30 Sep 2014

Najib Berucap Hanya Depan Rosmah & Perwakilan M'sa Di PBB? -updated

Amalkan apa yang kamu cakap, kata pengguna media sosial kepada Najib

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diminta melaksanakan apa yang diucapkan di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) yang menentang segala keganasan golongan pelampau Isis di Syria dan Iraq di negara sendiri.

Melalui laman sosial Twitter, mereka menyifatkan Najib gagal di negara sendiri dalam mengekang keganasan dan tindakan tidak adil.

Pengarah Eksekutif Peguam Untuk Kebebasan, Eric Paulsen melalui Twitternya menulis @NajibRazak berkata yang betul di PBB tetapi gagal sepenuhnya di negara sendiri Malaysia.

"Umno, Isma, Perkasa, Utusan, Jakim, Jais adalah contoh pelampau yang dilihat oleh semua orang."


Beliau menambah: "Di PBB @Najib Razak mencadangkan kedamaian & kesederhanaan tetapi tidak ada sikap sebegitu di Malaysia- semuanya diuruskan menggunakan Akta Hasutan."

Ia diikuti oleh respon dari pengikut Twitter beliau, People Power yang menggunakan akaun @peoplepowerr yang menulis: "Dia jaguh dunia tetapi bukan jaguh kampung."

Seorang lagi pengguna Twitter, Hafiz Noor Shams mengingatkan Najib tentang kenyataan beliau sebelum ini dengan menggunakan akaun @_earth: "Najib di PBB, Kami anti Isis. Najib bersama Umno: Kita patut contohi keberanian Isis."

Najib ketika meraikan majlis makan malam 25 tahun penubuhan Umno Cheras Jun lalu meminta ahli partinya mencontohi pertubuhan yang memanggil sendiri Isis kerana mereka berjaya mengalahkan tentera Iraq walaupun jumlah mereka jauh lebih kecil.

Sementara itu, peguam hak asasi manusia Latheefa Koya juga menggunakan Twitter hari ini dengan berkata: “Najib menggesa masyarakat global untuk mengalahkan keganasan & sikap tidak bertoleransi agama - hello? Ada kenal Isma & Perkasa?”, merujuk kepada kedua-dua kumpulan hak Islam dan Melayu di Malaysia.

Bekas de facto menteri undang-undang Datuk Zaid Ibrahim juga menulis melalui Twitter @zaidibrahim: “PM dengan wajah manis; bercakap tentang idea-idea yang berbahaya meresapi dunia Islam di New York. Apabila pulang semula, adakah dia akan mengulanginya di Pekan?"

Najib memberitahu PBB bahawa militan Isis memusnahkan kehidupan dan menjadikan masyarakat tidak stabil dan rapuh serta mengancam keselamatan serantau.

"Kami menolak apa yang dipanggil Negara Islam. Kami menolak perkara yang ditakrifkan oleh ekstremisme. Dan kami mengutuk keganasan yang dilakukan atas nama Islam.


"Kita tahu bahawa ancaman kepada keamanan dan keselamatan dunia bukan Islam, tetapi ekstremisme, tidak bertolak ansur, keganasan dan militan. Tindakan militan ini adalah di luar hati nurani dan kepercayaan.

“Mereka melanggar ajaran Islam, contoh yang ditunjukkan oleh Nabi Muhammad dan prinsip undang-undang Islam."

Najid berkata dalam ucapannya bahawa terdapat perkara-perkara utama yang dunia perlu lakukan untuk mengalahkan keganasan dan sikap tidak bertoleransi agama di Iraq dan Syria.

"Pertama, keselamatan dan kenegaraan mesti dikembalikan kepada rakyat Syria dan Iraq.

"Kedua, kita mesti mengejar politik yang berbeza... Kita mesti memecahkan kitaran di mana satu kumpulan mendapat kuasa hanya untuk menggunakannya terhadap yang lain... Oleh itu, kita harus komited untuk politik yang lebih inklusif. – TMI


SEMALAM NAJIB MENYAMPAIKAN UCAPAN DI PERHIMPUNAN AGUNG PERTUBUHAN BANGSA BERSATU (PBB)
DI NEW YORK DI HADAPAN SIAPA?????



Terkejut juga apabila mendapat kiriman gambar yang diambil dari siaran Astro Awani dimana ketika Najib Razak menyampaikan ucapannya di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bersatu di New York, Amerika Syarikat, semalam , beliau berucap dihadapan khalayak kosong .. Yang datang mendengar dari negara-negara luar boleh dibilang dengan jari.

Amat sedih sekali .. nasib baik rombongan Malaysia yang terdiri dari Rosmah Mansur dan Menteri Luar Anifah Aman serta beberapa pegawai dan diplomat hadir .. jika tidak dikira Najib berucap depan mahkluk halus dan bunian jer.

Kalau dengar media arus perdana punya kelentong seolah-olah digambarkan ucapan Najib Razak dinanti-nantikan oleh para perwakilan seluruh dunia.

Hakikatnya??????? .. Lihat sahaja gambar-gambar diatas .. seolah-olah macam kena pulau.

Para ulama dan ilmuan Islam Malaysia khususnya perlu bersikap pro aktif dengan memberikan respons segera mereka terhadap ucapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) semalam, 26hb September 2014.

