7 Nov 2016

Pelik, Parti Serpihan Pembangkang, PAS Minta Nak Jadi Ketua

PAS jadi pengemudi utama sekiranya hendak kerjasama, kata Hadi

PETALING JAYA: PAS mahu jadi pengemudi utama sekiranya parti-parti lain hendak bekerjasama dengannya, kata Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Malah, kata Hadi, parti Islam itu tiada masalah untuk bergerak tanpa sokongan parti lain.

“Pucuk pangkalnya ialah pihak yang mahu bekerjasama itu hendaklah faham dengan jelas bahawa PAS adalah pengemudi utama. Kami tiada masalah bergerak sendirian, bukan sekadar mahu memenangi PRU semata-mata,” katanya lapor Bernama.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selesai menghadiri suatu ceramah di Jejawi, Perlis semalam.


Katanya PAS bersedia membuka pintu kerjasama bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 akan datang, tetapi hanya kepada parti yang sealiran dengan matlamat perjuangan menegakkan syiar Islam di negara ini.

PAS kini dalam satu pakatan bersama Parti Ikatan Bangsa Malaysia, dan dalam suatu bentuk kerjasama dengan PKR.

“PAS tiada masalah kalau ada yang nak masuk rumah kami…. tapi jangan pula lepas itu dia ‘curi’ dalam rumah kami,” kata Hadi, dipercayai merujuk kepada perbuatan khianat.

PAS sebelum ini mendakwa DAP memungkiri perjanjian kerjasama antara kedua parti semasa dalam Pakatan Rakyat.

DAP kini dalam satu pakatan bersama PKR dan Amanah, yang ditubuhkan oleh bekas pemimpin PAS yang dikecewakan dalam pemilihan parti Islam itu yang lalu.

Sementara itu, Mursyidul Am PAS Hashim Jasin menjelaskan partinya mengutamakan pihak yang boleh menerima Islam tanpa berbelah-bahagi serta menerima usul untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah). -FMT

ULASAN GB

Laporan di atas memang pelik. Parti pembangkang kini sudah bergabung di dalam Pakatan Harapan dan PPBM (Bersatu) juga kini bersama PH bersatu untuk menumbangkan UMNO BN.

Alih-alih parti serpihan pembangkang, PAS namanya, tiba-tiba nak jadi ketua.

Aneh, pelik malah melucukan, tak begitu?

Kalau macam tu lebih baik mereka memohon menyertai Barisan Nasional, kemudian kata PAS nak jadi ketua.

Kalau dah membentuk sebuah parti di dalam sistem dan kerangka demokrasi, kenalah ikut suara majoriti.

Begitu juga pilihanraya. Manakan boleh kita memaksa orang lain memilih kita sebagai ketua atau pemimpin sedangkan majoriti rakyat belum dapat kita yakinkan bahawa kita layak untuk menjadi ketua? Hanya orang tidak siuman sahaja akan bertindak untuk meminta jadi ketua sedangkan majoriti menolak.

Sedangkan dalam solat pun, solat tak diterima jika imam itu tidak diredhai oleh makmumnya.

Berdasarkan hadith Abu Umamahra, bahwa Rasulullah saw bersabda: “Ada tiga jenis orang yang solatnya hanya sampai ke batas telinganya saja: Hamba sahaya (yang minggat) hingga ia pulang. Wanita yang tidur sementara suaminya dalam keadaan marah kepadanya. Imam solat yang dibenci oleh jamaahnya.” -Sanad sahih.

Kalau dah macam tu, tergila-gila nak jadi ketua, lebih baik PAS memohon menyertai Barisan Nasional, kemudian kata PAS nak jadi ketua. Agaknya apa kata UMNO dan sekalian komponen BN? Mungkin sebulan lamanya mereka ketawa terbahak-bahak...





FEATURED ADS


46 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dah tau nak lingkup tapi masih bernafsu besar nak monopoli.

Tanpa Nama berkata...

