16 Dis 2014

[TERBONGKAR] Kisah 40 MP Dilarikan ke Taiwan Itu BENAR!


MP BN: Lawatan ke Taiwan untuk elak lompat parti

Setelah bertahun-tahun dinafikan pemimpin BN, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, seorang ahli Parlimen (MP) BN akhirnya mengaku bahawa 40 MP telah dihantar melawat Taiwan sebelum 16 September 2008 untuk menghalang mereka daripada melompat ke Pakatan Rakyat.

Semasa pemeriksaan balas di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Timbalan Speaker Parlimen, Datuk Ronald Kiandee berkata lawatan itu bertujuan untuk menghentikan dalang 16 September, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada mendatangi mereka.

Peguam Ranjit Singh bertanya sama ada lawatan itu dibuat bagi mengelak Anwar.

"Ya," balas Kiandee, yang turut menyertai lawatan itu bersama sembilan rakannya dari Sabah.

"Adakah lawatan itu dibuat untuk mengelak 16 September daripada berlaku?" tanya peguam itu lagi.

"Ya," kata Kiandee lagi sambil menambah lawatan itu dianjurkan oleh kelab penyokong kerajaan BN.

Ranjit mewakili Anwar dalam saman fitnah RM100 juta Ketua Pembangkang itu terhadap Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman.

ULASAN GB

Jika berjaya dulu, Pakatan Rakyat sudahpun memerintah. Tetapi Allah belum mengzinkannya, dan mungkin Allah tidak mengizinkan PR untuk mencapai kemenangan melalui kaedah yang sedemikian, maka ditangguhkan dahulu kemenangan.

Seperti yang selalu GB ungkapkan hukum kkebenaran dan keadilan tetap berjalan. Kini kebenaran terdedah juga. Memang rombongan ke Taiwan itu untuk "melarikan" MP-MP berkenaan daripada melompat parti.

Dan hukum kebenaran dan keadilan akan terus nberjalan. PR akan pasti ke Putrajaya satu hari nanti - pada masa dan kaedah yang Dia kehendaki.

23 ulasan:

mia iefa berkata...

Bila mana ulama' dihina atas kesalahan yg seolah2 tdk dapat di maafkan...seolah kesalahan itu terlalu jijik di hati dan seolah2 hancur segala strategi.

Awanama berkata...

Apa yg ko melalut ni mie iefa...

Amuraria berkata...

ulama patut & wajib tahu haram halal,benar atau salah juga kebenaran mengatasi kebejtan,jika ikut syaitan kenerakalah jawabnya atau ikut kebenaran hukum Allah SWT demi kebenaran walau nanti dipancung ! ABU !

Awanama berkata...

berita disogok 5 juta dan 100 juta jangan lupa analisis bersama. kita sekarang penting integriti. kalau haji hadi memberi rasuah kita bantai. kalau dalam parti yang berkawan pun kita kena dedah sama. baluun. integriti tu penting.

Awanama berkata...

Tuang President barua seorang punya kekuatan (lepas makan pil kuda) dah berjaya tipu undi cina menang banyak kerusi.

Lepas duit masuk akaun pusing lain jadi maka boleh buat parti sendiri kalah.

Memang hebat

Awanama berkata...

anon 8 08

Bagitahu bila ulamak tu minta maaf Dia ada peluang minta maaf bila saman 2 juta di batal Dia ada peluang bi
selesaikan luar mahkamah Banyak kes selesai luar mahkamah

Dia bukan buat kesalahan pada individu tetapi pada PAS yang telah di amanahkan pada dia Dia bukan buat buat kesalahan strategik atau kesalahan dalam pelaburan Dia buat fitnah Dia sepatutnya rasa bersalah yang amat amat sangat apabila dia tidak di maafkan

Awanama berkata...

GB

Tuhan tak izinkan bukan sebab salah kaedah tapi sebab ada musang berjangut berbulu lembu

Kita tak akan mampu menang dengan dakwat tak kekal dan kali ini dengan persempadanan semula Apalagi dengan bermacam macam 'rasuah' sebagai pemberian

Harap selepas bertukar kepimpinan PAS Tuhan memberi kemenangan kepada PR

Awanama berkata...

40 MP kemaruk dapat pergi Taiwan Apa punya orang konon pemimpin masyarakat dan wakil kepada rakyat Ni masa depan anak cucu Kalau nak lompat bukan 16 sept jer Bila bila boleh kalau jelas BN dah tak mampu jaga negara Lekeh punya MP Memang eluk pun tak jadi Biar kita menang dengan MP yang berani dan lebih bijak dari 40 MP ini

Nak tunggu jumpa Anwar Nak dapat kan penjelasan dan taklimat dari Anwar Jangan jadi bodoh Jangan pasal lawatan pergi Taiwan sampai tak dapat bezakan cara dan tindakan mana yang lebih baik dan bijak antara BN dan PR


Awanama berkata...

