3 Nov 2014

[LIVE] Shafee Tak Dapat Tunjukkan Kenyataan Beramaran Dr.Osman


Liwat II: Pendakwa sambung berhujah hari ini

LAPORAN LANGSUNG Tidak seperti Mahkamah Rayuan yang mendengar kes liwat II Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam tempoh dua hari yang ditetapkan Mac lepas, Mahkamah Persekutuan pula telah melangkaui peruntukan dua hari untuk mendengar rayuan terakhir yang masuk hari kelima hari ini.

1.00pm: Shafee kini berhujah mengenai Anwar tidak memanggil saksi alibi.

"Tidak seorang pun saksi tersebut dipanggil untuk membuktikan alibi itu," katanya.

Hakim Arifin memberitahu Shafee yang beliau mempunyai masa satu setengah jam lagi untuk menyelesaikan hujahnya esok.

12.45pm: Shafee berkata Yusof membuat keputusan yang tepat untuk tidak memanggil Dr Osman.

Hakim Arifin meminta Shafee mengemukakan kenyataan beramaran Dr Osman, tetapi beliau tidak dapat menunjukkannya.

Ram sebelum ini berkata polis mencatatkan tiga kenyataan tetapi ketika Shafee meminta bantuannya untuk menunjukkannya kepada mereka, Ram menjawab, "Saya tidak akan berbuat demikian."

12.25pm: Shafee berkata, ketika disoal balas oleh (Peguamcara II ketika itu) Yusof, Dr Osman berkata laporan bertaip itu disediakan pada 30 Jun, dua hari selepas memeriksa Saiful.

Shafee seterusnya membaca soal balas terhadap Osman, berhubung akuan berkanun yang dibuatnya.

"Pihak pembelaan mahu kita (pihak pendakwa) memanggilnya. Ini jelas merupakan saksi yang berbohong," katanya.

Hakim Arifin bertanya sama ada Osman telah dicabar (impeached), dan Shafee berkata tidak ada.

Ram Karpal mencelah dan berkata terdapat tiga kenyataan yang diambil dari Dr Osman.

Shafee berkata kenyataan Dr Osman tidak ditambah, dan berkata ia jelas menunjukkan doktor itu menambahnya (tentang objek plastik) selepas pertemuan itu dan menambahnya untuk kepentingan seseorang.

12.25pm: Terdapat kira-kira 150 penyokong Anwar di luar mahkamah, yang mendengar ucapan dari pemimpin PKR seperti Ketua Wanita Zuraida Kamaruddin.

Mereka juga membaca Surah Yassin dan berdoa agar Anwar akan dibebaskan.

12.20pm: Shafee seterusnya membaca lagi laporan perubatan Dr Osman terhadap Saiful.

Dalam laporan bertaip itu, beliau berkata, doktor itu menyebut bahawa Saiful diliwat oleh seorang VIP.

Ini, katanya, dengan jelas menunjukkan jenis Dr Osman ini.

"Ianya imaginasinya atau dia menciptakannya untuk memanfaatkan sesuatu yang lain," tambahnya.

(Semasa disoal balas oleh Peguamcara Mohd Yusof Zainal Abiden, Dr Osman mengakui dia telah menulis laporan itu selepas memeriksa Saiful).

12.05pm: Shafee seterusnya berhujah tentang kredibiliti Saiful berkaitan dengan testimoni Dr Mohd Osman dari Hospital Pusrawi.

Shafee berkata Saiful mendakwa Dr Osman telah berbohong apabila beliau menulis bahawa objek plastik dimasukkan ke dalam dubur pengadu.

Beliau berkata doktor berkenaan mungkin telah menulis apa yang ada di situ secara tergesa-gesa.

"Doktor biasanya tidak mencatat sejarah pesakit," tambahnya.

Shafee seterusnya mempersoalkan apakah objek plastik yang didakwa telah digunakan, adakah ia tajam, pendek, panjang dan sebagainya.

"Namun, dalam laporan bertaip Dr Osman, tidak ada menyebut objek plastik," tambah Shafee.

11.55am: Shafee menegaskan apabila Saiful berkata dia 'tak rela', apa yang dimaksudkannya ialah dia tidak tahan lagi.

Katanya, Saiful berkata ia dilakukan tanpa (kerelaannya).

(Hujah di atas pelik... tak tahan oleh itu tak rela, jika boleh ditahan maka rela? Habis dilaporkan boleh minum nescafe dan karipap selepasnya masa itu rela? - ulasan GB)

Saiful membuat laporan selepas dua hari disebabkan dia dalam keadaan tidak menentu, kata Shafee.

