1 Mei 2013

Gambar Terbaik: Hubungan Sultan & MB Kelantan Yang Akrab


Tuanku al-Sultan Kelantan melawat Menteri Besar Kelantan dirumah beliau, Pulau Melaka Kota Bharu.

Jika 20 tahun dulu, ramai golongan anti-Kelantan yang mempersoal kenapa negeri Kelantan perlu digelar Negeri Serambi Mekah. Mungkin gambar ini boleh menjelaskan kenapa Kelantan perlu dicemburui oleh sesiapa sahaja. Baik dari segi rakyatnya, pemimpinya mahupun Sultannya.

11 ulasan:

Awanama berkata...

Alhamdullillah !!!!!

Awanama berkata...

bertuah dan sangat beruntung rakyat Kelantan.Sesuai benar jolokan Serambi Mekah..Menteri Besar seorang ulama'..Sultan nya warak...
Semoga Allah SWT memberkati negeri ini...semoga Kelantan dicontohi.



ygbenar

Awanama berkata...

Sultan berjiwa rakyat takbirrr.

Awanama berkata...

membangun bersame islam

Awanama berkata...

Menangis aku melihat gambar ni..alangkah bertuahnya rakyat Kelantan

Awanama berkata...

Manusia yg memahami kehambaan hnya kpd Allah swt....Ya Allah berkatilah ...mudahan menjadi pedoman kpd pemimpin dan rakyat keseluruhannya...

Awanama berkata...

mana mau cari? nak jumpa seumpama ni kat Johor? kat Perlis? kahkahkah dalam mimpi pun tak jumpa..

ceejay berkata...

semoga negara kt mempunyai semua sultan/raja yg sebegini...

Awanama berkata...

haha dasat dlm mimpi pun tak jumpa, dlm jaga lagi jgn harap laaa...

JASMI DON berkata...

Aku anak Penang pon jelos tgok gambar ni.. Teringat kisah para sahabat2 rasul bagaimana mereka memerentah zaman kegemilangan Islam dulu .... Syg sekali kami tak ada raja.. Harap2 TYT kami tengok juga gambaq ni..Subhanallah, allah huakbar!!!

Qaseh Bonda berkata...

Tu pun ada yang tergamak mempersendakan tuan guru. Sampai macam tu sekali PM memdidik minda orang2 melayu UMNO.

Bayangkan kalau negara kita tanpa kehadiran insan seperti tok guru Nik Aziz..