Kalau jadi lah 16 sept

Hutang Negara dapat di kurangkan
GST di hapuskan selagi rakyat tak bersedia
Rakyat tak terus kena tipu

Tapi 40 MP bangang punya pasal CEO MAS pun bagi warga asing jaga

Tapi 40 MP bangang punya pasal harga minyak dunia turun harga minyak kita naik

Awanama berkata...

Jenis manusia apakah yang memilih 'Tidak' pada BERGUNAKAH kalau bukan mahluk yang menolak kebenaran yang
sengaja tunjukkan oleh Tuhan yang Maha Benar

Dalam hal ini umno telah menyembunyikan kebenaran dengan menipu kita bertahun tahun dan hidup hidup Kita sepatutnya bersyukur kerana kita tak ditipu dan di bodohkan sampai kita mati

'Tunjuki lah kami jalan yang benar'

Awanama berkata...

Terbaik!

bat8 berkata...

Anon 10:24

Tuduhan Tawaran rasuah RM 5 juta tu munasabah walaupun datang dari MP BN. Tetapi tuduhan rasuah RM 100 juta yang dibuat oleh Anifah Aman itu kurang masuk akal. Setakat ini kita hanya mendengar hujahan s3b3lah pihak Anifah Aman sahaja.

Kita tunggu hujahan pihak Anwar. Lagipun kena ingat Anwar yang saman Anifah sebab tuduh PR/Anwar tawar rasuah kat dia RM 100 juta.

bat8 berkata...

Mia

Banyak perbezaan diantara kesalahan dan sabotaj.

Kesalahan ialah perbuatan yang silap yang dilaku sekali dua sahaja. Bila kita buat kesalahan dan sedar telah membuat kesalahan, perkara pertama kita buat ialah minta maaf. Kedua, kita tidak ulangi kesalahan tersebut.

Dalam kes Haji Hadi ini semua ciri-ciri kesalahan tu xde. Yang ada ialah dia buat kesalahan tersebut berterusan. Bila dia tegur dia baruakan orang. Dia suruh orang keluar PAS. Dia bertindak sesuka hati dia macam PAS itu bapak dia punya. Dia buang kelaut ilmu dia dan perlembagaan PAS.

Mia jangan dok merapu meraban tak tentu hala. Pakai sedap cakap je. Jangan ingat semua orang itu bodoh tak faham apa-apa.

Awanama berkata...

The BEST COMMENT

mia iefa berkata...

Selagi dia tidak membawa ahli melanggar hukum syara' tak ada apa..hanya strategi dunia ug saudara nampak..tak sabar nak perintah malaysia ke?? komen pasal Hudud sikit..confirm x setuju

Awanama berkata...

Siapa yang tak sabar nak perintah Malaysia itu mia iefa? Bukankah Haji Hadi yang beria-ria nak bergabung dengan UMNO itu yang tak sabar nak perintah Malaysia?
Setahu aku, jika PAS bergabung dengan UMNO, setinggi-tinggi jawatan yang hadi boleh dapat ialah Timbalan Perdana Menteri.Itupun mungkin mendapat bantahan keras daripada pemimpin dan ahli UMNO sendiri dan parti-parti komponen BN.

Awanama berkata...

Yg tak sabar nak perintah Malaysia tu bukan Hj Hadi, tapi yg mengejar 40 MP dari BN dlm agenda 16 Sept. Itu yg jelas sejelas2nya. Kenapa buat tak faham. Satu Malaysia tau kerana sendiri yg war-warkan. Yg tuduh hamba Allah tu kenapa pulak. Dia tak bergabung dgn BN pun lagi.
Yg kejar mengejar MP dari BN tu benar berlaku dan sendiri pulak bawak saman kat mahkamah. Siapa sebenarnya yg tak sabar nak perintah Malaysia?

Awanama berkata...

Mia iefa

Bagaimana dengan perbuatan fitnah orang jual pil kuda dan komeneh tanpa bukti tempohari, mengikut syarak ke? Mahkamah s3kular pun mengesahkan TGHH mengeluarkan kata fitnah tersebut.

Nampakk sangat mia ni tak tahu pasal PAS. Jawatan Presiden PAS seperti pemimpin dan ahli2 PAS tertaklok kepada perlembagaan PAS. Tak boleh ikut kepala senfiri kerana perlembagaan PAS itu meletakkan ALQURAWN, SUNNWH,IJMAK & QIAS sebagai rujukan utama dan tertinggi. Setinggi mana pun keulamakan seseorang pemimpin PAS dia tertaklok kepada perlembagaan PAS.

Jadi perbuatan menabur fitnah tanpa bukti oleh TGHH itu mengikuti perlembagaan PAS dan rujukan tertinggi PAS la mot, mia. Perksra berapa dan fasal berapa dlm perlrmbagaan PAS yang memberi kebenaran tersebut kepada TGHH?

