12 Jul 2013

Red Bean Army, Dongeng UMNO Untuk Halalkan Peruntukan RM350 juta


Isu Tentera Kacang Merah (Red Bean Army) sekali lagi dibangkitkan di Parlimen apabila Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memberitahu akan mengambil tindakan jenayah dan sivil ke atas Tentera Kacang Merah dan yang sejenis dengannya kerana menyebarkan pembohongan menerusi internet.

Bagaimanapun, Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, beliau hairan mengapa sampai sekarang kerajaan belum mengambil sebarang tindakan ke atas Tentera Kacang Merah itu, sedangkan ia tentu tidak sukar bagi polis siber membongkar kegiatan pasukan itu jika ia benar-benar wujud, apatah lagi ada pihak yang memberi ‘maklumat’ bahawa Hotel Concorde, iaitu sebuah hotel yang kerap dikunjungi pemimpin atasan UMNO/BN, digunakan sebagai pusat operasi utama bagi tentera siber serba mistik itu.

Katanya, ini jelas membuktikan kegilaan melampau UMNO/BN untuk meneruskan dongeng berhubung agenda sulit sebahagian pemimpin atasan UMNO/BN untuk menghalalkan peruntukan RM350 juta bagi memerangi Tentera Kacang Merah yang mereka khayalkan untuk sepanjang lima tahun akan datang.

Menurutnya, tindakan dan kenyataan Ahmad Zahid itu tidak lain adalah percubaan untuk menyelamatkan dongeng Tentera Kacang Merah daripada menjadi bahan ketawa.

Katanya, atas alasan itu juga “Tentera Kacang Merah yang didakwa dibiayai DAP dan dianggotai 3,000 cybertrooper dengan peruntukan sebanyak antara RM100 juta hingga RM1 bilion sejak enam tahun lalu” perlu diselamat dan dihidupkan semula, kerana tanpa dongeng itu tiada alasan untuk memberi peruntukan sebanyak RM350 juta kepada cybertrooper UMNO/BN bagi meneruskan operasi untuk lima tahun akan datang.


“Maka fahamlah kita sebab-musabab UMNO/BN menunjukkan kegilaan melampau terhadap dongeng Tentera Kacang Merah.

“Minggu lalu setelah disedari tidak wujud tanda Tentera Kacang Merah di Hotel Concorde, sebuah hotel yang kerap dikunjungi pemimpin dan penggerak UMNO, malah tiada kacang merah sekali pun dalam ais kacang yang begitu mahal di hotel itu, dongeng Tentera Kacang Merah yang kononnya dibiayai DAP dan dianggotai 3,000 cybertrooper ini menjadi sasaran sindiran, ejekan dan jenaka,” katanya dalam kenyataan media di Parlimen, semalam.

Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah hairan apabila Menteri Dalam Negeri yang dianggap bijak dan berlatar belakang baik itu boleh percayai kewujudan “Tentera Kacang Merah” yang kononnya dibiayai DAP dan dianggotai 3,000 cybertrooper dan dengan sokongan polis supaya Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar akan memberi penjelasan mengenai perkara itu

“Kerana itu juga minggu lalu saya mengetuai sekumpulan Ahli Parlimen DAP membuat lawatan ke Hotel Concorde. Namun, yang kami lihat tempat itu dipenuhi pemimpin dan penggerak UMNO. Bukan saja tiada tanda-tanda kewujudan Tentera Kacang Merah, malah kacang merah sekali pun tidak ditemui dalam ais kacang yang begitu mahal di hotel berkenaan.

“Apakah Menteri Dalam Negeri mempunyai kepakaran yang lebih tinggi dalam bidang teknologi maklumat daripada Kementerian Komunikasi dan Multimedia, memandangkan Timbalan Menteri kementerian itu sendiri sudah mengaku di Parlimen Khamis lalu bahawa beliau tidak tahu apa Tentera Kacang Merah atau samada Tentera Kacang Merah wujud, walaupun cakap-cakap mengenai tentera khayalan ini banyak di dengar di ruang siber dan media yang dikawal UMNO/BN,” katanya.-Roketkini

1 ulasan:

bijak kancil berkata...

sudah berulang kali pemimpin umNO tlh
berzikir dgn hadis palsunya..LEBIH BAIK BERKAWAN/BERCINTA DGN SYAITAN2 DARI MALAIKAT..sebab itu segala TIPU rasuah,penyelewengan khazanah negara,
kroni undang rimba PILIH BULU,seks video lucah jadi santapan ROHANI umat
MELAYU um NOgok DULU KINI SELAMANYA.
mereka mendabik dada selamat didunia
tapi mereka LUPA akan berdepan di MAHKAMAH MASYAR YG TIDAK AKAN TERLEPAS SEKECIL ZARAH SEKALIPUN