Dalam ucapan tersebut, Najib menekankan tentang perlunya masyarakat dunia tidak hanya berpada dengan tindakan menumpaskan golongan ekstremis, sebaliknya dalam masa sama perlu bertindak ‘menumpaskan’ idea-idea keganasan dan ideologi yang mereka anuti.

Bagi beliau, usaha membanteras keganasan yang hanya terhenti setakat menumpaskan kumpulan militan dan ekstremis, tetapi tidak turut berusaha mematikan idea-idea keganasan dan ideologi yang mereka anuti, adalah pendekatan lama.

Sehubungan itu, beliau menggesa pendekatan baru dan berbeza diambil, iaitu satu pendekatan yang turut menekankan aspek ‘membunuh’ idea-idea keganasan disamping tindakan pencegahan dan pengawalan terhadap aktiviti-aktiviti militan dan keganasan.
-omakkau

ULASAN GB

Yang peliknya yang mendengar cuma perwakilan dari Malaysia, itu pun salah seorang yang jadi perwakilan ialah isteri Najib sendiri Rosmah!


If UN assembly had Q&A, Najib would face a FIRING SQUAD over human rights









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hahaha hahaha hahaha

Terima kasih astro. Barulah kami tau, rupa rupanya najib berucap dgn kerusi dan meja.

Tanpa Nama berkata...

Kalau benar, ia menjatuhkan imej rakyat dan negara Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Mcm kempen BN masa piliharaya, banyak kerusi daripada orang.

Tanpa Nama berkata...

Inilah kesudahan cerita orang yg suka menipu? Janji dicapati.

Tanpa Nama berkata...

persidangan Umno di UN..

Memang lawak!

Tanpa Nama berkata...

Najib dikira suami dan PM paling bertuah didunia. Tiada lelaki dan PM didunia ini yg isteri 24jam berada disamping. Hanya Najib, kerja pun bersama bini, dirumah bersama bini, dikatil bersama bini. Kemungkinan masuk jamban pun bawak bini. Pendek kata tak pernah berjarak walau sesaat. Sampai jadi salah sorang perwakilan ketika suami berucap. Mana ada isteri2 peminpin dunia yg menanggok ketika suami buat kerja2 dipersidangan antarabangsa? Cari mana ada PM atau suami bertuah cam Najib bini menempel walau mana ceruk pergi.

Tanpa Nama berkata...

Bas tidak boleh pergi new york bawa pelakon.

Tanpa Nama berkata...

Wow ramainya org melihat perucapan najib beb. Maklumlah terkenal dikalangan jin dan syaitan sebab tu kita nampak banyak kerusi kosong.

Dan apa boleh buat dah rakyat malaysia lebih - lebih keturunan umat melayu mr. Bean dan ulama gila kuasa sukakan pm bermenteliti 3rd class maka result pun begini.

Ingat nak jadi masyarakat 1st class kenalah org yg bertangungjawab dan tahu akan kesilapannya. Nak jadikan rakyat malaysia sebagai masyarakat 1st class? No ways kalau fikiran masih lagi mcm umat melayu mr. Bean dan ulama gila kuasa.

Tanpa Nama berkata...

Menteri duduk belakang yg mana selalu nya jika TPM yg hadir baru Mentri duduk belakang

Tp mana tahu dia guna duit sendiri ??

Tanpa Nama berkata...

Kat Malaysia boleh leh yang dengar dia berucap?... maklumle kampong and orang ulu, usah New York, jauh tu, cube ia berucap,di dataran merdeka hahah berbas2 orang datang sape taknat dapat rm 50 beli kaut sneekrt beb...

Tanpa Nama berkata...

buat habis beras saja !

orang bacul dengan orang benar sama ke ?

Tanpa Nama berkata...

adakah perkasa,isma,ustaz pas malah ahli umno sendiri setuju dgn pandangan najib ttg ekstremis islam?

Tanpa Nama berkata...

allah ampunkan lah dosa2 kami

Tanpa Nama berkata...

biar betul apsal byk kosong.mana perginya wakil yg lain2.malu aku tgk.agaknya apa perasaan najib masa tu ye bila tgk xramai org.

Tanpa Nama berkata...

oooo sewa dewan aje laa...

Tanpa Nama berkata...

Jangan lupa TV3 kata Najib dialu-alu kedatangannya ke New York sebab ada papan LCD iklan berulang memaparkan statement tu. Boleh percaya ka? Aku rasa ini cuma temberang macam dakwat kekal PRU13 je.

Tanpa Nama berkata...

patutnya hj hardi, haron den dan tontowi ikut sama, baru meriah...ug ggggggggg

Tanpa Nama berkata...

Itulah.. Sanggup diorg nak berpadu dgn sebegini punya teruk najib m umno.. Depa x pkir ke haaa?

Tanpa Nama berkata...

Janji claim masyuk pembayar cukai yg sponser.

Tanpa Nama berkata...

G
O
D
Z
I
L
L
A

Tanpa Nama berkata...

rakyat malaysia pon buat endah tak endah. what do you expect from the world?

Tanpa Nama berkata...

Cap ayam berkokok aje.