Eksyen dengsn hudud ekk ? Bring it on.....bebeh!

Awanama berkata...

kerana nila (fitnah) setitik rosak (PAS atau kebaikan) sebelangga

Kerana kebaikan yang lahir dari hati yang bersih akan terus berpanjangan kebaikan nya bila bila masa

serendah rendah mertabat seorang islam yang baik dia akan merasa menyesal atas kesalahannya samada perbuatan atau perkataan nya yang dia tidak sengajakan apa lagi kalau dia sengaja kan

dua orang sahabat satu kuat beramal dengan beribadat sampai berlekuk lantai tempat sujud dan satu lagi tak sehebat sahabatnya itu Bila ditanya yang kuat beramal dengan ibadat kata dia akan masuk syurga dan yang satu lagi hiba kerana tempatnya pasti di neraka

Tuhan perintahkan yang kuat beramal dengan beribadat ke neraka dan yang sahabat nya yang hiba masuk ke syurga
Bagaimana kalau fitnah??

Awanama berkata...

Ulama berkata
كلما ازداد المرء من العلم ، كلما ازداد من الوسطية وقرب من الاعتدال ، وبقدر نقصه من العلم ، بقدر بعده من الوسطية

Ertinya : Setiap kali bertambahnya ilmu seseorang, akan bertambah dekatnya dia dengan pandangan yang wasatiy (tepat, terbaik & matang) dan sederhana, MANAKALA pada kadar berkurangnya ilmu seseorang, maka semakin jauhlah dia dari sikap dan pandangan wasatiy.

bat8 berkata...

Anon 11:08

Pandangan anda ada betulnya tetapu tidak betul sepenuhnya.

Apa bezanya dengan tindakan UMNO membeli 3 Adun PR di Perak sehingga m3nyebabkan kerajaan PR negeri Perak jatuh. Jangan bercakap soal moral dan keadilan kalau hanya untuk s3belah pihak sahaja.

Jika 40 MP.ini m3ny3berang, maka kerajaan persekutuan. Jika ini berlaku, kita mungkin tidak menghadapi hutang n3gara yang sangat tinggi s3hingga perlu dilaksanakan GST. P3nipuan p3neroka-peneroka Felda mungkin berlaku dan mer3ka tidak kehilangan tanah mereka yang dipaksa gadai kepada FGV. K3adaan 3konomi kita mungkin sudah bertambah baik. Peluang pekerjaan k3pada graduan-graduan melayu yang masih m3nganggur mungkin sudah beransur-ansur berkurangan. Banyak lagi k3mumgkinan.

S3kurqng-kurang kita ada p3luang untuk m3ngubah k3adaan yang s3makin teruk di bawah Najib. Malah kita mungkin bol3h mengelak Najib dari m3njadi PM dan m3ny3babkan keadaan negara s3makin teruk.

Nak harapkan p3mbangkang menang secara 3lok m3alui PRU? Tunggulah s3hingga kucing tumbuh tanduk. Selagi UMNO/BN m3manipulasi SPR dan p3lbagai jentera kerajaan untuk m3nang. Pal8ng-paling k3cil mer3ka b3li undi secara terang-terangan.

Jadi jangan be4cakap pasal moral jika moral,amanah, intergriti hanya sdra pakai untuk s3b3lah pihak sahaja!

Awanama berkata...

seberang ada maknaaaaaa tu bat8 hahaha...bukan seberang dengan ayaq liur hahaha...takkan diorang nk seberang kalau anwar hanya janji nk bg duit rm10 hahaha...takkan diorang nk seberang kalau tak dapat gerenti dari anwar untuk cover salah laku rasuah hahaha...beli membeli dan tawar menawar ni sapa yg harga tinggi dia yg dpt...paham2 je la bat8 jgn nk spib lg hahaha...anwar bukan politician yg bersih mcm kamu sangka hahaha...dia pun boleh buat jahat mcm najib hahaha...terima hakikat je hahaha

Awanama berkata...

sdr 9.31 PM sekarang siapa yang taŵar harga yang tinggi Tak kan MP tak jadi menyeberang tu cuma di tawar pergi makan angin jer

Bukan saje Anwar orang yang cerdik pun tahu dalam hal taŵar menawar ni PR tak akan mampu lawan UMNO Kalau PR mampu tawar lebih dari UMNO dah lama pemimpin UMNO Selangor menyeberang masuk PKR

Sekarang UMNO tak pandang PKR sebab ada usaha untuk UG Geng Ustad ni dikatakan sudah dapat tawaran dari UMNO walaupun hanya membuat kenyataan yang merugikan PR termasuk isu MB Selangor Anwar dan PR tak mampu counter offer untuk tutup mulut geng ostad Tu sebab masalah dengan PR ni tak dapat di selesaikan sehingga sekarang