Dah Hadi kata partinya tiada masalah untuk bergerak tanpa sokongan parti lain yang dok sibuk nak jadi pengemudi tu kenapa. Kan ke kamu dah ada PIGS janganlah sibukkan PH. Jadilah kamu ketua dekat PIGS kalau dah rasa sang anak jadi ketua. Kepada pemimpin PH, to long jangan lay an anjing menyalak bukit.

Tanpa Nama berkata...

Sel-sel otak tak bersambung...

Tanpa Nama berkata...

Itulah killer blow dari TGHH. TGHH for Malaysian PM. Take it or leave it. Apabila TGHH menjadi PM, TPM sudah tentulah bukan Mukhriz. Manalah TDM nak cari duit berbilion-bilion untuk mendapat sokongan TGHH supaya Mukhriz menjadi TPM apabila TGHH menjadi PM. PAS Terengganu sudah tentu akan menyokong Timbalan Presiden PAS sebagai TPM. Satu orang berapa bilion nak beri? Taukeh-taukeh banyak yang dah lari.

Tanpa Nama berkata...

dulu jaga Terengganu pun tak boleh, ni nak jadi ketua pula, mungkin tuan haji boleh jadi pemimpin dalam agama tapi pentadbiran negeri atau Negara dan parti saya rasa tuan haji tak layak, jangan marahhhh

Tanpa Nama berkata...

Tak habis habis hadi buat lawak bodo..
Tak kelakar pulak tu....

abu nuha berkata...

Bukankah islam anjurkan sifat mahabbah, terbuka, berlapang dada , senang didekati..?
Lainnya nada HH berbanding 2 pemimpin lepas..
Jadilah pemimpin berjiwa besar yang orang lain rasa selamat..Jadilah ibarat bapa yang semua anak rasa dekat dan selesa untuk duduk bersama..dimanakah sifat sifat terpuji itu menghilang?

Tanpa Nama berkata...

Ulamak putarbelit ni patut diberi peluang lawan sendiri..tak insaf dah kena lipat di kuala kangsar dan sungaibesar...

Tanpa Nama berkata...

Nampak dia sendiri pun seperti keliru dan tak tahu bagaimana nak selarikan fahaman beragama dengan pengurusan dunia. Bila belajar ilmu secara tidak praktis (hanya menghafal dan lulus periksa)itulah akibatnya pemikiran jadi tepu dan jumud. Alat dengan matlamat pun tak boleh nak beza.

Kepelbagaian alat dan kefleksibelan penggunaanya untuk mencapai matlamat melahirkan strategi. Apa strategi tok-tok lebai pemimpin PAS untuk mencapai matlamat (jika tidak semua sebahagian matlamatpun dikira ada kejayaan)..? Jawapannya Nehil.. tiada.

Pendirian entah ke mana. Akhlak tidak menjadi contoh dan teladan. Bukankah akhlak itu buah kepada ibadah. Jikapun beribadah bagai nak rak jika tidak melahirkan akhlak agak ganjil dan berlainan langsung jika diteladani ibadah dan akhlak Nabi dan para sahabat baginda.

Apa yang sedang terjadi sejak berdekat-dekat berjuang yang dapat hanya "dikencing" UMNO. Lucunya ada pula dalam kalangan pemimpin utama mereka bersedia pulak untuk terus dikencing.

Para walaun yang berijazah berjela-jela juga jadi jumud akibat walak membuta tuli sebab tak tahu nak beza alat dengan matlamat. Tiada langsung ciri kelayakan memimpin apa lagi terhegeh-hegeh minta dijadikan pemimpin. Sungguh hina. Lebih malang Islam diseret sama. Jangan pula dalam keinginan kata-kata "menegakkan Islam", kita terjerumus sama ada berbentuk individu atau kumpulan yang menjadi "pembawa fitnah" atau "memfitnah" kemuliaan dan keindahan agama Islam yang dilagang oleh baginda Rasulullah saw satu masa dahulu tanpa disedari. Ingatlah tipuan syaitan laknatuLlah itu amat halus.