Saiful, tambahnya, boleh menjelaskan cara dia diliwat.

Beliau berkata, ini bukan kali pertama ia berlaku dan ia mungkin sudah di 'rehearsed' sebelum ini.

11.45am: Membaca dari testimoni Saiful, Shafee berkata Saiful tidak boleh tahan lagi.

Ia mengulangi bahagian Anwar ejakulasi di dalam Saiful seperti sebelumnya dan Saiful merasa sakit setiap kali perbuatan seksual berlaku.

Shafee berkata, untuk memahami konteks KY jelly yang digunakan, semua ini harus diambil ke dalam konteks.

Katanya, mengapa Saiful diberi hadiah seperti pakaian yang mahal, kerana ini diberi kerana dia (Saiful) telah didominasi oleh perayu.

Menurutnya, hadiah-hadiah ini perlu dan mahkamah harus melihat testimoni Saiful mengikut konteks (dari insiden masa lalu).

11.40am Shafee seterusnya berhujah mengapa dakwaan Saiful tentang insiden sebelumnya harus diterima di mahkamah.

Katanya, episod dan perjumpaan dengan tertuduh sebelum ini hendaklah diterima kerana isu kredibiliti yang dipertaruhkan.

Ini, tambahnya, adalah penting untuk memahami konteksnya.

Shafee berkata, tidak ada bahaya yang serius mengenai 'pre-judicial evidence'.

1138am: Pendengaran mahkamah disambung semula.

11.15am: Hakim Arifin meminta mahkamah berihat seketika.

11.10am: Shafee kelihatan mengelak apabila Hakim Arifin bertanya bagaimana 18 alel boleh berada di situ.

Beliau berpindah topik lain mengenai testimoni tiga orang doktor HKL bahawa mereka mematuhi garis panduan yang ditetapkan.


"Mereka menggunakan proctoscope dan kemungkinan pencemaran adalah kurang kerana semua peralatan telah disterilkan.

"Para doktor tidak boleh mengatakan berlaku penetrasi. Setelah mereka melihat sampel empat sentimeter ke dalam dubur Saiful, mereka mendapati ada penetrasi."

Hakim Arifin bertanya sama ada keterangan Saiful mengenai insiden lain boleh dianggap sebagai 'pre-judicial'.

Bagaimanapun, Shafee berkata kebenaran adalah relevan, memetik kes Harun Idris.

11am: Shafee berkata tidak ada orang ketiga menurut (ahli kimia) Seah kerana ia (alel 18) dianggap 'dropping'.

Ia muncul sekali sahaja, tambahnya.

Para hakim kemudiannya bergilir-gilir untuk bertanya tentang bukti DNA yang bertentangan.

"Jika anda boleh membacanya, ia tidak 'degraded'. Anda boleh sama ada membaca atau tidak boleh. Ini adalah satu perkara yang penting untuk diingati," kata Shafee.

10.55am: Shafee berkata DNA Anwar dan Saiful ditemui pada seluar dalam kelabu Saiful.

Katanya, dalam swab peri-anal dari Saiful, DNA Anwar dan Saiful terdapat dari "atas ke bawah".

Beliau menambah bahawa DNA Anwar juga ditemui pada ekstrak bukan sperma pada rektum tinggi.

Katanya, ia terdapat pada setiap locus.

Shafee menjelaskan bahawa orang ketiga boleh jadi hasil daripada Saiful duduk di atas tempat duduk tandas.

10.40am: Shafee berkata Lelaki Y adalah Anwar.

Kawasan peri-anal Saiful diperolehi, di mana Lelaki Y dan seorang lagi lelaki penyumbang ditemui. Shafee berkata, beliau akan menjelaskan tentang lelaki penyumbang yang lain itu kemudian.

Shafee berkata ahli kimia Noraidora Saedon memberi keterangan bahawa swab DNA daripada berus gigi seragam dengan Lelaki Y.

Hakim Arifin bertanya sama ada lelaki yang tidak dikenali itu ditemui pada swab peri-anal dan Shafee menjawab iya.

Beliau berkata alel (allele) 18 hanya dalam ekstrak sperma dalam rektum bawah b9.

Katanya, apa yang ahli kimia itu kata terdapat dalam salah satu locus (18 allele) dan "kita mengabaikannya."

