22 Mac 2014

[PANAS] MH370: Najib Didesak Letak Jawatan


Syed Rosli: Najib memalukan negara, patut letak jawatan

PETALING JAYA: Bekas calon Ketua Pemuda Umno, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meletakkan jawatannya kerana beliau telah memalukan negara apabila enggan bersoal jawab selepas sidang akhbar baru-baru ini.

Katanya, Najib hanya membaca teks ucapan sahaja dan selepas membacanya terus meninggalkan dewan yang menyebabkan semua wartawan tempatan dan antarabangsa kecewa dengan tindakannya itu.

Minggu lepas Najib bukannya membuat sidang akhbar sebaliknya memberi taklimat mengenai misteri kehilangan pesawat MH370.

Sejumlah 227 penumpang dan 12 anak kapal menaiki pesawat itu, yang hilang ketika dalam perjalanan ke Beijing setelah sejam berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 tengah malam 8 Mac lalu.

“Yang menjadi persoalannya sekarang kenapa Najib tidak mahu menjawab soalan-soalan yang amat penting di sidang media tersebut sedangkan seluruh dunia mahukan penjelasan dari pemimpin tertinggi negara,” kata beliau dalam satu kenyataan kepada FMT.

Syed Rosli bertanya adakah Najib seorang yang penakut dan tidak berani untuk berhadapan wartawan di dalam negara dan luar negara yang akan menyoal beliau?

“Melihatkan pengumuman Perdana Menteri Australia Tony Abbot yang telah membuat pengumuman di Parlimen adalah sewajarnya Kerajaan Malaysia diketuai oleh Perdana Menteri Najib Razak melakukan perkara yang sama di parlimen Malaysia,”
cadang beliau. Katanya lagi, di sini kita boleh lihat betapa tingginya kreditabiliti dan akauntibiliti seorang pemimpin di Australia berbanding pemimpin cap ayam di Malaysia. -FMT





IKLAN BERBAYAR


JANA PENDAPATAN TAMBAHAN DENGAN MUDAH

Jom kawan-kawan...Jana income dengan hanya bermodalkan RM100 Tuan/Puan, drpd kita berfb @ berwechat @ whtsapp tak dapat hasil.. apa kata sambil-sambil tu kita buat income? Saya nak kongsi 1 program tempatan yang boleh buat income sampingan.

Tiada tipu muslihat, Tak perlu cari org.. tak perlu beli atau jual barang. Syarat kelayakan: Anda ada fb @ whtsapp @ wechat dan tau guna komputer sikit2. Apa saja termasuk twitter dan laman sosial lain. Anda hanya perlu open link dibawah dan register sebagai member. Lepas tu anda akan dapat link anda sendiri. Apa lagi, anda copy link anda sendiri dan copy ayat-ayat saya ni dan paste kat fb, twitter dan sebagainya. Modal anda dapat semula pada hari pertama lagi bila ada org yg buka link anda dan daftar. Mudahkan? Duit anda akan dimasukkan terus ke bank anda. Hari pertama saja saya sudah peroleh RM350. Memang berbaloi. Klik link di bawah ini.


KLIK SINI


20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yg paling memalukan...
Takut disoal...
Takut malu tak dpt jawap,,,
Maka..
Diminta soalan dulu sebelum PC

ha..ha,,ha,,

Tanpa Nama berkata...

PM plng lawak d dunia !!!

Saadun Sulaiman berkata...

Abang Syed, tak takut ke kalau Rosmah bertindak dan kamu akan di siasat oleh pehak Polis nanti. Bukan kah Tian Chua dah kena.

Saya percaya bahawa teks yang di baca semasa PC dulu di sediakan oleh APCO. Kalau begitu lah rupa PUNAHsehat PM kita, elok kalau di lantik budak budak dari "PERMATA" sahaja untuk melakukan tugas APCO. Tak gitu wahai abang Syed.

Seperkara yang kamu lupa bahawa pelantikan si NAJIB ini merupakan mala petaka buat Malaysia. Selain dari Mahathir yang beria ia berkehendakkan dia menjadi PM. Sehingga Mahathir sanggup menurunkan Pak Lah dulu. Malang nya dia tak berani melakukan nya sendiri tetapi di suruh Mahyiddin untuk melaksana kan misi nya.

kajang berkata...

Mmg memalukan dpt PM mcm najib... Itulah jgn fikirkan temolok sj... Besarkan peruntukan ketenteraan jgn pandang enteng aset ketenteraan... Mana ada dlm dunia gaji askar lebih rendah dari polis peringkat bawahan. Di Malaysia ada... Logik akallah najib oiii... Lain kali jgn beli barang second hand... Mana pergi kretiviti org Malaysia dlm industri mereka cipta.... Takkan semua brg kena beli.... Mcmna nak maju Malaysia.... Kalau PM tak boleh berkata kata dpn public.... Siapa nak caya ckp org Malaysia.. Ganti pm 4 tahun lg.... ABU

Tanpa Nama berkata...

Org2 tua ckp salah pilih jodoh. Tanggung je la

Tanpa Nama berkata...

elok klu najib turun tapi nak ganti sape yerrr...yang ada rasanya lagi teruk. nak turun semua... no mugkinnnn...
rakyat dah pilih. nasib rakyat Malaysia laaa...
ramai rakyat dah taksanggup tanggung bala Allah kerana kebatilan anda pemimpin 41%. Biar di akhirat kita diperhitungkan


rakyat 57%

otaistillkick berkata...

sebagai pemimpin negara Najib mesti berani menjawab soalan wartawan luar negara . imej negara tercalar kerana insiden ini juga kesan dari bomoh 1 m.

Tanpa Nama berkata...