Biar malu mengaku salah di dunia asal tidak merana dan sengsara di akhirat nanti.

Ampun maaf dan
Wallahuaklam.

Lelaki Dicermin berkata...

Kalau kita tgk satu video kat you tube.. ada org kuat umno kelantan bg ceramah.. tak ingat nama dia. dia yg atur pertemuan tuang presiden dgn paklah. perjumpaan tu di kediaman paklah. rasa kesah permulaan UG. Org umno tu sendiri cerita.. jika jadi pengabungan umno dgn pas.. tuang presiden hendak jawatan apa.. selamba je tuang presiden tu dia nak jadi perdana menteri.. tak tahu gurau ke tidak.. paklah jawab .. tak boleh lah.
Agaknya memang dah tersemat dlm hati dia.. bercita2 nak jadi perdana menteri.. tp sayang jaga tgganu pun boleh lepas..

Tanpa Nama berkata...

Haji Hadi , bakpo jadi tok betul stereng gini mo lalu, malu kompeni jah, bila nak bincang kepentingan diri letak tepi dulu.. ni tidak nok jadi ketua..? Pastu macam mana dgn parti ikatan? Rasa dah tak kuat dah ko?ambo ni p3nyokong PAS... 30 tahun doh... Pas dan perlembagaan pas comel dah, tp kalu pemimpin Pas macam Hadi.. nak cari baloh, tok dengar pandangan orang, org lain hudoh kito jah comel.... punah ranah lah Pas. Mana pemimpin pas yg lain? Tok leh tegur ko presideng lagu ni?

Sapo dio nik abduh, altontowi dan dua tiga ekor lagi... konon nya penasihat pas? PAS hebat kerana puak2 hok kini anggota Pan lah... bila senang hambak habis husam,mat sabu dll...

Kalu ketua dok tok boleh jalan, pikiran pun tak jauh ke depan elok undur lah presideng... ponteng parlimen, juoh pada orang anjing, babi dsd... ulamak gapo lagu ni... ulamak sepatutnya ajak orang ke arah kebaikan, jaga tutur kata, biar berhikmah, ni tidok... dok baik ngan perompak ... 1mdb senyak tipah...

Tak po lah... selagi presideng ni ialah hh, ambo undi pan@ph

Mintok maaf emosi sikit pasal presideng ambo




Tanpa Nama berkata...

Haji Hadi , bakpo jadi tok betul stereng gini mo lalu, malu kompeni jah, bila nak bincang kepentingan diri letak tepi dulu.. ni tidak nok jadi ketua..? Pastu macam mana dgn parti ikatan? Rasa dah tak kuat dah ko?ambo ni p3nyokong PAS... 30 tahun doh... Pas dan perlembagaan pas comel dah, tp kalu pemimpin Pas macam Hadi.. nak cari baloh, tok dengar pandangan orang, org lain hudoh kito jah comel.... punah ranah lah Pas. Mana pemimpin pas yg lain? Tok leh tegur ko presideng lagu ni?

Sapo dio nik abduh, altontowi dan dua tiga ekor lagi... konon nya penasihat pas? PAS hebat kerana puak2 hok kini anggota Pan lah... bila senang hambak habis husam,mat sabu dll...

Kalu ketua dok tok boleh jalan, pikiran pun tak jauh ke depan elok undur lah presideng... ponteng parlimen, juoh pada orang anjing, babi dsd... ulamak gapo lagu ni... ulamak sepatutnya ajak orang ke arah kebaikan, jaga tutur kata, biar berhikmah, ni tidok... dok baik ngan perompak ... 1mdb senyak tipah...

Tak po lah... selagi presideng ni ialah hh, ambo undi pan@ph

Mintok maaf emosi sikit pasal presideng ambo




Anonymous berkata...