10.35am: Barang-barang bukti dari sel, kata Shafee. adalah boleh diterima sebagai fakta dan juga dalam undang-undang.

Anwar, tambahnya, telah menolak untuk memberikan sampel di Hospital Kuala Lumpur (HKL) walaupun terdapat bukti bahawa putik kapas telah dimasukkan ke dalam kawasan dubur (Anwar).

"Bagaimanapun, putik kapas ini tidak digunakan kerana Anwar enggan memberikan sampelnya walaupun ia boleh merupaka bukti yang kuat."

Sekarang, Shafee menyentuh tentang seluar Saiful, satu lagi bahan bukti yang diterima sebelumnya.

10.25am: Shafee berkata walaupun jika mahkamah mengakui bahawa barang-barang itu diperolehi secara tidak sah, ia masih boleh diterima oleh mahkamah sebagai bukti.

Beliau menambah bahawa bukti dari lokap itu adalah yang digunakan oleh Anwar, seperti kerangan yang diberikan oleh saksi polis.

Membaca laporan lokap, Shafee berkata, sel itu adalah bersih sebelum Anwar tiba.

"Jika Anwar memberus gigi, Anwar boleh menggunakan air paip di dalam (sel)" tambahnya,menjawab dakwaan pihak pembelaan bahawa ia tidak mungkin.

10.13am: Shafee seterusnya berhujah mengenai kes undang-undang di mana bukti 'entrapment evidence' boleh dibenarkan di mahkamah.

Beliau berhujah bahawa mahkamah tidak mempunyai budi bicara untuk mengecualikan itu.

Pihak pembelaan sebelum ini berhujah bahawa bukti bagi sel tersebut telah dilakukan melalui tipu daya.

10am: Shafee berhujah mengenai kebolehterimaan bukti.

Beliau berkata mendiang Karpal Singh telah menyoal Jude secara ekstensif semasa perbicaraan awal.

Beliau berkata tidak ada keperluan untuk 'bicara dalam perbicaraan' diadakan untuk menerima tiga bukti tersebut.

Shafee berkata sementara pihak pembelaan telah membalas bahawa bukti harus diterima di dalam bicara dalam perbicaraan, beliau menunjukkan bahawa ia boleh juga diterima semasa perbicaraan utama.

"Dalam perrbicaraan utama, peguam diperlukan untuk menyoal semua, dan Karpal tidak menyoal balas Jude (lagi)."

Tidak ada prejudis bagi hakim untuk menerima keterangan itu, keta Shafee

Beliau menambah bahawa hakim pada masa itu telah membuat keputusan mengenai pengeluaran waran tangkap asal, dan telah membenarkan barang-barang itu dikemukakan sebagai bahan bukti.

9.50am: Shafee kini menyentuhkan tentang persekitran penangkapan Anwar.

Shafee berkata, Anwar akan menjadi orang yang terakhir tidak tahu apa kesalahan di bawah Seksyen 377.

Katanya, ia adalah satu kesalahan yang serius dan boleh ditangkap.

Ia adalah persetubuhan di luar tabie dan tidak perlukan waran tangkap, tambahnya.

"Ini adalah penangkapan yang sah, dan beliau telah dimaklumkan mengenai alasannya di balai polis. Tidak ada pelanggaran hak perlembagaannya."

Hakim Suriyadi menyatakan bahawa waran tangkap menyatakan nombor alamat unit kondominium yang berbeza dan Shafee mengakui kesilapan itu.

Apa yang penting, kata Shafee, ialah pengadu (Mohd Saiful Bukhari Azlan) dinamakan.

Shafee berpendapat ia tidak perlukan alasan penangkapan tetap sama, kerana ia terpulang kepada pendakwa.

9.45am: Shafee berkata keterangan polis adalah neutral dan ada fakta jelas bahawa Anwar membawa botol air mineral dan menggunakannya ketika dalam lokap.

Beliau menambah bahawa bukti-bukti itu tidak boleh dianggap bukti yang diperolehi secara tidak sah.

"Anwar telah ditangkap ketika keretanya diberhentikan (ketika menuju ke rumahnya di Bukit Segambut). Namun, apa yang tidak dipertikaikan ialah waran tangkap telah ditunjukkan kepada Anwar di IPK Kuala Lumpur."

Anwar telah dimaklumkan mengenai alasan-alasan dia ditangkap dan menunjukkan tuduhannya, tegas Shafee.

