17 Jan 2013

‘Cam Muka Saya Betul-Betul’

Rantau Abang : “Cam muka saya betul-betul, saya akan hantar balik kereta awak nanti,” itulah yang diungkapkan penjenayah kepada seorang wanita selepas memasuki rumah sebelum melarikan barang berharga dan sebuah kereta Proton Pesona milik tuan rumah dalam kejadian samun bersenjata di sini, awal pagi semalam.

Ketika kejadian, mangsa, Azura Ali, 38, sedang tidur di bilik utama bersama seorang anak lelakinya berusia 8 bulan, manakala tiga lagi ahli keluarganya yang lain termasuk ibunya, Minah Talib, 76, bapanya Ali Mat Min, 88, dan seorang anak lelaki berusia 10 tahun tidur di bilik bahagian atas.

Azura yang masih trauma dengan kejadian itu berkata, ketika kejadian suaminya tiada di rumah.

Dia hanya menyedari kehadiran tetamu tidak diundang itu kira-kira jam 4.30 pagi selepas salah seorang penjenayah terbabit cuba menekup dan mengikat mulutnya dengan kain lampin sebelum bertanyakan barang kemas miliknya.

Azura berkata, dia takut untuk menjerit meminta tolong kerana salah seorang daripada suspek bersenjatakan pisau.

“Beberapa kali dia bertanyakan barang kemas, tapi saya beritahu tak ada.

“Selepas berjaya mendapatkan beg tangan, dia terus mengambil kunci kereta lalu mengambil kereta saya sebelum beredar pergi. Peliknya dia tunjukkan mukanya pada saya, tak pakai topeng,” katanya.

Menurut juruwang di sebuah pasaraya di Dungun itu, dia bernasib baik kerana beg tangan yang dilarikan suspek terbabit cuma mengandungi wang tunai RM12, selain telefon bimbit dan dokumen penting seperti kad bank.

Menurutnya, selepas perompak berlalu pergi, dia membuka ikatan mulut sebelum mengejutkan ibunya yang sedang tidur di bilik bahagian atas.

Azura kemudiannya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dungun kira-kira jam 7.30 pagi.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan kejadian dan pihaknya kini sedang giat memburu suspek yang disyaki.

Proton Pesona yang dilarikan sehingga pagi semalam masih belum ditemui -SH

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi tugas untuk polis, So i tak mahu dengar berita polis hantar SB kacau himpunan pakatan rakyat dan jadi bodyguard UMNO kerana mereka patut selesaikan kes jenayah yang semakin parah kebelangkangan ini.

Osama berkata...

Malaysia negara paling selamat di dunia kan? kan? kan? kan!