannya yg sgt2 keji lg trkutuk itu

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa perlu satu wadah baru ditubuhkan...bukan untuk bersaing dengan PAS tetapi untuk bersama-sama pakatan rakyat,PR untuk menghadapi BN pada PRU akan datang. Satu wadah baru yang tak perlu membezakan seperti aku lebih islam dan kau tidak dan jangan menggunakan islam untuk kepentingan/keuntungan diri sendiri, kumpulan dsbnya...tetapi untuk mendapatkan kuasa memerintah agar kehidupan rakyat lebih baik.
Tak perlu lagi dengan retorik-retorik agama dan lebih teruk lagi dengan label-melabel sesama rakan islam sendiri..walhal rakan-rakan yang dilabel itu telah berjuang untuk menaikkan imej islam itu sendiri sehingga dapat menarik ahli melebihi 1 juta orang.
Harap para pejuang dapat fikirkan yang terbaik...tak semestinya selain PAS tidak dapat digantikan dengan wadah baru....mana tahu mungkin lebih baik....

wan amero berkata...

Woi mangkuk engko yg patut baca sejarah khalid al walid atau mungkin engko baca tapi tak faham...aku yg belajar oversea pun tahu kisah sejarah ini kalau engko balik al azhar pun tak faham maka engko bukan ulamak tapi alamak.

wan amero berkata...

Walaupun aku tak ambik islamic study tapi kalau bab sejarah islam dan sejarah dunia kau tak payah nak tunjuk pandai kat sini lah wahai andah....

wan amero berkata...

Lagi pun andah kak aisyah bukan level engko...tak payah nak sekolahkan dia lah.IQ dia confirm lebih tinggi dari engko wahai alamak.

wan amero berkata...

Agree boss.

wan amero berkata...

Fakta yg tepat....sebab itu kalau nak berpolitik belajar dulu sejarah kalau tidak jadi macam ustat2 mercun geng alamaklah.

wan amero berkata...

Setuju.Sebelum join BN alamak UG berlatih menfitnah siang malam.Lihatlah sekarang alamak UG telah mahir fitnah menfitnah..fitnah tu berdosa ke tak eek?

Tanpa Nama berkata...

Cukup baik khalid al walid berketuakan omar ibnulkhattab.. kalau berketuakan haji hadi.. begolek kepala putus dari badan..

wan amero berkata...

Sengothi boh.Kalu khalid al walid berketuakan tuang presideng...putus palo boh.

Tanpa Nama berkata...

PAS..Parti Islam Semalaysia..ni zaman arwah fadzill noor dan arwah tgna..

PAS..Parti Siku dan Lutut Semalaysia..ni zaman pasca muktamar 2015

beza x??

Tanpa Nama berkata...

WAN AISYAH MUSLIMAT TERBAIK DAN MEMPUNYAI IQ YANG BAIK TAPI SAYANG PAS TIDAK TAHU MENGGUNAKANNYA.PAS NI SAYA TENGOK LEBIH TERUK DARI UMNO.MEREKA MAHU ORANG YANG BODOH SAHAJA KEKAL DALAM PAS SUPAYA SENANG DI TIPU.JAWATAN BOLEH KEKAL WALAU PUN TAK LAYAK.

Tanpa Nama berkata...

Ulama ulama pas tersuci termulia

Tanpa Nama berkata...

Sepanjang berkhidmatan dalam kerajaan hampir 37 tahun ramai juga saya berjumpa orang Islam yang berkelulusan bukan ugama tetapi waraq, bersih, tawaduq dan berakhlak mulia. Namun bila saya tanya kepada yang rapat dengan saya mengapa mereka tidak menjadi ahli PAS, mereka tersengih, ada yang senyum dan ada yang cuba mengalih subjek. Ada diantara mereka aktif dalam NGo, Rumah Kebajikan dan Anak Yatim dan tidak kurang juga yang terlibat dengan urusan dakwah. Ya mengapa mereka 'apolitcal'? Mengapa mereka jadi begitu? Pada saya jawabnya telah pun jelas kini. Mungkin secara individu mereka telah merasa apa yang dirasakan oleh Abang Mat dan sahabat-sahabat!! Maaf mungkin tanggapan saya tersasar.

obat pelangsing wsc biolo berkata...

JANGAN TERKENA JERAT TIPU DAYA

pelangsing badan herbal berkata...

rubahlah sikap mereka yang buruk jadi baik

wan amero berkata...

Benar sekali saudara.Tahniah satu pengamatan yg jitu dan tajam.

AKU PUN JEBON berkata...

AISHAH,

SAYA PEMINAT SETIA AWAK DARI DULU.