9.33am: Shafee berkata sementara pihak pembelaan telah membangkitkan sebelum ini mengenai cara bagaimana barang-barang itu diperolehi, beliau berkata ia tidak dibangkitkan semasa pendengaran di Mahkamah Rayuan.

Beliau berkata polis tidak disoal balas mengenai isu itu.

Shafee berkata, seorang pegawai polis telah mendengar Anwar memberus gigi, dan ini tidak dicabar oleh pasukan pembelaan pada masa itu.

"Semua ini tidak dicabar. Apabila Anwar meninggalkan lokap barang-barang ini, yang sebelum ini dalam beg plastik, berada di atas lantai.

"Ini menunjukkan penggunaan barang-barang ini oleh perayu (Anwar)," katanya.

Minggu lepas pihak pembelaan berhujah bahawa tidak ada sinki di sel Anwar dan oleh itu beliau tidak mungkin menggosok gigi.

Barang-barang yang dirampas itu telah digunakan untuk mendapatkan DNA Anwar.

9.25am: Shafee menyambung hujahnya. Beliau kini menyerahkan barang-barang yang dirampas dari sel Anwar pada 17 Julai 2008.

Katanya, polis telah mengambil sehelai rambut, tuala 'selamat pagi', berus gigi, botol air untuk digunakan sebagai bukti.

Anwar telah menempatkan barang-barang ini di dinding separuh (half wall) di dalam sel.

Supt Amidon Anan, katanya, telah mengambil langkah berjaga-jaga tambahan apabila mengambil barang-barang tersebut dan menghantarnya kepada ahli kimia melalui pegawai penyiasat (IO, DSP Jude Blacious Pereira).

9.23am: Pendengaran mahkamah dimulakan dengan dipengerusikan oleh Tun Arifin.

9.10am: Kelihatan di dewan mahkamah Ahli Parlimen Sungai Petani Datuk Johari Abdul dan MP Alor Gooi Hsiao Leung.

Peguam Anwar dari kes liwat I, Zainur Zakaria juga kelihatan.

9.00am: Mahkamah bersiap sedia untuk memulakan prosiding.

8.48am: Anwar memasuki dewan mahkamah bersa,a isterinya yang juga presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan para penyokongnya. Mahkamah ini sudah penuh sesak.

Ketua pembangkan itu kelihatan sedang berbincang sesuatu dengan Sri Ram.

8.36am: Shafee memasuki dewan mahkamah dan duduk di sebelah kanan dengan DPP Mohd Hanafiah. Pemerhati antarabangsa juga telah mengambil tempat duduk mereka.

Di luar bangunan mahkamah, 12 penyokong Anwar berkumpul. Kawasan ini penuh dengan anggota media dan polis yang bertugas.

8.25am: Seperti biasa polisi memeriksa mereka yang memasuki dewan mahkamah dan memastikan mereka mempunyai pas yang diperlukan.

Sudah berada di mahkamah ialah peguambela Tan Sri Gopal Sri Ram, Sangeet Kaur dan Latheefa Koya.

Timbalan Pendakwa Raya Mohd Hanafiah dan Zamri juga telah masuk.

7.30am: Pihak pendakwa yang diketuai peguam yang dilantik kerajaan, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah akan meneruskan hujahnya mengapa keputusan Mahkamah Rayuan untuk mensabitkan Anwar adalah selamat.

Ini selepas pihak pembelaan yang diketuai oleh bekas Hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Gopal Sri Ram, telah mempersoalkan kredibiliti mangsa yang didakwa diliwat, Mohd Saiful Bukhari Azlan Selasa lepas.

Pada hari Jumaat, Shafee cuba untuk menunjukkan bahawa Anwar dan Saiful, mempunyai hubungan, di mana ketua pembangkang itu didakwa akan menunjukkan layanan istimewa kepada Saiful.







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





19 ulasan:

Laknat berkata...

anwar ditangkap utk diperangkap utk dikaitkan dna berus gigi tuala dan botol mineral.

laknat kpd pemfitnah selama2nya

Tanpa Nama berkata...

Tuduhan Zina : Arahan Allah SWT untuk Orang-Orang Islam.

Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita yang amat dusta itu ialah segolongan dari kalangan kamu; janganlah kamu menyangka (berita yang dusta) itu buruk bagi kamu, bahkan ia baik bagi kamu. Tiap-tiap seorang di antara mereka akan beroleh hukuman sepadan dengan kesalahan yang dilakukannya itu, dan orang yang mengambil bahagian besar dalam menyiarkannya di antara mereka, akan beroleh seksa yang besar (di dunia dan di akhirat).

