31 Dis 2013

[VIDEO] Emel Ancaman Bom: Rafizi Lapor Polis Terhadap Blogger UMNO


Pengarah Startegi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli, hari ini membuat satu laporan polis terhadap pengendali blog Umno yang menyebarkan e-mel palsu hingga mampu mengugat ketenteraman dan keselamatan negara.

Laporan polis itu dibuat antaranya terhadap pengendali blog The Unspinners dan The Flying Kick di Balai Polis Tropicana di sini, sejurus Rafizi mengadakan sidang medianya di ibu pejabat PKR kira-kira jam 12.00 tengah hari tadi.

Laporan itu juga dibuat bagi menguji keikhlasan dan keadilan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam menjaga keselamatan negara seperti mana tindakan pantas dan tegas yang diambil polis terhadap pemimpin Pakatan Rakyat (PR) dan komen orang ramai yang tidak disenangi kerajaan di laman sosial Facebook.

Sebelum itu, ketika mengulas isu sama Rafizi dalam sidang medianya berkata, beliau juga akan membawa kes berkenaan pada setiap persidangan Dewan Rakyat begi memberi tekanan kepada pihak berkuasa sehingga pengendali blog Umno terbabit disiasat dan dikenakan tindakan undang-undang.

“Saya syak ini satu perencanaan terancang untuk membina persepsi kononnya ada plot menggulingkan kerajaan menjelang 31 Disember ini.

“Rencana di blog yang memaparkan e-mel palsu yang direka itu menuduh kononnya saya terbabit dalam plot untuk menanam bom di beberapa tempat di Kuala Lumpur dengan bertujuan mencetuskan suasana huru-hara.

“Penyebaran berita palsu itu boleh menjejaskan ketenteraman awam dan mewujudkan panik di kalangan orang ramai dan ia adalah satu kesalahan di sisi undang-undang. Ia jelas melanggar undang-undang dan merbahaya,” katanya.

Rafizi berkata, soalan yang bakal dikemukan di Dewan Rakyat nanti akan terus ditujukan kepada Menteri Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara selagi pengendali blog pro-Umno, The Unspinners dan The Flying Kick tidak diheret ke muka pengadilan.

Katanya, sebelum ini PDRM dilihat begitu tegas terhadap perkara kecil seperti komen anak muda yang tidak berpengaruh di Facebook, sebaliknya sehingga kini tidak memanggil pengendali blog Umno yang secara terang melanggar undang-undang negara dengan menyebarkan berita palsu dengan tujuan mewujudkan suasana huru-hara.

“Jika PDRM hanya menyiasat saya dan bukan dalang di belakang e-mel palsu dan blogger yang menyebarkan berita palsu itu, jelas menunjukkan PDRM hanya menjadi alat kepada Umno bagi tujuan politik Umno,” katanya.

Rafizi mendakwa, propaganda menggulingkan kerajaan itu adalah satu taktik untuk mengalihkan perhatian daripada pelbagai kegagalan Barisan Nasional (BN) khususnya dalam isu kenaikan kos sara hidup rakyat. -selangorku



ULASAN GB

Kita doakan kejayaan Rafizi dan semuga blogger UMNO yang memfitnah itu akan dihukum..

Hukum kebenaran dan keadialan akan tetap berjalan sekalipun jika polis enggan bertindak ke atas blogger berkenaan.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Adalah dicadangkan disetiap balai dan pondok Polis diMalaysia ini disediakan satu ruang khas,iaitu ruang yang lengkap dengan komputer dan borang permohonan jadi ahli Umno.
Jika sapa2 yang ada hal atau masaalah dengan polis atau undang2 negara,bagi mengelakkan dari "bersalah" masuk karuang ini dan segera isi borang jadi ahli Umno dan pos online untuk kelulusan segera.
Sendirinya ahli2 Umno akan meningkat melimpah ruah.Tak perlu pemimpin Umno kempen keahlian dan orang saperti Macik Tong ketua Wanita Umporno Kuantan tak lah diperbodohkan lagi.
Umno akan dengan sendirinya menjadi resmi sabagai parti yang dianggotai rakyat banggan dan bodoh dengan diokok dengan samsengdan "hero2 jalanan".
Mat Mazlan dan tengku Fraud apa kata,geliga tak cadangan ni?
Bolih gelar Datuk Bersiri Raja tak?

Tanpa Nama berkata...

Go rafizi go.. Jangan biarkan jentera kerajaan menjadi alat umno...kitanrakyat yang bayar gaji mereka...kita tak halal jika digunakan utk menggaji org? Yg zalim,yg menyalah guna kedudukan mereka. mohon semoga Allah beri balasan setimpal pada mereka yg menzalimi rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Polis ni tau niat sebenar anak-anak muda. Tapi sengaja buat-buat tak tau.

Tanpa Nama berkata...

Rafizi buat aduan polis.Yg buat laporan palsu tu bloger UMNO.Macam tikus buat laporan kepejabat kucing, melaporkan bloger kucing buat salah.Faham-faham sahajalah apa polis kucing ni akan buat kerana yg buat salah tu jenis kucing jugak.