2 Apr 2014

Pesawat Tidak Hilang Jika Tiada Kerajaan Yang Rancang Menghilangkannya


Apabila berita-berita konvensyenal mengenai MH370 menjadi semakin mengkhayalkan dan terpisah daripada realiti, demi kebaikan semua ahli keluarga mangsa yang terlibat dan orang-orang tersayang yang masih menderita, saya merasakan adalah penting untuk menerbitkan satu semakan realiti yang boleh membantu membawa kepada satu perbincangan yang diterima akal.

Mari kita lhat lima fakta yang tidak dapat dinafikan mengenai kerajaan, radar dan pesawat :

Fakta # 1 ) Tiap-tiap negara moden menjejaki trafik udara dengan sistem radar tentera

Semua negara-negara utama yang terlibat dalam Penerbangan MH370 menggunakan sistem radar tentera 24/7. Sudah tentu ini termasuklah negara-negara Malaysia dan India. Sistem radar ini dikendalikan untuk tujuan pertahanan negara, memastikan setiap negara boleh mengenal pasti pesawat memasuki ruang udara negara masing-masing.

Jika anda tidak percaya bahawa sistem radar gred-tentera boleh mengesan ketinggian, arah dan kelajuan yang Boeing 777, maka anda sebenarnya tidak percaya pada radar sistem sama sekali.

Fakta # 2 ) Tiap-tiap negara moden menggunakan sistem radar kawalan trafik udara yang "pasif " yang bekerja sekalipun tanpa transponder pesawat

Selain daripada radar tentera, negara-negara moden juga menggunakan sistem radar kawalan lalu lintas udara yang bekerja di kedua-dua keadaan, mod "aktif" (dengan transponder) dan mod "pasif" (tidak memerlukan transponder). Walaupun sistem kawalan trafik udara awam secara amnya tidak sebegitu kuat atau tepat berbanding sistem ketenteraan, mereka tetap mampu sepenuhnya mengesan dan menjejaki Boeing 777.

Malah, seperti mana-mana pengawal penerbangan yang akan memberitahu anda, sistem radar mereka mampu sepenuhnya mengesan sekawan burung dan objek lain bawaan udara yang jauh lebih kecil daripada Boeing 777.

Fakta # 3) 777 Boeing mempunyai tanda pengenalan radar yang amat besar

Melainkan dilengkapi dengan beberapa jenis teknologi eksotik yang kami tidak pernah dengar seperti radar "halimunan jubah" yang dipinjam daripada Klingons Star Trek - sebenarnya Boeing 777 mempunyai tanda pengenalan radar yang amat besar. Badan pesawat yang beberbentuk silinder, sayap melengkung dan kawalan permukaan (kepak, aileron, kemudi) semua memancarkan gelombang radar dengan kecekapan yang sangat tinggi. Sebuah pesawat Boeing komersial bukannya pesawat pengebom yang tersembunyi.

Penjelasan bahawa Boeing 777 ini "hilang" dari radar amat tidak dapat diterima. Dan jika penjelasan yang ada bahawa "juruterbang menerbang pesawat pada ketinggian yang sangat rendah untuk mengelakkan radar," maka ia tidak masuk akal bahawa juruterbang itu akan menjalankan pengelakan yang kompleks ini untuk selama 4-7 jam dan kemudian menerjunkan pesawat ke Lautan Hindi.

Tambahan pula, jika seorang juruterbang berniat membunuh diri ia lansung tidak perlu untuk mengelak sistem radar! Jika dia mahu berlakunya kemalangan pesawat, ia boleh dilakukan dengan serta-merta sebaik saja berlepas, atau pada bila-bila pada minit-minit awal penerbangan. Tidak perlu untuk mengelakkan radar jika anda secara sedar mahukan kemalangan pesawat.