Sepatutnya semasa kamu mendengar tuduhan itu, orang-orang yang beriman - lelaki dan perempuan, menaruh baik sangka kepada diri (orang-orang) mereka sendiri. dan berkata: "Ini ialah tuduhan dusta yang nyata".

Sepatutnya mereka (yang menuduh) membawa empat orang saksi membuktikan tuduhan itu. Oleh kerana mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka mereka itu pada sisi hukum Allah, adalah orang-orang yang dusta.

(An-Nur : 11-13)

Tanpa Nama berkata...

Camne air mani fresh anwar boleh dijumpai dlm lobang dubur 4inci dlm ..saiful...??

Erkkk.....!!!

Tanpa Nama berkata...

SHAFEE ISLAM KE BUKAN? TAK PERCAYA KE PADA HARI PEMBALASAN?

Amuraria berkata...

setan yang dikenali dipihak pendakwaan ? atau sang oportunis ambil kesempatan atas kes dengan pemberian 'hak sementara; jadi pendakwa ? ABU sampai mati !

Tanpa Nama berkata...

Bebaskan Anwar!

Saiful berkata dia 'tak rela', apa yang dimaksudkannya ialah dia tidak tahan lagi.

Ini bermakna Saiful 'rela' tapi tidak tahan jer. Ini satu perangkap untuk Hakim mengunakan hujah membebaskan Anwar yang di tuduh liwat secara paksa sedangkan Safee membawa kita dan Hakim ke arah yang di tuju oleh peguambela Sialful

Sialful di beri hadiah dan apabila seseorng memerima hadiah seseorg itu bukan lagi di dominasi se cara paksa Ini menguatkan hujah yang liwat adalah suka sama suka

Saiful, tambahnya, boleh menjelaskan cara dia diliwat Indv yang di liwat cara paksa mana mungkin boleh memjelaskan cara dia diliwat

Dan atas sebab yang sama safee mengelak bagaimana 18 alel berada di dubur sialful

Sambung sikit lagi

"Para doktor tidak boleh mengatakan berlaku penetrasi. Setelah mereka melihat sampel empat sentimeter ke dalam dubur Saiful, mereka mendapati ada penetrasi."

Ini menjadi pelik samada anu tu tak ada kepala (lurus dari hujung ke pangkal) atau lubang dubur sialful adalah lebih besar di luar dan mengecil ke dalam ia itu pada 4 sentimeter Kerana pada kedalaman 4 sentimeter ini lah sialful tak tahan

dan yang akhir

Shafee menjelaskan bahawa orang ketiga boleh jadi hasil daripada Saiful duduk di atas tempat duduk tandas.

Bukankah Sialful tak berak dan mungkin di dubur peguambela sialful sendiri ada orang ke tiga dan ada DNA Anwar kerana semua orang lelaki menguna tandas di mahkamah Dan semasa di kediaman yang sama sialful memguna tandas yang sama digunakan oleh Anwar

Anwar mesti di bebaskan
Sialful mesti di hukum kerana menghabiskan masa dan duit rakyat

Tanpa Nama berkata...

Anwar di tuduh menundakan pemdengaran kes beberapa kali Dalam tempuh yang lama tu pun Safee masih perlukan masa tambahan

Kalau alasan untuk menjawab perkara baru yang di bangkitkan oleh peguam Anwar maka tak lah hebat mana peguam sialful Sebab sebagai peguam yang konon nya handal perkara baru tersebut ada lah perkara yang telah di jangkakan oleh Safee sebelum ini

Dan bagaiamana pula kalau Safee yang membawa perkara baru ?

Tanpa Nama berkata...

solat hajat minta tunjuk kebenaran!! Jika anwar dizalimi minta allah hancurkan penzalim.AMIN..

Tanpa Nama berkata...

Hehe iya juga kan..agknya da toyol tlong tsruk tak geheher

Tanpa Nama berkata...

Kita mohon sangat2 Datuk Shafee mengucap dua kalimah syahadat....boleh ke? Keduanya adakah dalam umur 60an alat sulit DSAI boleh tegang-setegangnya...para hakim boleh panggil doktor pakar sahkannya. Wallahualam

Tanpa Nama berkata...

Tuan Greenboc,

Saya percaya Anwar dizalimi, tapi pada masa yang sama Anwar menzalimi TSKI (Dipecat, Che Gu Bard (Digantung, Saifuddin (Diturunkan Pangkat), TGHA (Dinista dan dicerca.

