27 Okt 2013

Tujuh Sebab Jima Itu Baik Untuk kesihatan

Ada banyak cara untuk sihat. Salah satunya adalah ternyata melalui jima. Bagaimana mungkin? Ya, jima yang sehat tidak hanya baik untuk anda tetapi untuk hubungan kesihatan anda juga. Bahkan, jima memiliki banyak manfaat kesihatan — tentu saja hanya untuk pasangan suami isteri yang sah. Berikut ini hanya beberapa di antaranya:

1. Aktiviti jima adalah latihan – Jima tiga kali seminggu dapat membantu anda kehilangan sekitar 7,500 kalori dalam satu tahun, iaitu sama dengan berjalan 75 batu! Kita semua tahu bahawa ini adalah jarak jauh berjalan. Jima adalah pilihan yang jauh lebih menyenangkan.

2. Mengurangi stres – Jima merupakan cara untuk mengurangi stres. Hal ini juga diketahui bahawa stres dapat memiliki akibat serius kesihatan, yang penting adalah bahawa yang dapat mengakibatkan peningkatan dalam berat, khususnya di sekitar perut.

3. Manfaat Hormon – Jima yang teratur dapat meningkatkan tingkat hormonal yang dapat membantu perempuan dalam menangani beberapa kesan mati haid. Selain itu, jima adalah latihan untuk bahagian peribadi kita.

4. Tidur yang lebih baik – Jima yang sihat erana membantu kita tidur lebih baik. Sejak tidur merupakan keperluan dasar kesihatan yang baik, jenis kelamin dapat membantu anda menjadi sihat selama bertahun-tahun yang akan datang.

5. Jima mengurangi rasa sakit – Bila kita berhubungan jima endorphin level bangkit dan oxytocinis hormon yang dikeluarkan dalam jumlah besar. Hal ini dapat membantu meringankan penderitaan. Jadi, pada saat anda berkata, tidak malam ini, saya pusing, anda sedeang melarikan diri dari penyelesaian terhadap kesakitan.

6. Jima memperkuat otot – kerana tubuh fisikal aktif selama jima, maka jima juga memperkuat tulang Anda.

7. Jima membantu tetap awet muda – kajian menunjukkan bahawa jima yang teratur dapat membantu tetap awet muda dan meningkatkan sistem immuniti anda.

Jadi, jima tidak hanya menyenangkan, itu juga dapat membantu anda menurunkan berat badan dan menjadi sihat. -islampos

2 ulasan:

Awanama berkata...

Orang yang belum berkahwin atau yg berpisah dgn pasangan (samada bercerai atau meninggal) diharapkan kalau stress, sakit2 anggota , banyakkan kerja2 amal & mengaji, manakala pasangan suami isteri janganlah lepaskan peluang berjimak, selain kerja2 amal & mengaji.

Tapi kenalah bincang baik2, jangan terlebih kerap & jgn terlebih lama sangat tak jimak. Kepuasan jimak milik berdua suami isteri, cara betul, sama2 bahagia, sama2 dapat pahala.

Awanama berkata...

Eeemmm.......ini tajuk yg best utk disembang. Banyak kaum ibu yang dah vetren tak berapa syok dgn tajuk ni. Alasannya...."penat". Tajuk khas untuk 》18tahun.

Menurut seorang ustaz yang beliau merujuk sebuah kitab, jimak adalah sekelumit nikmat di syurga yang Allah gambarkan di dunia. Maka nikmat di syurga yang selebihnya....Wallahu'alam betapa sedap dan lazatnya. Emmmm .....