Fakta # 4) Boeing 777 pesawat tidak boleh hidup dengan perlanggaran dengan laut dan terus utuh

Salah satu teori yang paling tidak masuk akal pada masa ini yang beredar di beberapa media terkenal - dan ditulis oleh wartawan yang nampaknya tidak mempunyai pengetahuan asas dalam fizik atau mekanik penerbangan - bahawa Penerbangan 370 "terhempas" ke dalam Lautan Hindi dan entah bagaimana ajaibnya ia kekal utuh sepenuhnya!

Walaupun agak selesa untuk berfikir bahawa kapal terbang diperbuat daripada besi yang amat kukuh yang boleh menahan impak halaju-tinggi dengan air, yang sebenarnya kebenarannya ialah sebuah pesawat adalah terdiri dari struktur rapuh dibuat terutamanya aluminium. Pesawat tidak tegar, mereka mudah lentur dan bengkok, walaupun semasa penerbangan. Jika anda pernah menonton sayap semasa penerbangan, tidak syak lagi anda akan menyedari bahawa mereka mempunyai sejumlah pergerakan yang memeranjatkan, seolah-olah sayapnya mengepak. Bergeraknya badan pesawat, menyelekoh, mengembang dan memampat disebabkan oleh perubahan suhu, tekanan lingkungan dan tekanan struktur.

Sebuah pesawat komersial besar yang terhempas ke dalam air tidak boleh kekal utuh. Walaupun terdapat beberapa pendaratan air ajaib di mana juruterbang mahir dapat "mendaratkan" pesawat di atas air dengan kelajuan yang hampir tidak bergerak, kepak dan kemahiran terbang yang luar biasa, kemalangan dengan kelajuan penuh ke dalam air tidak mampu menjadikan pesawat masih dalam keadaan baik sepenuhnya. Hidung, sayap, badan pesawat dan ekor semua akan musnah oleh kesan dengan sejumlah besar air di laut.

Malah banyak cubaan "pendaratan air" masih membawa kepada kegagalan struktur besar pesawat, seperti yang dilihat dalam gambar ini dimana pendaratan air yang agak lembut bagi satu penerbangan menuju Bali:


Kemalangan sebenar ke dalam air akan menghasilkan sejumlah besar serpihan, termasuk kerusi, badan-badan dan serpihan lain mudah dikesan daripada imej satelit atau carian menyelamat.

Fakta # 5) Penerbangan 370 yang hilang memerlukan kerjasama kerajaan

Ini ialah fakta yang paling penting sekali: kerana selain dari semua fakta yang dinyatakan di atas, MH370 yang hilang mesti memerlukan satu perancangan yang disengajakan dan tindakan daripada sekurang-kurangnya satu kerajaan (dan mungkin lebih).

Seseorang sedang menutup atau menyembunyikan kebenaran terhadap apa yang berlaku kepada MH370, dan ia kelihatan hampir pasti bahawa kerajaan Malaysia merupakan sebahagian daripadanya, seperti yang saya dilaporkan sebelum ini.

Media arus perdana amat keberatan untuk melaporkan sebarang bentuk penyembunyian oleh pihak kerajaan, lebih suka berpura-pura kononnya kerajaan sentiasa telus dan jujur ​​dengan orang-orang di atas dunia. Walaupun ia melucukan, namun ia kekal menjadi pegangan media konvensional. Itulah sebabnya media lebih suka untuk menghebahkan teori-teori lain seperti "juruterbang bunuh diri" atau "kemalangan penerbangan," sekalipun tiada satupun berfakta. (Kes: Jika ia terhempas ke dalam laut, kotak hitam tentu telah menghantar signal di mana lokasi mereka setelah selama beberapa minggu, dan mereka akan mudah untuk ditemui.)

