17 Dis 2013

[BERGAMBAR] Salji Turun Di Jazirah Arab, Petanda Kiamat Semakin Hampir


Mekah - Beberapa hari kebelakangan ini salji telah turun di Jazirah Arab setelah badai Alexa menerjang kawasan tersebut.

Imam Masjidil Haram, Syeikh Su’ud Syuraim, menyatakan bahawa hal tersebut telah membuktikan bahawa Muhammad saw benar-benar seorang nabi dan rasul yang menerima wahyu dari Allah swt, lapor dakwatuna.com

Beliau mengatakan bahwa salji adalah komponen utama dalam pembentukan sungai dan tumbuhan. Berjatuhannya salji di Jazirah Arab membuktikan kebenaran Rasulullah saw. Dalam sebuah hadits, Rasulullah saw. bersabda, “Hari Kiamat baru akan datang setelah negeri Arab kembali menjadi padang yang hijau dan sungai-sungai.”

Syeikh Syuraim juga menyebutkan bahwaa baru-baru ini salju telah turun di daerah Tabuk. Kita lansung teringat dengan perkataan Rasulullah saw. kepada Muadz ketika perang Tabuk, “Kalau umurmu panjang, maka engkau akan melihat tempat ini penuh dengan kebun-kebun.”


Fenomena Hujan Salji Melanda Arab Saudi - Petanda Jelas Akhir Zaman?


Sesuatu yang janggal terjadi pada Rabu lalu (9/1/2013) di Arab Saudi. Worldbulletin menyiarkan berita bahawa Tabuk—salah satu lokasi perang yang terjadi pada zaman Rasulullah—dilanda salji yang sangat lebat, setelah beberapa jam lamanya dihantam ribut yang sangat dahsyat.



Seperti diketahui, Arab Saudi merupakan daerah gurun pasir yang sangat panas. Matahari bersinar sepanjang hari. Turunnya salji menjadi suatu fenomena alam yang di luar jangkaan.

Penduduk Tabuk dan juga orang-orang yang datang dari daerah lain menikmati hujan salji yang jarang terjadi itu. Jalan-jalan terutama menuju ke Gunung Alluz dipenuhi oleh kenderaan bermotor.


Jalan-jalan yang mengarah ke daerah gurun pasir dan pengunungan di Tabuk dipenuhi kenderaan dari arah kota Haql dan Bada. Hujan turun di sejumlah kota di Saudi hari Rabu yang lalu.

Tabuk letaknya sekitar 1500 km dari Riyad (Ibu negara Arab Saudi).

Sebenarnya ini bukanlah kali pertama salji turun di Tabuk. Beberapa tahun yang lalu, Tabuk juga sudah pernah diselimuti salji dengan ketebalan mencapai 20 cm.


Lagi gambar-gambar menarik:







-zilzal.blogspot/google.image


9 ulasan:

batu api berkata...

kiamat tetap datang walaupon tiada tanda, apa yang penting...apa persediaan kita untuk hari kiamat itu...

Unknown berkata...

Sokong komen di atas..itu yg penting..tapi apa pun sy teringin nak pegang salji..bukan fake snow kat genting tu..tapi yg real, belum ada rezeki ke tempat orang.

Tanpa Nama berkata...

Bila malaikat maut sampai, dah kelihatan, it doesn't matter bila kiamat, our times up !
Just prepare !

Tokan berkata...

Mau tanda apa lagi dah melambak2 tanda....manusia macam Tu jer...x pernah ambil kisah...

Tanpa Nama berkata...

Lama lagi dunia nak kiamat, nampaknya kita yang kiamat dulu. Mungkin mlm ni, esok, lusa - at anytime from now.

Wahai Allah, matikan lah kami dalam iman yang sempurna, keredhaan dan kempunan Mu. Rahmatilah kami di kehidupan dunia ini, alam barzakh dan akhirat nanti.

MerakLangit

SentiasaPanas berkata...

Hanya menanti tibanya hari yang dijanjikan.

Tanpa Nama berkata...

Ingat yang pemimpin yang makan rasuah, tanda kiamat kian tiba.Bertaubat lah dan agih kekayaan negara untuk semua dan usah semua di naikkan. Dah lah rompak berbillion la ni menyusah kan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

everybody........are you ready....?

Tanpa Nama berkata...

DAlm Al-Qur'an ada beberapa ali Allah sebut-->kiamat xkan datang melainkan dengan tiba2..bukaklah.baca.