Dude lu hal isu semasa pun tak tahu, melainkan u tahu laksanakan hukum hudud shj, mcm mana u nak semua org lantik u sebagai ketua? Hukum hudud yes important, but yg lain amcm? Jgn ingat u byk ilmu agama mr hadi u dah perfect. U are not perfect sbb u abaikan masalah duniawi which part of us responsible sebagai khalifah di bumi allah. Ambil cermin dan cerminkanlah diri u mr. Hadi.

Tun Perak berkata...

So apa yg bersatu dan PH terhegeh2 nak cium pas....tak malu ka...biar pi lah sisombong tu...

Tanpa Nama berkata...

Memang tak sedar diri. Hancing kencing UMNO belum hilang bau lagi, ada hati nak jadi ketua. Piraaah..

Lain lah kalau hudud dapat di bentang, boleh jugak di buat modal untuk berlagak.

Ada satu yang pasti, Presiden PAS dapat maklum balas menyatakan pakatan pembangkang tak mahu mengambil risiko hilang keyakinan dari penyokong dan rakyat. Hendak tak hendak, duduk lah bawah UMNO dan menadah macam biasa..

Ada seseorang di sini selalu suruh penyokong pakatan pembangkang iaitu PH dan BERSATU, muhasabah diri. Kan lebih baik suruh Hj Hadi yang munasabah diri sebab dia yang merosakkan PAS dan Islam.

Tanpa Nama berkata...

Mengemudi parti pun dah nak tengelam, ada hati nak mengemudi pakatan yang ada 4 parti.

Bila dah orang tak nak macam-macam lah benda mengarut supaya tak terasa di hambat orang suruh pergi.

Sabar betul pemimpin PAS dan penyokong PAS. Mudah-mudahan Hj Hadi umur nya panjang dan terus memimpin parti. Amin.

omar daud berkata...

Salam;

entahlah,rasa2 malas nak comment,tapi kena commentlah jugalah.

Nak jadi KETUA...Dah tenguk cermin ka dulu.

Kelantan selepas TGNA,bolehkah dicontohi..
Terengganu selepas MB-Hadi memerintah sepengal jerr,bole ka dicontohi..
Kedah selepas ulamak pas jadi MB,Sepenggal jerr,bole ka dicontohi.

Fatwa hadi 1981,boleh ka dicontohi..
sedondon hadi dgn najib 2016,bole ka dicontohi...
Rela dikencing berkali-kali,bole ka dicontohi
selepas bersedondon,dapatka ruu355.bole ka dicontohi
PONTENG BERSIRI-Hadi-bOLE KA..DICONTOHI.

jIKA JAWAPAN DI ATAS;nil,nahi-kabhi nahi..TOKSAHLAH DOK CAKAP KENCANG.Sedangkan berSEKUALI dgn DAP DI sELANGOR,itupun EHSAN DAP/PKR Selangor dapat memerintah lebih 2 penggal.

Anggaplah statement Hadi ini,'THE JOKE OF THE WEEK'

SEKIAN.


nordin Abu Bakar berkata...

Dah memang dia bodoh tuan. Dunia dia dlm sarban dia. parti pembohong bersiri...

Benbrahem berkata...

Apalah malangnya para Lebai Malang dalam Pis. Mendengar guruh di langit, air dalam tempayan dicurahkan dan penyudahnya yang dikejar tak dapat dan yang dikendung berciciran. Tak serik2 dah banyak kali kena kencing Amno. Lari naik ke rumah kaki tersandung dan jatuh tertiarap kemudian ditimpa tangga tapi janggut tak boleh mencecah tanah!

Mat Busu berkata...

Inilah sebab sebenar mengapa PAS meninggalkan PR. Semenjak tertubuhnya PR, Hj Hadi telah mengidamkan jawatan tertinggi namun dengan adanya Arwah Nik Aziz, cita-citanya dipendamkan. Jesteru itu kes MB Selangor dan RUU 355 telah dijadikan alasan Hj Hadi untuk membawa PAS keluar dari PR lantaran ketidakyakinan DAP dan beberapa pemimpin dalaman P

Tanpa Nama berkata...