Yang pasti kerajaan-kerajaan dunia secara rutinnya berbohong dan menipu orang ramai. Sebagai contoh mudah, kerajaan Amerika Syarikat kini telah diketahui sedang mengintip semua kerajaan lain di dunia dengan program pengintipan NSA sepertimana didedahkan oleh Edward Snowden (baca artikel kedua di bawah). Sebelum beliau melakukan pendedahan, tiba-tiba media massa konvensyenal yang tak tahu hujung pangkal akan cepat menuding sesiapa sahaja yang mencadangkan kerajaan "mendengar panggilan telefon anda" sebagai gila. Kini, sudah tentu, kita semua telah menyedari bahawa NSA benar-benar merakam semua panggilan telefon, mesej SMS, kiriman di media sosial dan juga urusniaga kewangan. Ini tidak lagi rahsia. Ia bukan satu teori konspirasi. Ia adalah seperti satu perniagaan biasa di peringkat tertinggi kerajaan. Dan ya, sekalipun menyalahi undang-undnag, namun ia tetap berlaku.

Itulah sebabnya dakwaan kononnya "kerajaan tidak mampu dan tidak mungkin berbohong mengenai MH370" sebenarnya lansung tidak munasabah. Sudah tentu kerajaan boleh berbohong mengenai Penerbangan 370. Sebenarnya ia adalah jauh lebih sukar bagi mana-mana kerajaan untuk memberitahu kebenaran daripada berbohong. Dan kerajaan Malaysia tidak lebih berpegang teguh kepada kebenaran dan ketelusan sama seperti kerajaan Amerika Syarikat, kerajaan Rusia atau kerajaan China. Semua kerajaan secara rutinnya berbohong kepada orang ramai. Untuk mengharapkan kerajaan untuk memberitahu anda kebenaran tentang apa-apa jua adalah sebenarnya hanyalah sebuah fantasi.

Tetapi jika anda gila-gila mempercayai bahawa kerajaan tidak pernah berbohong, maka saya gembira untuk melaporkan bahawa Obamacare kini mempunyai 6 juta peserta program yang kesemuanya telah membayar premium insurans mereka masing-masing, hutang negara Amerika Syarikat dengan tiba-tiba pantas mengecut mengikut jam, tiada siapa di Washington DC pernah penyalahgunaan kuasa, konspirasi oleh Senator California Demokratik California, Leland Yee tidak pernah berlaku dan wang cukai anda sentiasa diletakkan untuk tujuan yang positif untuk kebaikan masyarakat!

Kesimpulan

MH370 kemungkinan besarnya tidak kemalangan yang berlaku, ia telah hampir pasti dirampas (mungkin dengan kawalan jauh) dan terbang ke destinasi dimana kesemua penumpang masih hidup dan pesawat itu tetap utuh.

Apakah yang akan berlaku dari situ adalah menjadi tekaan kepada sesiapa pun, tetapi apa pun yang paling mungkin terhadap pesawat yang dicuri itu adalah untuk mengubahnya menjadi satu sistem pembawa senjata besar-besaran yang akan dilengkapi dengan senjata-senajata biologi, kimia atau nuklear. Percayalah apabila saya menyatakan hal ini, ia adalah senario sebenar yang dibincangkan secara tertutup di Pentagon. "Juruterbang bunuh diri" adalah semata-mata satu helah versi si tolol tentang peristiwa itu untuk santapan umum. -Mike Adams, naturalnews.com/terjemahan bebas oleh GB


ARTIKEL KEDUA

MH370: Inikah Rahsia Yang Disimpan Oleh Pihak Kerajaan?


BONGKAR !!! Terdapat 5 agen Amerika dan Israel yang matikan transponder pesawat MH370?? | Adakah anda pernah mendengar teori konspirasi mengenai kehilangan MH 370? Perkara ini berlaku seperti ini:

Amerika telah keluar daripada Afghanistan, salah satu sistem kawal dan perintah (Command N Control system - CNC) mereka (yang digunakan untuk mengawal Drone tanpa pemandu) telah dirampas oleh Taliban ketika konvoi pengangkutan Amerika sedang bergerak ke bawah dari salah satu pangkalan di atas bukit.

