9 Feb 2015

Pro-Ulama Dedahkan Pekung UG Dengan Cetakan Perbualan WhatsApps...


Mustafa nafi wujud komplot jatuhkan Hadi

KUALA LUMPUR - Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali menafikan dakwaan wujudnya konspirasi dalaman untuk menjatuhkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau menegaskan pihaknya enggan melayan sebarang gerakan dalaman yang cuba memecahbelahkan kepimpinan Pas.

"Tak ada (konspirasi), saya tidak pakai semuanya itu," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat di Pejabat Agung Pas, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas dakwaan Ketua Pemuda Pas Kuantan, Noorzazilafadli Ibrahim yang mendakwa terdapat usaha untuk menguasai Pas Pusat dan menjatuhkan Abdul Hadi.

Sementara itu ketika ditanya mengenai perkembangan terkini mengenai hasil mesyuarat Jawatankuasa Pas Pusat hari ini, beliau berkata pihak membincangkan urusan parti termasuk meluluskan keahlian baharu dan pemilihan parti itu pada Jun ini.

"Mesyuarat Pas hari ini biasa, ada kelulusan ahli baru, bentang laporan kewangan dan dari soal pemilihan itu, tak banyak pembaharuan, pengerusi pemilihan masih Asmuni Awi lagi.

"Tadi kita bincang dari segi tempat muktamar, dicadangan di Kuala Selangor, tapi akan perhalus kita akan buat beberapa tempat," ujarnya.

Dalam pada itu, hari ini juga akan berlangsung mesyuarat Majlis Pimpinan PR dan beliau memberi jaminan Abdul Hadi akan hadir nanti.

"Beliau (Abdul Hadi) ada di sini, bila-bila masa (hadir) tiada masalah," katanya lagi.

Ditanya tentang kehadiran Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, beliau berkata tidak dapat memastikannya dan hanya perlu menunggu mesyuarat berjalan petang ini.


PAS’ Mazhar Yusof denies conspiracy to topple Abdul Hadi

KUALA LUMPUR: Tambak Bunga PAS information chief Mazhar Yusof has denied being part of the conspiracy to topple party president Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

He said the WhatsApp group that was set up in the plan to allegedly unseat the president was merely a discussion group which he had participated in giving his views.

“I doubt my views as an ordinary member of the party could influence the direction of the party.

“It is normal for us to express our grievances especially in a discussion group,” he said when contacted by The Star on Sunday.

Earlier, Kuantan PAS Youth Chief Fadhli Ibrahim had accused Mazhar to be among those who wanted to oust Abdul Hadi and the Ulama leadership from the party.

Fadhli also said that he had the copies of Statutory Declarations (SDs) to support his allegation, which were later distributed to the press at the PAS headquarters here ahead of the party's central working committee meeting.

Abdul Hadi’s supporters claimed that the group was led by central committee member Dr Hatta Ramli, PasMa president Datuk Phahrolrazi Ahmad Nawawi, deputy president Mohamad Sabu, vice-president Datuk Husam Musa, and Muslimat information chief Aiman Athirah Aljundi.

It also claimed evidence in a form of print-screen of the WhatsApp group, which alleged members receiving orders from Hatta, who is also Kuala Krai MP.

The WhatsApp group was reportedly part of the conspiracy aimed at unseating the president who chose to break ranks with DAP and PKR in the Selangor mentri besar dispute.

However, Mazhar said there was no agenda to topple Abdul Hadi, stressing that they were entitled to their views as party members.

“This is a democratic country. It was just a discussion in the WhatsApp group. Sometimes people get emotional but that is out of our control,” he said.

Phahrolrazi said he was unaware of the allegation against him.

“I can only comment on this after I get hold of the Statutory Declaration (SD) copy,” he said when contacted.

Dr Hatta, Mohamad, Husam and Aiman could not be reached for comments.
-thestar




ULASAN GB

Rupa-rupanya bukti yang dibawa oleh kumpulan pro-ulama hanyalah cetakan (printscreen) dari Whatsapps. Begitu rupanya kaedah pembuktian dalam Islam untuk membuktikan wujud konspirasi nak jatuhkan Hj. Hadi sebagai Presiden PAS mengikut cara kumpulan pro-ulama.