Bang Ajib penakut... bang Ajib penakut. Nak berhadapan dgn wartawan media luar negara ke? Budak sekolah rendah tanya NAJIS MUGHALAZAH pun tak lepas nak jawab. Nasib kamulah Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Dh lama dia ni kena asak tapi degil sangat. Bini dia lagilah...

Tanpa Nama berkata...

Kahkah herp berita apakah ini? adakah berita ini ku kenali?anda faham berita ini? Kahkahkah telah kuduga telah ku sangka kahkahkah maknanya kongkang2 telah merancang,kangkong goyang2 dalam longkang kangkang2 kihkih heeeaap mas spe punye? Why zahari ditugaskan? Top pilot? Jgan tipo2.sdgkan dia cuti ketika itu kahkahkah terburu2 misi apakahkah dibawa kahkahkah sapa unton sapa rugi kahkah

Tanpa Nama berkata...

Ibnu Abbas memaparkan bahwa suatu saat, ‘Auf bin Malik menghadap Rasulullah dan berkata, “Anakku ditawan musuh, dan ibunya sangat sedih. Apa yang harus kulakukan, ya Rasulullah?” Rasul bersabda, “Kamu dan isterimu memperbanyak ucapan hauqalah iaitu, ‘La haula wa laa quwwata illaa billaah.’ Isteri ‘Auf pun berkata, “Alangkah baiknya perintah Rasul itu.” Lalu, mereka memperbanyak bacaan itu. Tanpa diduga, suatu hari, musuh yang menawan anak mereka itu lengah. Si anak berhasil melarikan diri dan pulang sambil membawa beberapa ekor kambing milik musuh tadi. Atas hal itu, turunlah ayat ini.

(HR Ibnu Mardawaih)

Dalam satu riwayat jumlah kambing yang dibawa pulang ialah 4000 ekor

Tanpa Nama berkata...

otak jgn ingat apa barat wat smua nya betul.kita ada cara kita sendiri.sampai skrg mana 2 objek yg diuarkan.macam alasan diberi.cuacalah,laut bergeloralah.abis2 nanti x jumpa.ini yg kita kena pakai otak.propaganda pihak2 asing yg sengaja nak porak perandakan umat islam msia.lu pikirlah.

Tanpa Nama berkata...

Kalau dinegara-negara lain yg amalkan demokrasi tulin sudah ada mentri yg letak jawatan akibat MH 370 ni.Tapi di negara jakun ni (istillah Mat Sabu) ramai yg buat sidang akhbar, cakap merapu macam tak pernah jumpa mikrofon.Najib memang dah lama patut tinggalkan Putrajaya tapi bossnya Rosmah tak mau, tetap nak jadi 1st Lady.

Anti Fitnah berkata...

Mana mungkin Najib nak berhujah di depan wartawan? Berhujah dengan Rosmah pun dah kalah. Kalau tidak, Rosmah tak naik tocang le. Guna kemudahan kerajaan yang rasmi secara sewenang-wenangnya. Di sana pun, hangpa dah boleh lihat betapa "hebat"nya Najib ni. Dipujinya pulak Rosmah itu atas penyelewengan yang dilakukan. Tiada rasa bersalah langsung.
Mungkinkah Najib dah kena nasi kangkangkah? Maafkan aku kalau aku terlanjur kata atas pertanyaan ini. Aku tidak tuduh tapi tanya pendapat ramai.
Di Ma Lie Sia ni, tak mungkin ada menteri yang akan bertanggungjawab atas apa yang berlaku? Terlepasnya passport palsu, terhilangnya signal kapal terbang, kelemahan radar. ketidakcekapan dalam mentafsir data dari radar tentera, .... pembohongan demi pembohongan .... Entahlah NegaraKu ni. Malangnya NegaraKu ni mempunyai pemimpin yang lemah, sombong dan korup pulak tu. Nasib kaulah Labi.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Pee Emm turun, elok bawa KPN " simulator " sekali. Aku kalau jadi pilot pun akan telefon anak bini dulu minta doa selamat pergi dan selamat kembali.

hairul berkata...

PM NAJIB PENAKUT, NK JAWAB SOALAN WARTAWAN!!!
PM NAJIB PENAKUT, NK JAWAB SOALAN WARTAWAN!!!
PM NAJIB PENAKUT, NK JAWAB SOALAN WARTAWAN!!!
PM NAJIB PENAKUT, NK JAWAB SOALAN WARTAWAN!!!
PM NAJIB PENAKUT, NK JAWAB SOALAN WARTAWAN!!!
PM NAJIB PENAKUT, NK JAWAB SOALAN WARTAWAN!!!

BaDiN berkata...

bukan najib je yg patut letak jawatan bahkan semua yg ada dlm kabinetnya kena letak jawatan,Bubar kerajaan dan adakan pru semula.Masa tu jgn pilih org yg sama untuk bentuk kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

kesilapan mengatur taklimat oleh najib beberapa hari lalu, sepatutnya dalam pc itu mesti ada bersamanya rosmah baru ia akan jadi pc, oleh kerana rosmah tiada bersama maka jadilah ia sebagai breefing saja.

anda bayangkan kalau dibenarkan soaljawab, apa najib nak jawab kiranya wartawan peranchis tanya

"ada kemungkinan kah MH370 yang hilang itu telah dirampas dan didaratkan di Monggolia sebagai tindakbalas atas kehilangan Altantuya?"

Tanpa Nama berkata...

Inilah namanya PM cap ayam dulu kini dan selamanya bebal..

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ini semua konspirasi berjaya dan skrg dah tak mengena pula, sebab terlibat dgn negara luar, percayalah nanti petemuan MH370 sangat memeranjatkan kita semua. puak2 terlibat ini sudah bimbang akan untung nasibnya.