27 Nov 2014

Astaghfirullah.. Tergamak Dia Buang Bayi & Letak Dalam Almari Masjid...


Ledang: Seorang pekerja am masjid yang sedang mengemas almari telekung terperanjat apabila membuka satu bungkusan kain pelikat yang berisi mayat bayi perempuan di Masjid Jamek Bandar Tangkak, lewat pagi ini.

Dalam kejadian jam 11.30 pagi itu, pekerja am terbabit dikatakan mahu melipat telekung apabila ternampak bungkusan kain pelikat berkenaan dan memeriksanya.

Pekerja terbabit segera melaporkan penemuan mayat bayi yang sudah cukup sifat itu kepada noja masjid sebelum menghubungi polis.

Ketua Polis Daerah Ledang Superintendan Mohd Salleh Abd Razak berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran di mana sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Menurutnya, polis sedang mengesan ibu bapa bayi terbabit dan individu yang bertanggungjawab termasuk meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di masjid itu. -HM









5 ulasan:

Awanama berkata...

Di mana Umno kuat di situlah melayu merempat dan menjadi bangsat. Nokhtah.

Awanama berkata...

GB

Memang perbuatan tersebut sangat terkutuk tetapi ada patut nya juga dari di buang di tandas tong sampah dan tepi jalan

sipelaku masih ingat pada agamanya

Awanama berkata...

Melayu lagi buat bebende tak tanggung jawab , bila ngentot tak ajak orang lain tetapi bila beranak suroh orang lain jaga.

Standard otak orang orang Melayu , lebih teruk dari binatang.

Awanama berkata...

Sedih sgt baca post ni...bulan ni sy blm ada reski anak lagi...suda setahun lebi menunggu...duit pun dah beribu habis ke pakar! Orang lain pula dapat anak senang2 je buang mcm ini? Sbg srg mualaf memang kena dpt byk bimbingan dri suami sebab kadang2 sy tak faham rakan sy yg sejak lahir islam seksi sgt tak pena tutup aurat tapi dapat anak lelaki dan ppuan, tpi sy yg tutup abis masih blm ada reski anak, ada juga rakan sy yg sama juga asalnya islam tapi sgt suka mfitnah, mgumpat, dengki kat org hingga kini bila lihat fb dia asyik memaki orang dan meninggi diri tapi dapat dua anak lelaki, kalau baca pasal artis pula, ada yg terang2 seksi tak tutup aurat, blakon bpeluk dgn lelaki tapi baru kahwin terus dapat anak perempuan, malah orang yg kejam macam yg buang anak ni pun dapat anak! sedih sgt kadang2 byk sy tak faham...kenapa kita yg taat padaNya dan baik pda ibubapa tapi masih belum ada anak, suami suruh byk2 bsabar dan doa, jgn buruk sangka pada Allah.... tapi hati wanita, kadang2 terguris juga bila orang tanya KAU BILA LAGI NAK BERANAK?

Awanama berkata...

anon 3 46

jangan cakap mcm tu bila dihadapan Tuhan (berdoa)

Saya dulu pun macam tu tapi bukan pasal anak sebab saya lelaki Bila saya teringat kan kebaikan saya dan membantu orang saya rasa sangat keciwa sebab kawan kawan saya termasuk sepupu sebelah isteri saya dah lebih senang dan beekedudukan lebih baik dari saya

Sebenarnya kita berputus asa bila kita membandingkan kebaikan kita dengan orang Kita kena faham Tuhan bagi rezeki pada orang yang Dia kehendaki Bermohon lah dengan sifat sifat Tuhan bukan dengan merasa kita dah cukup baik

Bersabar lah sebab baru setahun Saya lima tahun baru dapat anak Ada satu naaihat dari Ustad Zaharuddin Kita jangan mengingin sesuatu dengan terlalu tinggi Dalam kebaikan ini lah syaitan akan menghasut kita Bersederhana lah dalam berdoa yang penting jangan putus pergantunggan pada Allah

Saya bukan pakar tapi saya tidak lagi berdoa dengan membandingkan kebaikan saya

Mudah mudahan Tuhan sentiasa bersama Mu