Sudahlah tindakan mereka bersifat "samseng" - mengadakan demo kemudian menjemput semua wakil media hadir dan dapatlah mereka liputan percuma secara besar-besaran di media massa arus perdana.

Sama kaedah, sama taraf & sama terencat akal mereka ini dengan sekumpulan NGO Melayu diketuai si Kulup yang betul-betul "bagi kemaluan" kepada partinya.

Namun jika PAS Pusat terima sekalipun kaedah pembuktian menggunakan "whatsapps printscreen" tersebut ia sebenarnya akan lebih banyak mendedahkan "pekung" dan "rahsia besar" yang tidak diketahui umum mengenai peranan dan tembelang golongan pro-ulama atau UG sendiri di dalam isu MB Selangor dan isu Kerajaan Perpaduan yang diinginkan oleh Presiden PAS sendiri. Selama ini orang tak tahu kisah-kisah yang disebutkan terutama agenda UG di Selangor! dan didalam printscreen itu TIADA lansung kenyataan yang boleh dikatakan hendak menjatuhkan Presiden.

Demikian perjalanan hukum kebenaran dan keadilan.... kebenaran itu didedahkan sendiri oleh para pelakunya...


Laporan sebelum ini
klik untuk baca

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pemuda bodoh. Dpt sokongan ulamak Pahang?

Naza berkata...

Hok dtg demo tmasuk ustaz2 pun 2x5, bodoh, bahlol & Bengong ... nk kta ustaz pun malu lh perangai mcm katak!!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa kerja guna print screen sebagai bukti?

Tanpa Nama berkata...

Pro ulama tp tuduh org xda ciri dlm syarat hudud..apa pnya munafik dorg ni..

Tanpa Nama berkata...

Kat Malaysia ni SD laku lagi ke selepas SD yang di buat oleh Bala dan setelah yang lain lain di buat macam surat kiriman je

Pasal nak guling kan Hj Hadi tak di sebut langsung 'Perang' bukan boleh membawa maksud guling Yang terjadi antara mereka sekarang ia lah 'Perang' yang bermaksud tak boleh biarkan Hj Hadi buat ikut sesuka hati

Yang bebal nya puak pro ulamak ialah membuat SD sekali tertera maklumat mesyuarat dan kerajaan perpaduan sebab secara tak langsung mengesahkan isu dalam mesyuarat dan kerajaan perpaduan adalah benar Macam peribahasa tikus berkopiah membaiki labu

Sebenarnya mereka tahu SD ni tak boleh pakai Kalau boleh pakai tak payah tunggu sampai hari ini nak dedahkan Ini cuma alasan untuk mereka berhimpun semata mata untuk meneman Hj Hadi

Sekarang yang terang ialah Pemuda PAS Kuantan telah buat fitnah

Tanpa Nama berkata...

Sekiranya yang datang berdemo sampai seribu atau dua ribu orang dakwaan atau tuntutan tersebut tidak akan dinafikan Mustafa akan kata kita tidak akan biarkan mana mana kumpulan memecah kan parti dan meminta ahli jangan percaya pada kabar angin

So macamana rasa pemimpin tiba tiba buat Uturn??

Muhammad Adib Bin Jalaluddin berkata...

Bodoh betul golongan pro ulama, tindakan tak cerminkan syaksiyah islam, hgampas berusrah tapi jiwa bodo, tahan aku yg jahil, tawaduk gila babi, ikut islamlah, demo bodoh tak reti bahasa.

Malaysiabaru berkata...

Pecat fadli al munafiqun wal monyetmun .. perangai pemuda pas dah tahap gaban pemuda umno ... eloklah telan elaun harian yg d beri oleh umno sehingga darah fadli dah jadi biru

Tanpa Nama berkata...