Taliban menyerang hendap konvoi tersebut dan membunuh 2 kakitangan Navy Seal Amerika, merampas peralatan/senjata, termasuk CNC yang beratnya 20 tan dan dimasukkan ke dalam enam peti. Peristiwa ini berlaku lebih kurang sebulan yang lalu pada Februari 2014.


Tiada liputan dalam peristiwa ini.


Sila Rujuk (http://america.aljazeera.com/articles/2014/2/23/taliban-ambush-killsscoresofafghantroops.html.)

Apa yang Taliban mahu ialah wang. Mereka mahu menjual sistem CNC tersebut kepada Rusia atau China. Rusia terlalu sibuk dengan urusan di Ukraine. China pula amat dahagakan teknologi sistem ini. Bayangkan jika China dapat menguasai teknologi di belakang sistem CNC ini, semua Drone Amerika akan tidak berguna lagi.

Oleh itu China telah menghantar lapan saintis pakar pertahanan mereka untuk memeriksa sistem yang dirampas tersebut dan bersetuju untuk membayar jutaan dollar untuk itu.

Sekitar awal Mac 2014, lapan saintis China tersebut bersama 6 peti melakukan perjalanan mereka ke Malaysia, dengan berpendapat laluan ini adalah yang terbaik untuk mengelakkan dari dikesan. Kargo ini kemudian disimpan dalam Kedutaan China di bawah perlindungan diplomatik. Sementara itu, Amerika dengan bantuan perisikan Israel, bersama-sama merangka pelan untuk memintas dan menawan semula kargo tersebut.

China berfikiran adalah lebih selamat untuk mengangkut kargo tersebut menggunakan pesawat awam untuk mengelakkan syak wasangka. Lagipun penerbangan terus dari KL ke Beijing mengambil masa hanya 4 jam setengah, dan Amerika dipercayai tidak akan merampas atau memudaratkan pesawat awam itu. Jadi MH370 adalah pilihan yang terbaik.

Terdapat 5 agen Amerika dan Israel, yang sudah biasa dengan operasi Boeing 777 di dalam pesawat ini. 2 warga “Iran” dengan pasport curi kemungkinan diantaranya.

Sebaik sahaja MH370 meninggalkan ruang udara Malaysia dan melapor diri kepada kawalan udara Vietnam, satu pesawat AWACS Amerika telah menyekat isyarat komunikasi mereka (jammed the signal), mematikan sistem kawalan juruterbang dan menukar kawalan kepada mod kawalan jauh (remote control). Pada ketika itu pesawat hilang ketinggian secara tiba-tiba untuk seketika.

Bagaimana AWACS boleh melakukannya? Ingat peristiwa 911? Selepas peristiwa itu, semua pesawat Boeing (Airbus dan mungkin semua) dipasang dengan sistem kawalan jauh untuk menentang rampasan pesawat oleh pengganas. Sejak itu semua Boeing boleh terbang dengan kawalan jauh oleh menara kawalan di daratan. Sistem kawalan jauh yang sama digunakan untuk mengawal pesawat pengintip tanpa pemandu dan Drone.

Seterusnya, 5 agen Amerika dan Israel mengambil alih kawalan pesawat, mematikan transponder dan sistem komunikasi yang lain, mengubah laluan dan terbang ke arah barat. Mereka tidak terbang timur, ke Filipina atau Guam kerana Laut China Selatan dan keseluruhan ruang udaranya diawasi sepenuhnya oleh radar dan satelit pengawasan China.

Radar tentera Malaysia, Thailand dan India sebenarnya telah mengesan pesawat yang tidak dikenali itu tetapi seperti dijangka mereka bertindak balas secara tidak profesional.