Inilah sebab sebenar mengapa PAS meninggalkan PR. Semenjak tertubuhnya PR, Hj Hadi telah mengidamkan jawatan tertinggi namun dengan adanya Arwah Nik Aziz, cita-citanya dipendamkan. Jesteru itu kes MB Selangor dan RUU 355 telah dijadikan alasan Hj Hadi untuk membawa PAS keluar dari PR lantaran ketidakyakinan DAP dan beberapa pemimpin dalaman PAS terhadap Hj Hadi. Sahabat saya pernah menyatakan kehairanannya terhadap kesungguhan PAS khususnya Hj Hadi terhadap RUU 355 sehingga sanggup mengorbankan kepercayaan rakyat kepada PAS dan seterusnya membahayakan masa depan PAS sendiri. Apakah dengan terlaksananya RUU 355 di Kelantan, seluruh rakyat berbondong-bondong menyanjungi PAS, harga minyak petrol dan minyak masak akan turun, matawang ringgit akan naik ataupun pasaran saham kita akan kembali aktif. Ataupun juga masalah pengangguran dikalangan siswazah akan selesai dan gst akan dimansuhkan dengan terlaksananya RUU 355. Inilah gambaran kelemahan PAS dibawah telunjuk Hj Hadi. Persoalanya layaklah Hj Hadi diangkat menjadi pemimpin pasukan pembankang bagi menentang BN. Sesuatu yang mengerikan untuk difikir.

Tanpa Nama berkata...

Kalau PAS nak jadi pengemudi utama, kena lah Haji Hadi usahakan supaya parti-parti lain join Blok ke 3 atau sebuah kumpulan yang baru. Macam MLM jugak ... Ini nama nya cerdik tak boleh di ikut.

Bentang formula. Tunjukkan solusi. Bagaimana nak lawan UMNO dan menang dalam pilihanraya. Bukan cukup dengan satu kenyataan PAS mesti jadi pengemudi !

Lagi pun ini cuma kerjasama untuk satu lawan satu bukan hendak satukan PH dengan BERSATU dan PAS. PH ialah PH dan BERSATU ialah BERSATU. Macam juga UMNO dengan PAS, bersama tidak bersatu pun tidak. Orang bersatu untuk lawan tapi PAS tidak. PAS cuma nak bentang hudud. Sekarang PAS tak tahu siapa musuh mereka ? Bila dah tak ada hudud, PAS dah tak reti nak buat apa. Senang cakap dah tak ada kerja.

Jadi dari mana datang nya 'pengemudi utama' ?

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan Aji Adi tu samalah seperti permintaan Puteri Gunung Ledang... dengan kata lain... "ayat-ayat halus untuk menyatakan TIDAK, TIDAK, SAMA SEKALI TIDAK dalam apa-apa pun usaha yang kamu semua ingin lakukan dengan puak aku".

Tanpa Nama berkata...

Dia nak jadi ketua, beri sahaja dia jadi ketua sehingga hari penamaan calon. Apa maknanya jadi ketua kalau tiada orang mahu mengikut... jadilah umpama seorang boss di wad sakit jiwa.

Tanpa Nama berkata...

Tanda tanda DEDAK masok ke kepala sampai jadi BIOL

Alamak moden

Tanpa Nama berkata...

Natang Hadi ni baru bangun tido ke? emmm... innalillah.

abrarmujahideen berkata...

Bersyarat besar kepala...sombong angkuh mcm Fir'aun

Tanpa Nama berkata...

Itu lah jangan cabar PAS menyertai BERSIH. Sekarang Hj Hadi cabar lantik dia jadi Ketua.