Jika Anwar dikenakan hukuman, anggaplah ia satu kifarat. Jika dia terlepas anggaplah satu lagi peluang untuk membetulkan diri dan meminta maaf.

Ahli PKR dan ahli PAS rata2 sudah sedar dengan kerenah mahligai segam-boot. Itu sebab segala program DSAI agak hambar.

Tuan Admin sila jawab jika betul anda tranparent

Tanpa Nama berkata...

Xpelah Shafee, demi kemewahan dunia, pangkat darjat yg ko kejar, habuan yg menanti utk ko nikmati syurga dunia abadi yg tak abadi, wang ringgit yg berterusan smpi x abis makan hingga 7 keturunan.. Alam barzakh nanti jgn ko nyesal x sudah..syaitan iblis pasti gembira dgn kemenangan menyesatkan ko. Jahanam!

Tanpa Nama berkata...

Apalah punya bodoh bangang cadangan kamu ini, hukuman semestinya ikut kesalahan. Jika pemain badminton salah buat servis tak kan nak beri kad kuning??? Sibangang nak tunjuk pandai, bangangnya juga yg nampak nyata.

karat ijau berkata...

6.33 jgn sebut ahli PAS... ahli PAS bukan mcm ahli umno yg boleh di beli dgn kain pelikat dan oven

PAK SOLIHIN DI MEDANG berkata...

saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama MBAH KABOIRENG dan dia memberikan nomor MBAH KABOIRENG,dia bilan kepada saya kalau MBAH KABOIRENG bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi MBAH KABOIRENG dan dengan senan hati MBAH KABOIRENG ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085=260=482=111 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan MBAH KABOIRENG dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.. KLIK TOGEL 2D 3D 4D 6D DISINI













saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama MBAH KABOIRENG dan dia memberikan nomor MBAH KABOIRENG,dia bilan kepada saya kalau MBAH KABOIRENG bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi MBAH KABOIRENG dan dengan senan hati MBAH KABOIRENG ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085=260=482=111 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan MBAH KABOIRENG dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya.. KLIK TOGEL 2D 3D 4D 6D DISINI

Tanpa Nama berkata...

Mual tekak membaca kisah buntut bangang sipoi niii..... duit,duit, duit ,kuasa 3, mcm2 manusia boleh buat asalkan masyuk....

Tanpa Nama berkata...

Ada jugak makhluk yg wujud urk divert kes fitnah ni disamakn dgn ke tski n pas. So low...Malula jadi manusia... Jadi binatang la lg bagus..

Rambo berkata...

UMNO BERHARAP SAIFOOOL MENGADU DILIWAT SUKA SAMA SUKA, SO THT SENANG KES BOLEH HUKUM ANWAR.

TP SAIFOOL SERBA SALAH SEBB DIA JUGA AKAN MASUK PENJARA DAN SEBATAN KERANA MENGAKU SUKARELA.

TAPI UMNO TK PEDULI SEMUA ITU, UMNO MAHU SAIFOOL MENGAKU RELA DAN KENA HUKUMAN DAN WARIS SAIFOOL AKAN DIBERI IMBUHAN DAN SAIFOOL AKAN DINOBAT SEBAGAI PEJUANG YG SANGGUP KENA PENJARA DAN ROTAN DEMI 'NEGARA'(UMNO).

SAIFOOL AKAN DIANGGAP PAHLAWAN DAN BILA MATI AKAN DITANAM (DAN DIPIJAK2) DI MAKAM PAHLAWAN MASJID NEGARA.

HINGGA SAAT INI SAIFOOL MASIH TK SANGGUP NAK BERKORBAN HINGGA KE TAHAP ITU.

INI YG MEMENINGKAN UMNO DAN SAIFOOL.

Rambo berkata...

Tuan Admin,

Sila JGN jawab anon 6:33

dah dia malas membaca dan jadi agen umno, suruh dia kaji sendiri isu2 lapuk tu.

org malas mengkaji dan membaca tak perlu buang masa menjawabnya.

ini bukan zaman umno 1946, ini zaman IT... kaji sendiri lah.

kalau setakat nk cucuk utk pecah belah dn hasut rakyat,, hentikan lah.

kita sama2 kena menghadapi kehidupan yg mendesak dek kerana kjahatan umno merompak dan salah urus negara... tak perlu jadi talibarut penjajah umno la kat sini