Pesawat itu kemudian terbang ke atas Sumatra Utara, Anambas, India Selatan dan kemudian mendarat di Maldives (beberapa penduduk kampung menyaksikan pendaratan pesawat), mengisi minyak dan meneruskan penerbangannya ke Deigo Garcia, Pangkalan Udara Amerika di tengah-tengah Lautan Hindi.

Sebaik mendarat, kargo dikeluarkan dan kotak hitam ditanggalkan. Penumpang disenyapkan (dibunuh) melalui kaedah secara semula jadi, iaitu kekurangan oksigen.

Mereka percaya hanya orang mati sahaja yang tidak akan membocorkan rahsia.

Pesawat MH370 dengan penumpang yang sudah mati sekali lagi berlepas dan diterbangkan dengan kawalan jauh menuju selatan Lautan Hindi, untuk menjadikan orang percaya bahawa pesawat kehabisan minyak dan akhirnya terhempas ke lautan, dengan menyalahkan kapten dan pembantu juruterbang yang degil.

Amerika telah melakukan persembahan yang baik.

Pertama, mereka mengalihkan semua perhatian dan usaha carian di Laut China Selatan padahal MH370 terbang ke arah barat ke Lautan Hindi. Kemudian mereka dengan bantuan media-media mereka telah mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang bercanggah dan bukti-bukti untuk mengelirukan dunia. Australia memainkan peranan sebagai pembantu pelakon.

Jika dilihat usaha yang dibuat oleh China, dari segi bilangan pesawat carian, kapal dan satelit, mula-mula mencari di Laut China Selatan, kemudian di Selat Melaka dan Lautan Hindi, ini agak luar biasa. Ini menunjukkan bahawa China amat prihatin, bukan kerana ramainya penumpang awam China, tetapi lebih kepada nilai tinggi kandungan pesawat dan nyawa lapan ahli-ahli sains pertahanannya.

Jangan percaya cerita?

Saya tidak mengharapkan anda untuk mempercayai tetapi mari kita tunggu dan lihat bagaimana episod ini mendedahkan diri akhirnya nanti. Atau mungkin ia tidak akan berlaku sehingga kemunculan Snowden (Edward Snowden – pakar komputer US, bekas kakitangan CIA yang berpaling tadah dan mendedahkan pelbagai program dan dokumen rahsia US).Siapa Edward Snowden?.. Rujuk Edward Snowden (Wikipedia)

Sumber : Facebook Abdul Majid Hasan

ULASAN GB

GB membawa kedua-dua artikel di atas untuk membuka minda tuan-tuan semua untuk kita sama-sama mencari kebenaran. Bersetuju atau tidak adalah hal yang lain. GB juga tidak bersetuju sepenuhnya tetapi tidak juga menolak sepenuhnya tulisan-tulisan berkenaan.

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Gb blh email artikel ni ke pentadbiran najib.sekian

adnan berkata...

Sebahagian besar dari penumpang adalah pembeli tiket penerbangan dari China Southern Airlines (CSA)
Ini tak mengherankan ..tetapijuga ada cerita mengatakan bahawa pilot telah dipanggil bertugas walaupun ketika itu dalam percutian.
Persolannya kenapa CSA memindahkan para penumpang mereka ke MAS..jika jumlah penumpang mereka adalah mencukupi atau lebih mencukupi utk menampung kos penerbangan ke Beijing?
Kahir sekali..Memang benar ada perjanjian perkongsian kod operasi penerbangan antara MAS dan CSA tetapi utk penerbangan dari Bejing ke KL bukan dari KL ke Beijing...
hmmmmmm...something Fishy is going on....
Apa pun ini hanya teori aje....

Tanpa Nama berkata...

Teori tetap teori. Selagi ia tidak bukti yg kukuh maka susah kita nak katakan. No comment at all.

hiporlara berkata...