Terserlah fikrah golongan UG aka Ganu yang berkepercayaan Melayu itu Islam Islam itu Melayu di Malaysia ini. Bentuk khurafat yang Islam itu akan selamat dalam genggaman Melayu Islam semata-mata walau jelas sifat munafiknya Melayu Islam tersebut di kalangan mereka. Kalau berlandaskan fakta PBT pun, statistik jelas menunjukkan kebanyakan PBT adalah majoriti penduduk Melayu melainkan beberapa PBT yang kekurangan penduduk Melayu tak lebih dari lima PBT. Apa asas Melayu akan terpinggir di PBT melainkan terjadi majoriti orang Melayu sendiri hilang kepercayaan pada kepimpinan Melayu dari kalangan mereka. Melaka jatuh bukan kerana kuatnya Portugis tetapi kerana telah sampai tahap orang Islam dan Melayu di Melaka meluat dengan pemerintah istana kerana rasuah, zalim dan menindas rakyat bawahan sehingga secara en-bloc para armada tentera laut, panglima dan pegawai pemerintah kerajaan Melaka tidak melawan Portugis ditambah pula kehadiran para musuh dalam selimut si-kitul dan mandeliar yang mementingkan keuntungan perut dan bawah perut dan saku masing-masing. Melaka itu sudah ada hukum syariat Islam berjalan malangnya para pengampu dan penjilat pemerintah ketika itu di kalangan pentadbir dan ulama membiar kemungkaran berleluasa sehingga jadilah apa yang terjadi iaitu Portugis menakluk Melaka kerana terlalu meluatnya kalangan rakyat bawahan dan para pentadbir dan para laksamana dan hulubalangnya. Hampir sama keadaannya apa terjadi di Sepanyol walau bedanya berlaku rencana para salibiyyah ditambah dengan hasad dengki di kalangan keturunan istana bercakaran ingin merebut kuasa sehingga ada yang bersekongkol dengan para salibiyyah. Masalah asas apa yang terjadi di Melaka dan Sepanyol adalah kerana banyak berlaku kekeliruan terhadap mesej Islam dan dakwah Islam tidak terlaksana kepada yang sudah mahu berlunak dan berdamai dengan Islam tetapi terkabur dengan sikap-sikap para kalangan agamawan yang menjadi pengampu dan penjilat pemerintah ketika itu dengan membawa dalil-dalil dan alasan-alasan yang diolah mereka bagi menjustifikasi tindakan mereka yang khianat dan jahat terhadap Islam.

zamani berkata...

Yang patut undur hadi kenapa plak ada yang nak di kambing hitamkan.

Tanpa Nama berkata...

Ini betul betul satu penghinaan terhadap Islam......Ulamak2 MSU, sila terangkan pd pemuda kamu........hal hal wala' dan hukum syarak dalam membuat tuduhan.......pemangku pengerusi MSU jelas gagal mentarbiahkan gulungan jahil ni........KALAU ADA MARUAH SEBAGAI ULAMAK.....SILA LETAK JAWATAN. BIADAP SUNGGUH PUAK PUAK YG MENGAKU PENYOKONG KEPIMPINAN ULAMAK NI. MACAM perkasa je!

Tanpa Nama berkata...

Elok juga timbul isu ni. Sebelum pilihanraya.

Nak jadi terbaik, memang kena cuci dulu yang tak baik.

Selesailah tu nanti...

Ritchie Blackmore berkata...

Macam berook....

Tanpa Nama berkata...

tindakan yg memalukan n mencalar imej parti pas. patut diambil tindakan yg sewajarnya. tindakan ini juga menghina islam kerana title kamu sbg ustaz...

Tanpa Nama berkata...

TUANG PRESIDENG DAN PENGIKUT SERBAN JUBAH HARAM JADAH.. MASUK UMNOLAH BARU BEERTI MEMPERJUANGKAN MELAYU.. TAK ADA TEMPAT DALAM PAS LAH BODOH

critique berkata...

Assalammualaikum, mohon maaf ttp nak bertanya sedikit. Kita mengaku Islam dan mengaku Allah yg Maha Kuasa. Kenapakah kita bergantung pada makhluk? Apakah dengan ketiadaan TGHH, PAS akan melingkup? Mungkin sekarang kita tidak nampak pengganti TGHH tetapi Allah Maha Kuasa, jatuh satu, 10 lagi naik. Bukan kah naik turun pemimpin itu proses demokrassi (tak semestinya ana bersetuju dgn proses ni) yg diamalkan oleh PAS sekarang? kenapa Taksub sangat?