Antara kelayakan Hj Hadi untuk jawatan Ketua adalah seperti berikut :
Mengeluarkan Amanat.
Berpengalaman sebagai MB sepenggal sahaja.
Membentuk pasukan cai semasa menjadi Presiden Parti.
Memegang jawatan Naib Presiden Sedunia.
Memegang rekod keris terpanjang.
Tidak mempunyai sebarang rekod sebagai bekas tahanan@banduan
Fasih berbahasa melabel dan memaki.
Pakar fitnah dan U-turn.
Mempunyai hubungan baik dengan pemimpin tertinggi negara@MO1
Memperjuangkan hukum hudud dan berjaya setakat di usul kan.

Sebab itu dia berani tuntut jadi Ketua.

Tanpa Nama berkata...

ph dn bersatu bersiap sedialh untk prtndingn 3 pnjuru,jgn buang masa lg.

Tanpa Nama berkata...

UMNO bayar dedak 90juta untuk PAS masuk Pakatan dan cuba pecahkan Pakatan.Memandangkan PAS ni memang bodoh tahap orang utan, maka diikutnya arahan UMNO. Dokhabarkan dari 90juta tu, 30juta masuk akaun rasmi PAS dan 60juta masuk akaun menantu Tok Syaitan Hadi Bawang Busuk.

tanya sama itu hud hud berkata...

ketua segala broka dan barua nak jadi ketua?
jadi ketua anjing gila menyalak babi layak la..
macam2 kelaku gila lebai sarkas ni buat akhir2 ni

Tanpa Nama berkata...

Adi awang ngan mat maslan ada kaitan ker? sepupu ker, anak buah ker.. Best giler.. Lawak slumber.. Sweet mcm mat maslan..

nick berkata...

Lawak betul PAS ni. Tuang Presideng mereka yang kaki ponteng, kaki fitnah, kaki u-turn dan ketua kepada geng chai yang kuat "curi tulang" (duduk parlimen goyang kaki n panaskan kerusi sahaja) nak jadi ketua pakatan Pembangkang??? RUU 355 pun tak lepas nak diusulkan pun ada angan2 nak jadi PM ke??? Apa rekod Hj Hadi yang boleh menjadi hujah kebolehan dan bakat dia untuk jadi PM? Nak jadi ketua pembangkang pong tak dak orang terliur, pastu 'demand" melampau seolah2 selama ni Pas dah menang byk kerusi parlimen. Perangai Hj Hadi ni sama je mcm Najib. Dua2 jenis banyak berangan2 pastu perasan bahawa perangai dan tabiat mereka yang huduh tu menyebabkab mereka dipuja rakyat. Mediocre men with mediocre mind, living in a mediocre fantasy succinctly describe Hj Hadi and Najib. Both are worthless to the people and worse, both are in the people's way of achieving better life and brighter future.

Nick.
Cape Tiger.

Tanpa Nama berkata...

abaikan saja.... lebih kuat tanpa pas... rapatkan saf kepimpinan
fokus halatuju.... dalam kapal hanya da satu nakhoda dgn anak kapal yg sanggup berjuang
klau semua nak jadi nakhoda jahanam

Tanpa Nama berkata...

Dia ingat title ulamak dunia hebat sangat. Mana tak nya dalam banyak-banyak ulamak dia terpilih jadi Naib Presiden. Sebab itu dia paksa orang menerima dia sebagai ketua.

Orang tekan kan perkongsian, dia tekan kan dia ketua.

Banyak kerjasama sebelum ini di mana PAS bergabung dengan parti lain seperti Semangat 46 termasuk sebelum itu PAS pernah bergabung dengan UMNO, malah ketika dengan PR, pemimpin PAS ketika itu yang 10 x lebih bagus lebih baik dari dia pun tak mintak jadi ketua. Dia pulak mintak jadi ketua.

Tanpa Nama berkata...

Jgn layan lebai gila dunia ni..

Tanpa Nama berkata...

Tu dia fatwa baru pas....kalau si ph terutama si pkr masih bengap tongong biut sewel lagi xblh baca politik sempit pas tu aku xtau la.baik pkr pun bungkus sama...Ph jgnla buang masa utk runding dgn pas...drp masa rugi tu dibuang begitu saja baik ph perkukuhkan parti sedia ada..masukkan Bersatu dlm PH dan kuatkan pembangkang...kami sbg rakyat mau serius lawan bn.bukan spt pas atau pkr main wayang kulit...kalau pkr Dan pas masih mau main2..next pru kami akan protes undi ph...jgn pandang rendah pengundi ph mahupun atas pagar..