TAPI BILA AWAK KAWIN SAYA TIDOR TK LENA TP REDHA DGN KETETAPANNYA.

KETIKA AWAK JADI CALON PAS SY NK SGT UNDI AWAK TP KAWASAN LAIN PULAK.

DPD ARTIS, THEN MASUK BERTANDING KALI PERTAMA, AWAK BAGI SAYA MENANG CEMERLANG. WALAUPUN TK DPT KERUSI.

TIBA2 BILA AWAK KOMEN SIKIT SECARAWARAS TERHADAP PUAK ASLI UGPAS, AWAK DIGELAR JEBON.

SY PALING MARAH DEPA BUAT AWAK MCM TU. RASA NK PANCUNG MULUT2 CELUPAR TU.

KALAU MEREKA KATA AWAK JEBON MAKA SAYA PUN NK JADI JEBON JUGA SEBB BELA AWAK DN PEMIMPIN PAS YG MEREKA SINGKIR.

DAN SAYA YAKIN ADA BERIBU2 LAGI YG RELA JADI JEBON ASALKAN DAPAT BERSAMA AWAK.

TAPI SAYA SEDIH SEBB SY MUNGKIN TERKILAN UTK MELIHAT ORG2 BUKAN ISLAM, APEK2 TUA, INDIA2 TUA MEMEGANG BENDERA PAS LAGI.

SY RASA SEMUA TU AKAN JADI SEJARAH SAJA. SEJARAH HAMPIRNYA ISLAM DIHATI MEREKA TP TELAH DIJAUHKAN SEMULA OLEH PUAK2 DUNGU BERKUPIAH.

AISHAH, SY DOAKAN AWAK TABAH. ADA BERIBU2 BERSAMA AWAK.

DN YG PENTING ALLAH BERSAMA ORG YG SABAR.

SAMA MCM SAYA SABAR KETIKA AWAK IJAB KABUL DULU.

AMIIIN


BYE AISHAH

Tanpa Nama berkata...

tuan asmuni

jgn layanlah puak2 takabur tu.

depa kan kuaaaaat tak perlu nasihat peguam mcm yg arif tuan ni.

depa ada walaun walaun yg superman boleh buat semua perkara demi keredhaan Allah.

biarkan mereka belajar buat usrah baca buku undang2 pulak dpd asyik mencipta label2 kat org lain je.

kita profesional ni kan jebon.....



WALIT berkata...

Andah 6:57,

Dengar sini nk cita sikit kisah khalid rdh kena pecat Umar rdh.

khalid rdh dipecat bukan kerana cemburu Umar rdh kepada beliau mcm UG cemburukan professional PAS.

khalid rdh dipecat justru kerana dia sgt hebat dan tk pernah kalah berperang sehingga tentera islam mengatakan kalau ada khalid pasti akan menang. Umar rdh tk mahu tentera mula taksub dan anggap khalid punca kemenangan. ini boleh menjurus syirik tanpa sedar.

justru dlm kes kepimpinan UG ni, malah yg lebih layak disingkirkan adalah hj hadi sendiri, bukan golongan professional.

ini kerana penyokong taksub UG sudah mula membesarkan hadi lebih dpd sepatutnya hingga setiap teguran pemimpin bawahan dianggap cubaan mengguling presiden.

sikap taksub sudah mula kuat terhadap hadi yg seolah2 maksum setaraf ayatollah itu.

kalau ikutkan kisah khalid rdh itu, sudah pasti hadi yg dipecat demi menyelamat akidah penyokongnya.

Tanpa Nama berkata...

masalahnya skrg semua org tak berani mendekati geng ustaz/ah suci murni pas krn tak sesuci murni mrk. buatlah kerja sesama geng kamu sendiri. org non muslim lg lah menjauhkan diri

Tanpa Nama berkata...

andah kononnya nak menyekolahkan Aisyah...

Tapi sebenarnya andah sendiri yg kurang ilmu dan kurang cerdik... cuba menyamakan kes yg jauh berbeza...

Khalid Ibnu Walid dipecat Umar tanpa sedikit pun difitnah sbg alat org kafir atau di"jebon"kan...

Khalid Ibnu Walid jelas dipecat. Bukannya dikalahkan dlm undi cai yg serba hina dan dimalukan dgn laung tentang setaraf "boo"...

Tujuan dipecat pun jelas jatuh wajib, utk elak org Islam puja / mengagongkan beliau seakan syirik.

Haizum Haizum berkata...

Setuju setuju,betul betul

MT berkata...

aq x sekolah pondok sbb tu tgk dr jauh.... wakil2 profesional kami yg berani kehadapan... takan sekadar nak dijadikan macai oleh ulama.