5 Jun 2014

[VIDEO] Pelajar Perempuan Bergaduh Di Terengganu Sampai Terselak...

Belum reda lagi kejadian buli di sekolah Kota Samarahan yang menjadi viral baru-baru ini, tersebar pula sebuah video yang membabitkan 2 orang pelajar perempuan yang tersebar di laman sosial.

Beberapa yang lalu, telah tersebarnya sebuah video yang melibatkan dua orang pelajar perempuan sekolah menengah bergaduh di luar perkarangan sekolah.

Kejadian itu dipercayai berlaku di Terengganu berdasarkan bahasa yang digunakan oleh dua pelajar perempuan terbabit.

Di dalam kes sebelum ini, video kes buli pelajar perempuan di Sekolah Menengah Kota Samarahan Sarawak tersebar telah menjadi viral di mana rakaman berdurasi 1 minit 16 saat yang memaparkan aksi sekumpulan pelajar wanita membuli dan memukul seorang pelajar lain tanpa belas kasihan.

Kejadian tersebut berlaku pada 25 April 2014 di sebuah sekolah di daerah Kota Samarahan, Sarawak. Pihak polis telah menerima laporan berkaitan kejadian tersebut pada 25 Mei 2014 dan siasatan serta tindakan susulan sedang dijalankan.

GB pernah mengulas sebelum ini bahawa "apabila sistem pendidikan negara telah jauh daripada roh pendidikan sebenar dengan tidak menitikberatkan aspek pendidikan rohaniah maka itulah kesannya."

Pengertian sebenar konsep pendidikan, tujuan dan peranannya terhadap pembangunan insan dalam sesebuah masyarakat dan negara perlu dinilai semua dan Menteri Pelajaran perlubertangungjawab sepenuhnya untuk sebuah penggubalan dasar pendidikan yang menitikberatkan nilai-nilai akhlak dan disiplin - bukan terhad semata-mata kepada penilaian kognitif dan lulus periksa.

Jika tidak, maka kita akan dapat melihat lagi kejadian-jeadian di atas, malah dengan adegan dan senario yang lebih mengerikan!




Laporan sebelum ini
klik untuk baca









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pelajar2 hasil didikan sistem pemerintahan sekular UMNO/BN

- ahli GAMPANG (Gabungan Mamak Penang)

Pak Mat Tempe berkata...

Dgr suara mcm rmi kat situ,boleh duk tengok jah

Tanpa Nama berkata...

Benda ini terjadi adalah disebabkan kerana terikut ikut keranah UMNO. Parti ini banyak menggumpulkan samseng dan kerana itu kita tidak perlu herian sedangkan PM kita sendiri tidak pernah mengutuk pun. Apa apa aja perbuatan samseng mesti disabitkan dengan UMNO. Parti itu tidak harus lari semua dah terbukti, memang mereka ganas tanpa terkongkong oleh undang undandang kerana peguam negara kita terhayal hanya mencari habun yang tak boleh dibawa mati....

Amuraria berkata...

mesia boleh ! bila pemerintah pun harbok denagn macam-macanm punya kolom apa lagi rakyat & semua terikut lah ,teladan pemimpin wasatiah daa ! ABU 1

gel pelangsing perut berkata...

bagaimanakah nasib generasi anak mendatang

Tanpa Nama berkata...

Punca bala ini datang daripada rumah,bersikap kurang ajar dengan guru, niat yang tidak betul semasa belajar, tersalah pilih kawan dan sebagainya. Inilah akibatnya tidak mahu menuding jari kepada ibibapa, pemimpin, guru dan lain-lain......Sebenarnya semua orang bersalah..... renungkan....

Tanpa Nama berkata...

Cer tanye bakpe mung gocoh mek weh
Nok thau bakpe gocoh???

Berebuk krepok la tuh. Krepok gonde
makang lek pagi kenyang sapa ke malang
makang lek malang kenyang sapa ke pagi

Bakpe dok berebuk natang sedat, kenyang

Tanpa Nama berkata...

Na'uzubillah. Apa agaknya tindakan Menteri Pendidikan berkenaan kes ini? Bergoyang kaki & makan gaji buta je ke? Inilah hasil daripada mutu pendidikan negara yang semakin merosot! Kalau macam tu, sampai 30 tahun lagi pun negara ini tak akan maju.