Tanpa Nama berkata...

Rupa-rupanya projek landasan keretapi tu ada lebih RM 9 billion

WOW ..

Tanpa Nama berkata...

Gila kuasa tak sedar diri

judin budin berkata...

exactly bro. mr ego org PAS ni. tak pandai dah bermuafakat utk tujuan kebaikan bersama. bubar je PAS kalau tak tau bekerjasama secara sinergi.

Tanpa Nama berkata...

Kalau macam tu suruh dia deal dgn UMNO jelah kalau UMNO setuju PAS nak jadi pengemudi

Tanpa Nama berkata...


Kepada Pertubuhan atau badan ulamak sedunia,

Semoga jawatan naib presideng ulamak dunia yang disandang HH, dikaji semula.. ini kerana berita mengenai diri HH boleh membawa impak kepada badan persatuan ulamak dunia. HH banyak berdiam diri terutama isu 90 juta dedak yang diterima PAS. pada masa yang sama, HH turut memfitnah, ponteng parlimen, serta mengeluarkan kenyataan yang kurang sesuai perkataannya sebagai olamak donia.

Tanpa Nama berkata...

pemimpin dalam agama? Manusia cakap putarbalik macam dia ni boleh jadi pemimpin dalam agama?

Tanpa Nama berkata...

tu sebenornya.... mengidam nk jadi ketua, nk jadi PM.
kerana itu anwar dibenci, arwah TGNA dibeloti selepas pemergiannya.

alasannya... Islam mesti mentadbir bukan ditadbir.

maka... topeng islam diguna dimuka hadi. maka memilih hadi sama dgn memilih islam, menolak hadi sama dgn menolak islam.

kita memang mahu islam mentadbir, tp bukan hadi pentadbirnya.
hadi byk kelemahan dan tk cukup bulan utk meneraju Malaysia.

kita tidak mahu pemimpin islam yg jumud dan perkauman.
kita tidak boleh terima pemimpin yg suka u turn, ego, bongkak, suka maki hamun.
kita tidak menerima label imej islam yg kasar suka menghukum dan jumud.
kita tidak menerima fahaman bahawa PAS sajalah gerakan islam yg ada cop halal dan wajib disokong walaupun isinya umno.

kita tidak mahu islam yg berbenih khawarij dan syiah keayatollahan taksub maksum serta wala membuta tuli.

ini sgt bahaya kepada Negara dan mencemar keindahan islam.

kenyataan hadi hari assyura lepas menggesa persefahaman sunni-syiah adalah tanda masih ada kerinduannya utk takrib sedangkan ulamak sedunia sudah melupakan takrib yg sgt mustahil itu.

mungkin Zimbabwe boleh menerima hadi sebagai teraju.

Tanpa Nama berkata...

Kepada pemimpin2 parti dlm PH termasuk BERSATU, cukuplah berurusan dgn PAS. Merugikan masa, tenaga dan wang saja. Dia dah bagi syarat PAS perlu memimpin maknanya parti lain kena ikut PAS. Semua org dah dpt menilai adakah pemimpin mampu menjadi seorang pemimpin yg baik bagi sesebuah organisasi apatah lagi memimpin Negara. Kita tahu mmg ramai dlm PAS yg tinggi pengetahuan ugama, tapi kalau setakat tahu tapi tak nak ikut suruhan ugama tiada faedah langsung. Oleh itu biarlah dengan caranya sendiri.

gedohom berkata...

bila dia ni dah berkawan dgn mat monggol, teringin nak jadi PM pulak.jadi bagi syarat kat PH nak jadi ketua pembangkang, dia dah nampak kot PRU 14 PH menang.meroyan betul dia ni.