Merungkai cerita pak kadok malaysia . Muatan cargo rahsia sepatutnya dibawa bersama pesawat,tetapi ianya tiada. amerika agak ianya ada didalam pesawat penunpang tapi pihak china bijak ianya ditinggalkan dimalaysia.jadi amerika rampas pesawat didaratkan didiago gracia digelidahnya seluruh pesawat tetapi hampa tiada barang penting yg sepatutnya ada , ini apa yang agen mosssad bagitahu amerika. Yg ada saintis dan jutawan china bersama penumpang lainnyaJadi amerika jadikan mereka tebusan to exchange dgn cargo yg amat berharga tu. Mungkin pihak china tak ambil peduli so amerka dah pening kepala , apa yg yahidi rancang tak menjadi. Kesimpulanya amerika ada orang tebusan pihak china ada barang yg sangat berharga..Ini ramalan tok nujum belalang .Bye

PBO™ berkata...

Tahniah kepada yang duduk di ranking teratas, boleh tengok sini

TOP 40 Ranking Alexa Malaysia Blog PR vs Blog BN - 1 April 2014

apa komen kalian?

Tanpa Nama berkata...

Saya amat setuju dgn pendapat tuan. Saya ada latarbelakang sedikit dalam bidang ATC militari. Dpd awal sya amat hairan dan tidak boleh terima alasan yg di berikan sebab kawalan radar militari adalah 24/7 di pantau oleh pegawai radar. Sebarang anomali akan di ketahui serta protokol akan di ikuti. Komunikasi dgn ATC mengenai MH370 sudah pasti di rujuk dgn DCA sebelum ketentuan untuk jet pejuang di scramble utk pantau secara fizikal. Bilamana secara dekat jet akan cuba radio dgn cockpit MH370. Sekiranya terlihat apa2 kecemasan tindakan utk selamatkan akan di ambil. Sekiranya gagal hubungj cockpit maka tindakan selanjutnya akan ikut protokol. Sekiranya kelihatan darurat dan mengancam keselamatan negara jet bole terima arahan protokol utk hapuskan mana pesawat yg mengancam dan tidak respon kpd amaran jet pejuang.
Amat saya sangsi pegawai tinggi TUDM berkata telah melihat rakaman radar 4 hari selepas insiden. Sesuagu yg dlm kawalan TUDM di lepaskan begitu saja merentasi Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang dan Langkawi adapah tidak munasabah dan pelik. Mana boleh lihat rakaman. Status protokol berjaga2 dari segi Defcon Level adalah sepatutnya dibuat. Kalu tidak sesiapa pun boleh serang Malaysia. Boleh tipu org kampung dan yg tak tahu tapi tak bole tipu org yg tahu. Tak semua tak tahu. Maka satu misteri yg amat di ragui dan kesempatan utk selamatkan MH370 telah terlepas.
Apapun saya rasa mereka yg bertanggungjawab diatas pengetahuan keadaan MH370 akan menanggung beban dosa dan perasaan salah sampai hujunv hayat sebab sembunyikan maklumag yang betul. Wallahua'lam.

Tanpa Nama berkata...

hiporlara - bijak2

ingat tak kita yg dua mat saleh berdiri di anjung klia sedang teropong? Mungkin dia sedang mencari sesuatu. Ada beg yg tertinggal atau tak ikut sama dgn MH370. Cina memang bijak. Omputeh melopong.

Tanpa Nama berkata...

Dalam Quran akhir zaman memang pertembungan Islam(Isa) vs Yahudi(Dajal bagai Nabi mereka).Sejarah bab pembunuhan banyak sangat karenah mereka.
Malaysia sudah dikawal Yahudi-APCO,sistem maklumat negara,kita lihat minyak sawit dijual dan cuba mengaut saham,penuduhan rakyat Malaysia sebagai pengganas dsb, kerjasama sejak zaman Madey lagi.

