6 Dis 2013

Macai UMNO Dan Berita Harian KANTOI Menipu Ubah Tarikh Berita Lama

Klik untuk lebih jelas

Semalam di laman sosial golongan macai UMNO heboh menyebarkan keratan akhbar yang menyiarkan berita kononnya TPM, Mhyiddin Yassin "turun padang" melawat mangsa banjir. Apabila disemak dan diteliti ternyata berita akhbar itu adalah manipulasi pihak akhbar cap ayam bernama BERITA HARIAN mengubah berita lama menjadi berita baru. Berita asal disiarkan pada "2012/12/28", berita itu kemudian diulangsiar pada "28-11-13".

Tarikh satu hal, disebutkan di caption gambar tersebut "Hadir sama Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek", sedangkan pada tahun 2013 bulan Nov, jawatan Ahmad Shabery yang sudah bertukar potfolio masih jadi menteri Belia dan Sukan.

keji giler puak2 BN ni.. menipu x hengat... akhirnya kantoi jugak... kahh..kahh..kahh... konon nk tunjuk la .. pemimpin diaorang ni brjiwa rakyat trun ..padang masa bnjir.. rupa2nya .. diaorang tukar tarikh pada cerita lama ke tarih baru... adoii la guling2 tngok ... perangai puak2 tu ...hehehehe

guling2 tngok ... perangai puak2 tu ...hehehehe

Tarikh asal article:
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MangsabanjirterimaRM500/Article/

Tarikh yang ditukar:
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MangsabanjirterimaRM500/Article/artikel

yng duk jaja cerita ni puak2 kat sini
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=503426169771573&set=a.407263606054497.1073741825.407262292721295&type=1&theater



sumber: fb serambipolitik

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

boleh recycle la article ni...

hebat.. kitar semula!!

Andre Irwan berkata...

Kalau dah jenis haramjadah, memang haramjadah juga. Dah tak erti bercakap benar.
TAPI berhati-hati, manusia yang biasa bercakap mohong, lama-lama apa yang dia dok cakap tu, dia ingat itu benar. Sebiji macam penyokong UMNO. Dah selalu kena kelentong dengan pemimpin depa, jadi apa yang pemimpin habaq, depa caya 100% tanpa logikalnya. Kalaulah suatu hari nanti, Tok Jib kata Daging Babi tu Halal, depa akan bersorak dengan gemuruh menyokong Tok Jib atas pernyataan yang dikeluarnya. Otak dok katkepala lutut. Sedih sungguh. Kita nak tolong tapi depa tetap memilih jalan mati. Janji sepanjang jalan mati tu dihiasi dengan tanaman yang indah. Penghujungnya seperti SiLuncai, biarkan, biarkan, biarkan.

Tanpa Nama berkata...

Tak tau la apa nak jadi dgn puak2 ni .. mmbohong dah jadi darah daging ..

Tanpa Nama berkata...

Tak tau la apa nak jadi dgn puak2 ni .. mmbohong dah jadi darah daging ..

Tanpa Nama berkata...

Berita harian sekarang sudahpun menjadi berita hairan dan satu lagi bila masa pula kelantan menghadapi masalah banjir. Kan rantau panjang terletak di kelantan.

Come onlah beb we all ni yg mempunyai processor yg lebih hebat dari I5 dan I7 (Tanpa processor ciptaan allah s.w.t iaitu otak, mana mungkin processor I5 dan I7 terhasil) takkan terima kau punya kelentong kecuali umat melayu yg mana processornya sudah lembab, sudah kena baru nak ingat.

Tanpa Nama berkata...

Kau orang ingat semua orang bodoh ke, 51% cerdik maa, yg bodoh tu 47%.

Tanpa Nama berkata...

aku xpaham...if la dia recycle..dia republish balik kalau refer gamba tu..apa aku leh komen...berita tahun 2012...hebat berita harian..dgn time dia publish utk tahun 2013 pun sama...
ada org edit tarikh ni kot ni...???

lg satu...both link..papar tarikh sama..takde pun salah satu papar tarikh 2013...

aah pening ahhh...


-smh-

Tanpa Nama berkata...

Kalau mentri-menteri UMNO boleh recycle tak jadi masaal berita dari Berita Hairan boleh juga recycle.Berita Heiran dan abangnya Utusan Meloya ni ingat orang semua buta macam mereka.Dah tak kredibiliti, tutup kedai ajelah.

Unknown berkata...

Tak masuk akal tahap gila babi!

Unknown berkata...

Bukan ke sekarang ni menteri belia dan sukan tu KJ?