5 Jun 2014

[BERGAMBAR] UIA Gombak Dilanda Banjir Kilat, Kawasan Sekitar Bak Lautan...


Kuala Lumpur: Hujan lebat yang berterusan petang tadi telah mengakibatkan beberapa kereta tenggelam akibat banjir kilat yang melanda kampus Universiti Islam Malaysia (UIAM) di Gombak.

Menurut laporan Harian Metro, Jurucakap Bahagian Komunikasi Korporat UIAM berkata, keadaan bagaimanapun kembali terkawal selepas air mula surut.

"Kejadian itu tidak menjejaskan operasi harian universiti termasuk penuntut yang sedang menduduki peperiksaan semester.

"Walaupun beberapa kenderaan dinaiki air, tiada kemalangan jiwa dilaporkan berlaku," katanya.

Kejadian itu berpunca limpahan air daripada beberapa anak sungai berdekatan yang memasuki kawasan berkenaan hingga mencecah paras pinggang.

Ia berlaku di Jalan Al Jamiah di universiti berkenaan.

Beberapa pelajar UIAM telah memuat naik gambar situasi di kampus berkenaan:









IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





11 ulasan:

Ammy Haassan berkata...

Inikah punca bala di uia gombak 4/6/2014? http://www.youtube.com/embed/UPDDQhON0fk

Tanpa Nama berkata...

Inalillah, mungkin inilah hukuman Allah ke atas UIA yang sebelum ini telah menyekat penerangan tentang Hudud di sana.

Tanpa Nama berkata...

innalillah.

Tanpa Nama berkata...

Berhati2 bila menentang hukum Allah balasan seakan dibayar serta merta....

jasmine nile berkata...

thanks ,,,,,,,,,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Aduan seorg anak di uia kpd bapa.
dr.mahathir bg ucapan inaugral pagi td,dlm ucapan dia,dia kata hukum hudud ni x adil,kata mcm2 kat hukum hudud..amik. Allah nk tnjuk kkuasaan dia,1 uia tenggelam..sungai ngn jalan xtaw mna dah.

Ebra Heim berkata...

Alhamdulillah Allah bg petunjuk dah...tu baru sikit kalau tak bertaubat nnti Allah takung kan air tak mengalir...insaflah.

Tanpa Nama berkata...

Subhanallah, Ya Rabb berilah hidayah Mu pd si mahathir, jika berterusan menghina hukum allah, Ya Rabb, aibkanlah mahathir spt mana kamal artatuk, aamiin Ya Rabb.

Tanpa Nama berkata...

Allah cuci bersih UIA sebab Mamak Kutty pergi sana.Kampus UIA pun bukanlah bersih sangat kerana banyak juga Mat Afro buat maksiat dengan pelajar tempatan.

Tanpa Nama berkata...

mahathir mohamad iskandar kutty(mmik) ke hulu ke hilir menjajakan yg hudud pas tidak adil. maka terpukaulah para hadirin yg mendengar memberi tepukan gemuruh. mmik lupa semasa beliau memerintah betapa campur tangan beliau memporak perandakan sistem judiciary. adil sangatlah ko! nah dah kena banjir kilat. bertaubat sebelum terlambat

Tanpa Nama berkata...

UIA - UNIVERSITI INGKAR AGAMA