Tanpa Nama berkata...

teori yang sangat menarik..harap lepas ni hollywood akan buat filem berdasarkan teori tersebut.

rantai berkata...

membunuh 200++ orang dalam MH370 tidaklah sesusah membunuh 3,000++ di wtc ny

Tanpa Nama berkata...

Bila ada kuasa semua pun boleh buat. Sampai hati jadikan orang biasa mangsa, anak orang mak bapak orang. Kenapa bukan flight orang kenamaan yg dikambinghitamkan, kenapa orang high profil ni selalu selamat? Mcm plkn jg, mcm sy tak pernah dengar ada ke anak org kenamaan kita yg terpilih plkn? Mgkn sbb anak org besar dan plkn tu bnyk loophole maka anak org besar tak perlu susahkan diri.

PemerhatiAnakMuda berkata...

Yg pasti pada hari kejadian Panglima ATM telah memberitahu Hishamudin yg dlm perjalanan ke KLCC tentang hal ini mengenai radar tentera yg telah mengesan pesawat MH370 berpatah balik ke barat(utara)..tpi kenapa si Hishamudin tak percaya@tak ambik hindar maklumat ini?? apa yg tak kena dg dia ne selaku Menteri Pertahanan klu tak percaya dgn maklumat tentera..kenapa masih nak cari sampai seminggu kat Laut China Selatan mcm org buta cari jarum kat tengah padang..bengong sangat ke atau ada sesuatu yg cuba dijauhkan@disembunyikan dari Lautan Hindi sehingga seminggu...kerajaan M'sia tahu sebenarnya apa yg telah berlaku??percayalah...

Najibsemoh berkata...

Sebab itu kita nampak jika sesebuah negara itu cuba kembali kpd islam sepenuhnya akan ditentang habis2an oleh puak2 yahudi, contoh terbaru di mesir & juga di msia.

Tanpa Nama berkata...

Kebiasaannya PM kita mengambing hitamkan rakyat Melyaisa berapa ramai yg telah jadi kambing hitam kali ini dia pula lah di kambing hitamkan oleh Amerika dan Yahudi. Aku pun heran CEO MAS kata kotak seberat 4 tan itu buah manggis yg dibeli oleh peniaga cina. Persoalannya mana kebun manggis yg begitu luas di Malaysia ini boleh menghasilkan buah manggis sebanyak 4 tan. Skrg bukan musim buah manggis di Malaydia. Siapa lah agaknya pemilik kebun manggis itu dan ramai sungguh lah pekerjanya nak petik buah manggis sebanyak itu. Kenapa KPN awal2 tak siasat dan baru skrg teringat nak siasat. Aku yskin kargo 4 tan buah manggis bukan buah manggis tapi afalah ceraian pesawat tanpa pilot yg dijual oleh Taliban kepada Cina. Spt GB kata berkemungkinan besar juruterbang dan kru serta penumpang telah dibunuh menggunakan gas beracun. Apa nak diherankan oleh Amerika/Yahudi ini llebih 3,000 orang dia boleh bunuh dlm trajidi 9/11 ini sikut shj hanya 231 orang ditolak lah 8 orang agen CIA yg ada di dalam pesawat tak kan mereka sama sama mati. Kita lihat ending trajidi MH370 aa PM Najid dan sepupu dia nak jawab dengan cina dan rakyat Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Islam tetap menang, yahudi APCO hanya boleh merancang, allah paling berkuasa menentukannya

Tanpa Nama berkata...

Kenapa nak kaitkan kehilangan MH-370 dengan kehilangan drone?? Untuk pengetahuan komenter, China adalah negara yang maju dan berteknologi canggih, sehinggakan telah menghantar angkasawannya ke angkasa, dan boleh membuat roket sendiri tanpa memerlukan pertolongan dari negara luar.! Pendapat saya, tidak perlulah kaitkan dengan isu ini, dan untuk membuat drone sendiri bukanlah perkara yang susah bagi mereka sehinggakan mereka berupaya untuk membina roket sendiri.